Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 12. prosinec 2021 @ 06:57:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | No, my jsme měli vyučující, kteří byli morálně silní, měli dobrou pověst. A lidi u Salesiánů se o nás lidsky starali, co mohli. A někteří byli i dost známí, jako pan doktor Zvěřina. I lokální kněží byli solidní, jen ten náš byl trošku asociální, předkoncilní samorost, ale zase hodně sečtělý, znalý věcí.
Že by měli děti s varhanicema nebo kuchařkama, jako se to děje teď, a vědělo se o tom, to tehdy nebylo. Nebo jsme na to byli moc malí či mladí.
Takže ti naši učitelé většinou učili to, co žili. A i kněží žili v manželství, učili tedy o manželství reálně, normálně, ne virtuální povídačky.
O svobodě člověka nás učili, ale ujeté učení ve stylu "svobody" hřešit, nebo že by Bohu ani tak nevadilo, když člověk zhřeší, či že Bůh hřích dovoluje, schvaluje a souhlasí s ním, to nás v ŘKC neučili a nenarazil jsem na to nikde. Nebo že by se měl člověk pořád rozhodovat mezi hříchem a bohem, tak takové učení jsem v ŘKC taky nepotkal.
Spíš nás vedli k běžným praktickým věcem. Neznali sice spasení v Ježíši, vysvobození od hříchu, Boží moc, uzdravení, tam vyučovali obvykle úprk otroka, ale jinak učili běžné praktické věci, jak žít život v tom, co bylo. A většinou celkem dobře.
Cizinec
|
| NadřazenýRe: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 15. prosinec 2021 @ 10:55:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Kontext komentáře jsi postavil tak, že se prý jednalo o prostředí uvnitř katolické církve. Ovšem to nekoresponduje se známou skutečností, že římskokatoličtí kněží v manželstvích rozhodně nežijí.
Takže máš to, Toníku, nějak popletené. Ono není divu, už to bude nějaký ten rok!
Kristu opravdu nevadí, že jsme hříšníci (že nedokážeme jinak) - Kristu vadí, když nečiníme pokání ze svých hříchů, když o sobě říkáme, že jsme spravedliví a nikoli hříšníci - protože pak nás Kristus nemůže našich hříchů zbavit a ty stále trvají.
|
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 15. prosinec 2021 @ 11:28:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V podzemní církvi ženatí kněží byli Oko, a po převratu se vytratili. To že to nevíš je známkou toho, že jsi za komunistů podzemní církev neznal. Asi jsi nebyl tolik důvěryhodný.
Oko: Kristu opravdu nevadí, že jsme hříšníci (že nedokážeme jinak) - Kristu vadí, když nečiníme pokání ze svých hříchů, když o sobě říkáme, že jsme spravedliví a nikoli hříšníci - protože pak nás Kristus nemůže našich hříchů zbavit a ty stále trvají.
Zase to tvoje opovážlivé vyjadřování se za Krista?! Zase? Oko, ty nejsi mluvčí Krista abys psal co Kristu vadí či nevadí. A když jsi tak v tom, tak ti položím otázky. Co myslíš ty samozvaný mluvčí? Když někoho Kristus očistí od hříchu a ten očištěný po očištění nadále vykřikuje, že je hříšník, co myslíš Oko, vadí to Kristu? A vadilo by tobě Oko kdybys poté co bys pro někoho odvedl profesionální a čistou práci a ten dotyčný by pak vykřikoval, že to co jsi udělal nefunguje, že je na tom tak jako předtím? |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. prosinec 2021 @ 22:09:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak oko tu psal své svědectví o své situaci k tématu:
A psal tu také často o svém virtuáním světě, neznalosti, malém vzdělání. A to mu zřejmě vydrželo dodnes.
Neví o tom, kolik ŘKC kněží žije i dnes v manženství, jsou ženatí. Zřejmě neví ani to, že v "podzemní církvi" působili se svolením papeže ženatí kněží, dokonce i ženatý biskup. A to nejen, že vyučovali, jako dnes, ale také vysluhovali svátosti.
Ale k podzemní církvi se nedostali lidé povrchní. Ta byla skrytá i v rámci farnosti, obce, mezi sousedy.
Cizinec |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 15. prosinec 2021 @ 22:40:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na konci toho dokumentu chybí již jenom "děkujeme odejděte a přijďte zase my k vám taky nelezeme". V dobách nesvobody měli udělený dispens a jen se trochu vyjasnilo stali se znovu nepohodlnými pro debilní celibátní výmysl který přímo odporuje slovům apoštola. A co se týká toho sedmdesátiletého "znalce". Je na něm na prvý pohled zřejmé, že se u něj nejedná o ucelené vědomosti a znalosti. Jsou to jenom naučené fráze, náboženské vyčteninky pravděpodobně vygoglované presentované jeho typickým buransko-hulvátským způsobem.. To, že mele blbosti se dá vzhledem k jeho věku chápat, ale to že dodnes nerozumí správně slovním pojmům je zarážející. Jak s tímto mohl žít celý život, když nerozumí správně tolika slovním pojmům? Jeho správné vyjadřování se muselo být problematické. Pár takových týpků jsem v životě poznal. Byli to většinou burani. |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. prosinec 2021 @ 09:54:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Zřejmě neví ani to, že v "podzemní církvi" působili se svolením papeže ženatí kněží, dokonce i ženatý biskup."...
Už jsem ti to jednou vysvětloval; byli vysvěceni nedovoleně, však platně. Vysvěceni bez vědomí, bez svolení papeže.
V katolické církvi nepůsobí žádný kněz, který by byl zároveň i ženatý.
V katolické církvi mají kněží celibát - jsou totiž panici pro nebeské království.
(Mt 19,12) .... jsou eunuchové, kteří se jimi stali sami kvůli nebeskému království. Kdo dokáže pochopit, ať chápe!"... |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 19. prosinec 2021 @ 11:13:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zřejmě stále Oko nevíš co znamená biblický pojem "panic neposkvrněný ženou". Už se to zde probíralo, a ty si toto panictví stále spojuješ s celibátem. Hele Oko mnoho adeptů na kněžství dávno panici nejsou a se ženami styk měli. To jenom na vysvětlenou k pojmu "panic" jak ho zde chápeme na zemi.
..."Zřejmě neví ani to, že v "podzemní církvi" působili se svolením papeže ženatí kněží, dokonce i ženatý biskup."...
Oko: Už jsem ti to jednou vysvětloval; byli vysvěceni nedovoleně, však platně. Vysvěceni bez vědomí, bez svolení papeže.
Ne Oko, to není žádné tvoje vysvětlení, to jsou tvoje diletantské kecy, ve kterých se navíc stavíš proti tvým vlastním autoritám, kterým jsi ty zavázán poslušností. Vysvěcení byli DOVOLENĚ na základě DISPENSU uděleného biskupem. K udělení dispensu, či imprimatur nepotřebuje biskup svolení papeže.
|
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 19. prosinec 2021 @ 14:08:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Už jsem ti to jednou vysvětloval; byli vysvěceni nedovoleně, však platně. Vysvěceni bez vědomí, bez svolení papeže.
Tvoje omyly jsi mi jednou vysvětloval, Stando. Nemusíš je tedy vysvětlovat znovu. Psal jsi tu také hodně často o nevzdělanosti, o tom, že jsi byl ve třiceti povrchní ... Dají se tedy tvé omyly pochopit.
V katolické církvi nepůsobí žádný kněz, který by byl zároveň i ženatý. V katolické církvi mají kněží celibát - jsou totiž panici pro nebeské království.
To nevím, Stando, k tomu nemám informace. To je zase tučně nějaké tvé tvrzení omylů? Odkud máš takové informace?
V římskokatolické církvi takových kněží za totality působilo více, vyučovali, vysluhovali svátosti. A jak znám ŘKC a podmínky v některých státech, i dnes bude v mnoha totalitách či nebezpečných oblastech působit mnoho ženatých římskokatolických kněží.
Určitě pak působí ženatí kněží v řeckokatolické církvi.
Panici pak nejsou často ani v římskokatolické církvi, i když nejsou ženatí. Často se stane, že se kněz potká s nějakou ženou - například ve zpovědnici s nějakou ženou s problémy, s varhanicí ... Pak je na cestě dítě a to na panictví nevypadá.
Toník |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. prosinec 2021 @ 11:31:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, to pak vypadá na selhání člověka v jeho slibu, který dal Bohu - protože my všichni jsme slabí a hříšní lidé. Jen někteří se o sobě domnívají, že oni jsou spravedliví - že nejsou pořád jen slabými hříšníky.
..."Odkud máš takové informace?"...
Je všeobecně známo, že římskokatolická církev se ve službě biskupů a kněží vydala cestou celibátu : |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 20. prosinec 2021 @ 16:14:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ano, to pak vypadá na selhání člověka v jeho slibu, který dal Bohu - protože my všichni jsme slabí a hříšní lidé.
Tak. Nebo spíše slibu, který dal ŘKC.
Jen někteří se o sobě domnívají, že oni jsou spravedliví - že nejsou pořád jen slabými hříšníky.
To nevím, Stando, jak to kněží mají. Možná že se to skutečně domnívají. To ale s tématem nesouvisí.
Je všeobecně známo, že římskokatolická církev se ve službě biskupů a kněží vydala cestou celibátu : Ano, to je všeobecně známo.
A také je všeobecně známo, že to "vydání" je o dost více teoretické, než praktické.
Toník |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. prosinec 2021 @ 18:40:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak i Pán Ježíš je podle tebe jenom teoretik, když říkal ona slova?
..." Jen někteří se o sobě domnívají, že oni jsou spravedliví - že nejsou pořád jen slabými hříšníky.
To nevím, Stando, jak to kněží mají. "...
Zase jsi záměrně překroutil moje slova. Já řekl přesně toto:
"My všichni"- to znamená také já, znamená také ty - zase nerozumíš česky?
|
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. prosinec 2021 @ 06:56:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
"My všichni"- to znamená také já, znamená také ty - zase nerozumíš česky?
Ne, to určitě neznamená.
Všichni nemají hloupé a zlé postoje, které máte vy. A já určitě ne. A mnoho jiných lidí také ne.
Rozumíš česky? Psal jsi vedle v diskuzi, že "Takto se diskutovat nedá." Když už víš, že se takto diskutovat nedá, tak tak nediskutuj. Napiš něco k tématu, nebo něco o sobě, a nepřehazuj tvůj stav na druhé.
Toník |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. prosinec 2021 @ 22:42:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Kontext komentáře jsi postavil tak, že se prý jednalo o prostředí uvnitř katolické církve.
Stando, tvoje psaní v druhé osobě ... Já vím, když se mne to netýká, nemůžu to na sebe vztahovat. Jako když jsi mi v diskuzi psal: ' ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným!' To si také psal mně osobně, svěřoval ses s něčím z tvého života. také se to netýkalo mně. Jen jsi popisoval něco z tvého světa.
Nebo jako když nám ty sám sdělil, že " mnohokrát jsi zde tvrdil, že ty hříchů nelituješ, že lítost nad hříchem ničemu nepomůže".
V mých příspěvcích nebylo ani žádné tvé "prý", ale jasně jsem psal o ŘKC a Salesiánech. Což člověk, co není povrchní a má trochu vzdělání ( nebo dokáže napsat do googla) ví, že Salesiáni jsou z ŘKC.
Ovšem to nekoresponduje se známou skutečností, že římskokatoličtí kněží v manželstvích rozhodně nežijí.
To je u tebe pochopitelné, Stando.
A zhruba tak "velké" znalosti o ŘKC, jaké projevuješ k tématu ty, měli i komunisté a STBáci. Možná taky jako malí chodili na náboženství.
Takže si mysleli, že když je někdo ženatý, nemůže být knězem. Alespoň někteří z nich. Určitě ne všichni byli tak nevzdělaní a povrchní.
Proto bylo v ŘKC více kněží, kteří žili v manželství, a to s povolením ŘKC. Byli docela normální, žili slušně v paneláku s manželkou, měli i děti, chodili do práce. A jednou za čas chodili vyučovat mladé kluky, nebo jezdili o prázdninách vysluhovat mše na "chaloupky". Protože byli ženatí, neměli závazek ve farnostech, ani dohled církevního tajemníka.
A to celé pak papež po revoluci utnul. Celkem logicky.
Takže máš to, Toníku, nějak popletené. Ono není divu, už to bude nějaký ten rok!
Stando, tvoje psaní v druhé osobě ... Já vím, když se mne to netýká, nemůžu to na sebe vůbec vztahovat. Jako když jsi mi v diskuzi psal: ' ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným!' To se také netýkalo mně, jen jsi popisoval něco z tvého světa.
Kristu opravdu nevadí, že jsme hříšníci (že nedokážeme jinak) - Kristu vadí, když nečiníme pokání ze svých hříchů, když o sobě říkáme, že jsme spravedliví a nikoli hříšníci - protože pak nás Kristus nemůže našich hříchů zbavit a ty stále trvají.
To chápu, že ŘKC nevadí, že jste hříšníci a ŘKC nutně potřebuje, abyste chodili ke zpovědi. Ale to je vaše věc, co žijete.
I to že máte "svobodu" hřešit, vyrobili jste si boha, co mu ani tak nevadí, že zhřešíte, ani mu nevadí, že jste hříšníci, hříchy vám musí dovolit, schvaluje vám je, souhlasí s nimi a ještě vám je umožňuje.
Ale ta tvoje "svoboda hřešit" je nějaká privátní záležitost, specifikum nějaké sekty - s ŘKC mám zkušenost dost velkou a v životě jsem v ní nepotkal nikoho, kdo by vyučoval "svobodu hřešit", co máš ty. Ale teď ponovu už vás asi učí "svobodu hřešit"? Jakýsi Bergoglio má prý taky boha, co mu dal "svobodu hřešit", a najdou se i další, co mají takovou "svobodu". Ale u tebe nevím, kdes tvou "svobodu hřešit" vzal, jestlis na ní přišel sám, nebo vám takovou "svobodu" přinesl někdo v tom, co žijete.
Toník
|
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 16. prosinec 2021 @ 09:02:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Proto bylo v ŘKC více kněží, kteří žili v
manželství, a to s povolením ŘKC. Byli docela normální, žili slušně v
paneláku s manželkou, měli i děti, chodili do práce."...
No, některé věci z nedávné historie by sis měl poopravit.
V době totality bylo pár případů, že biskup (Davídek) vysvětil za kněze i ženaté muže - ovšem bylo to tajně, bez vědomí katolické církve. Vysvětil je tedy platně, ale nedovoleně. Vysvětil dokonce také jednu ženu (za biskupku). To bylo nejenom nedovoleně, ale také neplatně.
Po pádu komunismu dostali tito muži na výběr - buď zůstanou v římskokatolické církvi a nebudou působit jako kněží, nebo přejdou do řeckokatolické církve (ta je v jednotě s papežem) ,- a ta má ve službě ženaté kněze.
Neznám jediný případ, kdy by v katolické církvi dneska působil ženatý kněz - pokud se tedy nejedná o případ ovdovělého muže.
..."Jako když jsi mi v diskuzi psal: 'ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným!' "... Sám jsi mě úmyslně zavedl do tohoto omylu svými otázkami o svatbě katolíka s evangeličkou a s husitským farářem....
Kdyby to totiž byl tvůj případ, byl by tvůj sňatek z pohledu církevního práva opravdu neplatným.
..."a ŘKC nutně potřebuje, abyste chodili ke zpovědi. "...
ŘKC toto nepotřebuje - je to pro kněze jen služba a pořádná zátěž. Potřebujeme to ale my, hříšníci, kteří činíme pokání a smýváme zde svátostným způsobem své hříchy.
..."Ale u tebe nevím, kdes tvou "svobodu hřešit" vzal,..."...
KKC §1036 Výpovědi Písma svatého a nauka církve o pekle jsou výzvou k
odpovědnosti, s níž má člověk užívat své svobody se zaměřením na svůj
věčný osud. Současně jsou i naléhavou výzvou k obrácení: „Vejděte těsnou
branou. Neboť prostorná je brána a široká cesta, která vede k záhubě, a
mnoho je těch, kdo tamtudy vcházejí. Jak těsná je brána a úzká cesta,
která vede k životu, a málo je těch, kdo ji najdou“ (Mt 7,13-14).
„Protože však neznáme den ani hodinu, je třeba, jak nás napomíná Pán,
stále bdít, abychom si po skončení svého jediného pozemského života
zasloužili přijít s ním ke svatební hostině a přidružit se k požehnaným,
a ne, aby nám bylo rozkázáno jako špatným a lenivým služebníkům odejít
do věčného ohně, do vnější temnoty, kde ‘bude pláč a skřípění zubů’.“
§1749 Svoboda dělá z člověka mravní subjekt. Když člověk jedná svobodně, je
takřka otcem vlastních skutků. Lidské činy, to je skutky svobodně
zvolené na základě úsudku svědomí, je možno mravně hodnotit. Jsou dobré
nebo špatné.
§1037 Bůh nikoho předem neurčuje, že půjde do pekla; to je následek svobodného
odvrácení od Boha (smrtelný hřích), v němž se setrvává až do konce. V
eucharistické bohoslužbě a v každodenních modlitbách věřících církev
prosí o milosrdenství Boha, který „nechce, aby někdo zahynul, naopak
chce, aby se všichni dali na pokání“ (2 Petr 3,9): „Přijmi tedy
milostivě, Bože, oběť svých služebníků i celé své rodiny … Dej našim
dnům svůj řád a mír. Vysvoboď nás od věčné záhuby a připočti k zástupu
vyvolených.“ |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. prosinec 2021 @ 14:14:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, některé věci z nedávné historie by sis měl poopravit.
No, Stando, tvoje psaní ve druhé osobě. Pokud se mne netýká, nemohu si to na sebe vztahovat. Ale chápu, že některé věci z nedávné historie by sis měl poopravit.
Neznám jediný případ, kdy by v katolické církvi dneska působil ženatý kněz - pokud se tedy nejedná o případ ovdovělého muže.
Jasně. Pro tolik píšeš o neznalosti, nevzdělanosti a že by sis měl některé věci opravit.
Pokud jde o mne, tak jsem popisoval situaci v 80. letech minulého století. A i dnes znám ŘKC kněze, kteří jsou ženatí a působí v ŘKC. Jen nesmí vysluhovat svátosti. A samozřejmě dost ženatých kněží působí v řeckokatolické církvi, stejně, jako tehdy před lety.
Sám jsi mě úmyslně zavedl do tohoto omylu svými otázkami o svatbě katolíka s evangeličkou a s husitským farářem....
A tady už zase hulvátsky lžeš, pomlouváš, Stando.
Ale vím, že když se mne tvé psaní netýká, nemohu si ho na sebe vztahovat. Asi píšeš zase něco o tobě a tvých problémech, že ses někde někoho ptal na svatbu katolíka s evangeličkou a s husitským farářem. Což je dost divné, že máte svatby ve třech.
Psal jsi taky o bezcitnosti, o tom, že uděláš zlo a nelituješ toho, že máš "svobodu" hřešit, že nedodržuješ desatero, že máš boha, co mu ani tak nevadí, když zhřešíte a hříchy vám musí dovolit, je tedy celkem logické, že takto lžeš a pomlouváš, místo abys napsal něco k tématu.
Toník |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. prosinec 2021 @ 08:38:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A jak tedy konkrétně působí jako kněz, když nesmí vysluhovat svátosti? Zase se vyjadřuješ k něčemu, co znáš pouze z doslechu!
Pokud takový zůstal ženatý s rodinou a zůstal v katolické církvi, byl laicizován - a nemá žádné výsady oproti jiným laikům v církvi. Může dělat pouze to, co dělají ostatní laikové - nic z náplně činnosti kněze.
|
]
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. prosinec 2021 @ 11:05:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zase se vyjadřuješ k něčemu, co znáš pouze z doslechu!
A jak tedy konkrétně působí jako kněz, když nesmí vysluhovat svátosti?
Jako jakýkoliv jiný laik, Stando. Samozřejmě to mají trochu těžší, protože se na ně někteří lidé dívají křivě, ale ne všichni.
Toník |
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. prosinec 2021 @ 09:56:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pak působí jako ostatní laikové a nikoli jako kněží.
|
]
Re: Děti ve světle pravdy (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 19. prosinec 2021 @ 10:18:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdepak Oko. Laicizovaný kněz je pojem. Ono totiž záleží na tom proč byl laicizovaný. Když je to třeba kvůli sexuálnímu deliktu s mladistvými tak je takový laicizovaný kněz někde uklizený aby již nikdy veřejně nevystupoval. Pokud ovšem je kněz laicizovaný protože má třeba dítě, může za určitých podmínek vykonávat funkci jáhna. Laicizovaný kněz na laika nikdy nespadne, nikdy nespadne na tvou amatérskou laickou úroveň Oko. Dle učení nevěstky jeho kněžské svěcení stále platí, a pokud by laicizovaný kněz chtěl znovu působit, tak za dodržení určitých podmínek může a jeho působení rozhodně nebude laické tak jako je to laické působení tvoje Oko. Takže se nauč rozlišovat mezi pojmy jako je laik Oko a laicizovaný kněz. Pozor Oko, ne laik kněz. Laik si ty. Kněz je pouze laicizovaný, ne laik! Jeho působení nikdy nemůže být laické tak jako to působení tvoje. To že mu není dovoleno kněžsky působit ještě neznamená že spadl na tvou laickou úroveň. |
]
]
|
|