Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 331, komentářů celkem: 430014, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 588 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116719697
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: POJETÍ KATOLICKÉ BOHOSLUŽBY - MŠE (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 07. červen 2008 @ 15:30:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wily
Pokud bych se účastnil katolické večeře eucharistie, neučinil bych to ve víře a tudíž bych zhřešil, protože nevěřím, že katolická praxe je tím, co měl Pán Ježíš na mysli, když památku Večeře Páně ustanovoval. Věřím totiž tomu, že když kdokoliv předkládá nebo jí ten chleba a nevnímá ho jako jeden chléb představující nejen tělo Kristovo, lámané na kříži, ale i jako jedno univerzální Tělo Kristovo složené ze všech Jeho údů na znamení jednoty Těla Kristova - jí nehodně, tzn. jí sobě odsouzení.

Když si vezmeš evangelium, katolická praxe je přesně podle něho. Ty máš pořád představu, že Pán Ježíš měl na mysli úplně něco jiného, než co říkal. To ti samozřejmě nikdo vzít nemůže, ale takový pohled neodpovídá profilu osobnosti Pána Ježíše. Vyjadřoval se přímočaře. (Vaše řeč budiž ANO - NE). Vezměte a jezte, toto je mé tělo... Když přijímám, přijímám do svého srdce Pána, abych šel životní cestou s Ním a aby mě on posiloval.

Pokud jsi pokřtěný ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého, jsi křesťan. Nehodně bys přijímal jenom ve stavu těžkého hříchu. Tak to říká apoštol Pavel, to je praxe církve.

Představme si že by Pán přišel někam na Večeři Páně a tam by zjistil, že její účastníci mají za to, že oni jsou součástí Jeho církve zatímco jiní svatí věřící, za které také zemřel, které také vykoupil svou krví z marného způsobu života, aby se stali svatými v celém svém způsobu života, za součást Jeho Církve jimi považováni nejsou.Mohl by u takového Pánova stolu zůstat nebo by na protest odešel? Vždyť je to Jeho stůl, k němuž jsou pozváni všichni věřící, aby se z Něho všichni těšili jako ze svého života. Jak si může někdo dovolit jednoho věřícího k Večeři Páně připustit a druhého nikoliv?! A jak by to ten dotyčný Pánu zdůvodnil, kdyby na to byl Pánem dotázán? Copak je to jeho/náš stůl, abychom rozhodovali, kdo k Pánovu stolu může a kdo ne?!

Při každé Večeři Páně je Kristus hlavním účastníkem. Není třeba si nic představovat. Upíráním účasti katolíkům na večeři Páně (protože nevěřím, že katolická praxe je tím, co měl Pán Ježíš na mysli, když památku Večeře Páně ustanovoval) se ale sám vlastními slovy zařazuješ mezi ty, které za to kritizuješ. (zatímco jiní svatí věřící za součást Jeho Církve jimi považováni nejsou).


V katolické církvi může přistoupit ke stolu Páně každý právoplatně pokřtěný, který věří v přítomnost Pána v proměněném chlebu a vínu, očistil svou duši lítostí od hříchů (těžké hříchy zpovědí), a pokud žije v manželství, tak právoplatně uzavřeném.

Tedy nikdo tě nebere jako méněceného, nejsi míň Kristův, než já. Jen ty sám můžeš položit překážky, abys přijímal nehodně.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy