Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 329, komentářů celkem: 430012, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 563 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Frantisek100
cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116717280
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: „Královna nebes i katolických srdcí“ ve světle Písma svatého (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. listopad 2009 @ 11:14:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč si neodpovíš kde byli oni "bratři", když se dvanáctiletý Ježíš ztratil v chrámě? Takhle to před ŘKC učila i katolická církev prvních století.
Novým výmyslem je právě tvůj výklad, na to nezapomeň!



| Nadřazený

Ježíšova rodina (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Neděle, 08. listopad 2009 @ 15:44:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, ono je pak otázka, co by jako muselo být v Bibli napsáno, aby se poznalo, že šlo o skutečné bratry a sestry. Prozradím - bylo by to přesně tak, jak je to v Bibli. Jedním z té širší rodiny (snad bratrancem z matčiny strany) byl i Jan Křtitel. Je docela zvláštní, že v tom seznamu "vzdálených příbuzných", na který poukazuješ chybí. Ježíšovým bratrancem byl zřejmě i apoštol Jan. Když si srovnáš J 19,25 (U Ježíšova kříže stály jeho matka a sestra jeho matky, Marie Kleofášova a Marie Magdalská.) s Mk 15,40 (Zpovzdálí se dívaly také ženy, mezi nimi Marie z Magdaly, Marie, matka Jakuba mladšího a Josefa, a Salome) a Mt 27,56 (mezi nimi Marie z Magdaly, Marie, matka Jakubova i Josefova, a matka synů Zebedeových.) a vezmeš v úvahu Mt 4,21(O něco dále uviděl jiné dva bratry, Jakuba Zebedeova a jeho bratra Jana, jak na lodi se svým otcem Zebedeem spravují sítě; a povolal je.), vyplývá to z Písma, ne? Tím by se pak dalo chápat, proč Ježíš Marii "svěřil" na starost svému bratranci (J 19,26-27) - ono nám totiž z Písma mimo jiné vyplývá, že jeho bratři o jeho nárocích a sebepochopení dost pochybovali.

Teorie bratranců z Jozefovy strany není ničím podložená. Pro teorii ze strany Marie je nutné ztotožnit Marii Kleofášovu se sestrou Marie (manželky Jozefa) a Kleofáše s Alfeem (Mk 3,18). Má-li navíc Ježíšovo rozhodnutí svěřit Marii Janovi vypovídat něco o tom, že neměl bratry, pak to říká úplně totéž ve vztahu k bratrancům - to plyne z dobového sociálního kontextu. V tomto případě by pak ale Jan nebyl bratranec.

Je mi celkem jedno, co ŘKC učí, ale tady jde o bratry. Teoreticky by bylo možné uvažovat o nevlastních bratrech (tj. dětech Jozefa z prvního manželstí - u Marie je toto vyloučeno), Nevýhodou pak je, že se pouštíme na hodně tenký led spekulací, protože o žádném takovém manželství Jozefa se v Písmu nedočteme.

A kromě toho tu máme i v řečtině celkem výmluvný verš v Mt 1,25. Co myslíš, znamená "dokud" např. v 18,30 to, že dotyčný měl zůstat ve vězení i po zaplacení dluhu? Kdepak, heós je prostě heós, tj. dokud (může to znamenat i zatím co, ale to by nám ten verš jaksi nedával absolutně smysl). No a slovo "poznal" tu může znamenat jen sexuální akt - těžko věřit tomu, že se nám tu povídá, že se s ní nesetkal, dokud neporodila, že?


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy