|
Právě je 573 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116616589 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Proč hlava kozla ?
Vloženo Úterý, 03. leden 2017 @ 22:57:51 CET Vložil: Tomas |
poslal rudinec 3 Moj.16 kap.
Bafomet je modla templárov a okultistov,ktorú uctievajú a jej sochu nosia na nosidlách,aby ju každý mohol vidieť. Vzhľad tejto modly je dosť odporný.Má obojpohlavnú ľudsku postavu a namiesto ľudskej hlavy ma hlavu kozla. Dlho som nechápal prečo hlava kozla.Na internete som našiel video v ktorom bol vyslovený názor,že hlava kozla pochádza z 3Moj. 16 kap. Preštudoval som túto kap. a vysvetlenie je celkom priateľné.
Nemôžem celú 16 kap. rozoberať dopodrobna lebo je to dosť obšírne téma a článok by bol príliš dlhý.Pokúsim sa čásť kap. opísať vlastnými slovami a objasniť o čo v tejto kapitole ide.
Izraelci mali raz v roku celonárodné očistenie od hriechov.Pri tejto príležitosti boli okrem iných obetí obetovaní aj dva kozly a to následovným spôsobom:
7 Potom vezme ty dva kozly a postaví je před Hospodinem u dveří stánku úmluvy. 8 I dá Aron na ty dva kozly losy, los jeden Hospodinu, a los druhý Azazel. 9 A obětovati bude Aron kozla toho, na něhož by los padl Hospodinu, obětovati jej bude za hřích. 10 Kozla pak toho, na něhož přišel los Azazel, postaví živého před Hospodinem, aby skrze něho učinil očištění, a pustí ho na poušť k Azazel.
20 A když by dokonal očištění svatyně a stánku úmluvy a oltáře, obětovati bude kozla živého. 21 A vlože Aron obě ruce své na hlavu kozla živého, vyznávati bude nad ním všecky nepravosti synů Izraelských, a všecka přestoupení jejich se všemi hříchy jejich, a vloží je na hlavu kozla, a vyžene ho člověk k tomu zřízený na poušť. 22 (Kozel ten zajisté ponese na sobě všecky nepravosti jejich do země pusté.) A pustí kozla toho na poušti.
Z posledných veršov je patrné,že na kozla pre Azázela /zlý duch/ boli vložené hriechy celého Izraela.
Myslím,že každý už chápe že 16 kap. je predobrazná obeť na P.J. Krista.
Všetci vidíme, ako sa v tomto svete veľmi rýchlo rozmnožuje sodomia,okultizmus, čarodejstvo a diabol s jeho lokajmi všetkými prostriedkami presadzuje a vyzdvihuje to,čo Boh zakázal.Tiež zosmiešňuje vieru v Boha a z P.J.Krista robí len potulného učiťeľa a jeho obeť na kríži spochybňuje a znevažuje ako aj v tomto prípade.
Na hlavu kozla boli vložené hriechy celého Izraela a práve toho kozla,ktorého poslali zlému duchu diabol vyzdvihuje ako modlu,ktorej sa uctievači diabla klaňajú. Vo svojej podstate je to ta najodpornejšia oslava hriechu,akú si len možno predstaviť.
Boh nás učí, aby sme nepáchali hriechy a mali ich v ohavnosti. Diabol robí a učí presný opak.
|
Re: Proč hlava kozla ? (Skóre: 1) Vložil: tele v Středa, 04. leden 2017 @ 17:14:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Přijatelné vysvětlení ... Kdo je Azazil (pro židy) rozumíš? Znáš 'heslo' 33? :-) Jak se losoval kozel pro JHVH a pro Azazila? Kým je Ješua pro křesťany? Kozel korbanu k odpuštení (slitování) vin (za hříchy) pro Hašem (JHVH) nebo korban smíření s JHVH pro Azazila?? :-) |
|
|
Re: Proč hlava kozla ? (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Středa, 04. leden 2017 @ 19:53:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Rudinec, přiznám se, že já nechápu 3M 16 kapitolu jako předobraz oběti Pána Ježíše. Asi nepatřím do kategorie všichni. Pokud bych chtěl mluvit o předobrazu, tak máme v NS ukázány dva. Jeden, kněz věčný a zároveň oběť věčná, krev, umožňující přístup k Bohu. No a to rozhodně nebyl Azael. Jemu nesměla být prolita krev a nic z něj se nesmělo dostat do přítomnosti Boha - svatyně. Myslím si, že apoštolové Pána s Azaelem nespojovali. Ale mohu se mýlit, jelikož moje poznání není dokonalé. Pán ví.
|
Re: Re: Proč hlava kozla ? (Skóre: 1) Vložil: tele v Středa, 04. leden 2017 @ 21:22:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom, Jirko, trochu bych tě poopravil. Pisatel listu (křesťanským)Hebrejům zjevně používá rituály obětí (i zvláště tu o Jom kippur) B-hu hebrejů jako připodobnění k oběti Ješuově. Přirovnává k němu velekněží, ale i oběti. Dále ... nemyslím si, že by Rudinec měl za to, že kozel pro Azazila by byl 'předobrazem' Ješuovy oběti. Dále ... ten druhý kozel byl pro Azazila a nikoli byl Azazil, to je nepochopení opět vycházející z mylných křesťanských výkladů. A neposledně ... kozel pro Azazila byl zahnán ke srázu do propasti, byl tedy zabit a tedy byla prolita jeho krev, ale nikoliv rituálním podřezáním ve stánku či chrámu. |
]
Re: Re: Re: Proč hlava kozla ? (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 05. leden 2017 @ 15:20:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, přesně nerozumím opravě. Možná jsem se nesprávně vyjádřil. Pán Ježíš je obětí i knězem v jedné osobě. To nepopírám, tak je psáno. To, že kozel je pro Azazila je jasné, nikde jsem nepsal, že je Azazilem. Co si myslí Rudinec nevím přesně, ale článek ukazoval na oběť Azaelovi a přirovnání k oběti Ježíšově, Byl to Rudinec, co provedl toto spojení. V jaké hloubce, máš pravdu, mohl jsem to pochopit nesprávně, ale to ví jedině Rudinec, jak kozel pro Azazela je v jeho pojetí spojen s obětí Pána Ježíše Krista. Jinak o srázu a krvi nic nevím, vím o vyhnání mimo tábor, tak říká Leviticus. Sráz a krev je až středověký židovský výklad, takže takový moderní. Zabití a krev je pouhá spekulace. Jirka
|
]
Re: Re: Re: Re: Proč hlava kozla ? (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 06. leden 2017 @ 09:02:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom,
Pán Ježíš je obětí i knězem v jedné osobě.
To nepopírám, tak je psáno.
O Ješuovi se píše, že musel být ve všem
připodobněn (stát se podobným) bratřím (židům), aby
se stal veleknězem v B-žích věcech. Už to zde ale nebudu
rozvádět a vysvětlovat, ale není to to samé, že byl veleknězem ve věcech
lidských, tak jako jimi byli velekněží lidu Izraelského. O podobném
zmýlení (tedy dle mne) jsem psal už dříve momonce v "předobraze Malchisedeka
k Ješuovi". Ješua není uskutečněním obrazu pozemských věcí, ale B-žích -
nebeských. Věci pozemské jsou (nedokonalým) obrazem věcí nebeských. Ve
tvém předkomentáři jsi to napsal správně, cituji tě - Pokud bych chtěl mluvit o předobrazu, tak máme
v NS ukázány dva. Jeden, kněz věčný a zároveň oběť věčná, krev, umožňující
přístup k Bohu.
To, že kozel je pro Azazila je jasné, nikde jsem nepsal, že je Azazilem.
K mému úsudku o tom, že máš vyhnaného kozla za Azazila, mne
přivedla tato tvá věta, cituji tě - No a
to rozhodně nebyl Azael. Jemu nesměla být prolita krev a nic z něj se nesmělo
dostat do přítomnosti Boha - svatyně. Nedovedu si představit prolití
Azazilovy krve a jeho zabití jinak, že by měl být tím kozlem – psal jsi jemu
nesměšla být … atd.
Co si myslí Rudinec nevím přesně, ale článek
ukazoval na oběť Azaelovi a přirovnání k oběti Ježíšově, Byl to Rudinec, co
provedl toto spojení. V jaké hloubce, máš pravdu, mohl jsem to pochopit
nesprávně, ale to ví jedině Rudinec, jak kozel pro Azazela je v jeho pojetí
spojen s obětí Pána Ježíše Krista.
Ano, rudinec ví,
co nenapsal. Z jeho článku jsem nevyrozuměl, co ty. Napsal jen, že LV16 je
předobrazná oběť P.J.Krista. Přijde mi nelogické, že by kozla pro Azazila spojoval
s obětí Ješouvou či samotným Ješuou a to podle jeho slov v článku,
cituji - Na hlavu kozla boli
vložené hriechy celého Izraela a práve toho kozla,ktorého poslali zlému duchu
diabol vyzdvihuje ako modlu,ktorej sa uctievači diabla klaňajú. Vždyť
by tak vlastně napsal, že Ješua byl obětován satanu a že satanisti uctívají
Ješuu jako oběť pro satana a mají ho ve znaku. Ale po tvém upozornění přeci
jenom váhám a je možné, že pro ty mé oči, přehlédl jsem, co jinak i někteří
letniční učí. Cituji z článku - Tiež
zosmiešňuje vieru v Boha a z P.J.Krista robí len potulného učiťeľa a jeho obeť
na kríži spochybňuje a znevažuje ako aj v tomto prípade. Ale to už
pak vlastně není chyba „satanistů“, ale křesťanů, co tak učí, že připodobňují
kozla pro Azazila s Ješuou. Nevím, zda satanisti spojují hlavu kozla s Ješuou,
ač je možné, že za boha mají satana a že by Ješuova oběť měla být pro toho
jejich boha. To ale nevím. A je možné, že rudinec přeci jen tak uvažoval, že
kozel pro Azazila byl předobrazem Ješuy – raději ať se ti vyjádří sám. Uznávám,
že jsem se mohl mýlit.
Jinak o srázu a krvi nic nevím, vím o
vyhnání mimo tábor, tak říká Leviticus. Sráz a krev je až středověký židovský
výklad, takže takový moderní. Zabití a krev je pouhá spekulace. Jirka
Nejde o
středověký židovský výklad. Jde o to, jak byla prováděna oběť v době existence
chrámu a to zejména toho druhého. Tedy o rituální praxi a nejde vůbec o nějaké
středověké domněnky nebo výklad. Sám píšeš, že o tom v bibli nečteš. Takže
z čehopak asi ten výklad? Podívej, kozlové se losovali, z bible o „losování“,
jak se provádělo, nic nenajdeš. Existuje tedy tradované slovo o zvycích,
způsobech, rituálech atd. Křesťané docela dost tápou i nad těmi losy, nevědí,
nezajímají se … pak nedocházejí ani k významům podobenství v NS,
například vyvolení mezi „Bar-Abbou a Ješuou“. Co se týče toho, že byl kozel
odveden do pouště, alespoň logicky bys mohl uznat, že to znamenalo jistou smrt.
Do tábora už se vrátit nesměl. Pokud by měl být zanechán živý v poušti,
nemohl se vracet za tím, kdo ho odvedl. Tedy minimálně uvázat … Jisté je, že
nesměl být zabit „rituálně“ – tedy rukama … ale byl vydán na smrt k zahynutí.
Musel zemřít. Také Bar-Abba byl zabit … Prolitá krev toho kozla - nepsal jsem, ale že byl zabit a tedy byla prolita jeho krev, to jsem napsal. Zabít = prolít krev.
Jirko, měj se
dobře, ale ty otázky, máš-li ještě nějaké, si jistě již zodpovíš sám (krom té
rudincovy).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Proč hlava kozla ? (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pátek, 06. leden 2017 @ 18:18:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu Petře, že jsem se vyjádřil nesprávně, tak jsem to alespoň následně uvedl na správnou míru, jak jsem to ve skutečnosti myslel, byť nesprávně napsal. Vyhnání kozla pro Azaela, ano šlo o to, že se nesměl vrátit do tábora, ale osobně jej nespojuji s obětí chrámovou, a neber ji v tomto smyslu za oběť, pro odlišnost k chrámové oběti a snad především z důvodu předobrazu (chrámových obětí). Jirka
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Proč hlava kozla ? (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Sobota, 07. leden 2017 @ 13:30:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co si myslí Rudinec nevím přesně, ale článek ukazoval na oběť Azaelovi a přirovnání k oběti Ježíšově, Byl to Rudinec, co provedl toto spojení. V jaké hloubce, máš pravdu, mohl jsem to pochopit nesprávně, ale to ví jedině Rudinec, jak kozel pro Azazela je v jeho pojetí spojen s obětí Pána Ježíše Krista.
V článku som napísal ,že 3.Moj. 16 kap. je predobraz na P.J.Krista. To znamená,že všetky obete, ktoré sa v deň národneho očistenia udiali tvoria jeden celok a nie je možné vybrať iba kozla pre Azázela a na ňom stavať svoje úvahy. Keby sa nesplnil čo len jeden príkaz pri dni národného očistenia všetko by bolo neplatné.
Vieme ako prísne Boh postupoval keď niekto v chrámovej bohoslužbe porušil boží prikaz. /príklad porušenia:Nádab a Abihu/
Diabol,ale božie príkazy nerešpektuje vybral si iba kozla pre Azázela. |
]
Re: Re: Proč hlava kozla ? (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Čtvrtek, 05. leden 2017 @ 08:26:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Rudinec, přiznám se, že já nechápu 3M 16 kapitolu jako předobraz oběti Pána Ježíše.
Prečítaj si 9 a 10 kap.ep.Židom |
]
|
|
|
|