Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 03. říjen 2021 @ 15:51:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ach rosmano zase zatoužil vyhřívat se na výsluní GS. Ale omluvou budiž skutečnost, že rosmano není křesťan, ale sektář a tam Písmo sv. nikdo nezná a kdo ho četl si pak stejně vykládá co mu Satan našeptává.
Takže když rosmano nezná Písmo, tak mu pomůžeme. Petr jak čteme v Písmu konstatuje toto: "Ty jsi Mesiáš, Syn Boha živého." A co na to řekl Ježíš? „Blaze tobě, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec v nebesích“ (Mt 16,17).
rosmano uvědom si, my křesťané nejsme judaisté. Naše víra je vírou v jednoho Boha Otce, Syna a Ducha Svatého. Pochop a distancuj se od dementních nápadů, že apoštolové nehlásali, že Ježíš je Bůh, když je o tom celé Evangelium a je to i článek naší víry. Mohl bych napsat další a další vyjádření z Písma sv. ale zakončím to tímto. Ježíš vede spor s farizei kdo může odpouštět hříchy: Zákoníci a farizeové začali uvažovat: „Kdo je ten člověk, že mluví tak rouhavě? Kdo může odpustit hříchy než sám Bůh?“ Luk: 5, 17
Takže pokud je Ježíš Syn Otce v nebesích, tak je přeci Bůh. To pochopí zdravým rozumem každý, kdo má ještě v hlavě zdravý rozum. U apoštola sv. Jana čteme jak Ježíš říká: " Já a Otec jedno jsme". rosmano jaký máš problém tyto základní věci Písma pochopit? Jak zde můžeš klást tak idiotské otázky, na které máš v Písmu sv. desítky odkazů:
Filip mu řekl: “Pane, ukaž nám Otce a to nám stačí.” Ježíš mu řekl: “Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty jsi mne nepoznal? Kdo viděl mne, viděl Otce. Jan:14
|
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 03. říjen 2021 @ 23:45:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč Otec v nebi Petrovi zjevil, že Ježíš je Mesiáš, Boží syn ? Proč mu nezjevil přímo, že Ježíš je Bůh ? Otec v nebi to nevěděl ?
Jinak Božími syny jsou nazváni i ti, kteří činí pokoj Mt 5:9:Blahoslavení ti, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni Božími syny.
Nebo ti, vedeni Duchem Božím. Ř 8:14:Neboť všichni ti, kdo jsou vedeni Duchem Božím, jsou Boží synové.
Anebo Ga 3:26:Neboť všichni jste synové Boží skrze víru v Kristu Ježíši.
Takže samotný název Boží syn neznamená v Písmu, že je Bůh.
Ale vrátím se k otázce v článku :
Proč apoštolové zvěstovali lidem a přesvědčovali je výhradně o tom, že Ježíš je Mesiáš? Nikdy ne že je Bůh ?
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 08:09:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano,
tyto tvoje otázky pramení z nedostatečné znalosti oněch skutečností v Písmu.
Žádný pravověrný Žid se nepokloní nikomu jinému, jenom Hospodinu.
To je zásada - jinak by spáchal hřích modlářství. Nakonec, máš to tak i v Desateru, které Hospodin dal Mojžíšovi.
Je to tak? Souhlasíš?
A teď srovnávej se svědectvím , které o Kristu vydávají apoštolové v Písmu: "A jedenáct učedníků se odebralo do Galileje na horu, kde se s nimi Ježíš měl setkat.A když ho uviděli, klaněli se; někteří však pochybovali. " (Mt 28,16-17).
Ty , Rosmano, evidentně zatím patříš právě mezi ty, kteří o Kristu ještě stále pochybují ...
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 11:06:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ty otázky pramení z chování a slov apoštolů.
Máš tedy nějakou konkrétní odpověď, proč apoštolové (a Písmo) všude svědčí, že Ježíš je Mesiáš ? Proč neříkají na rovinu, že Ježíš je Bůh ? Že by apoštolové o Ježíši pochybovali, že nehlásili napřímo, že Ježíš je Bůh ?
J 20:31:Tato však jsou zapsána, abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu.
Sk 9:22:Ale Saul působil stále mocněji a svými důkazy, že tento Ježíš je Mesiáš, pobuřoval Židy, kteří bydleli v Damašku.
Sk 18:5:A když Silas a Timoteus sestoupili z Makedonie, věnoval se Pavel zcela hlásání slova a dosvědčoval Židům, že Ježíš je Mesiáš.
Sk 18:28:neboť rázně na veřejnosti vyvracel argumenty Židů a ukazoval z Písma, že Ježíš je Mesiáš.
1J 2:22:Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je Kristus? To je ten antikrist, který popírá Otce i Syna. 1J 5:1:Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha. A každý, kdo miluje Otce, miluje i jeho dítě. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 11:22:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Proč ap. Jan neříká natvrdo: 1J 2:22: Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je Bůh? To je ten antikrist, který popírá Otce i Syna.
1J 5:1: Každý, kdo věří, že Ježíš je Bůh, je zrozen z Boha. A každý, kdo miluje Otce, miluje i jeho dítě.
Jan to nepovažoval za důležité ? Nebo o tom nevěděl ? Proč je zrozen z Boha ten, kdo věří, že Ježíš je Kristus ? To stačí ? Proč není nutné k zrození z Boha věřit, že Ježíš je Bůh ?
Nepostavili apoštolové tu laťku příliš nízko ?
Anebo neposunuli se mudrci a teologové 4. století (300 let po Kristu) příliš daleko oproti tomu, co hlásal Pan Ježíš a apoštolové, když začali kreovat své konstrukce o Trojici ?
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 12:54:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Možný důvod je ten, že Židé zkrátka očekávali Mesiáše, takže jim apoštolové hlásali hlavně to, že tím Mesiášem je tenhle ukřižovaný Ježíš (což jim ale bylo kamenem úrazu). Pohanům zase nehlásali Ježíš jako Boha proto, že to nebylo nic výjimečného - faraon v Egyptě i císař v Římě se prohlašovali za vtělení bohů. Ale Mesiáš je "víc" v tom, že v něm se Bůh nepřišel posadit na trůn, aby si dal sloužit, ale přišel sám sloužit a obětovat se za záchranu hříšníků (a to bylo pohanům bláznovstvím).
Suma sumárum, to, že Ježíš je Mesiáš, byla důležitější a obsažnější zpráva, než že je vtěleným Bohem... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 13:36:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Hmm, no nevím..
Nebo když si vezmeš proslov ap. Pavla na Aeropagu, kdy zvěstuje Řekům "neznámého Boha". Tak mluví skutečně o Bohu.. a pak v závěru říká:
"Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze muže, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.“
Proč neříká něco ve smyslu: A ten Bůh se vtělil do člověka jménem Ježíš,... což by byla dost podstatná informace o Bohu.
Anebo Timoteovi píše:
1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,
Mně jde o to, že v různých vyjádřeních apoštolové dost zřetelně hovoří na jedné straně o Bohu (jako takovém), a na druhé straně o Panu Ježíši - Mesiáši, Božím synu. Bez toho že by použili obrat "o Bohu Pánu Ježíši Kristu, Synu Boha".
Např.:
2K 1:2:Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista. Ef 1:2:Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista. Ef 6:23:Pokoj bratřím a láska s vírou od Boha Otce a Pána Ježíše Krista. Proč nepíšou "od Boha Otce a od Boha Pána Ježíše Krista" ? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. říjen 2021 @ 08:27:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš je Bůh i člověk zároveň.
Bůh se stal člověkem.
Prostředníkem mezi Bohem a lidmi je Ježíšova lidská osobnost (ona lidská "část" Ježíše - Boho- člověka) - jinak by byl přece logicky prostředníkem sám se sebou!
Rosmano, ty nám zde vracíš dávno vyvrácené hereze ariánů - jsi snad jehovista?
Protože právě jehovisté dneska šíří tuto herezi adopcianismu. Že Ježíš se narodil pouze jako člověk a že nebeský Otec ho ve křtu v Jordánu "adoptoval".
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 05. říjen 2021 @ 09:42:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, dobře.
Ale proč to tedy apoštolové takto nezvěstovali ?
Proč na to "přišel" až nějaký Atanasius ve 4. století ?
A zakotvilo se to mezi dogmata hlasováním lidí. O těch různých hlasováních víme, jak občas vypadaly a co všechno byly schopné "prosadit"... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. říjen 2021 @ 11:30:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Proč na to "přišel" až nějaký Atanasius ve 4. století ?"...
To přece není vůbec pravda!
Svědectví, že Ježíš je Bůh, máš už od apoštola Petra: "Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha.“ Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích. " (Mt 16,16-17).
Také nevěřící Tomáš, který také pochyboval o Ježíšově vzkříšení, v okamžiku, kdy se dotknul Ježíšových ran, svědčí:
"Tomáš mu odpověděl slovy: „Můj Pán a můj Bůh.“
Ježíš mu řekl: „Že jsi mne viděl, uvěřil jsi. Blahoslavení, kteří neviděli, a uvěřili.“ "(J 20,28-29).
Máš to v Písmu, černé na bílém. A stejně nevěříš.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 05. říjen 2021 @ 17:35:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zopakuji, co jsem už psal.
Proč Otec v nebi Petrovi zjevil, že Ježíš je Mesiáš, Boží syn ? Proč mu nezjevil přímo, že Ježíš je Bůh ? Otec v nebi to nevěděl ?
Jinak Božími syny jsou nazváni i ti, kteří činí pokoj Mt 5:9:Blahoslavení ti, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni Božími syny. Nebo ti, vedeni Duchem Božím. Ř 8:14:Neboť všichni ti, kdo jsou vedeni Duchem Božím, jsou Boží synové. Anebo Ga 3:26:Neboť všichni jste synové Boží skrze víru v Kristu Ježíši.
Takže samotný název Boží syn neznamená v Písmu, že je Bůh.
Proč Apoštolové nezvěstovali na misijních cestách lidem, že Ježíš je Bůh ? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. říjen 2021 @ 07:53:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Takže samotný název Boží syn neznamená v Písmu, že je Bůh."...
A ani Tomášovo vyznání: "Můj Pán a můj Bůh" - neznamená pořád snad, že Ježíš je Bůh?
To jsi to tedy, Rosmano, dopracoval opravdu daleko!
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. říjen 2021 @ 08:09:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Dt 32,39) Nyní pohleďte, že já, já jsem to, a není Bůh mimo mě.
(Ex 3,13-14) Ale Mojžíš Bohu odvětil: Hle, přijdu k synům Izraele a řeknu jim: Bůh vašich otců mě k vám poslal. Až se mě zeptají, jaké je jeho jméno, co jim odpovím?
Bůh Mojžíšovi odpověděl: JSEM, KTERÝ JSEM.
A co o sobě svědčí sám Ježíš?
(J 8,58) Ježíš jim řekl: „Amen, amen, pravím vám, dřív než byl Abraham, já JSEM.“
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 06. říjen 2021 @ 09:37:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Oko,
Ano, Boží slovo se v Pánu Ježíši stalo tělem. Ježíše si zvolil Bůh, aby Boží slovo se v Něm "zhmotnilo", zjevilo, realizovalo,.. Znamená to ale, že Ježíš je Bůh ?
Písmo nás učí, že Ježíš je Mesiáš...
Je možné, aby Bůh zemřel ? Není to zásadní protimluv ?
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. říjen 2021 @ 13:01:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co to ale je konkrétně, to "Boží slovo" v Písmu?
Je to "logos" (znamená to ve významu jak rozum, tak i stvořitelské konání Boha Otce skrze Syna - Bůh Otec stvořil svět skrze Syna (Logos), mocí Ducha svatého..
Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh.
To bylo na počátku u Boha.
Všechno vzniklo skrze ně a bez něho nevzniklo vůbec nic, co je. V něm byl život a ten život byl světlo lidí. A to světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila....
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 06. říjen 2021 @ 13:37:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak se tě zeptám jinak:
V době umírání a smrti na kříži byl Pan Ježíš Bůh ? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. říjen 2021 @ 19:46:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán Ježíš byl, je a bude Bůh vždycky. (Dříve, než byl Abrahám, já jsem). Ani toto není úplně přesné - Syn existoval už i před během času, před velkým třeskem. Proto "Jsem, který jsem". - přítomným tvarem je vyjádřeno, že Bůh stojí nad časem, že je i tvůrcem času. Pro Boha je všechno přítomnost.
Bůh je duch - a ten zemřít nemůže.. Proto mohl Ježíš vlastní mocí vstát z mrtvých ...
(Ř 8,11) Jestliže ve vás přebývá Duch toho, který vzkřísil Ježíše z mrtvých, pak
ten, který vzkřísil Ježíše Krista z mrtvých (logos), oživí i vaše smrtelná těla skrze svého Ducha, který ve vás přebývá.
(Žd 2,14) Protože děti mají účast na krvi a těle, podobně i on se jich stal účastným, aby skrze smrt zahladil toho, kdo má vládu nad smrtí, totiž Ďábla, ....
Je zajímavé, Rosmano, jak dokážeš "nevidět" ono Tomášovo: "Můj Pán a můj Bůh!"
Čekal bych od tebe mnohé - ale že zde přijdeš s herezí jehovistů (dnešních ariánů) - to jsem opravdu nečekal.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 06. říjen 2021 @ 20:05:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | /Pán Ježíš byl, je a bude Bůh vždycky. Bůh je duch - a ten zemřít nemůže./
To znamená, že Ježíš na kříži na Golgotě nezemřel. Nemohl zemřít, protože je Bůh.
/Proto mohl Ježíš vlastní mocí vstát z mrtvých .../
Písmo o tom říká něco jiného. Pan Ježíš nevstal z mrtvých vlastní mocí.
Jako my máme svého Boha, tak stejně, stejného Boha měl i Ježíš: J 20:17: Ježíš jí řekl: „Nedrž se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci. Jdi k mým bratřím a řekni jim: ‚Vystupuji k Otci svému i k Otci vašemu, k Bohu svému i k Bohu vašemu.‘“ |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 08:28:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh zemřel na kříži skrze lidskou přirozenost Ježíše Krista, která přece (jako u každého z nás) podléhala smrti. Tato lidská přirozenost měla stejného Boha jako my - na rozdíl od nás však i sama byla tímto Bohem.
Bůh vzal na sebe přirozenost člověka - aby člověka mohl pozvednout na novou úroveň Božích dětí.
Tento Bůh vlastní mocí vstal pak třetího dne z mrtvých - abychom také my ostatní lidé jednou z mrtvých mohli vstát.. Bůh mrtvého člověka Ježíše třetího dne vzkřísil.
..."Pan Ježíš nevstal z mrtvých vlastní mocí."...
Ježíš Bůh sám o sobě říká: "Třetího dne vstanu!"
(Zbořte tento chrám (mého těla) a já jej ve třech dnech znovu vystavím). - J 2,19.
(2 Kor 5,15) A on zemřel za všechny, aby ti, kteří žijí, nežili už sami sobě, nýbrž tomu, kdo za ně zemřel a vstal z mrtvých.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 10:52:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Bůh zemřel na kříži skrze..../
Bůh nezemřel. Bůh nemůže zemřít.
/ Tento Bůh vlastní mocí vstal pak třetího dne z mrtvých/
Bůh nevstal z mrtvých, protože Bůh nikdy nezemřel.
Ježíš vlastní mocí z mrtvých nevstal. Byl Bohem vzkříšen, jak svědčí Písmo.
Sk 2:24: Ale Bůh ho vzkřísil, zprostiv ho bolestí smrti, protože nebylo možné, aby byl od ní držen.
Sk 2:32: Tohoto Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni jsme toho svědky.
Sk 3:15: Zabili jste Původce života, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých; my jsme toho svědky.
Sk 13:33: splnil Bůh nám, jejich dětem, když vzkřísil z mrtvých Ježíše, jak je to i napsáno v druhém Žalmu: ‚Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.‘
Sk 13:34: A to, že jej vzkřísil z mrtvých, aby se již více nenavracel do zkázy, řekl takto: ‚ Dám vám svaté a věrné věci Davidovy.‘
Sk 13:37: Ten však, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých, neuviděl zkázu.
Sk 17:31: Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze muže, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.“
Ř 4:24: nýbrž také kvůli nám, kterým to má být počítáno, nám, kteří spoléháme na toho, jenž vzkřísil z mrtvých Ježíše, našeho Pána.
Ř 8:11: Jestliže ve vás přebývá Duch toho, který vzkřísil Ježíše z mrtvých, pak ten, který vzkřísil Ježíše Krista z mrtvých, oživí i vaše smrtelná těla skrze svého Ducha, který ve vás přebývá.
Ř 10:9: Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn.
1K 6:14: A Bůh i Pána vzkřísil a vzkřísí i vás svou mocí.
2K 4:14: a víme, že ten, který vzkřísil Pána Ježíše, také nás s Ježíšem vzkřísí a postaví spolu s vámi.
Ga 1:1: Pavel, apoštol vyslaný ne od lidí nebo skrze člověka, ale skrze Ježíše Krista a Boha Otce, který ho vzkřísil z mrtvých,
Ef 1:20: Tu uplatnil v Kristu, když jej vzkřísil z mrtvých a posadil po své pravici v nebesích,
Ko 2:12: když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. říjen 2021 @ 09:06:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boží Syn (Slovo, skrze něhož bylo všechno stvořeno) se stal člověkem, aby jako člověk mohl zemřít na kříži za všechny lidi - tohoto člověka vzkřísil Bůh - tedy Ježíš, protože byl člověk i Bůh v jedné osobě, tak vstal z mrtvých vlastní mocí - mocí Boha.
Jako člověk byl vzkříšen Bohem. (Já a Otec jsme jedno - říká Ježíš učedníkům ...)
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 18. listopad 2021 @ 22:10:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Člověka Ježíše vzkřísil Bůh Ježíš ?
oko, oko... :-)
Kde na to chodíš ?
To usuzuješ z toho, že Ježíš řekl - Já a Otec jsme jedno ?
Ježíš také ale řekl, například : ...aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni v nás byli jedno, ..
To by potom znamenalo podle tvé logiky, že když my jsme s Pánem Ježíšem a s Otcem jedno, že jsme také Bůh... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: monsek v Pátek, 08. říjen 2021 @ 07:34:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jako "Boží Beránek" byl "ukřižován před založením světa" (Zjev 13:8, KJV; 1 Pet 1:20) - není to ovšem
doslovně, ale v Božím plánu.
Tímto způsobem také byl Ježíš "před" Abrahamem. Tak se Abraham mohl
těšit na příchod Mesiáše a jeho Království. Mesiáš a Království tudíž "předexistovali" v tom smyslu, že byli
"viděni" Abrahamem očima víry.
Výraz "Já jsem" u Jana 8:58 jednoznačně neznamená "Já jsem Bůh." Není to, jak je často uváděno, božské
jméno z Exodu 3:14, kde Jahveh prohlásil: "Já jsem sám Jeden" (ego eimi o ohn). Ježíš si nikde nenárokoval tento titul. Správný překlad ego eimi u Jana 8:58 je "Já jsem on", tj. slíbený Kristus (srov. stejný výraz
u Jana 4:26, "Já jsem on [Kristus], kdo s tebou mluví").
Před narozením Abrahama byl Ježíš "předzvěděn" (1 Pet 1:20). Ježíš tady činí neuvěřitelný nárok na absolutní význam v Božím záměru.
Můžeme rozebírat další verše, ale tímto, zaznamenaném u Jana 8,58, nemůžeme dokázat, že je totožný s Ex 3,14 a že se tím Ježíš prohlašoval za Boha. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 08. říjen 2021 @ 10:03:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | <<z Exodu 3:14, kde Jahveh prohlásil: "Já jsem sám Jeden" (ego eimi o ohn)>>
Nic takového jako "Já jsem sám jeden (ego eimi o ohn)" samozřejmě ve Šemot 3:14 není. Monsek si zase cucá prst. Je tam hebrejsky jasně "ehje ašer ehje (אֶֽהְיֶה אֲשֶׁר אֶֽהְיֶה), tedy jasně budoucí čas: (budu jenž budu). Ani "já sem", ani "ani já byl". Jde tedy o formu bytí, která sama "tvoří či vytváří" sebe. Tedy svou věčnost, věčné bytí"
Jinak bez mé připomínky :) |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 09. říjen 2021 @ 08:51:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."(budu jenž budu)"...
Toto je jenom budoucnost.
A co přítomnost? Já Jsem, (který jsem) už snad pro Boha neplatí?
Lidská slova nedokáží plně vyjádřit bytí Boha.
Proto to vždycky bude nedostatečné vyjádření.
Ten výraz neznamená ve smyslu jenom budoucí čas, ale zároveň také čas přítomný i čas minulý - Bůh stojí mimo běh času.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 09. říjen 2021 @ 21:28:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když někdo říká budu, tak je zrovna :) A když řekne, že je to On, B-h jejich otců, tak byl ;) Oko, Vy prostě nazvete nedostatečným i to, co je zaznamenáno jako přímá řeč B-ží :))) |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Úterý, 05. říjen 2021 @ 10:26:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dost možná se odlišováním Boha Otce a Pána Ježíše Krista/Mesiáše zamezilo na jedné straně splynutím osob Otce a Syna (Otec je Syn) či na druhé straně dojmu, že jsou dva nezávislí Bohové.
Jinak, NZ je plný veršů zmiňujících lidskou stránku a vlastnosti Ježíše i těch zmiňujících božskou stránku a vlastnosti Ježíše. Jedny verše přitom nevylučují ty druhé a nelze je použít k popření těch druhých! |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 05. říjen 2021 @ 17:37:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jenže o "božské stránce" mluví Písmo i v případě těch, kteří se narodili z Boha |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Středa, 06. říjen 2021 @ 07:13:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vskutku? A kde se např. píše o stejné úrovni poznání u "těch, kteří se narodili z Boha"?
Ježíš však poznal jejich myšlenky a řekl: Proč o tom smýšlíte tak zle? (Matouš 9:4) Ježíš jim však nesvěřoval, kdo je, poněvadž všechny lidi znal. (Jan 2:24) Ježíš totiž od počátku věděl, kteří nevěří a kdo je ten, který ho zradí. (Jan 6:64)
Fakt, že znovuzrozeným z Ducha a sjednoceným s Duchem někdy Duch umožní vidět věci skryté, není to samé, jako mít tuto vlastnost neustále a vůči všemu. Přece na nás se "jen" zrcadlí slavná zář Páně - ale z Něho vychází, On ji měl už před založením světa. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 06. říjen 2021 @ 09:54:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, v Ježíši tělesně přebývá celá plnost Božství..
Znamená to, že Ježíš je Bůh ?
V našich Tělech přebývá Duch svatý. Znamená to, že jsme Bohové ?
Proč Ježíš říká toto: J 14:12:Amen, amen, pravím vám: Kdo věří ve mne, i on bude činit skutky, které činím já, a bude činit ještě větší skutky než tyto, neboť já jdu k Otci. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 06. říjen 2021 @ 18:09:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano, ty nevěříš, že Pán Ježíš je Bůh? Jestli nevěříš, že Ježíš je Bůh v těle, ztělesněný Bůh, pak nemáš víru Boží, nejsi křesťan a nejsi bratr v Kristu. Přitom Písmo tuto skutečnost zjevuje tak jasně, že to jasnější být nemůže. Ale pravda je, že je to jasné jen těm, jimž to Bůh zjevil či zjeví. Kéž se nad tebou Bůh v Kristu smiluje a zjeví ti to tak jako milionům křesťanů před tebou. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 06. říjen 2021 @ 20:09:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Willy, ono je to tak:
1J 5:1: Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha. A každý, kdo miluje Otce, miluje i jeho dítě. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 08:08:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha."...
Sova přece neuléhne papouška, ale zase jenom sovu!
Mezi Otcem a Synem (Logem) je vzájemný věčný akt plození a vydávání v Duchu svatém. Otec neustále plodí Syna a Syn se neustále vydává Otci. Tato vzájemná zosobněná láska je Duch svatý. Je to vzájemný dar lásky mezi Otcem a Synem, na kterém nám Otec kvůli Synu přenechává podíl - my lidé tak participujeme na této Boží lásce!
Bůh je totiž stejný včera, dnes i zítra.
Bůh stojí nad časem, je věčný. Bez Syna by Otec nebyl Otcem - kdyby se stal Otcem až v běhu času, podléhal by zase běhu času - nebyl by Bohem. V Bohu se během času nemůže nic změnit! Bůh nemůže mít Syna až v běhu času!
(Jób 23,13) On pak zůstává stejný a kdo ho od toho odvrátí?...
Ježíš Kristus se stal Vykupitelem lidstva. Je Zachráncem, Mesiášem. Toto by nezvládl žádný obyčejný člověk.
(Iz 43,11) Já, já jsem Hospodin a KROMĚ MNE ŽÁDNÝ ZACHRÁNCE NENÍ.
(Iz 49,26) ... a pozná veškeré tělo, že já jsem Hospodin, tvůj zachránce a vykupitel, Mocný Jákobův.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 11:04:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | /..."Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha."...
Sova přece neuléhne papouška, ale zase jenom sovu!/
Co tím chceš oko říct ? Tomu nerozumím...
/Mezi Otcem a Synem (Logem) je vzájemný věčný akt plození a vydávání v Duchu svatém. Otec neustále plodí Syna a Syn se neustále vydává Otci. Tato vzájemná zosobněná láska je Duch svatý. Je to vzájemný dar lásky mezi Otcem a Synem, na kterém nám Otec kvůli Synu přenechává podíl - my lidé tak participujeme na této Boží lásce!/
A na to jsi přišel jak ? Mě to hodně připomíná ty všelijaké spekulace tzv "církevních otců" z 3., 4. a 5. století...
/Ježíš Kristus se stal Vykupitelem lidstva. Je Zachráncem, Mesiášem. Toto by nezvládl žádný obyčejný člověk./
Tak Ježíš byl Bohem vybrán, poslán, je Mesiáš. Byl neobyčejným v tom smyslu, že byl dokonale podřízen Otci, ve všem poslušný, vždy veden Duchem, absolutně závislý na Otci.... Jinak byl obyčejný člověk z krve a těla, na kterého doléhaly pokušení, který měl žízeň, hlad, smutek, radost. Rozhlížel se kolem sebe, pozoroval lidi a věci kolem sebe, stejně jako my,... Byly chvíle, kdy Jeho vůle nebyla totožná s vůli Otce,... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 14:16:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano, píšeš: Tak Ježíš byl Bohem vybrán, poslán, je Mesiáš. Byl neobyčejným v tom smyslu, že byl dokonale podřízen Otci, ve všem poslušný, vždy veden Duchem, absolutně závislý na Otci.... Jinak byl obyčejný člověk z krve a těla, na kterého doléhaly pokušení, který měl žízeň, hlad, smutek, radost. Rozhlížel se kolem sebe, pozoroval lidi a věci kolem sebe, stejně jako my,... Byly chvíle, kdy Jeho vůle nebyla totožná s vůli Otce,...
Ježíš byl obyčejný člověk? Narodil se snad jako obyčejný člověk, jako jiní lidé? Žil jako obyčejný člověk? Dělal to, co obyčejný člověk? Odpovědí na tyto otázky je NE !! Fp 2:6-11 Ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob otroka a stal se podobným lidem. A když se ukázal v podobě člověka, ponížil se, stal se poslušným až k smrti, a to smrti na kříži. Proto ho také Bůh povýšil nade vše a dal mu jméno, které je nad každé jméno, aby se ve jménu Ježíše sklonilo každé koleno; ti, kdo jsou na nebi i na zemi i pod zemí, a k slávě Boha Otce aby každý jazyk vyznal, že Ježíš Kristus je Pán.
Ježíšova vůle nebyla totožná s vůlí Otce v jednom jediném případě - v zahradě Getsemane, protože v tu chvíli byla Jeho duše smutná až k smrti, jelikož se ocitl ve vnitřním zápase. Jako člověk si přál žít, ale věděl, že Bůh Otec chce něco jiného a že jako Syn přišel, aby zemřel na kříži a vypil za nás kalich prokletí, abychom mohli pít z kalicha požehnání při památce Večeře Páně. A tehdy se jako Syn Otci poddal a podřídil tím, že zapřel své lidství, jako to dělal celou dobu předtím, kdy žil skrze Otce, který Ho poslal, ukřižovaným životem ještě před křížem. Tož tak.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 14:34:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mk 8:29: A on se jich tázal: „A za koho mne pokládáte vy?“ Petr mu odpovídá: „Ty jsi Mesiáš.“ Mt 16:16: Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha.“ Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích. ..... Tehdy přísně domluvil svým učedníkům, aby nikomu neřekli, že on je Mesiáš. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 16:25:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano, máš děti? Dejme tomu, že máš. Ty jsi člověk. Když se ti narodí syn, je to člověk? Když se Bohu narodí syn, je to logicky Bůh. A když se Bůh rozhodne, že skrze tohoto jednoho prvorozeného Syna, dá zrod mnoha synům, je to pro tebe problém? Pro Boha ani pro mne ne. Proč v tom vidíš problém ty?
Bůh poslal ne svět svého Syna jako člověka, aby zemřel za lidi jako člověk (věčně živý Bůh zemřít nemůže). Citoval jsem ti z listu Filipským, Kým Pán Ježíš byl a je. Čemu jsi na tom nerozuměl? Pán Ježíš otevřeně veřejně mluvil o tom, že Bůh je Jeho Otec - i ke svým rodičům, přičemž Josef nebyl a věděl, že není Ježíšovým otcem. Uvědomuješ si, jaký máš před Bohem problém, když nepřijímáš Ježíše Krista jako Toho, Kým je?! |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 16:31:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Willy, Bůh je i můj Otec.
Jsem Božím synem. Božím dítětem. Zrozen z Boha.
Znamená to, že jsem Bohem ? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 17:08:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud by to byla pravda, znamenalo by to, že jsi Bohem v životě a přirozenosti, nikoli však v Božství s velkým "B". Znamenalo by to, že v tobě žije Bůh a ty v Bohu, v Kristu, Jeho životem a máš účast na božské přirozenosti spolu se všemi svatými, Božími dětmi, syny, kteří vědí nejen to, že Bůh je jejich Otec, ale i to, že Ježíš Kristus, Syn živého Boha, je Bůh v těle člověka Ježíše a že už nežijí oni, ale Kristus v nich, že žít pro ně znamená Kristus a zemřít zisk, že Kristus je jejich život a všechno, co potřebují a že bez Krista nejsou nic, nemají nic a nemohou nic dělat. No, a ty bys měl vědět, že kdyby byl Ježíš obyčejný člověk, nebylo by to všechno výše zmíněné možné! Tož tak. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 12:11:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Willy,
///znamenalo by to, že jsi Bohem v životě a přirozenosti,///
To je právě ten kámen úrazu. My nejsme bohové v životě a přirozenosti. Jsem lidé s účastí na Božském životě a přirozenosti.
A pokud by někdo chtěl stavět na výroku: "Bohové jste, když se k vám stalo Slovo Boží." Tak zde Bůh mluví v Nebi k duchovním mocnostem, nikoliv k lidem. A tyto mocnosti (tak jako satan) v určitém smyslu malými bohy jsou, protože disponují obrovskou mocí. Dokonce je zakázáno se jim rouhat.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 17:14:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Připomenu jeden článek a debatu pod ním, které jste se zůčastnil, rosmano, viz:
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2470811
Tehdy, je to cca 3,5 let, jste mikinovi odporoval a dával mu "důkazy" k tomu, že Ješu Kristus je B-h?
Už si umíte na své dotazy mikinovi odpovědět a své důkazy vyvrátit? :)
A kdy u Vás asi tak došlo ke zlomu?
Sorry, že reju, ale když si vzpomenu na ty naše debaty na to téma .... :)))))
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 17:38:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím Tě, rosmano.Pokud mi pošleš odkaz kam, pošlu ti 3 knihy, které se tématem zabývají a potvrzují to, co zde píšeš.
Nedivím se některým učencům, kteří se pohoršují, protože si neuvědomují, že staví na tom, co bylo pokřiveno, proti pokřivovatelům paradoxně bojujíce ve svatém rozhořčení. "Svatý otec" před několika lety prohlásil, že ... Bůh není kouzelným dědečkem, aby kouzelnou hůlkou stvořil svět v 6 dnech. .... nechci to komentovat, jen tolik, že pokud jakkoli stvořil, mohl to udělat mocí, která mu umožnia obejít i tu hůlku... Uvádím jen proto, že pokřivování výkladů pokračuje i dnes, ne jen ve 3. století. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 18:41:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj monseku :-)
Teda, už jsem si myslel, že se mě tady budou všichni snažit rozsápat na kousky :-) (já bych se nedal :-) ) Děkuji za normální, vlídný postoj.
Díky také za nabídku knih. Skoro jsem byl v pokušení si myslet, že jsem asi jediný široko daleko, kdo si takto "pospojoval" věci v Písmu... Musím se přiznat, že jsem hrozně líný ke čtení, čtu už nějaký čas téměř výhradně jen Bibli. Kdysi jsem hltal hodně duchovní literatury. Teď už spíš ne, jsem trochu obezřetný na to, že dost často autoři nějaké své dílčí poznání se snaží povznést na všeobecně platné a nejdůležitější důrazy pro zdravý duchovní život, život církve, apod. Nemusí být špatné, ale přece jen není to Boží slovo.
Mohl bych Tě poprosit (pokud to není proti něčemu) uvést zde názvy těchto knih (autory) ? Přes mou lenost ke čtení bych přece jen nějakou takovou dobrou střízlivou, opřenou na Písmu, knihu měl a mohl do ni nahlédnout... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 23:50:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už evím, jestli jsem je dostal, nebo někde stahoval, a tudíž jestli jsou na netu. Každopádně je mám a dám k dispozici.Jména autorů mi nic neříkají, nevím, kam patří, ale obsah je přesvědčivý - Jediný Bůh, kromě kterého jiný není, který svou slávu nikomu nedá a vedle něj Syn, který byl na zemi plně člověkem a kterému byla dána veškerá moc na nebi i na zemi, který měl slávu u Boha před stvořením světa, ale i vysvětlení, že se nesprávně vykládá dříve, než Abraham, Já jsem... protože to nemá nic společného Jsek, který Jsem. No chtělo by to přečíst.
1) Bohu buď sláva -Joel W. Hemphill r. 2006 2)Doktrina o trojici - Buzzard a Humting 3) Kdo je Ježíš Who-is-Jesus-cz.pdf
Jinak souhlasím, že nejdůležitější je jít k originálu, k Bibli. Knihy jsou sepsány lidmi a kam až lidské názorydospěly a co udělali z čistého učení, všichni víme. Kniha mi pomůže najít souvislosti dříve, než bych je našel, ale je napsáno, abychom zkoumali písma. Zdravím, a když neseženeěš, pošlu. Lojza |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 08. říjen 2021 @ 13:12:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj monseku,
První 2 knihy jsou vyvěšeny pod článkem mikima z 5/2018 Trojjediný Bůh neexistuje... Včera večer jsem značnou část té první přečetl - zdá se mi dobrá, ke svému překvapení jsem zjistil, že uvažuje skoro stejně jako já :-)
Jestli bys mohl tu třetí sem vyvěsit, tak bych byl rád. Nebo sděl, jak jinak by sis poslání představoval
Díky Josef |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: monsek v Pátek, 08. říjen 2021 @ 13:35:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napiš mi na monsek na volny cz a já Ti na tvůj mail odpovím posláním té třetí knihy. Zdravím Lojza |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 09. říjen 2021 @ 08:05:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Jsem Božím synem. Božím dítětem. Zrozen z Boha. Znamená to, že jsem Bohem ? "...
Ty jsi dítětem Bohem adoptovaným ve křtu. Bůh má jediného jednorozeného Syna - Ježíše Krista.
Ten se ponížil hluboko pod svoji přirozenost a narodil se jako člověk, aby mohl zachránit padlé lidstvo.
(Fp 2,5-8) Ať je mezi vámi takové smýšlení jako v Kristu Ježíši: On, ač jeho údělem bylo božství, nelpěl žárlivě na stavu, jenž ho činil rovným Bohu. Ale sám sebe zmařil tak, že na sebe vzal úděl otroka a stal se podobným lidem. Chovaje se jako člověk ponížil se ještě víc a byl poslušný až k smrti, a to k smrti na kříži!
(2 Pt 1,4) Tím nám byla darována vzácná a veliká zaslíbení, abyste se skrze ně stali účastníky božské přirozenosti a unikli zkáze, která je ve světě v žádostivosti.
Neujal se andělů, ale ujal se potomstva Abrahámova..
(Žd 2,14-17) Protože děti mají účast na krvi a těle, podobně i on se jich stal účastným, aby skrze smrt zahladil toho, kdo má vládu nad smrtí, totiž Ďábla, a osvobodil ty, kteří byli strachem ze smrti drženi po celý život v otroctví. Je přece jasné, že se neujímá andělů, ale ujímá se semene Abrahamova. A tedy musel být ve všem učiněn podobný bratřím, aby se stal milosrdným a věrným veleknězem v Božích věcech, k usmíření hříchů lidu.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. říjen 2021 @ 11:43:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Byl neobyčejným v tom smyslu, že byl dokonale podřízen Otci, ve všem poslušný, vždy veden Duchem, absolutně závislý na Otci.... Jinak byl obyčejný člověk z krve a těla, na kterého doléhaly pokušení, který měl žízeň, hlad, smutek, radost. Rozhlížel se kolem sebe, pozoroval lidi a věci kolem sebe, stejně jako my,... Byly chvíle, kdy Jeho vůle nebyla totožná s vůli Otce,...
Ahoj Rosmano.
Lukáš o něm vydává svědectví: "Bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida. Na věky bude kralovat nad domem Jákobovým a jeho kralování nebude konce." To nevypadá na úplně obyčejného člověka.
A pak: "To Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží." Věříš tomu? Není zas tak "obyčejný člověk", aby byl někdo od početí a narození oddělený pro Boha.
Matouš pak svědčí: "Neboj se přijmout Marii, svou ženu; neboť co v ní bylo počato, je z Ducha Svatého.". To taky nevypadá na úplně obyčejného člověka.
Věříš tomu, že Ježíš byl počat z Ducha svatého, že byl od početí svatý, oddělený pro Boha?
Toník
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 18. listopad 2021 @ 23:11:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku, nevšiml jsem si tvého příspěvku, takže odpovídám až teď.
/Věříš tomu, že Ježíš byl počat z Ducha svatého, že byl od početí svatý, oddělený pro Boha? /
Samozřejmě že tomu věřím.
Věřím Písmům SZ i NZ ve všem, co o Pánu Ježíši říkají.
Jen se mi nezdá, že by říkaly to, co vykonstruovali lidé 300 let po Ježíši a apoštolech o Něm. A co se stalo pro téměř všechny církve dogmatem.
No, Ježíš byl v těle, přišel v těle, byl člověk. Byl počat z Ducha svatého - tedy v tom nebyl tak úplně "obyčejný". A byl od početí oddělený pro Boha. To určitě. Ale jinak byl člověk jako my. s tím rozdílem, že nikdy nepodlehl hříchu, byl dokonale v duchovním spojení s Otcem. I když měl vlastní vůli, jako každý člověk. A také na něho přicházely pokušení, jako na každého člověka. Trpěl, radoval se, pracoval, byl tesařem, jedl, pil, chodil na WC,...
Je o Něm psáno: " On ve dnech svého pozemského života s hlasitým křikem a slzami obětoval modlitby a úpěnlivé prosby tomu, který byl mocen ho zachránit ze smrti, a byl vyslyšen pro svou bohabojnost. 8Ačkoli to byl Syn, naučil se poslušnosti tím, co vytrpěl. 9I dosáhl dokonalosti a stal se všem, kdo ho poslouchají, původcem věčné záchrany,"
Byl velmi podobný nám, byl svatý, oddělený pro Boha, ale také musel bojovat duchovní boj. Nebylo to u Něho pouze "lousknutím prstů" pouze z toho titulu, kým je jako Boží Syn, Mesiáš. Navíc zplozen skrze Ducha svatého. Viz např. Getsemane, Golgota,..
" A tedy musel být ve všem učiněn podobný bratřím, aby se stal milosrdným a věrným veleknězem v Božích věcech, k usmíření hříchů lidu. 18 Protože sám vytrpěl pokušení, může pomoci těm, kteří jsou pokoušeni."
Podléhal smrti. Bůh je nesmrtelný. Bůh neumírá. ( 1Tm 1:17: Králi věků, nesmrtelnému, neviditelnému, jedinému moudrému Bohu buď čest a sláva na věky věků! Amen.)
On je ten druhý Adam, jak píše ap. Pavel v 1. Kor 15
Když tedy přišla skrze člověka (prvního Adama) smrt, přišlo skrze člověka (druhého Adama - Ježíše) také vzkříšení mrtvých.
On je první z lidí, vzkříšený z mrtvých a už neumírá. A toto je i naše živá naděje . protože Ježíš byl vzkříšen a žije navěky, i my budeme vzkříšeni k životu věčnému. Toto je Pavlova argumentace o našem vzkříšení. Kdyby byl vzkříšen Bůh Ježíš, tak by to ještě nemuselo nic znamenat k naději na vzkříšení nás lidí. Bůh je přece jenom jiná kategorie.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 19. listopad 2021 @ 05:19:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Samozřejmě že tomu věřím.
Věřím Písmům SZ i NZ ve všem, co o Pánu Ježíši říkají.
Díky za odpověď, Rosmano. Myslel jsem si, že tě tu obviňují a pomlouvají falešně.
Toník |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 13:45:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1J 5:1 jistě platí, ale ty nevěříš, rosmano, že Ježíš je Kristus = Mesiáš, Syn živého Boha, tzn. Bůh v těle, ztělesněný Bůh - tobě to zjevně Bůh ještě nezjevil, jako apoštolu Petrovi, jinak bys tomu věřil. Anebo je problém ještě někde jinde. Ty nemiluješ Otce, poněvadž nemiluješ Jeho Syna. Dokonce ti může znamenat, že nejsi znovuzrozený. Kdybys byl znovuzrozený, věděl bys, že ses narodil z Boha skrze Krista, který o sobě řekl zejména v Janově evangeliu mnohokrát "Já jsem...", což je Boží jméno, které nebylo dovoleno Židům vyslovit a kvůli tomu Krista nechali ukřižovat v domnění, že se rouhá. Ty jsi neuvěřil Božímu svědectví, které Bůh vydal o svém Synu: "Toto je můj milovaný Syn, Jehož jsem si oblíbil, Jeho poslouchejte!" Ty Syna neposloucháš a nevěříš Mu, že je Tím, Kdo říká, že je. Tož tak. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 13:54:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
:-)))
Willy, prosím Tě, mluv za sebe.. :-)
J 20:31: Tato však jsou zapsána, abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu. 1J 5:1: Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha. A každý, kdo miluje Otce, miluje i jeho dítě. To mi bohatě stačí... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 14:23:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenže ty těm slovům nevěříš nebo tedy svědčíš tu o tom, že jim nevěříš !! Ty nevěříš, že Ježíš je Syn Boží, tj. Bůh v těle, tzn. ztělesněný Bůh. Ty říkáš, že Ježíš byl obyčejný člověk! Kdybys věřil tomu, co napsal Jan, nepsal bys to, co tu píšeš. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 14:55:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
1K 3:16: Nevíte, že jste Boží svatyně a že ve vás bydlí Duch Boží? 1K 6:19: Nebo nevíte, že vaše tělo je svatyní svatého Ducha, který je ve vás a kterého máte od Boha? Nevíte, že nejste sami svoji?
také Bůh v těle člověka ---
|
]
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 16:15:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není moje "myšlení", to je Boží zjevení, takto to zjevuje Písmo Svaté.
Co se týče listu Galatským 3:26 platí to pod podmínkou V KRISTU JEŽÍŠI. Podle Boží správy (ekonomie) platí, že Bůh se stal člověkem, aby se člověk stal Bohem - v životě a přirozenosti, nikoli však v Božství. Pán Ježíš Kristus byl a je první Bohočlověk, podle Něhož jsou vytvořenu mnozí synové Boží jako boholidé, tvořící Jeho Tělo, organismus trojjediného Boha. Kristus jako Hlava a Jeho Tělo tvoří jednoho nového člověka, souhrnného bohočlověka, jehož životem je Kristus, jako Duch oživující, Jímž se ve vzkříšení stal (1K 15:54b), Prvorozený z mrtvých, prvorozený z mnoha bratří. Kdyby byl Ježíš Kristus obyčejný člověk, nebylo by to možné. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 09. říjen 2021 @ 11:10:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Prvorozený z mrtvých, prvorozený z mnoha bratří. Kdyby byl Ježíš Kristus obyčejný člověk, nebylo by to možné. /
Kdyby byl Pán Ježíš Kristus Bohočlověk, tak by na Jeho vzkříšení nebylo nic moc divného a překvapivého. U Boha se dá nějak předpokládat, že smrt ho nepohltí. Ale jakou by to mělo relevanci k našemu vzkříšení ? Jak by mohlo být důvodem a naději na vzkříšení to, že Bůh byl vzkříšen ? Skutečnost, že Bůh byl vzkříšen, přece automaticky neznamená, že budeme vzkříšení my lidé.
Ale protože Ježíš (člověk) byl vzkříšen, proto existuje i naše vzkříšení. Vzkříšení Krista je důvodem a důkazem i pro naše vzkříšení. On byl první, prvorozený z mrtvých, náš bratr.... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 09. říjen 2021 @ 11:34:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebyl vzkříšen Bůh, byl vzkříšen člověk Ježíš, neboť byl ukřižován člověk, Syn člověka, Ježíš a my jsme byli vzkříšení spolu s Ním, spolu s Prvorozeným. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 09. říjen 2021 @ 14:26:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A v době smrti Ježíš nebyl Bůh ? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 09. říjen 2021 @ 16:55:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přísně vzato, Ježíš nebyl nikdy Bůh. Vždy píšu Ježíš Kristus. Ježíš je Syn člověka, Kristus je Syn Boží. Jenže nejsou dva, je to jeden Bohočlověk Ježíš Kristus. Na kříži zemřel Ježíš, Syn člověka, který se stal hříchem a Bůh jej opustil. Těsně před smrtí člověk Ježíš volal: "Bože můj, Bože můj, proč jsi mne opustil?" Ale ve chvíli smrti Ježíš zvolal mocným hlasem: „Otče, do tvých rukou odevzdávám svého ducha.“ Jinak řečeno, věčně živý Bůh nemůže zemřít. Je psáno, že Kristus obětoval sám sebe skrze věčného Ducha (Žd 9:14), což má význam pro platnost Ježíšovy smrti a vylití Kristovy krve pro/za všechny lidi všech dob a pokolení, dokonce i těch, kteří žili v době Noe - viz 1. list Petrův 3:18-20 Vždyť i Kristus jednou provždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby vás přivedl k Bohu. V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen. V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězení, kteří kdysi neuposlechli, když Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala, zatímco byl stavěn koráb, ... Neboli je řečeno, Kristus obětoval, trpěl, ne zemřel. Tož tak. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 10. říjen 2021 @ 22:36:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A ten jeden Bohočlověk se těsně před smrtí rozdělil na 2 části ?
Jedna část (člověk) zemřela, a druhá část (Bůh) nezemřela ?
Když Ježíš volá "Bože můj, Bože můj, proč jsi mne opustil" - tak to říká té své 2. části, která se od Něho oddělila a opustila Ho ? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. říjen 2021 @ 09:25:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A ten jeden Bohočlověk se těsně před smrtí rozdělil na 2 části ?"...
Ježíš je Bohem od věčnosti (Slovo) - v tomto se tedy Willy zmýlil. Tento B"h se stal člověkem v okamžiku početí Ježíše - člověka.
Je obecně známo, že ve smrti se lidský duch odděluje od těla (na dvě části, tělo a duch) - nebo židé toto snad mají jinak? Ježíšova lidská duše se tedy ve smrti také oddělila od těla.
My sice rozlišujeme mezi Ježíšovým lidstvím a mezi Ježíšovým božstvím, ale nijak je neoddělujeme - protože od okamžiku Ježíšova početí se staly už navěky jednou bytostí. Ježíšova lidská duše je dokonale proniknuta Bohem - nerozdělitelně, navždycky.
A mimochodem, toto je i cílem v životě každého křesťana - totiž aby se jeho lidský duch propojil s Bohem navěky - aby byl Bůh neustále přítomen v jeho srdci už i v tomto pozemském životě.
..."Když Ježíš volá "Bože můj, Bože můj, proč jsi mne
opustil" - tak to říká té své 2. části, která se od Něho oddělila a
opustila Ho ?"...
Nikoliv.
Kdyby jsi znal lépe Písmo, věděl bys, že Ježíš se modlil žalmy. Je to začátek žalmu (22/21), kde byl předpověděno Mesiášovo utrpení.
Uvedu několik veršů:
"Bože můj. Bože můj, proč jsi mě opustil? Daleko jsi od mých proseb a mého hlasitého nářku... Já však jsem červ a ne člověk, na pohanu lidem, na potupu chátře. Posmívají se mi všichni, kdo mě vidí, šklebí rty a pokyvují hlavou: "Spoléhal na Hospodina, ať ho vysvobodí, ať ho zachrání, má - li ho rád '....Obklopuje mě množství býků...Své tlamy na mě otvírají jako dravý lev řvoucí ... Hrdlo mám vyschlé jako střepina a jazyk se mi přilepil k patru ... Neboť mě obkličuje smečka psů, tlupa zlosynů mě svírá . Probodli mi ruce i nohy, spočítat mohu všechny mé kosti ... Dělí se o můj oděv, losují o můj šat ..."
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 12:40:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ach, Rosmano, ty už jsi došel tak daleko, že i katolíci tě zahanbí svojí pravdivou teologií (v tomto případě). |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 22. říjen 2021 @ 13:48:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Katolíci mají svou teologii koncipovanou zakladateli katolictví ve 4. století.
Ta je od teologie apoštolů dost vzdálená.
A katolici si tu svou teologii uzamkli do dogmat hlasováním na koncilech. Pravost a nenarušitelnost těch dogmat hlídají anathemy, pojištěny světskou sílou římského impéria... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 14:30:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano píše
///Katolíci mají svou teologii koncipovanou zakladateli katolictví ve 4. století.///
V této teologii o Trojici se ovšem nemýlí, tak jako Pravoslavní. V této věci stojíme na ramenou našich předchůdců. Tak to vidím.
A doufám, že si ty věci důkladně prozkoumáš (i když nevím jak to chceš dokázat, když říkáš, že moc nečteš), rozvážíš a že se z Tebe nakonec nestane judaisticko-jehovistický bludař. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 22. říjen 2021 @ 14:55:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/V této teologii o Trojici se ovšem nemýlí, tak jako Pravoslavní. V této věci stojíme na ramenou našich předchůdců./
Jo, chápu. A jsem si toho vědom.
Ovšem tato teologie těch "církevních otců" ze 4. století nestojí na ramenou apoštolů - těch prvních a jediných originálních předchůdců. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 15:23:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Rosmano,
apoštolové nerozvíjeli žádnou systematickou teologii. Z izolovaných výroků Písem však některé věci vyplývají. Takže otcové ani nemohli stát na žádné ucelené teologii. Oni sami ji z apoštolských výroků vypreparovali.
Ty jsi jak v politice, tak ve víře liberálního zaměření, což tě snadno svádí k bludným závěrům. Navíc jsi dosti naivní (promiň), takže snadno uvěříš např. propagandě veskrze levicových médií typu ČT apod. a ve víře učení judaistů, proti kterým apoštol Pavel tak brojil.
Ale já pevně věřím, že i když si v tom určitý čas pobudeš, tak se pak zase vrátíš ke zdravému učení. Protože ty nemáš bludného ducha, jako někteří jiní zastánci judaismu zde. A právě podle toho se pozná Duch Páně, že ten, kdo ho má, nikdy nezůstane v bludu, kterému podlehl již nastálo zakonzervován.
A tento blud není jen tak ledajaký, to není žádné ořezávátko. To je kardinální blud, jeden z nejhorších, co existují. To bych, být tebou hodně opatrně a s bázní našlapoval a rozhodně bych si sehnal i materiály druhé strany. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 22. říjen 2021 @ 15:38:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Apoštolové zvěstovali všude po světě, že Ježíš je MESIÁŠ, (Kristus), Boží syn.
To bylo ústřední téma jejich zvěstování. Nic jiného.
Kdo dal křesťanům, církvím různého zbarvení, oprávnění hlásat a zvěstovat něco jiného ?
Byl to římský císař Theodosius v roce 380 ? Ve svém slavném dekretu, kterým defacto založil římskou katolickou církev ?
„Je našim přáním, aby všechny národy, jimž tak shovívavě a milostivě vládneme, vyznávaly pevně víru, již učil Římany svatý Petr, jehož učení se nám zachovalo, a jež nyní představuje pontifex damašský a Petr, biskup alexandrijský, muž apoštolské svatosti. Dle apoštolských učedníků a nauky evangelií věříme v jediné božství Otce, Syna i Ducha svatého, jež stejnou měrou velebíme ve svaté trojici. Stoupence této nauky nazýváme katolickými křesťany a soudíme, že všichni ostatní jsou blouznivci a pomatenci, jež označíme neblahým pojmem kacíři. Prohlašujeme, že jejich shromáždění si nadále nemohou činit nárok na ochranu chrámů. Krom odsouzení božskou spravedlností nechť se připraví na tvrdé tresty, jež se naší moci, svěřené nám božskou prozřetelností, na ně zlíbí uvalit.“
A ty tvrdé tresty včetně stínání hlav se jim zlíbívalo uvalovat poměrně často a s náležitou krutostí. Takže učení o Trojici bylo rychle nastoleno a upevněno. Běda těm, kteří se jen trochu odchýlili...
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 17:36:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak říkám, Rosmano,
užij si to. To své hledání pravdy. Stejně se vrátíš, až si uvědomíš, že ty vaše sektičky judaistů jdou proti celému existujícímu křesťanství, ať katolickému, pravoslavnému, protestantskému, mesiánsko-židovskému i svobodnému.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 22. říjen 2021 @ 18:05:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Církve, které zakládali apoštolové kolem celého Středomoří i v Arábii a Etiopii, nebyly sektičky judaistů. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 19:08:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To rozhodně nebyly, ale ty se vracíš k judaismu, proti kterému apoštol Pavel silně vystupoval. To ti není podivné, že všichni zdejší judaisté na fóru, ti přizvukují? Ti ale neuznávají Nový Zákon a ani Ježíše jako Mesiáše. Fakt tě to nezaráží, že s nimi tak skvěle souzníš? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 22. říjen 2021 @ 19:25:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já se nevracím k judaismu.
Já jsem křesťan |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 20:54:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To tedy nejsi ! |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 23. říjen 2021 @ 23:05:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :)))) Tak Willy tvrdí o rosmanovi, že prý není křesťan a s Gregoriem si myslejí, že se vrací k judaismu :))))Tak voni dva o judaismu vědí tzv. prd, ale mají za to, že se rosmano vrací k něčemu, co nezná. No, kdyby rosmano směřoval k judaismu, a vskutku k prvním učedníkům, což měli být halachičtí Židé a konvertovaní nehalachičtí Židé a nežidé (po konverzi již halachičtí Židé), ale také zejména helénističtí, tedy asimilovaní Židé a konvertité, pak by velice hrlivě zatoužil žít podle Tóry/Zákona a dodržovat B-ží přikázání Tóry a plnit je - tak jako prej původní tisíce těch uvěřivších tomu, že Ješu je Mesiáš, ten zaslíbený potomek Davidův a Šlomův - tedy královský jejich potomek z jejich krve, kterým B-h řekl, že bude jeho synem, tedy B-žím synem a On, Hašem B-h, mu bude otcem. A to je ten zaslíbený Syn B-ha či B-ží Syn. A že to řekl už o Šlomovi, je jasné, že Mesiáš je prostě člověk, zaslíbený Pomazaný potomek - nakonec tak pomazaný, jak byl pomazán olejem pomazání jak David, tak i Šlomo. A tomu Ješu to bylo prej taky řečeno až když se dal pokřtít, že. A to dokonce se slovy: "Dnes" a "zalíbilo". Jenže, B-h ho dal zabít, takže nesppnil to poslání, které měl obdržet. Prostě jeden z těch mnohých předchůdců skutečného Mesiáše. Takže křesťané uvěřili, že jím bude a že se vrátí tentokráte vsku splnit své poslání. No a rosmano věří, že křesťanskej Ješu je ten konečný zaslíbený mašiach/mesiáš/kristus, takže je mašiachovec/mesiášovec/kristovec - prostě křesťánek tak jako willíček a gregoríček. A k judaismu nesměřuje.
Alespoň prozatím nesměřuje :) Ale B-h ví, zda se rosmanova mysl rozjasní ještě více a navrátí se od pohanského křesťanství k pravému B-hu. A klidně může zůstat toliko gerem a nemusí se stát Židem, tedy nemusí vzít na sebe službu Židů B-hu, která spočívá na přikázáních Tóry. Nemusí vzít na sebe toto jho jako povinnost tak jednat, ač se mu chce či nechce. Může dodržovat zcela dobrovolně a když se nebude chtít, pak ne. Ale nemyslím si, že by byl schopen alespoň naplnit dnes ta z přikázání, která byla dána synům Noe :)
Rosmano je křesťan jako vyšitý, jen s poněkud jiným názorem, než hlavní proud křesťanství. B-hu za to díky. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 21:10:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano píše:
/// Já se nevracím k judaismu.
Já jsem křesťan///
Proto jsi jedna ruka s judaisty? Všichni křesťané věří v Trojici a v Božství Syna.
Ty jsi ARIÁN. Nejsi nic nového pod sluncem. Všechno už tady bylo a je.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 22. říjen 2021 @ 21:49:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Všichni křesťané věří v Trojici a v Božství Syna. /
První křesťané a apoštolové ne. Asi byli Ariané :-) A katolíci je od 4. století vykynožili, vyvraždili... ¨
1J 5:1: Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha. A každý, kdo miluje Otce, miluje i jeho dítě. Co myslíš, proč Jan nepíše: 1J 5:1: Každý, kdo věří, že Ježíš je Bůh, je zrozen z Boha. A každý, kdo miluje Otce, miluje i jeho dítě. ? Mt 16:16: Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha. Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích.“
Co myslíš, proč Petr neodpověděl:
Mt 16:16: Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Bůh Syn, Syn živého Boha. Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích. ??
Proč Otec v nebesích nezjevil Šimonovi PRAVDU, že Ježíš je Bůh Syn ? Chtěl snad Šimona oklamat ?
|
]
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 23. říjen 2021 @ 13:03:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zkus odpovědět na otázky, které jsem ti položil.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 24. říjen 2021 @ 21:17:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, gregu, ty odpovědi - budou ? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 17:43:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kolikrát potřebuješ číst, slyšet, aby sis uvědomil, že Boží Trojice není učení?! Jeden trojjediný Bůh je prostě skutečnost, pravda zjevená v Písmu, tajemství a je tomu tak podle věčné Boží ekonomie (správy) a kvůli ní, aby Bůh mohl uskutečnit a uskutečnil věčný Boží záměr, tj. Bůh se stal člověkem, aby se člověk stal Bohem v životě a přirozenosti, nikoli však v Božství. Ježíš jako Syn Boží existoval vždy od věků až navěky. Skrze Něho a pro Něho Bůh stvořil všechno. Pán Ježíš Kristus je tedy Stvořitel i stvoření, v Jeho případě Bůh v těle člověka Ježíše, který byl počat a narodil se jinak než všichni lidé - z lidské panny jako člověk a z Boha Otce skrze Ducha Svatého. Dá se rozumět tomu, že to nechápeš - je to tajemství, které ti možná nebylo zjeveno, ale proč místo toho, abys přijal vírou v Boží Slovo, které to zjevuje, ten fakt, bojuješ proti Pravdě? Proč tento tvůj problém nepředložíš v modlitbě Bohu k Jeho řešení? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 22. říjen 2021 @ 15:16:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano, tužte se :) Odhalil jste pohanství křesťanů v celé té křesťanské nahotě. A ano, jak psak Gregorius, ohlédl se k judasmu :) Ješu/Ježíš nikdy nebyl a není B-h, ale jen a jen člověk! Ješu/Ježíš nikdy nebyl a není HaŠem (To "čtyřhláskové" Jméno, jinak též česká náhrada - Hospodin)! Ať to zůstává Vaším pevným vyznáním a uchovejte to ve svém srdci! A žraloci ať Vás zkusí sežrat na zemi :)))
9Jenom se střež a velice chraň svou duši, abys nezapomněl ty události, které spatřily tvé oči, aby neopustily tvé srdce po celý tvůj život a abys o nich uvědomil své syny a syny svých synů! 10Jako v den, kdy jsi stanul před tváří Hospodina, svého Boha, když mi na Chorevu řekl: Shromáždi mi ten lid a já jim dám vyslechnout své slovo, aby se učili se mě bát po všechny dny, co jsou živi na zemi, a učili tomu i své syny!11A vy jste se přiblížili, a zatímco ta hora planula ohněm až do srdce nebes, stáli jste pod tou horou ve tmě, mračnu a mlze.12A Hospodin k vám mluvil zevnitř toho ohně, slyšeli jste zvuk těch slov a kromě toho hlasu jste neviděli žádný obraz.13Sdělil vám svou smlouvu, co vám přikázal dělat, deset těch slov, a vepsal je na dvě kamenné desky. 14A mně tehdy Hospodin přikázal učit vás nařízením a soudům, abyste je vykonávali v zemi, kterou přicházíte dobýt. 15Střežte tedy velmi své duše, protože jste neviděli žádný obraz, když k vám Hospodin na Chorevu mluvil zevnitř ohně. 16Abyste se nezkazili a neudělali si jakoukoli symbolickou modlu, představující muže nebo ženu.17Nebo modlu jakéhokoli zvířete, které je na zemi, modlu jakéhokoli okřídlence, jenž poletuje v nebi.18Modlu čehokoli, co se plazí v půdě, modlu jakékoli ryby, jež je ve vodě pod zemí. 19A pozvednuv oči k nebesům a vida slunce, měsíc a hvězdy, veškeré to nebeské vojsko, abys neodpadl, nepoklekl a nesloužil těm, které Hospodin, tvůj Bůh, přidělil všem ostatním národům pod celými nebesy.
35To vše ti bylo dáno vidět, abys poznal, že Hospodin je Bůh, žádný ještě jiný mimo něj! 36Odpovídaje ti, dal z nebes slyšet svůj hlas, na zemi ti ukázal svůj velký oheň a tys slyšel zevnitř toho ohně jeho slova. 37A za to, že miloval tvé otce a vybral si [po prvním z nich] jeho sémě, tě svou velkou silou vyvedl za sebou z Micrajim.38Aby před tebou vyhnal velké a nad tebe mocnější národy a aby tě přivedl do jejich země a dal ti ji dědictvím, jak je tomu tohoto dne.39A abys dnes poznal a vzal si k srdci, že Hospodin, on samojediný, je Bohem nahoře v nebesích a dole na zemi, nikdo další.40A abys zachovával jeho nařízení a jeho příkazy, které ti dnes přikazuji pro dobro tvé a tvých synů po tobě, abys prodloužil své dny na té půdě po všechny ty dny, které ti dává Hospodin, tvůj Bůh.“ |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 12:50:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy,
pokud tomu dobře rozumím: Takže na kříži Syn Boží nebyl Bohem? No to by ti tvoji učitelé dali.... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 24. říjen 2021 @ 22:34:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdes na tom byl, Gregu? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 24. říjen 2021 @ 22:47:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregu, přečti si znovu pozorně, co jsem napsal. A pak si přečti po sobě, cos napsal ty. Třeba ti to dojde. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 09. říjen 2021 @ 22:22:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano, rosmano ... :) Po těch létech, co mi zde křesťané včetně Vás zde předkládali své komické "důkazy", se při pročítání jejich "důkazů" opět bavím. Teď ale ještě více, protože mohu nyní sledovat to divadlo, ve kterém jsem před tím dříve účinkoval. :) No, ale už si umíte zodpovědět sám na své předešlé "důkazy", které jste kdysi adresoval mikimovi? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Středa, 06. říjen 2021 @ 19:03:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přebývání Ducha svatého v křesťanovi není ale to samé jako přebývání veškeré plnosti Božství v Ježíši. Konání skutků jako Ježíš (mocí Ducha) také neznamená mít tytéž vlastnosti jako má Ježíš inherentně. My zkrátka "jen" něco z toho odrážíme, z toho, co On JE sám o sobě. On má tak jako Otec "život sám v sobě" (J 5.26), my život máme jen v Kristu, který je "náš život" (Kol 3.4).
Stačí se uvědomit, že: Ježíš má v NZ stejná jména a tituly připisované ve SZ Hospodinu (Já jsem, Pán pánů, Král králů, Spasitel, Skála, První i Poslední, aj.). Ježíš je v NZ hoden stejné úcty jaké je hoden ve SZ Hospodin (nebeské zástupy se klanějí, každý padne na kolena, aj.). Ježíš má v NZ stejné vlastnosti připisované ve SZ Hospodinu (neměnnost, vševědoucnost, svrchovaná autorita, aj.). Ježíš koná v NZ stejné skutky připisované ve SZ Hospodinu (tvoří, vykupuje, odpouští, odpovídá na modlitby, tiší bouře, aj.).
Zrovna dnes jsem si četl Skutky 2, kde najdeš tyto "zajímavosti": "... Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem a Mesiášem." -v36 "... všem daleko široko, které si povolá Pán, náš Bůh." -v39
Neuzavírej se prosím tomu, co nejde pouhým lidským rozumem rozebrat. Klidně to nech vcelku. ;-) |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 06. říjen 2021 @ 20:44:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Ježíš má v NZ stejné vlastnosti připisované ve SZ Hospodinu (neměnnost, vševědoucnost, svrchovaná autorita, aj.)/
No, právě že ne.
Byl dost výrazný rozdíl mezi Ježíšem a Jeho působením do křtu v Jordánu (do zhruba 30 let věku) a Ježíšem po křtu a sestoupení na Něj Ducha svatého.
Pán Ježíš sám říká
Mt 24:36: „O tom dni a hodině nikdo neví, ani andělé nebes, ani Syn, jenom sám Otec. J 14:28: Slyšeli jste, že jsem vám řekl: ‚Odcházím a přijdu k vám.‘ Kdybyste mě milovali, zaradovali byste se, že jdu k Otci, neboť Otec je větší než já.
Dobře to vysvětluje ap. Pavel v 1 listu Kor 15. kap.
1K 15:21:Když tedy přišla skrze člověka smrt, přišlo skrze ČLOVĚKA také vzkříšení mrtvých. Jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni.
Tak je i napsáno: První člověk, Adam, se stal duší živou, poslední Adam Duchem oživujícím.
Není-li vzkříšení mrtvých, pak nevstal ani Kristus.
Pavlova argumentace pro vzkříšení nás lidí je v tom, že Kristus - člověk byl vzkříšen. Proto existuje vzkříšení i nás. Pokud by byl Kristus Bůh vzkříšen, neměla by tato skutečnost a informace žádnou relevanci ke vzkříšení lidí. Protože vzkříšení Boha je nepoměrně něco jiného než vzkříšení člověka. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 07:42:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano,
Boha a člověka nelze v Kristu nijak rozdělovat.
Stali se jedinou bytostí - Bůh, který přijal lidské tělo i lidskou duši, aby mohl prožít kus lidského života a jako člověk (jako jeden z nás) usmířit Boha s padlým lidstvem.
Žádný člověk by toto nedokázal, vykoupit lidstvo mohl jedině sám Bůh. skrze osobu Ježíše Krista.
My v Kristu rozlišujeme dvě rozdílné přirozenosti (přirozenost Boží a přirozenost lidskou) - rozlišujeme, ale neoddělujeme. Pořád je to jeden a ten samý Kristus.
Ale vytrvale se zde odmítáš vyjádřit k tomu, co máš ty osobně společného se svědky jehovovými. Protože zde evidentně hlásáš jejich sektářskou podobu víry.
Jen jaksi nemáš odvahu se k tomu přihlásit poctivě a veřejně.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 11:17:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Boha a člověka nelze v Kristu nijak rozdělovat. Stali se jedinou bytostí - Bůh, který přijal lidské tělo i lidskou duši, aby mohl prožít kus lidského života a jako člověk (jako jeden z nás) usmířit Boha s padlým lidstvem./
To si myslím že ne.
Když Ježíš na kříži volal: Bože můj, proč jsi mne opustil ! - zjevně nebyli jedinou bytostí. Když Ježíš říkal: ne má, ale tvá vůle ať se stane - zjevně nebyli jedinou bytostí Když Ježíš se celé noci modlil k Otci a přijímal Jeho moc ke službě - také nebyli jedinou bytostí. Ježíš se nemodlil sám k sobě.
/Ale vytrvale se zde odmítáš vyjádřit k tomu, co máš ty osobně společného se svědky jehovovými. Protože zde evidentně hlásáš jejich sektářskou podobu víry./
Já osobně se svědky Jehovovými nemám společného nic. Já jsem svědek Kristův. Trochu znám jejich učení .
V něčem se shoduji. Ale zásadně odmítám to, že oni se ke Kristu ze zásady, z principu, nemodlí. Nevzývají jméno Ježíše. Tím se dost výrazně líší od křesťanů, jak jsou popsani v Písmu. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 07:52:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pořád vybíráš slova, která Ježíš a apoštolové o Něm říkali vzhledem k Jeho lidství, a vztahuješ je na Jeho božství.
Ano, Ježíš měl třeba žízeň, přitom dává napít vody života. Měl hlad, přitom je chléb z nebe. Byl unaven, přitom zve znavené k odpočinku. Spal, přitom nabízí probuzení. Modlil se, přitom slibuje odpovědět na modlitby. Rostl, přitom je tentýž včera, dnes i navěky. Narodil se v čase, přitom je dříve než Abraham. Zemřel, přitom je Původcem života. Byl vzkříšen (trpný), přitom vstal z mrtvých (činný). Byl člověkem, přitom přijímá božské pocty a má Boží slávu. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 11:29:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mohl bys mi v Písmu ukázat nějaký imperativ Ježíše nebo apoštolů, aby lidé věřili, že Ježíš je Bůh ?
Třeba něco ve smyslu : kdo nevěří, že Ježíš je Bůh, je z antikrista... Nebo: Pavel Židům z Písem mocně dosvědčoval, že Ježíš je Bůh... Nebo: Věřte, že jsem Bůh....
Nic takového v Písmu není.
A přesto křesťané, církve, si tento imperativ vymysleli (podobně jako katolíci si vymysleli spousty jiných, dalších věcí) a běžně ho používají, takovým způsobem myslí, tak se vyjadřují...
Jediný imperativ, který používají Ježíš a apoštolové, je tento:
Ježíš je Mesiáš (Kristus), Boží syn....
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 12:54:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tedy, rosmano, překvapujete :) Léta se tu se mnou o tom přete a teď pojednou to vytáhnete na povrch ze sebe … Každopádně, budu sledovat, jak se budete vyrovnávat s tímto a s nepřízní ostatních křesťanů a také s těmi dalšími věcmi, které budou po tomto následovat. :) Držím palečky :) |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 13:25:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bez toho, že nutně chtěl nutit, rosmano, ale dokážete ještě vyznat, že Ješu/Ježíš je B-h (pomlčku si nahraďte písmenem "ů"), tak jako dříve, věříte či nevěříte, že Ješu/Ježíš je B-h? Z toco, co píšete, rosmano, vyplývá, že už ne. Je to tak? Stačí napsat: je to tak - není to tak. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 13:40:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já to řeknu tak:
Nemám potřebu se vymezovat či vyjadřovat k umělým, "vymýšleným otázkám", k otázkám, které Písmo, Ježíš ani apoštolové nikomu nikde nikdy nepoložili... a nevyžadovali od nikoho na ně odpověď, ani odpověď na ně nepoužívali jako kritérium "pravověrnosti"
Takovéto otázky jsou pouze důsledkem zdogmatizovaných spekulací některých tzv."církevních otců" a myslitelů 200 - 400 let po Kristu.
Jak mi např. napsal Willy:
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 13:54:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | << Jak mi např. napsal Willy: >>
Pana Willyho bych tak nějak z rozumové debaty pro jeho naprosto fanatickou a dost nesnášenlivou povahu vynechal a nebral ho vůbec vážně. Ale co třeba u vás v CB, jak to tam se teď na to dívají, pokud jste s tím vyšel na světlo světa? :) |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 13:56:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Asi mě ukřižují... :-) |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 14:27:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, to ne :)Za to však teď na vlastní kůži poznáte to, co jste činil druhým takovým.Zažijete očistnou lázeň, takovou duchovní mikev.A také pro příště rozeznáte dobré od špatného a zlé od dobrých.Přeju Vám to, rosmano.Vzhůru do pračky! :) |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 13:27:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Spousty křesťanů mají žel zakódované, že vyznávat Ježíše a přijímat Ho tak jak to dělali apoštolové a první křesťané, je nějakou "degradací" Pana Ježíše, zneúctěním, herezí, nebo já nevím čím ještě.
A nějak podvědomě si myslí, že Apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Bůh, v Trojici, na stejné úrovni jako Bůh Otec,...
Přitom učení apoštolů nijak netlačí na to, vyznávat a uznávat Ježíše za Boha..., za rovného Bohu Otci v Trojici
1K 15:27: Neboť ‚všechno podřídil pod jeho nohy.‘ Když však řekl, že je všechno podřízeno, je zřejmé, že všechno kromě toho, kdo mu všechno podřídil. A až mu podřídí všechno, pak i sám Syn se podřídí tomu, jenž mu podřídil všechno, aby byl Bůh všechno ve všem. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 13:45:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vyhýbavá odpověď, rosmano :) Ale i tak je z ní zřejmé, že je to tak. Už nevěříte, že Ješu/Ježíš je B-h, ale jen a jen člověk. A věříte tomu, že hamašiach/Mesiáš musí být rodem z pokolení Davida a také Šlomo/Šalamouna? A že nikdo z pokolení Jehojakimova, potomka Davida, již nikdy neusedne na Davidův trůn (nestane se pomazaným králem - mesiášem)? |
]
Re: Výborně, rosmano, pochvala od přítele judaisty blaží! (Skóre: 1) Vložil: redifon v Pátek, 08. říjen 2021 @ 15:35:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Musíš ale podstatně víc přitlačit!!! Přítel judaista s tebou vůbec není spokojen!!! rdf |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 30. říjen 2021 @ 11:11:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Spousty křesťanů mají žel zakódované, že vyznávat Ježíše a přijímat Ho tak jak to dělali apoštolové a první křesťané, je nějakou "degradací" Pana Ježíše, zneúctěním, herezí, nebo já nevím čím ještě.
Ahoj Rosmano.
To ne. Spousty jich není. Znám málo takových.
A určitě vyznávat Ježíše a přijímat Ho tak jak to dělali apoštolové a první křesťané, není degradací nikoho a ničeho. Naopak - je to návrat k jednotě, k původnímu učení křesťanů, k učení Pána Ježíše, apoštolů.
Naopak vyznávat nová učení vzniklá o staletí později, ať už o porcování boha na kousky, nebo o očistcích, odpustcích, svátostech nebo o čemkoliv jiném nově vymyšleném lidmi je rozdělení, kastování. To i tu vidíš, jak se na tě vrhli zastánci nových a nových učení.
Toník |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 18:49:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už jsem to psal dříve. Takhle vyjádřené bys to chtěl slyšet ty dnes, ale Ježíš a apoštolové to vyjadřovali jinak, způsobem, který chápali tehdejší lidé, ať už Židé nebo pohané.
Když třeba Ježíš prohlásil "Jestliže neuvěříte, že Já jsem, zemřete ve svých hříších," židovští posluchači věděli, na co odkazuje! Když pronesl "Já jsem ten Dobrý Pastýř", zase věděli, kdo je v Písmech tento Pastýř: přece Hospodin, jejich Bůh! Když apoštol píše, že Ježíš je "Alfa a Omega", zase věděli, co tím říká, protože znali Izajáše: "Toto praví Hospodin, král Izraele, jeho Vykupitel, Hospodin zástupů: Já jsem první i poslední, kromě mne žádného Boha není." Atd.
Problém s tvým, řekněme "váhavým" přístupem je např. ten, že pokud není Ježíš Tvůrcem, ale stvořením, modlíš se ke stvoření, a ne k Bohu. Vzdáváš Ježíši chválu a slávu, která patří jen Bohu (přitom On svou slávu nikomu nedá, svou chválu nepostoupí modlám. - Izajáš 42:8). Sloužíš tak vlastně dvěma Pánům - Pánu Ježíši a Pánu Bohu, kteří pro tebe nejsou jedno...
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 19:42:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | /Už jsem to psal dříve. Takhle vyjádřené bys to chtěl slyšet ty dnes, ale Ježíš a apoštolové to vyjadřovali jinak, způsobem, který chápali tehdejší lidé, ať už Židé nebo pohané./
Ehmm, nemyslím si, že by ta vyjádření tak chápali. To by potom neměli důvod hlásat a vyznávat, že Ježíš je Mesiáš (Kristus). Ale hlásali by, že Ježíš je Bůh.
A to dokonce v tak silných prohlášeních, která jsou pojata jako podmínka spasení, života věčného... Vyložených "návodů", jak být spasen, jak obdržet nový život, jak obdržet věčný život.
J 20:31: Tato však jsou zapsána, abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu. 1J 5:1: Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha. A každý, kdo miluje Otce, miluje i jeho dítě. J 6:69: a my jsme uvěřili a poznali, že ty jsi Kristus, ten Svatý Boží. “ Mt 16:16: Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha.“ Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích. A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou. NA TOMTO VYZNÁNÍ, ŽE JEŽÍŠ JE MESIÁŠ, NA TÉTO SKÁLE, JEŽÍŠ POSTAVIL SVOU CÍRKEV.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 20:14:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Už jsem to psal dříve. Takhle vyjádřené bys to chtěl slyšet ty dnes, ale Ježíš a apoštolové to vyjadřovali jinak, způsobem, který chápali tehdejší lidé, ať už Židé nebo pohané./
Jinak to mi trochu připomíná, jako když katolíci tvrdí, že Ježíš neměl bratry :-)
Je psáno a také se i říkalo Jeho bratři, ale všichni to vědí a chápou, že jsou to bratranci. (údajně) Tady se píše a hlásalo se, že je to Mesiáš, ale všichni to vědí a chápou, že je to Bůh.
/Problém s tvým, řekněme "váhavým" přístupem je např. ten, že pokud není Ježíš Tvůrcem, ale stvořením, modlíš se ke stvoření, a ne k Bohu. Vzdáváš Ježíši chválu a slávu, která patří jen Bohu (přitom On svou slávu nikomu nedá, svou chválu nepostoupí modlám. - Izajáš 42:8). Sloužíš tak vlastně dvěma Pánům - Pánu Ježíši a Pánu Bohu, kteří pro tebe nejsou jedno.../
Ř 11:36: Vždyť z něho a skrze něho a pro něho jsou všechny věci. Jemu buď sláva na věky. Amen.
Ko 1:15: On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření,
Ko 1:16: neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, vlády nebo autority; všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
Ježíš není Tvůrcem. Je prvorozený všeho stvoření. Obrat "je stvořeno skrze něho" neznamená, že Pan Ježíš je Stvořitel.
Bůh Ježíše vyvýšil a obdařil slávou. Modlím se tak, jak to dělali apoštolové - k Bohu Otci, skrze Ježíše Krista, i k Ježíši samotnému.
/Sloužíš tak vlastně dvěma Pánům - Pánu Ježíši a Pánu Bohu, kteří pro tebe nejsou jedno../
Ano. Dalo by se to tak říct.. 1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, I milost a pokoj mám od Boha Otce, a od Pána Ježíše Krista 1K 1:3: Milost vám a pokoj od Boha, našeho Otce, a Pána Ježíše Krista.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. říjen 2021 @ 09:01:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Bůh Otec tvořil svět Slovem (Logem).
(I řekl Bůh: Budiž světlo! A bylo světlo. ) (Gn 1,3)
(J 1) Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno vzniklo skrze ně a bez něho nevzniklo vůbec nic, co je.
Boží Syn, který se později stal člověkem, byl tímto Slovem. (Dříve než byl Abrahám, já jsem).
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Pátek, 08. říjen 2021 @ 15:53:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je prvorozený všeho stvoření. - Ano, ale to neznamená, že Ježíš sám je stvoření! Prvorozený je dědic! Ježíš sám je přitom zdrojem, prostředkem, prostorem i cílem všeho stvoření (z Něho, skrze Něho, v Něm a pro Něho). Pokud tedy Ježíš není stvořen, kde se vzal a co to o Něm vypovídá?
Bůh Ježíše vyvýšil a obdařil slávou. - Ano, tou slávou, kterou měl u Otce dříve než byl svět! (Jan 17:5) Přitom ale Bůh říká, že svou slávu nikomu nedá. Tak jak tohle chápeš?
Jan píše ve svém evangeliu, že to Slovo u Boha bylo Bohem. Nevěříš Janovi?
Říkáš, že se hlásalo, že Ježíš je Mesiáš. Ano, ale to nebylo to jediné, co se hlásalo a dál vyučovalo! Pastýř, Vykupitel, Alfa a Omega, Skála, Život, atd. viz evangelia a dopisy. Chceš tohle všechno ignorovat? Nebo chceš věřit, že jsou dva Pastýři, dva První a Poslední, dva Spasitelé, atd.? Myslel snad Tomáš na dvě oddělené entity, když vyznal ,Můj Pán a můj Bůh'? A ta milost a pokoj od Boha a od Pána pochází podle tebe ze dvou rozdílných zdrojů? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 08. říjen 2021 @ 17:33:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš o sobě jasně tvrdil, že není Bůh. Jednoznačně potvrzoval víru Izraele v jediného Boha. Ve velmi intimní chvíli modlitby k Bohu, svému Otci, to řekl velmi jasně:
J 17:3: A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, JEDINÉHO pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista. Pravý Bůh je JEDINÝ. A není to Ježíš. Víš co je "JEDINÝ", ne ?
Pán Ježíš sám měl svého Boha.
J 20:17: Ježíš jí řekl: „Nedrž se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci. Jdi k mým bratřím a řekni jim: ‚Vystupuji k Otci svému i k Otci vašemu, k Bohu svému i k Bohu vašemu.‘“ Proto také je zrozumitelné, proč Pán Ježíš na kříži zvolal: Bože můj, proč jsi mě opustil ! ? Kdyby Ježíš byl Bůh, tak to zvolání nedává žádný smysl. To by jedna část (osoba) Boha opustila druhou část (osobu) Boha ? I kdyby to tak bylo, tak ta druhá (opuštěná) osoba by stále byla Bohem, nebo ne ?
Proč by Ježíš, člověk, Mesiáš, Boží syn, nemohl být pastýřem ? Proč vy nemohl být Vykupitelem ? Proč by nemohl být skálou ?
Starozákonní proroctví o Mesiáši hovoří jako o člověku, který se narodí, který bude ze synů Izraele
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 08. říjen 2021 @ 20:05:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano, píšeš: Ježíš o sobě jasně tvrdil, že není Bůh. TO NENÍ PRAVDA! Pán Ježíš o sobě jasně říkal, že je Bůh - koneckonců, právě kvůli tomu Jej Velerada vydala Pilátovi k ukřižování a de facto s pomocí zástupu ho přinutili, aby byl ukřižován. Můžeme se tu dozvědět, kdy, jak a proč jsi změnil svůj pohled, který jsi před 3 a půl lety měl?! A mohu se já dozvědět, proč jsi doteď nereagoval na můj včerejší komentář nahoře? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 09. říjen 2021 @ 11:20:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, Ježíš o sobě netvrdil, že je Bůh. Ukazoval na Boha, byl a je obrazem Boha. Netrdili to o Něm ani jeho učedníci, apoštolové.
Kdy a jak jsem změnil dřívější pohled ?
To tady někde trochu popisuji. Ono ten dřívější pohled, a to jsem si také uvědomil, vyplýval z automatického přejímání teologie, která se v církvích bezmyšlenkovitě servíruje, z posunu od Syna Božího, jak je o Něm v Písmech, k Bohu Synu.. - jak o Něm není v Písmech. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 09. říjen 2021 @ 11:38:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Ježíš o sobě netvrdil, že je Bůh." Přesně to, že je Bůh, o sobě Ježíš tvrdil, jak jsem ti jinde napsal Jeho vlastními slovy, která zaznamenal Jan ! |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 09. říjen 2021 @ 14:12:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Willy. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 09. říjen 2021 @ 17:01:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mně to neříkej. Řekneš to Pánu Ježíši Kristu do očí před soudnou stolicí Kristovou? Anebo teď před Ním, Jemu v duchu? Řekneš Mu: "Ježíši, Ty nejsi Bůh!" ? Fakt? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 09. říjen 2021 @ 08:45:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Proč by Bohem vybraný člověk nemohl být vykupitelem lidstva?
Rosmano, říkal jsi tu o sobě, že čteš hlavně Bibli.
(Žl 19,15) Přijmi slova mých úst a šepot mého srdce bez ustání před tebou, Jahve, má skálo, můj vykupiteli!
(Žl 78,35) Rozpomínali se, že Bůh je jejich skála, Bůh, Nejvyšší, jejich vykupitel!
(Iz 48,17) Takto mluví Jahve, tvůj vykupitel, Izraelův Svatý: Já jsem Jahve, tvůj Bůh, poučuji tě pro tvé dobro, vedu tě po cestě, po níž kráčíš.
(Iz 54,5) Vždyť tvým manželem je tvůj Tvůrce, jeho jméno je Hospodin zástupů, a tvým vykupitelem je Svatý Izraele — nazývá se Bohem vší země.
Toto místo ve tvé Bibli snad schází?
Už tedy víš, proč obyčejný člověk by se nemohl stát Vykupitelem lidstva?
(Iz 49,26) ... A veškeré tělo pozná, že já Jahve jsem tvůj zachránce, že tvým vykupitelem je Jakubův Mocný.
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 09. říjen 2021 @ 09:24:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Bůh je Vykupitel.
A vykoupil nás skrze svého Syna, Pána Ježíše Krista.
L 1:68: „ Požehnaný Pán, Bůh Izraele, protože navštívil a vykoupil svůj lid Pán Ježíš nás vykoupil Bohu, našemu Vykupiteli. Zj 5:9: A zpívají novou píseň: „Jsi hoden vzít ten svitek a otevřít jeho pečeti, protože jsi byl zabit a svou krví jsi vykoupil Bohu lidi z každého kmene, jazyka, lidu a národu,
Oko, mě trochu zaráží ten rozdíl v přesvědčování o Ježíši mezi apoštoly Pána Ježíše Krista a vámi, kteří jste přijali učení o Trojici.
Apoštolové hlásali a přesvědčovali Židy i Řeky, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží.
Vy děláte něco jiného než oni. Jste tedy ti stejní křesťané jako oni ? Spíš ne, bych řekl.... |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 09. říjen 2021 @ 11:20:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ačkoli Trojice není v Bibli explicitně zmíněna, je v ní jasně naznačena a zjevena. Trojice není učení. Je to prostě jeden Bůh kvůli Boží ekonomii věčně existující jako Otec, Syn a Duch. Otec je zdroj, Syn prvek a Duch podstata. Otec měl plán, úmysl, Syn jej uskutečnil a Duch do nás přenáší to, co Syn vykonal, získal a obdržel. Nikdo nemůže úspěšně popřít, že Pán Ježíš Kristus je trojjediný Bůh v těle, Bůh ztělesněný v člověku Ježíši, Kristus, Boží Syn skrze Něhož a pro Něhož Bůh stvořil všechno, co je stvořeno, viditelné a neviditelné věci, vlády a autority, prostě všechno stvoření, které existuje. Máš-li s tím problém, volej k Bohu, ať ti to zjeví. Ty sám ten problém nevyřešíš, neboť ty sám jsi jej vytvořil. Ty sám potřebuješ milost k pokání, tj. změnu smýšlení a jednání, kterou Bůh dává pokorným. Budeš-li trvat na svém bludu, místo toho, aby ses pokořil a přijal od Boha milost, jíž je Kristus, moudrost od Boha, jíž se nám stal Kristus, život, jímž je Kristus, jako Syn Boží atd. Pán ježíš v Janově evangeliu 8:2š, 24b řekl: „Vy jste zdola, Já jsem shůry. Vy jste z tohoto světa, Já nejsem z tohoto světa. Jestliže neuvěříte, že Já jsem, zemřete ve svých hříších.“ Kdo ti brání věřit, že Ježíš Kristus je Bůh?! Chceš zemřít ve svých hříších? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 09. říjen 2021 @ 14:09:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | /Trojice není učení. Je to prostě jeden Bůh/
Ef 4:6: (je) jeden Bůh a Otec všech, ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás. 1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 09. říjen 2021 @ 17:05:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To se jako Bůh hádá sám se sebou? Připadá ti to normální? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 10. říjen 2021 @ 22:39:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To ti nerozumím. Kde se kdo hádá ? |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Sobota, 09. říjen 2021 @ 13:50:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč by Ježíš, člověk, Mesiáš, Boží syn, nemohl být pastýřem ? Proč vy nemohl být Vykupitelem ? Proč by nemohl být skálou ?
Protože by si jako člověk nárokoval to, co patří jen Bohu. A pak si tedy zasloužil být ukřižován za rouhání!
Toto praví Panovník Hospodin: "Hle, já sám vyhledám své ovce a budu o ně pečovat." - Ezechiel 34:11 |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 13. říjen 2021 @ 19:25:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Luteráne :), máte ode mne nedostatečnou ze znalosti a červenou za podvody :) K Vašemu vytrhávání z kontextu viz. Ez 34, tedy kontext píxma, které jste uvedl:
A ustanovím nad nimi jednoho pastýře a bude je pást, svého otroka Davida. On je bude pást, on jim bude pastýřem. 24Já Hospodin jim budu Bohem a můj otrok David bude uprostřed nich knížetem. Já Hospodin jsem promluvil.
Takže, ... B-ží syn by se rozhodně nerouhal, kdyby tak činil.
Ale křesťanská perlička je v tom, že nevědí, (medvědi), odkud pochází to, že H-spodinův pomazaný je nazýván B-žím synem. ;)
Rosmano, najděte si to, a pak se ujistíte, že ten zaslíbený mašiach (mesiáš, kristus) je toliko člověk a ne sám B-h. A možná si přitom uvědomíte, proč jím nebyl Ješu.
A luteráne, nikdo si v židovství za to, že se vydával za pomazaného krále a proroka nezasluhoval trest smrti ukřižováním, ale stětím, respektive v případě falešného proroka kamenováním. Každopádně, pokud by nebyl potrestán takovou smrtí, Hašem řekl, že si ho vyhledá sám a usmrtí ho, takže Ješu byl potrestán trestem smrti pohanů, když k pohanství sváděl. Nu. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 13. říjen 2021 @ 19:49:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jinak, luteráne, ke kontextu toho služebníka Davida (za proroka Ezechiele už byl král David dávno mrtvý, že), znáte toto křesťanské písmo? :
"Toto je můj milovaný Syn ..."
Víte jak by to znělo hebrejsky? :))) |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 13. říjen 2021 @ 19:58:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A pro rosmano, kdyby nevěděl, jako křesťani, odkud pochází "B-ží syn a otec B-h"… 1Pa 22:10, 28:6. A to je celá ta záhada. |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 13. říjen 2021 @ 20:05:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro luterána: "ze šeli haben david" Toto je můj syn David (miláček). A konec záhady o křesťanském bohočlověku :) |
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 22. říjen 2021 @ 13:22:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano píše:
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 16:36:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | luteran
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 09:58:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano
|
]
Re: Proč apoštolové zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš ? Proč ne Bůh ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 10:58:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale to já vím už dlouho, že nejsi schopen samostatně myslet martino. Nebo vůbec myslet. Takže odpověď (žádnou) od Tebe ani nečekám. Pouze eventuálně nějaké štěknutí... |
]
|
|