Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. září 2021 @ 17:19:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Opět v zajetí předsudků a projev neznalosti věcí, jak jsou skutečně.
Díky za svědectví, Stando. Tvou situaci chápu. Ale to, co žiješ, se dá řešit. Stačí, když se budeš o téma zajímat, zjistíš si informace.
Zádušních mší je v poměru k ostatním mším, odslouženým na jiné úmysly za osoby dosud živé opravdu docela zanedbatelné množství.
Jak kde, Stando. U vás třeba ano. V jiné farnosti třeba ne. To ale s tématem nesouvisí.
Zase jenom nepochopení, čeho se co týká:
Ty jsi snad už dneska ve stavu, že máš plné společenství s Bohem? Přímé patření na Boží tvář?
Chápu, že je to tvé nepochopení čeho se to týká.
Já psal o očistci, který je v římskokatolické církvi. To je stroj na peníze, na odpustky (ty už tedy teď nejsou za peníze) a mše za zemřelé.
Očistec v ŘKC byl vymyšlený jako "očištění", které se dělo odloučením od Boha, kterým ti lidé v očistci trpí. To je jako kdyby někdo chtěl čistit od špíny svoje děti tím, že je na čas odloučí od vody.
Duše v očistci mají tedy podobné společenství s Bohem jako my (tedy nedokonalé) - ovšem už se zkušeností toho dokonalého společenství. Nejsou tedy ani odloučeni od Boha - ani nemají zatím plné společenství s Bohem.
Už máte tedy teď "ponovu" jiný očistec, než jsme měli před lety vymyšlený my.
Na otázky jsi ale neodpověděl, Stando, opět.
|
| NadřazenýRe: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 15. září 2021 @ 09:37:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
S tématem souvisí, že se zde snažíš církvi podsouvat ziskuchtivé úmysly. Na intencích za mše ještě nikdo nezbohatl! Je to tak akorát na benzin pro faráře, když v rámci své činnosti jezdí navštěvovat lidi a na běžný provoz kostela.
..."Očistec v ŘKC byl vymyšlený jako "očištění", které se dělo odloučením od Boha, kterým ti lidé v očistci trpí. "...
Že je to ve skutečnosti úplně jinak - to jsem ti nahoře už vysvětlil. Proč to ignoruješ?
..."A tak je to i se "křtem" ve kterém "všechno to staré po Adamovi je zlikvidováno - pohřbeno" a chudáci takto polití vodou pak celý život bojují s náchylností ke hříchu, kterou po Adamovi zdědili."...
Asi je zbytečné ti ve tvé "vševědocnosti o ŘKC" cokoli vysvětlovat, ale stejně to udělám. Třeba to pomůže někomu dalšímu, aby se "dostal do obrazu".
Ve křtu se narodí nový člověk - dítě Boží. Je bez hříchů (v křestní nevinnosti) a má skrze Krista přístup k nebeskému Otci. Stává se dědicem nebeského království - to znamená, že pokud v tomto stavu bez hříchů zemře, půjde rovnou do nebe.
Duchovně zde tedy dochází k obrovskému skoku v pozvednutí důstojnosti takového člověka.
Každému z nás ale po Adamovi zůstává část jeho tělesného DNA, každému z nás zůstává po Adamovi i Adamova smrtelnost tělesná. I když je někdo pokřtěn třeba i dvakrát!
Každému z nás zůstává i Adamovo neblahé dědictví - "V potu tváře budeš dobývat chléb a země ti bude rodit jen trní a hloží ... v bolestech budeš rodit děti..."
Ani pokřtěný neskočí rázem do ráje, ale i jemu země plodí dál jen trní a hloží - pokud chce chléb, musí na této půdě těžce pracovat. I pokřtěná rodí děti dál v bolestech ...
Na tomto se nic nezměnilo.
Podobně přetrvává i v každém pokřtěném člověku náklonnost ke hříchu po Adamovi. Tu žádný křest nesmaže - tu musí eliminovat každý člověk svým životem s Bohem.
Co se křtem změnilo, je postavení každého pokřtěného konkrétního člověka v Božích očích - už není "jenom tělo" (Gn 6,3) - Bůh ho přijal za vlastní dítě.
Už není jenom potomkem vyhnanců z ráje (i když se na této skutečnosti nic nezměnilo - je stále jejich potomkem - stal se ale nově ve křtu duchovně také "potomkem druhého Adama" - Ježíše Krista. A s touto skutečností přichází spousta nových věcí. Člověku toto otevírá nové obzory, jak prožít svůj život v nové vyšší kvalitě, na kterou možnosti člověka přirozeného nestačí....
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. září 2021 @ 23:16:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
S tématem souvisí, že se zde snažíš církvi podsouvat ziskuchtivé úmysly.
Ne, Stando. Tvoje lži a pomluvy, psaní ve druhé osobě, útoky na diskutující mimo téma s tématem také nesouvisí.
Mně by v životě nenapadlo podsouvat církvi ziskuchtivé úmysly. Ani jsem v životě nepotkal žádnou církev, která by měla ziskuchtivé úmysly.
Na intencích za mše ještě nikdo nezbohatl!
Zkus se k tématu trochu informovat, Stando, vzdělat, zjistit si informace.
I v intencích existuje vynalézavost - třeba v Kanadě nebo v Německu se na mše dává o dost více, než v Indii nebo v Africe. Takže stačí přijmout intenci v Kanadě a mši odsloužit v Kongu a rozdíl je značný - tak značný, že když to v Kanadě kněží dělali ve velkém, docela dost zbohatli a měli z toho pak průšvih.
V Čechách nebo v Polsku si single kněz svou službou tolik nevydělá - maximum je 6 mší ve všední den, dvě v neděli, to je tak maximálně 40 mší za měsíc, při doporučené částce 1500 Kč je to do 60 000Kč/měsíc. Na tom jeden člověk opravdu nijak zvlášť nezbohatne. Ale uživí se dobře.
Že je to ve skutečnosti úplně jinak - to jsem ti nahoře už vysvětlil. Proč to ignoruješ?
Takže rozumím, že teď máte docela jiný očistec, než měl pan kardinál Tomášek, než jsme měli my.
A asi máte i docela jiný očistec, než měl sv. Tomáš Akvinský? Ten o očistci říkal, že žár očistcový je roven žáru pekelnému; týž oheň, trápící zavržené, očišťuje duše v očistci. To nevím, zda ještě máte?
Nic to nemění na tom, že ten tvůj očistec je tak stejně "reálný", jako očistec, co jsme měli vymyšlený ze středověku my. A stejně "reálný", jako že ve svátosti křtu je "všechno to staré po Adamovi zlikvidováno - pohřbeno." A o tom jsem psal zase já.
Na otázky, co jsem ti dával, asi už neodpovíš?
Asi je zbytečné ti ve tvé "vševědocnosti o ŘKC" cokoli vysvětlovat, ale stejně to udělám.
To je určitě zbytečné ti ve tvé "vševědocnosti o ŘKC" cokoli vysvětlovat.
Na tomto se nic nezměnilo.
Věřím ti, Stando, že u vás se na tom nic nezměnilo.
U nás ano, u nás se změnilo - u nás jezdí chlapi po poli v klimatizovaných traktorech s GPS, na sklizeň mají kombajny, v nemocnici mají lékaři epidural ...
Toník |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 16. září 2021 @ 08:03:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..."... se zde snažíš církvi podsouvat ziskuchtivé úmysly.
Ne, Stando. Tvoje lži a pomluvy, psaní ve druhé osobě, útoky na diskutující mimo téma s tématem také nesouvisí.
Mně by v životě nenapadlo podsouvat církvi ziskuchtivé úmysly...."...
A to nahoře - to bylo co jako?
..." ... při doporučené částce 1500 Kč je to do 60 000Kč/měsíc."...
Trochu ti ten tvůj rozpočet seškrtám:
V naší farnosti je obvyklá částka intence 200 Kč. Každou neděli bez výjimky je jedna ze mší za farníky, za místní církev. Ta je bez intencí (letité obecné nařízení arcibiskupa, platné v celé republice). Mimo to se stává, že kněz odslouží mši za nějaké své přátele, rodinu - kteří se ocitli ve svízelné životní situaci. Dělá to pochopitelně zadarmo. Každé úterý odpoledne je u nás v kapli mše za duchovní ve službě - ani zde není žádná intence.....
..."A asi máte i docela jiný očistec, než měl sv.
Tomáš Akvinský? Ten o očistci říkal, že žár očistcový je roven žáru
pekelnému; týž oheň, trápící zavržené, očišťuje duše v očistci. "...
Asi zde u tebe záleží na "materialistickém" uchopení tohoto.
Společné mají duše v očistci s dušemi zavržených to, že strádají odloučením od Boha - zakusily blaženost přímého patření na Boží tvář a zatímco duše v očistci nyní po ní touží a mají jistotu naděje, že jí jednou dosáhnou, duše zavržené trpí beznadějí. Podstata toho "ohně" je tedy stejná jak v očistci, tak i v pekle - je to absence blaženosti z plné Boží přítomnosti.
Naprosto se však liší v naději a beznaději.
..."..."všechno to staré po Adamovi zlikvidováno - pohřbeno." ..."...
Pochopitelně se to týká především duchovní oblasti - je to nové postavení člověka v Božích očích - coby skrze křest Bohem přijaté dítě.
Neznamená to ovšem, že jsme přestali snad být potomkem Adama, potomkem vyhnance z ráje, který si svým hříchem vysloužil smrtelnost těla. I naše těla jsou dál i po křtu po Adamovi smrtelná. Také naše náchylnost ke zlému (po Adamovi) nijak nevyprchala, ale otevřela se nám nová možnost, jak ji s Boží pomocí se naučit zvládat a postupně se odnaučit hřešit. Nejdříve ve věcech podstatných (zásadních - vedoucích do stavu hříchu ke smrti), potom i v hříších lehkých. Život s Bohem v důvěrném spojení má za následek, že si člověk hříchy postupně uvědomuje, oškliví si je a zbavuje se jich pokáním.
..."poslední Adam a zrušil prokletí Zákona hříchu...."...
Ještě ti, Toníku, zbývá správně porozumět smyslu tohoto - co toto vlastně všechno v důsledku pro člověka znamená...
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. září 2021 @ 10:59:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A to nahoře - to bylo co jako?
?? Co myslíš?
V naší farnosti je obvyklá částka intence 200 Kč.
Takže když dáváte jednou za rok na mši za vaše zemřelé, abyste jim pomohli z očistce, Stando, tak dáte 200Kč, tedy sotva promile vašich ročních příjmů a zlomek toho, co potřebuje kněz na živobytí?
Pak jste Stando docela škrti. A nejspíše neznáte CIC, zvyklosti, nebo hůře - znáte je a ignorujete je.
Asi zde u tebe záleží na "materialistickém" uchopení tohoto.
To asi u tebe záleží na "materialistickém" uchopení tohoto. To bys ale musel to tvé na "materialistické" uchopení tohoto nedjřív vysvětlit, jak konkrétně na "materialisticky" uchopuješ toto.
Podstata toho "ohně" je tedy stejná jak v očistci, tak i v pekle - je to absence blaženosti z plné Boží přítomnosti.
No, vidíš. Tak v tomto máte stejný očistec, jako jsme měli my.
Také naše náchylnost ke zlému (po Adamovi) nijak nevyprchala, ale otevřela se nám nová možnost, jak ji s Boží pomocí se naučit zvládat a postupně se odnaučit hřešit. Nejdříve ve věcech podstatných (zásadních - vedoucích do stavu hříchu ke smrti), potom i v hříších lehkých.
No, a to už je k tématu článku, vaše situace. To chápu, že skutečně žiješ.
Tedy svátost křtu vám v tomto nepomohla, neodstranila náchylnost ke zlému, dědictví po Adamovi. Má tedy ve výsledku podobný efekt, jako odpustky - ty také v této věci nepomohou a časné tresty člověku zůstávají i nadále. A to i po plnomocných odpustcích.
Ještě ti, Toníku, zbývá správně porozumět smyslu tohoto - co toto vlastně všechno v důsledku pro člověka znamená...
Stando, zase tvoje psaní ve druhé osobě.... Vím, že ti zbývá správně porozumět smyslu tohoto - co toto vlastně všechno v důsledku pro člověka znamená... A moc ti to přeju.
Nejlíp tomu porozumíš tak, že zakusíš, o čem apoštol píše. A čím dřív, tím líp - po smrti těla už bude pozdě. To už pak bude jen čas na opravdovou lítost.
Toník |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 16. září 2021 @ 11:50:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Takto (kupecky) my ale neuvažujeme. Když dávám odsloužit mši za své zemřelé příbuzné (dáváme to většinou kolem data výročí jejich úmrtí), je docela jedno, že už jsou v nebi! Bůh si sám určí, komu připadne užitek z tohoto konkrétního zpřítomnění Ježíšovy oběti. Je to hlavně o vzpomínce na naše blízké zemřelé. A dáváme to na každého takového zemřelého zvlášť - nikoli jednou do roka. Mimo to dáváme odsloužit mše i za živou rodinu, za naše děti a vnuky - za Boží požehnání na celou rodinu.
..." Tedy svátost křtu vám v tomto nepomohla, neodstranila náchylnost ke zlému, dědictví po Adamovi."...
Nečteš, co ti píšu - nebo snad vůbec nepřemýšlíš?
..."naše náchylnost ke zlému (po Adamovi) nijak
nevyprchala, ale otevřela se nám nová možnost (ve křtu), jak ji s Boží pomocí se
naučit zvládat a postupně se odnaučit hřešit."...
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. září 2021 @ 07:51:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ..."naše náchylnost ke zlému (po Adamovi) nijak nevyprchala, ale otevřela se nám nová možnost (ve křtu), jak ji s Boží pomocí se naučit zvládat a postupně se odnaučit hřešit."...
Stando, čtu, co si píšeš - svátost křtu vám od náchylnosti ke zlému (po Adamovi) nepomohla, neodstranila náchylnost ke zlému, dědictví po Adamovi, vaše náchylnost ke zlému (po Adamovi) nijak nevyprchala. Má tedy ve výsledku podobný efekt, jako odpustky - ty také v této věci nepomohou a časné tresty člověku zůstávají i nadále. A to i po plnomocných odpustcích.
A o tom jsme psal - mám praktickou zkušenost jak s účinky svátostí křtu, tak s účinky odpustků, takže vím, že svátost křtu ani odpustky od náchylnosti ke zlému nepomohou.
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. září 2021 @ 08:36:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Že se nám ve křtu otevřela nová možnost, jak svojí náchylnost ke zlému účinně zvládat - to jsi už, Toníku, nedočetl?
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 17. září 2021 @ 08:51:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nová možnost ... to tedy znamená, že jste měli předchozí možnost? Nebo že je jiná možnost? Jaká to byla či je ta možnost?
K tomu, jak zvládat či ovládat či kočírovat náchylnost ke zlému, zlý sklon, není nutné se dát pokřít. Stačí rozeznat to, co je zlé a vůle to nečinit, ovládnout sebe.
Proto také nejsou křesťané lepšími lidmi než nekřesťané a mají stejné možnosti a schopnosti jako všichni lidé. Žádnou účinější možnost, ja sebe ovládat nekonat zlo, křesťané nemají. |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. září 2021 @ 11:31:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikoliv. Předtím nebyla žádná možnost, nyní je možnost. V tom tkví ona "novota života" (Ř 6,3-4).
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 17. září 2021 @ 12:24:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :)))) Cože? To jakože se nikdo dříve nemohl ovládnout? Jakože nikdy nebyla žádná možnost sebevládnutí se? To je zase peckovina :)))) |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. září 2021 @ 08:11:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže je možné člověku vypěstovat dlouhým cvičením své sebeovládání. Vypěstovat si vlastním úsilím silnou vůli. Příkladem v tomto mohou být řečtí stoikové, jogíni či budhisté.
Zvládnout svoji hříšnou náklonnost je ovšem cosi jiného. Na toto síly samotného člověka nestačí - potřebuje nutně sílu nadpřirozenou - od Boha - plynoucí ze sdílení života člověka s Bohem.
Toto není jenom o silné vůli vlastními silami!
Je to o duchovní proměně člověka Bohem, je to o posile člověka nadpřirozeným způsobem - skrze Bohem ustanovené svátosti.
Takový člověk se pak vnitřně proměňuje, začíná vidět svět "božíma očima". To, co bylo dříve pro něho lákavé, v tom si uvědomuje podstatu hříchu a jeho ošklivost. To už není o "přemožení sklonů ke zlému vlastní vůlí" - to je o vnitřní proměně člověka do svatosti.
Na tyto možnosti ovšem nekřesťan nedosáhne.
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 19. září 2021 @ 06:29:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :)))) B-ží slovo bylo dáno Židům a ne křesťanům, frajere. Židé už dávno před křesťany trávili svůj život s B-hem, čtením Tóry, naplňováním Jeho nařízení, v modlitbách a postu, ve službě B-hu. A to nemluvím o jejich praotcích, že. Dejte si kafíčko s cukříčkem, katolíčku, pozvedne Vám mysl :)
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. září 2021 @ 09:57:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky, kafe už většinou nepiji. A nejsem frajer.
Boží slovo bylo dáno všem potomkům Abrahámovým - a to jak potomkům podle krve, stejně tak i potomkům podle zaslíbení (Gn 12,3; Gn 28,14;).
A co je víc - příbuzenství přirozené skrze krev, nebo příbuzenství nadpřirozené skrze Boha?
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. září 2021 @ 18:37:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Že se nám ve křtu otevřela nová možnost, jak svojí náchylnost ke zlému účinně zvládat - to jsi už, Toníku, nedočetl?
To jsem dočetl, Stando.
Toník |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 17. září 2021 @ 09:16:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Takto (kupecky) my ale neuvažujeme. Když dávám odsloužit mši za své zemřelé příbuzné (dáváme to většinou kolem data výročí jejich úmrtí), je docela jedno, že už jsou v nebi! Bůh si sám určí, komu připadne užitek z tohoto konkrétního zpřítomnění Ježíšovy oběti. Je to hlavně o vzpomínce na naše blízké zemřelé. A dáváme to na každého takového zemřelého zvlášť - nikoli jednou do roka. Mimo to dáváme odsloužit mše i za živou rodinu, za naše děti a vnuky - za Boží požehnání na celou rodinu.<<
To máte dost pomotané, pane Oko, ne? Kupujete si odsloužení mše za zemřelé příbuzné, ale kupecky prý neuvažujete. Kupujete si odsloužení mše za konkrétní osobu, ale vlastně nevíte, zda to za tu osobu je. Kupujete si odsloužení mše, aby se vám zpřítomnila oběť Ješu, ale je to za zemřelého. Je to hlavně o vzpomínce na zemřelé, ale jde o zakoupení výsluhy mše.
Odpustek - od slova odpustit. Kupujete tedy odpuštění pro toho konkrétního člověka nebo ne? :) No a proč za něho?
Ještěže je to v judaismu jinak s očistcem :)
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. září 2021 @ 11:30:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč se vůbec vyjadřuješ k věcem, které naprosto nechápeš?
My si nic nekupujeme. Natož tak odpuštění!
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 17. září 2021 @ 12:21:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co na tom nechápu jako? Reagval jsem na to, co jste psal. Tak to vysvětlete lépe, než jak jste to popsal. |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. září 2021 @ 08:02:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikde jsem nepsal, že si kupuji odsloužení mše. Mše se nekupuje, mše je zadarmo.
Slušností ovšem je podle svým finančních možností po mši podílet se na finančních nákladech se mší spojených (elektrika, topení ... atd.) jistým finančním obnosem. V naší farnosti obvykle 200 Kč. Není to ale podmínkou pro odsloužení mše a tato částka je naprosto dobrovolná. Kdo není výdělečně činný, nedává prostě nic - a nic se neděje...
Proto náš farář trvá na obdržení tohoto daru vždycky až po mši. Nikoli před ní. Aby si to lidé nijak nespojovali s odsloužením mše.
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 16. září 2021 @ 10:38:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. září 2021 @ 07:54:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Cizinče tak toto ti jde dobře. Plivat, pomlouvat a špinit. Že se nestydíš!!!
Vaše psaní ve druhé osobě, Martino, to už znám. Vám, že vám jde dobře plivat, pomlouvat a špinit, je to součást vaší "svobody" hřešit. A jste docela expert na idiotské nápady - jak vás napadlo, že kněz přijme intenci na mši ve své farnosti a odjede ji sloužit do Konga? Ale nejste tu sám, kdo vymýšlí nesmysly.
K tématu.
Já jsem dával vždy 50,-Kč od roku 2003 dávám 100,-Kč. Někdo dává 500,-. Ale já dávám 100,-Kč.
Pak jste škrt, Martino. A buď neznáte CIC a zvyklosti, doporučení, nebo je ignorujete. Nebo oboje.
Hezký den |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 17. září 2021 @ 10:43:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
Pak jste škrt, Martino. A buď neznáte CIC a zvyklosti, doporučení, nebo je ignorujete. Nebo oboje.
martino
A kde mi CIC přikazuje, že mám něco platit, pokud chci si dát nechat odsloužit mši svatou na svůj úmysl? Jediné doporučení je dnes od papeže Františka. Za mši svatou se neplatí. Pokud chceš, můžeš dát dar podle vlastního uvážení. Ty samozřejmě v sektě nedáváš žádný dar, protože žádnou mši ani nemáte ani mít nemůžete, když nemáte svátostné kněžstvo s biskupskou posloupností a jste jen sdružení náboženského formátu, kterému se říká sekta. Sekta je mini, mini, mini nic. A to jak si to zde napsal o tom, že se vyberou peníze v Kanadě a mše se odslouží v Kongu, tak na to může přijít jen sektář a nikdy nikde neříkej, že jsi byl někdy členem ŘKC, když neznáš základní věci. |
]
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. září 2021 @ 18:36:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobrý dotaz, Martino.
Nikde.
Ale dobře víte, že za mši svatou se neplatí. Ostatně:
Jak vás vzhledem k tématu napadlo placení?
Pokud by vás téma zajímalo, přečtěte si "Hlava III. Mešní stipendia".
Např.:
Kánon 952 1: Provinčnímu koncilu nebo shromáždění biskupů provincie přísluší stanovit dekretem pro celou
provincii výši mešního stipendia a kněz se nesmí
dožadovat vyššího stipendia. Může však přijmout
dobrovolně darovanou vyšší částku nebo také i
nižší za aplikování mše svaté. 2: Kde není takového dekretu, nechť platí diecézní zvyk
Znáte Martino výši mešního stipendia, která je stanovena ve vaší provincii či diecézi?
Já samozřejmě v sektě nedávám žádný dar, to jste se výjimečně při vašem psaní ve druhé osobě trefil. Je to proto, že v sektě už léta nejsem.
Ale i když jsem byl v sektě, já osobně jsem na mši nedával, protože v sektě jsem nebyl výdělečně činný, neměl jsem tedy ani co dávat na mše. O dávání na mše se starali rodiče, prarodiče.
A nakonec vaše psaní ve druhé osobě, Martino, v tom s vámi souhlasím. Nikdy nikde neříkejte, že jste byl někdy členem ŘKC, když neznáte docela základní věci.
Hezký den Cizinec
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. září 2021 @ 09:51:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Porovnej svá vlastní slova, Toníku:
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 19. září 2021 @ 12:06:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Někdy si říkám, že toto snad napsali dva různí lidé ...
A proč si to říkáš, Stando?
Normálně píšu svědectví k nějakému tématu, případně relevantní informace, ptám se lidí na jejich nápady, když evidentně dávají najevo, že něčemu nerozumí, kde svůj nápad vzali. Dělám tedy oboje - píšu informace a ptám se lidí.
A když se někdo tváří jako katolík a zeptá se "A kde mi CIC přikazuje, že mám něco platit, pokud chci si dát nechat odsloužit mši svatou na svůj úmysl?" tak mne zajímá, jak ho napadlo placení. Protože každý římský katolík ví, že placení nesouvisí se mší.
Zpět od tvých úhybných manévrů a nápadů k tématu diskuze, Stando.
Martino se ptal:
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 20. září 2021 @ 10:46:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, Cizinec rozumově nechápe, že tkz.mešní stipendium je z hlediska kanonického práva dar. Neexistuje žádný ceník. Pokud jde o civilní právo, jedná se v tomto případě o požitek, který nepodléhá dani. V době kdy kněží nebyli placeni státem se dával chléb, vino a další potřebné věci. Když komunisti sebrali v roce 1948 Církvi všechen majetek, tak zákonem ustanovili pro kněze minimální plat státního úředníka. Ale jak sem zde již psal intence ze mší svatých se evidují a následně rozdělují mezi farnost a biskupství, protože biskup z toho zase dotuje charitativní činnost diecéze. Kraviny co zde vymýšlí Cizinec o vybírání peněz v Kanadě a odsloužení mší v Kongu je myšlenkový a rozumový kolaps Cizince, kdy blábolí a neví o čem mluví. To již neřeším, protože jsem mu již na to odpověděl a on stále jak má ve zvyku předvádí všem ostatním rezignaci na zdravý rozum. |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. září 2021 @ 08:21:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nakonec, co je vlastně komu po tom, nakolik katolíci podporují dary svou církev? Jsou to přece jejich peníze!
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 22. září 2021 @ 10:22:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Nakonec, co je vlastně komu po tom, nakolik katolíci podporují dary svou církev? Jsou to přece jejich peníze!
martino
Ne, to není jedno. Je to střelivo, kterým se pálí proti Kristu. Lži, pomluvy, manipulace atd. a největší borci v tom jsou nikoliv nevěřící, ale ve víře zkrachovalí bývalí katolíci. Máme zde osobní zkušenost, Myslivec, Cizinec, monsek atd. |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 22. září 2021 @ 14:04:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino, nezazlívám Ti, že si bereš do úst zde mnohé, také mně, bývalé katolíky. Jsi tak vychován, stejně tak jako byli vychováni "nadlidé" a chovali se potom podle toho k jiným, například černochům nebo židům. Je mi jen líto, že - ačkoliv věřící - degraduješ Boha na straníka, církevníky, který nesoudí lidi podle srdce, ale podle církevnictví. Většina z nás, kteří z Tvé církve odešli, neuspokojilo náboženství, které na sebe navalilo mnoho lidských výmyslů a pohanských učení a hledali vztah k Bohu a prostředí, ve kterém by ho mohli lépe uplatnit ve službě evangeliu, výchově svých dětí, vztahu k bližním a společenství. Je lehké zůstat v církvi, být za vzorného církevníka a přitom být horší, než ten, kdo z ní vyšel. Ilustrujei to na několika příkladech. Náš katolický kostel potřeboval nutně opravit střechu. Procentuálně nejpočetnější, Tvá církev, nesebral žádnéfinanční prostředky. Já, jako bývalý člen, jsem oslovil rodinného přítele, arcibiskupa, který zde kdysi působil ve vyhnanství, aby dal uspořádat nějakou, třeba celostátní sbírku tak, jak se to dělá u nás - kde bylo postaveno mnoho sborů, vydáno mnoho prostředků na charitu a odpracovány tisíce bezpaltných hodin. Dostal jsem odpověď, že to není možné. V obci žije jedna komunistka, která do kostela nechodí, ale vzala si věc do svých rukou a peníze sehnala - mimo církev. Návštěvníci kostela, pravidelní církevníci co praktikují, nevybrali ani na zaplacení elektriky, která byla odpojena, dokud jim nepomohli z venčí, včetně těch, co odešli. Církev se na opravě nijak nepodílela a ani nepřispěla a nenašel se jediný církevník, který neopustil církev=Krista, jak rád říkáš, který by pomohl.
Nemyslímsi, že by tam bylo mnoho křesťanů, jen těch, co neopustili církev=Krista, jak píšeš.
Nebudu psát o tom, co jsem udělal nebo dal já i v dalších věcech, pro opravu varhan, vykoupení zadluženého kostela atd.. /, protože Bůh nechce, abychom dávali dary na obdiv.
Chci Ti jen poukázat na to, že být katolíkem, ale i baptistou nebo adventistou, jen hubou, není totéž, co jím být doopravdy a že soudíš podle chybně nastavené šablony a že pro Tvou milovanou církev udělali mnohdy víc lidé mimo ni. tato Tebou milovaná církev je plna lidí, kteří Boha milují opravdově a Bůh miluje je, stejně jako každá církev jiná. Bůh ale není naším vazalem, aby se řídil našimi názory na to, koho má milovat, vykoupit a kodho ne. A v pekle, o kterém nepochybuješ, bude nejvíc církevníků, katolíků, adventistů, babptistů, protože tam nebude ani jedno dítko Boží. Dítka Boží budou v nebi, kde zas nebude žádný katolík, baptista, adventista, protože být církevníkem je málo. není to totéž, jako být dítkem Božím.
Peníze, které si církve rozdělují do jednotlivých rozpočtových kapitol, jsou peníze jejich, do toho ať jim nikdo nemluví. Z části to byly ale peníze lidí a jde jen o to, bybli li a nebo jsou ochotni na Božím díle se podílet i jinak, než planými diskusemi, ale dát něco ze svého, co třeba bude i scházet, ale dá se tím udělat něco důležitějšího, než zaplatit kus salámu. ty peníze jsou také takovým indikátorem, kolik těch lidí, procentuelně, je a nebo není jen papírovými členy, byť třeba i té jediné pravé církve.
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 22. září 2021 @ 15:58:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | monseku děkuji za komentář, ale ten nevyléčil tvoji dezertaci od Církve=Krista ani nepopřel můj předešlý komentář, že Cizinec, Myslivec, ale i ty si zde hojíte komplex odpadu od Církve komentáři vyloženě dehonestujicími komentáři jen proto, že nejste ani babtisté, ani adventisté ani protestanté, ani evangelíci, ale zrádci Krista. Jidášové plní zloby a nenávisti, žlučovité hořkosti. Píšeš, že vás kteří jste odešli-dezertovali od Církve=Krista neuspokojovalo náboženství ŘKC a tak si ze sebe vysypal důvody, které nejsou důvody, jen oznámením, že spiritualita Církve vám nevyhovuje. Máte rádi pohodlí, v neúctě svátosti, schází vám svátostné kněžství, Magisterium a tak si každý plácá co chce, viz. Cizinec, Myslivec a ty. Nevěřím, že vedete nějaký duchovní život, protože nemáte pastýře a tak každý z vás roste jako dříví v lese a podle toho pak vypadají vaše rekce. Blábol. blábol, blábol. Je mi líto, že pro tebe nemám lepší zprávu. |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 22. září 2021 @ 17:26:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino, asi jsi mi neporozuměl, protože já jsem dosud mé důvody pro odchod z ŘKC neshrnul. Snad jsem se někdy o některých zmínil. Důvody jsmou věcí osobní a každý má své a nebude se jistě opírat o cizí. Mým posláním na tomto webu, ani v životě, není bojovat proti jakémukoliv vyznání, či církvi. Jsem ale snad oprávněn říci své stanobvisko a své svědectví. Někdy, to je třeba říci, sklouneme do osobních napadání, ale to to jsou snad chvíle selhání - jak z mé, tak Tvé strany. proto raději mé diskuse omezuji a moc sem nechodím.
Co se týče zloby a nenávisti, tak jsi vedle. Jsou lidé, kteří mi ublížili víc, než jen tím, že upřímně věří něčemu jinému a měli na můj život neblahý dopad, ale lidskou zlobou Boží spravedlnost nedocílš a pomsta a odplata je Hospodinova, nám přísluší odpouštět a netrápit se křivdami, protože je udělali lidé stejní, jako jsme my. Myslím si, cítím to tak, že nemám touhu se někomu mstít, mít ho za nepřítele a byl bych rád, kdybych takto ve svém přesvědčení byl viděl i očima Božíma.
Duchovní život nás každého, mně, cizince , Tebe, by neměl být veden člověkem, ale Duchem Božím. Na světě není nikdo dobrý, dokonalý, dobrý je jen Bůh a jedinou cestou, pravdou a životem je Ježíš,, který je tím dobrým pastýřem každého dítka božího a ten, kdo žije s ním a v něm, může říct Hospodin je můj pastýř. A jestli může zacitovat žalm celý i když prochází zkouškami, je otázka druhá, stejně důležitá, protože teprve tehdy se pozná, nevyznáváme li Boha jen ústy. Jestliže nás někdo v životě vyučuje, vede k vyššímu poznání, je stejně jen na nás, každém člověku, abychom zkoumali duchy a porovnávali slova člověka s písmem, protože písmo nám zanechali Ježíšovi následovníci z první linie a co je k němu přidáno, je z Ďábla.
Duchovní život člověka se odvíjí od vztahu k Bohu, důvěře v Něj, pokory a poslušnosti jeho přikázání lásky k němu a bližnímu a já na rozdíl od tebe věřím, že je toho schopen katolík stejně , jako protestant a že i když se jeden nebo druhý mýlí - v některé věci - stejně více než na informaci, záleží na vztahu.
Myslím, že každý z nás , cizinec, já a ostatní je zakotven v nějaké církvi, takže jako dříví v lese neroste, i když každý les má různé stromy, stejně tak se můžeme lišit v akcentech, ale středem našeho života je Ježíš a to nás spojuje a přesahuje hranice církví, denominací a tvoří církev, která je neviditelná, nezbavující nás povinnosti v té naší pozemské dělat všechno pro evangelium a službu bližním dobrou zprávou, která není jen pro nás.
Neočekávám od Tebe žádnou, ani dobrou, ani špatnou, zprávu. Budeme a jsme Bohu odpovědni za každé prázdné slovo a Tvoje slovo "blábol" jen vystihuje to, co je v tvém srdci, takže je lepší mlčet a argumentovat písmem. V písmu je ta nejlepší zpráva. |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 22. září 2021 @ 17:26:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino, asi jsi mi neporozuměl, protože já jsem dosud mé důvody pro odchod z ŘKC neshrnul. Snad jsem se někdy o některých zmínil. Důvody jsmou věcí osobní a každý má své a nebude se jistě opírat o cizí. Mým posláním na tomto webu, ani v životě, není bojovat proti jakémukoliv vyznání, či církvi. Jsem ale snad oprávněn říci své stanobvisko a své svědectví. Někdy, to je třeba říci, sklouneme do osobních napadání, ale to to jsou snad chvíle selhání - jak z mé, tak Tvé strany. proto raději mé diskuse omezuji a moc sem nechodím.
Co se týče zloby a nenávisti, tak jsi vedle. Jsou lidé, kteří mi ublížili víc, než jen tím, že upřímně věří něčemu jinému a měli na můj život neblahý dopad, ale lidskou zlobou Boží spravedlnost nedocílš a pomsta a odplata je Hospodinova, nám přísluší odpouštět a netrápit se křivdami, protože je udělali lidé stejní, jako jsme my. Myslím si, cítím to tak, že nemám touhu se někomu mstít, mít ho za nepřítele a byl bych rád, kdybych takto ve svém přesvědčení byl viděl i očima Božíma.
Duchovní život nás každého, mně, cizince , Tebe, by neměl být veden člověkem, ale Duchem Božím. Na světě není nikdo dobrý, dokonalý, dobrý je jen Bůh a jedinou cestou, pravdou a životem je Ježíš,, který je tím dobrým pastýřem každého dítka božího a ten, kdo žije s ním a v něm, může říct Hospodin je můj pastýř. A jestli může zacitovat žalm celý i když prochází zkouškami, je otázka druhá, stejně důležitá, protože teprve tehdy se pozná, nevyznáváme li Boha jen ústy. Jestliže nás někdo v životě vyučuje, vede k vyššímu poznání, je stejně jen na nás, každém člověku, abychom zkoumali duchy a porovnávali slova člověka s písmem, protože písmo nám zanechali Ježíšovi následovníci z první linie a co je k němu přidáno, je z Ďábla.
Duchovní život člověka se odvíjí od vztahu k Bohu, důvěře v Něj, pokory a poslušnosti jeho přikázání lásky k němu a bližnímu a já na rozdíl od tebe věřím, že je toho schopen katolík stejně , jako protestant a že i když se jeden nebo druhý mýlí - v některé věci - stejně více než na informaci, záleží na vztahu.
Myslím, že každý z nás , cizinec, já a ostatní je zakotven v nějaké církvi, takže jako dříví v lese neroste, i když každý les má různé stromy, stejně tak se můžeme lišit v akcentech, ale středem našeho života je Ježíš a to nás spojuje a přesahuje hranice církví, denominací a tvoří církev, která je neviditelná, nezbavující nás povinnosti v té naší pozemské dělat všechno pro evangelium a službu bližním dobrou zprávou, která není jen pro nás.
Neočekávám od Tebe žádnou, ani dobrou, ani špatnou, zprávu. Budeme a jsme Bohu odpovědni za každé prázdné slovo a Tvoje slovo "blábol" jen vystihuje to, co je v tvém srdci, takže je lepší mlčet a argumentovat písmem. V písmu je ta nejlepší zpráva. |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 22. září 2021 @ 17:26:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino, asi jsi mi neporozuměl, protože já jsem dosud mé důvody pro odchod z ŘKC neshrnul. Snad jsem se někdy o některých zmínil. Důvody jsmou věcí osobní a každý má své a nebude se jistě opírat o cizí. Mým posláním na tomto webu, ani v životě, není bojovat proti jakémukoliv vyznání, či církvi. Jsem ale snad oprávněn říci své stanobvisko a své svědectví. Někdy, to je třeba říci, sklouneme do osobních napadání, ale to to jsou snad chvíle selhání - jak z mé, tak Tvé strany. proto raději mé diskuse omezuji a moc sem nechodím.
Co se týče zloby a nenávisti, tak jsi vedle. Jsou lidé, kteří mi ublížili víc, než jen tím, že upřímně věří něčemu jinému a měli na můj život neblahý dopad, ale lidskou zlobou Boží spravedlnost nedocílš a pomsta a odplata je Hospodinova, nám přísluší odpouštět a netrápit se křivdami, protože je udělali lidé stejní, jako jsme my. Myslím si, cítím to tak, že nemám touhu se někomu mstít, mít ho za nepřítele a byl bych rád, kdybych takto ve svém přesvědčení byl viděl i očima Božíma.
Duchovní život nás každého, mně, cizince , Tebe, by neměl být veden člověkem, ale Duchem Božím. Na světě není nikdo dobrý, dokonalý, dobrý je jen Bůh a jedinou cestou, pravdou a životem je Ježíš,, který je tím dobrým pastýřem každého dítka božího a ten, kdo žije s ním a v něm, může říct Hospodin je můj pastýř. A jestli může zacitovat žalm celý i když prochází zkouškami, je otázka druhá, stejně důležitá, protože teprve tehdy se pozná, nevyznáváme li Boha jen ústy. Jestliže nás někdo v životě vyučuje, vede k vyššímu poznání, je stejně jen na nás, každém člověku, abychom zkoumali duchy a porovnávali slova člověka s písmem, protože písmo nám zanechali Ježíšovi následovníci z první linie a co je k němu přidáno, je z Ďábla.
Duchovní život člověka se odvíjí od vztahu k Bohu, důvěře v Něj, pokory a poslušnosti jeho přikázání lásky k němu a bližnímu a já na rozdíl od tebe věřím, že je toho schopen katolík stejně , jako protestant a že i když se jeden nebo druhý mýlí - v některé věci - stejně více než na informaci, záleží na vztahu.
Myslím, že každý z nás , cizinec, já a ostatní je zakotven v nějaké církvi, takže jako dříví v lese neroste, i když každý les má různé stromy, stejně tak se můžeme lišit v akcentech, ale středem našeho života je Ježíš a to nás spojuje a přesahuje hranice církví, denominací a tvoří církev, která je neviditelná, nezbavující nás povinnosti v té naší pozemské dělat všechno pro evangelium a službu bližním dobrou zprávou, která není jen pro nás.
Neočekávám od Tebe žádnou, ani dobrou, ani špatnou, zprávu. Budeme a jsme Bohu odpovědni za každé prázdné slovo a Tvoje slovo "blábol" jen vystihuje to, co je v tvém srdci, takže je lepší mlčet a argumentovat písmem. V písmu je ta nejlepší zpráva. |
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. září 2021 @ 13:16:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jsem přesvědčen, že v tomto se pleteš.
Zapomněl jsi totiž na roli Ducha svatého v církvi. Ten nás stále učí, ten prohlubuje naše poznání Boha a jeho věcí...
(J 14,26) Zastánce, Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl.
(J 16,12-15) "Ještě vám mám mnoho co říci, ale nemůžete to nyní snést.
Když však přijde On, Duch Pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit to, co uslyší; oznámí vám i to, co má přijít. On mne oslaví, neboť z mého vezme a oznámí to vám. Všechno, co má Otec, je mé; proto jsem řekl, že z mého bere a vám to oznámí.“ ...
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 23. září 2021 @ 13:43:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepletu se, jen mi nerozumíš a nebo jsem se vyjádřil nejasně. Jistě "terminologie" různých koncesí vede k nedorozumění, i když je myšleno to samé.
jestliže je všeliké písmo vdechnuté od Boha, Bohem inspirované, není možno toto písmo měnit a nebo vykládat protichůdně, protože to, co Bůh jednou myslel, to také domyslel a platí. Jestliže k tomu něco přidáváme, bude nám přidáno na ranách a jestliže odebereme, bude také odebráno na podílu. Jestliže něčemu nerozumíme, to neznamená, že máme v úmyslu Boha opravovat. Jestliže ale Boha doplňujeme, je to opovážlivost. Duch Svatý objasňuje mnohé, dříve nepovšimnuté věci v našem životě i v písmu, ale pouze rozšiřuje to, co jsme ještě nepoznali, přitom plného poznání zde na Zemi asi nedosáhneme a mnohé pochopíme až potom. Duch Svatý nejde proti písmu - nikdy. Jestliže pak něco svévolně měníme a přidáváme, nestojí za tím ani Bůh, ani Duch Svatý. Proto je Písmo základem naší víry. Kdyby se Bůh mýlil a potřeboval opravy, nebyl by Bohem a můžeme se spolehnout jen na očuté svědky, současníky, kteří svásvědectví dosvědčili i tím, že položili své životy -až na jednoho, Jana z ostrova patmos.
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. září 2021 @ 19:16:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale o jakém doplňování do Písma potom vlastně mluvíš?
|
]
Očistec - Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. září 2021 @ 09:01:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A jejej. Martin už píše mimochodně, pomluvy ve třetí osobě.
Tedy k tématu, Martino.
Cizinec rozumově nechápe, že tkz.mešní stipendium je z hlediska kanonického práva dar. Neexistuje žádný ceník.
To je dobře, že víte, že neexistuje žádný cení. Jak vás napadlo, že by měl existovat ceník?
Co ale existuje, jsou dekrety, kterými se stanoví výši mešního stipendia a existuje také obyčej, který výši mešního stipendia udává.
Ale jak sem zde již psal intence ze mší svatých se evidují a následně rozdělují mezi farnost a biskupství, protože biskup z toho zase dotuje charitativní činnost diecéze.
Stále platí, Martino:
Nikdy nikde neříkejte, že jste byl někdy členem ŘKC, když neznáte docela základní věci.
Hezký den Cizinec |
]
|
|