Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na světě jsou jen dva druhy náboženst (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. říjen 2009 @ 20:59:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Toníku Říkáš, že proti Písmu nic nemáš, ale když ho cituji, tak nesouhlasíš. Všechno, co jsem tvrdil, jsem doložil Písmem. Buď ale spravedlivý, komu jsem upíral nového ducha? Jen vysvětluji, co to znamená - společenství lidského ducha i duše s Duchem svatým. Nový duch se už tak projevuje, protože lidský duch konzultuje veškerá svá rozhodnutí s Duchem svatým. A to musí být poznat.
Lidský duch není jen nějaký projev duše. Je nedílnou součástí našeho já, nedílnou součástí naší duše. Jen ve společenství s Duchem svatým se už docela "nově" chová. Není snadné to pochopit, že nežiji už já, ale žije ve mě Kristus - a přesto zůstávám i nadále svobodný v rozhodování a pořád jsem to já sám. Naopak, jsem svobodnější, žiji ve svobodě dítěte Božího. Žiji tak, jak Bůh zamýšlel, pro co mě stvořil.
Je - li Bůh s námi, kdo proti nám?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na světě jsou jen dva druhy nábož (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 14. říjen 2009 @ 23:53:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj.
V čem nesouhlasím s písmem? Nikdy jsem nic takového nenapsal. Já jsem fanatický biblický fundamentalista a je pro mne urážka napsat, že nesouhlasím s písmem! Pokud píšeš úryvky z písma, tak s nimi souhlasím.
Samozřejmě, že souhlasím s tím, že lidé dostanou odměnu za skutky, které dělají. Samozřejmě, že souhlasím s tím, že křesťané se vykazují mnoha dobrými skutky. Samozřejmě souhlasím s tím, že Bůh zachraňuje lidi v pronásledování. Samozřejmě souhlasím s Janem, že když v životě člověka nejsou skutky,
nemiluje svoje bližní a bratry a nečiní dobře, tak nepoznal Boha a nemá
věčný život a samozřejmě, že souhlasím s Jakubem, že živá víra a nové narození se projevuje skutky.
A vtom je taky rozdíl proti "křtu" nemluvňat, který se neprojevuje nijak, proto taky křest nemluvňat nemůže být novým narozením k věčnému životu, protože bys pak Jakuba a Janovy listy musel z Bible vyškrtnout. Jak skutky křesťanů tak neprojevování křtu nemluvňat jsem ti ukazoval na mnoha číslech a mnoha praktických příkladech.
Možná bys mohl napsat konkrétní místo z písma, se kterým nesouhlasím? Zatím o žádném nevím.
S čím určitě nesouhlasím jsou tvoje konstrukce - například to, že spasení si člověk musí zasloužit. Takový nesmysl! Takové rouhání proti Živému Bohu! Jak bych mohl s něčím takovým souhlasit? Vždyť je to i jazykový nesmysl! Jak si můžeš zasloužit, že tě někdo z milosti zachrání? Vždyť to je protimluv na první pohled.
Pak samozřejmě nesouhlasím s tvými výroky typu "celý člověk je duše a tělo", když "duše a tělo" je necelý člověk a s dalšími konstrukcemi, které jsou zjevně nepravda. A když s něčím nesouhlasím, snažím se konkrétně označovat s čím nesouhlasím a precizně vysvětlovat, jak věci vidím, pokud mému nesouhlasu nerozumíš, rád vysvětlím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na světě jsou jen dva druhy n (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. říjen 2009 @ 16:00:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku. V čem nesouhlasíš s Písmem? Tvrdíš, že už jsi jistojistě spasen - a Písmo říká, že jen ten, kdo vytrvá až do konce, bude spasen. Že zatím, pokud jsme ve společenství s Bohem, jsme spaseni pouze v naději.
Říkáš, že jsi se znovuzrodil tím, že jsi přijal Krista do svého života - tedy čistě z Ducha, a jako znovuzrozený jsi se nechal pokřtít - a Písmo říká, že znovuzrození je z vody a z ducha - tedy při křtu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na světě jsou jen dva dru (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. říjen 2009 @ 21:19:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Asi tady budu muset stále dokola psát co říkám, aby sis to nevykládal po svém. A bude to muset být delší. Souvisí to se spasením a soudem.
Žil jsem bez Boha a boha jsem neznal. Hodně jsem o Bohu věděl, hodně jsem se modlil a snažil jsem se žít dobře a poctivě, ale stejně jsem věděl, že to na Boží měřítka nestačí. Čím víc jsem se snažil být "svatý", ovládáním hříšné přirozenosti a dělání dobrých skutků, tím víc jsem měl těžkou hlavu z toho, že to stejně nestačí a depresi ze zla, které jsem měl v sobě. Až mě začaly docházet síly a trpělivost a měl jsem toho všeho dost.
A přišli ke mně křesťani a řekli mi, že existuje jiná cesta - ospravedlnění z víry a spasení z milosti. Asi po půl roce jsem jim uvěřil, že to tak je a asi po dalším půl roce jsem kapituloval a zjistil, že se sám nezachráním. A v té době mi Bůh obživil svoje slovo (to je ta věčná, nepomíjitelná substance, ze které pochází věčný život, to je ta voda) a bylo to slovo z Iz 53 kapitoly. Z toho slova, které bylo jakoby živé jsem pochopil, že Ježíš, kromě toho, že zemřel za celý svět (což jsem věděl od mala), zemřel taky za mně (to byla novinka, nikdo mi to předtím neřekl, to mi musel ukázat Bůh).
A na základě toho slova a víry v něj jsem svůj život odevzdal Ježíši Kristu (to se dělá docela stejně, jako se odevzdává život Královně nebes či Neposkvrněnému početí, t.j. ústy vyznáním).
A Ježíš můj život přijal a dal mi svůj život. To je to nové narození.
Večer jsem nic nepoznal, ale když jsem se ráno probudil, byl jsem jiný člověk.
První, co mně překvapilo, byl pokoj v srdci (žil jsem předtím 6 let v depresích, které se rozvinuly do maniodepresivní psychózy), pokoj, který jsem před tím poznal jen na chvilku. Na tom pokoji byla zvláštní proti dřívějšku jedna věc: Chodil se mnou. Když jsem byl na pokoji, byl uvnitř mne, když jsem šel do školy, po městě, všude tam byl se mnou, vevnitř.
Druhá věc, kterou jsem poznal, byla moc nad hříchem. Zatímco pokoj mě příjemně překvapil, moc nad hříchem, kterou jsem před tím neměl, mě docela šokovala.
A byly další věci, podle kterých jsem poznal, že se něco uvnitř opravdu změnilo (tomu "něco" říkáme lidský duch neboli lidské srdce)
A protože bible o těchto věcech svědčí, tak jsem si to samozřejmě spojil.
Tedy oko, ještě jednou pro tebe: Znovuzrodil jsem se skrze nepomíjitelné Boží slovo (to je ta živá věčná substance, to, co Ježíš nazývá "voda", to je to slovo věčného života) a skrze Božího ducha, který ten nový život dal. Znovuzrodil jsem se tak docela stejně, jako třeba apoštol Petr a lidé, kterým píše svoje dopisy.
To jen abys pořád neměl pochybnosti jak že jsem se to znovuzrodil. Neznovuzrodil jsem se, když jsem byl polit jako miminko - před tím, než jem přijal Krista, byla jsem prachdocela stejný, jako každý jiný neznaboh (byť jsem toho o Bohu hodně věděl a byť jsem zdravil Pannu Marii třikrát denně). A neznovuzrodil jsem se ani když jsem byl ponořen do vody na odpuštění hříchů díky svojí víře Ježíši.
Písmo říká, že kdo uvěří v Krista Ježíše ve svém srdci, bude (zdarma) ospravedlněn od hříchů a může předstoupit před Boha a kdo Ježíše vyzná jako svého Pána, bude spasen (má život věčný, přešel již se smrti do života)
To, co ty pořád cituješ je zaslíbení o záchraně, úryvek z bible - Matouš 24, který nemluví o věčném životě, ale záchraně z pronásledování. Psal jsem ti víckrát - Slovo spasení má více významů, hledej slovo spasení v souvislosti s věčným životem a nevkládej si významy, které slova nemají.
Už jsem ti jednou psal - Bible má jednu zvláštní vlastnost, funguje jako zrcadlo. Každý se tak nějak automaticky řadí k těm, ke kterým patří. Ty se řadíš k těm, kteří jdou na soud, schraňují skutky a nevíš pořádně, jak to dopadne. Pořád vyhledáváš, jak by ses ujistil, že docela jistě nejsi spasen - a podle všeho co píšeš to vypadá, že opravdu nejsi. Ale to je tvoje rozhodnutí řadit se k těmto lidem - a neřekl bych, že je to přání Ježíše.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na světě jsou jen dva (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. říjen 2009 @ 12:07:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." to, co Ježíš nazývá "voda", to je to slovo věčného života) a skrze Božího ducha,"...
Rád bych ti věřil, ale už jsem ti vysvětloval, že ona "živá voda" je Boží Duch. Slovo věčného života = Boží Duch (J 6,63). Tak to říká Písmo.
Mluví - li tedy Pán Ježíš o znovuzrození z vody a z Ducha, musí jít logicky o dvě různé věci. To nejde okecat povrchním přístupem.
Jinak by význam (J 3,5) podle tvého chápání zněl duplicitně: "Nenarodí - li se kdo znovu z Ducha a z Ducha...- což je samozřejmě nesmysl.
Dalším nesmyslem je, aby se znovuzrozený nechával ještě křtít. Proč? Jaký by to mělo význam, když už prý je plnohodnotným křesťanem i bez křtu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na světě jsou jen (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. říjen 2009 @ 12:36:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, mám s tebou trpělivost, protože když ti to nedává spát, asi k tobě v těchto věcech mluví i Bůh.
Ano, jde o dvě věci, ze kterých se člověk rodí znovu
1. Boží slovo, které Bůh obživí (to je ta věčná substance) tak že člověk uvěří v srdci že to Boží slovo je právě o něm, a ne o nějaké obecně neurčité skupině okolo mne. Co je ta věčná substance popisuje Jan v 1. kapitole, hned na začátku.
2. Duch svatý, který dává ten nový život, když člověk skrze víru a ospravedlnění přijde k Bohu a svůj starý život odevzdá.
Slovo které přijímají křesťané před novým narozením (Ježíš) a Duch svatý, který nový život dává, jsou dvě osoby a jeden Bůh. Záleží jak se na to díváš. Klidně simůžeš myslet, že Ježíš a Duch jsou dva a ti samí, nebo si lámat na břehu moře hlavu spolu se sv. Augustinem, jak to vlastně je, jestli je to "jedna věc" nebo "dvě různé věci".
Pokud jde o křest lidí, kteří se narodili znovu z Boha, tak to není nesmysl (k jakým absurditám lze dojít uprostřed náboženství pověr...)
Křest je pohřeb starého člověka spolu s Kristem. Znamená tedy omytí, očištění od hříchů starého člověka, očištění od duchovních zátěží. Protože křest je pohřeb, provádí se odjakživa ve vodě tak, že člověk, který je křtěn, se ponoří celý pod vodu, staré církve to dělají pro jistotu třikrát. Vynoření vody je zároveň znakem vzkříšení - zaslíbení že tak, jako byl Ježíš Kristus vzkříšen z hrobu, budeme i my jednou vzkříšeni k životu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na světě jsou (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. říjen 2009 @ 19:00:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku.
Kdyby sis nalistoval můj odkaz, pokročili bychom dál.
(J 6,63) Duch je ten, kdo obživuje; tělo není nic platno. Slova,
která vám mluvím já, jsou Duch a jsou život.
Jde o dvě věci, ze kterých se člověk rodí znovu: Tedy slova, která k nám mluví Ježíš, jsou Duch - to je složka, která obživuje naši duši. To je to nejdůležitější, nejpodstatnější na znovuzrození, které ty rozděluješ na dvě složky. Písmo ale říká, že je to to samé. Nezabývá se působením jednotlivých osob Boží Trojice. Poctivě jsem si to prostudoval a toto je můj závěr: Pro znovuzrození je nejdůležitější víra, přijmout Krista do života. Dokonce i když z nějakéhop důvodu nestihneš křest, v okamžiku smrti skrze křest touhy, nebo křest krve se staneš křesťanem, protože úloha smrtelného těla právě zanikla. Pokud však zůstáváš naživu, samotnou vírou se nestaneš křesťanem. Kristus sice odpoví každému, kdo ho volá a dá se mu poznat v srdci. Ale to ještě nejsi křesťan. Je to podobné, jako když chodíš pět let na vysokou školu a máš znalosti inženýra. prakticky můžeš dělat jeho práci. Ale inženýrem se staneš, až napíšeš a obhájíš dizertační práci a budeš promován. Do té doby, při stejných znalostech, bys užíval titul neprávem.
Proto je křest tak důležitý, proto je znovuzrozením. Až ve křtu jsou z tebe sňaty hříchy, které na sebe převezme Kristus. Znovuzrodit se musí jak tělo, tak i duše. Protože tělo křesťana se ve křtu stane chrámem Ducha svatého. No, ale to už jsme si vysvětlili mnohokrát.
Škoda, že jsme na základě stejného Písma nedospěli ke shodě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na světě (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. říjen 2009 @ 21:30:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud však zůstáváš naživu, samotnou vírou se nestaneš křesťanem.
Ano, to je to, co píšu a co je velmi precizně popsané v Pavlově listu Římanům. Jenom víra nestačí. Víra slouží k ospravdlnění od hříchu, k tomu, že má člověk skrze oběť Ježíše Krista přístup k Bohu.
Znovuzrození, spasení či přijetí věčného života je ještě za vírou - to se děje ústy vyznáním, když člověk přijme Ježíše Krista za svého pána a vydá mu svůj život. U mne mezi okamžikem, kdy jsem uvěřil Slovu a okamžikem, když jsem vyznal Ježíše pánem mého života a narodil se znovu uplynuly dlouhé měsíce. Tím, že se Ježíš stane pánem života nějakého člověka, stane se ten člověk křesťanem. Kristovcem. Doslova se z něj stane "patřící Ježíši Kristu".
Dvě složky potřebné ke znovuzrození - Boží slovo a Duch svatý - už jsem ti popsal dostatečně. Při novém narození z Ducha se rodí duch, ne duše, nebo tělo. Člověk dostane nového ducha, srdce, charakter. Opět ti píšu: Znovuzrození je změna. Bůh vloží do člověka masité, citlivé srdce, na kterém jsou napsané Boží zákony a které slyší Boha a je na něj citlivé.
A změna není změna dokud se nic nezměnilo.
Křesťanstí je hodně jednoduché, ani ten nejblbější nezabloudí. Ale náboženství to celé může pěkně zamotat.
Křest není znovuzrozením, a to ani polévání miminek, ani křest člověka ve vodě. Působení křtu neodpovídá tomu, čemu bible říká "nové narození" a bible křest navíc označuje jako "pohřeb", t.j obrácenou stránku narození, konec starého života, rozloučení s mrtvolou. Tím samozřejmě nevylučuju to, že se někdo může při křtu narodit znovu - protože je to jeho vyznání Krista jako Pána života, které před tím neudělal.
Tvoje argumentace je nekonzistentní. Na jednu stranu říkáš že křest ve vodě je nové narození, na druhou stranu kroutíš "křest touhy", kde není ani kapka H2O a tvrdíš, že to je nové narození. To by sis měl nejdřív srovnat, jestli je tedy k novému narození nutně potřeba H2O nebo ne a pak teprve argumentovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na sv (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. říjen 2009 @ 13:02:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Dvě složky potřebné ke znovuzrození - Boží slovo a Duch svatý "...
Já ti přece dal odkaz na Písmo, že Boží slovo je Duch svatý. Že to nejsou dvě slozky, ale jen jedna. To ti nestačilo?
(J 6,63) Slova,
která vám mluvím já, jsou Duch a jsou život.
Křest skrze vodu a Ducha je nové narození úplného člověka, těla i duše. Křest touhy a křest krve přichází do úvahy pouze v okamžiku smrti, kdy tělo ztrácí význam. Vody tedy není už třeba.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: N (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. říjen 2009 @ 00:48:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Slovo (Ježíš) kterého křesťané přijímají a Duch svatý, který dává nový život, nejsou jedna složka, ale dvě osoby. Nehodlám tu rozebírat téma trojice, ale tak tomu věříme už od počátku (viz např. list Jana)
Dal jsi přirovnání ke studiu. Dal bych ti jiné přirovnání z VŠ - víra je jako studium, přijetí Krista jako státnice a křest jako promoce. Po státní zkoušce už je jasné, že jsi Ing. (nebo něco podobného) a pak ještě dostaneš oficilání potvrzení. (je to samozřejmě jen přirovnání v oblasti toho titulu vůči slovu "křestan" a přijetí Krista.)
Pokud píšeš svoje příspěvky, prosím mohl bys uvést:
- Jak jsi přišel na to, že tělo a duše je úplný člověk? - Jak jsi přišel na to, že se znovu rodí tělo člověka? - Jak jsi přišel na to, že se znovu rodí duše člověka? - Jak si dokážeš srovnat, že u křtu touhy a krve není potřeba ani kus H2O když stále dokola tvrdíš, že je H2O třeba k novému narození?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. říjen 2009 @ 12:37:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš, i Duch svatý jsou jedno v Otci. Přestože jsou to tři osoby, je to jeden Bůh. Ne dvě složky.
Bůh je duch, duše člověka je také duch. Co s rodí z Ducha, je zase duch. Duše člověka je při křtu nesmazatelně přiřknuta Bohu, nastává společenství člověka a Boha. Bůh si v nás učiní příbytek. Tento úzký vztah se projevuje novým duchem člověka, protože člověk svá rozhodnutí podřizuje vůli Boží. Nejsou to už rozhodnutí jenom jeho samotného.
Tělo křesťana se "rodí" z vody křtu. Stává se chrámem Ducha svatého.
..."- Jak si dokážeš srovnat, že u křtu touhy a krve není potřeba ani kus H2O"... V okamžiku smrti se tělo už nemůže stát chrámem Ducha, protože už je určeno jen ke zkáze. Voda křtu je tedy zbytečná. Má význam jen tehdy, když u živého člověka spoluvytváří chrám Ducha.
..."- Jak jsi přišel na to, že tělo a duše je úplný člověk?"...
(Gen 2,7) Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.
..."Jak jsi přišel na to, že se znovu rodí tělo člověka?"... Tělo nepokřtěného člověka není chrámem Ducha svatého, ani údem mystického těla Kristova - církve. To jsou změny, které přináší voda křtu.
..."- Jak jsi přišel na to, že se znovu rodí duše člověka?"...
(J 3,5-6) Ježíš odpověděl: "Amen, amen, říkám ti: Jestliže se někdo
nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího
království.
Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je
duch.
|
]
|
|