|
Právě je 531 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116844616 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Můj výklad mluvení v jazycích (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 14. červen 2009 @ 17:28:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Ne, nemůže, protože dar prostě dostaneš už třeba jako dítě a, jak psal Cizinec, můžeš si s ním v podstatě dělat, co chceš. Ale ovoce je otázka růstu a zrání života/v životě, které vyžaduje čas, než ovoce vyroste a dozraje. Já to otočím - dar nemůže být ovoce, poněvadž dar prostě máš a buď ho použiješ nebo ne, ale ovoce neseš, ovoce nedostáváš, ovoce na tobě coby ratolesti buď roste, žiješ-li naroubovaným životem, tzn. že zůstáváš v Pánu nebo neroste, když v Něm nezůstáváš, neboť bez Pána nemůžeš udělat nic. Bez Pána můžeš použít/zneužít dar, ale nemůžeš nést ovoce Ducha. Tož tak.
willy |
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Můj výklad mluvení v jazycích (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. červen 2009 @ 20:43:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Tohle je oblast, která je trochu problematická. Z nějakého důvodu se tomu zlému daří dary Ducha svatého a ovoce, které Duch svatý působí, stavět proti sobě.
Klasické je to, co jsem napsal. Dary ducha svatého dostávají všichni křesťané. Dar modlitby v jazycích velmi brzy, při křtu Duchem, ale i ostatní dary (někdy ironicky nazývané "divadelní") - dar uzdravování, dary víry a činění mocných věcí, dary rozlišení duchů, dar mluvení v jazycích či výkladu jazyků a mnoho dalších darů. A než se člověk ty dary naučí používat, bývá to často pěkný sekec.
Hodně závisí na charakteru. Sebevědomé choleriky vynesou dary "donebes" vysoko nad ostatní v církvi a vznikají tak superslužebníci. Zakřiknutí melancholici se dary bojí použít a pořád nevěří, že by zrovna oni mohli být ti, kteří dostali nějaký dar. A zvenku se na to koukají ti, kdo ani nebyli pokřtěni duchem a komentují to, protože je pro ně pokořující, že "žádné dary nedostali i když jsou taky křesťani". Docela hezky je to popsáno v tom dopise Korintským
U ovoce Ducha svatého je to jiné. Když zasadíš semínko, tak není ovoce druhý den potom. Dlouhou dobu trvá, než něco vyklíčí, vyhodí výhonek, pupeny a přinese ovoce. O to vzácnější pak to ovoce je, kor když není shnilé a hořké. A takové ovoce je láska, radost, pokoj, trpělivost, sebeovládání ...
Asi mi tady každý křesťan potvrdí, že týden nebo měsíc po znovuzrození neměl 100% trpělivost a sebeovládání. Známá je v našich kruzích modlitba: "Pane Bože, pokorně tě prosím, dej mi trpělivost, ale HHHNNEEEEDDD!!!" Zato mnoho lidí bylo pokřtěno Duchem už třeba při začátku věčného života a třeba hned měli některý z duchovních darů (viz Kornelův dům)
Dar je něco, co ti dá Duch svatý a co si nemůžeš nijak žádným způsobem zasloužit. Můžeš to ovlivnit jen tak, že ten dar (zdarma) budeš chtít a poprosíš o něj. Na dárci je pak to, jestli ti ten dar dá a kdy. Ovoce je něco, co ty nebo já přinášíme. Jasně, že je k tomu potřeba práce Ducha svatého, protože bez něj je to ovoce takové jaksi pokřivené a shnilé, jen napovrchu je natřené tou správnou barvou.
A tohle nejsou nějaké charismatické pojmy nebo rozlišení, takhle to funguje nejen mezi charismatiky - alespoň já jsem byl dlouhou dobu jinde než mezi charismatiky a vypadalo to tam docela podobně - dary Ducha hned nebo velmi brzo, ovoce dlouho, později a pracně.
|
| Nadřazený |
|
|
|