|
Právě je 462 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116913702 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 12. září 2021 @ 12:10:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Pokud tedy někdo má ve svém životě Egypt či
zkažený zvrácený svět plný násilí, co byl kolem Noeho, ještě mu do
křesťanství kus schází - a často hodně velký kus."...
Svět ale vůbec není takto černo-bílý! Většina z nás nepatří zatím ani mezi už úplně svaté, ale ani mezi úplně zkažené a zvrácené násilníky. Křesťanství je o výchově k Bohu, je o cestě k Bohu - je o uzdravování lidské duše.
Církev - to je nemocnice nabízející uzdravení - uzdravování člověka na jeho cestě k Bohu. Toto uzdravování bývá postupné v čase - většinou není okamžité jako ve scifi!
Hříšné návyky totiž u člověka nevymizí přes noc! Stále je ve hře i možnost, že se člověk neosvědčí, že Boha zarmoutí.
Ne že bych již toho dosáhl, anebo byl už dokonalý; usilovně však běžím, abych se opravdu zmocnil toho, k čemu se i mne zmocnil Kristus Ježíš. Bratři, já si nemyslím, že jsem se již toho zmocnil; jedno však činím: zapomínaje na to, co je za mnou, a natahuje se po tom, co je přede mnou, běžím k cíli pro cenu Božího povolání vzhůru v Kristu Ježíši.
Každý, kdo závodí, je ve všem zdrženlivý; oni proto, aby dostali pomíjivý věnec, my však nepomíjivý. Já tedy běžím ne jako bez cíle; zápasím pěstmi, ne jako bych tloukl do vzduchu, ale zasazuji dobře mířené rány svému tělu a podrobuji je, abych se snad — jiným hlásaje — sám nestal tím, kdo se neosvědčil.
|
| NadřazenýRe: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. září 2021 @ 07:04:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Většina z nás nepatří zatím ani mezi už úplně svaté, ale ani mezi úplně zkažené a zvrácené násilníky. Křesťanství je o výchově k Bohu, je o cestě k Bohu - je o uzdravování lidské duše.
Církev - to je nemocnice nabízející uzdravení - uzdravování člověka na jeho cestě k Bohu. Toto uzdravování bývá postupné v čase - většinou není okamžité jako ve scifi!
Tak někdy něco konkrétního o tom tvém křesťanství napiš - kdy jak a z čeho jsi byl uzdraven postupně v čase.
Hříšné návyky totiž u člověka nevymizí přes noc! Stále je ve hře i možnost, že se člověk neosvědčí, že Boha zarmoutí.
A to ti takto vyhovuje, je vám dobře v tom, co žijete, v tom, co stále dokola opakuješ? Tohle je tedy váš život? Nebo žiješ i něco jiného?
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 13. září 2021 @ 10:15:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."
Hříšné návyky totiž u člověka nevymizí přes noc! Stále je ve hře i možnost, že se člověk neosvědčí, že Boha zarmoutí. "...
Toto je realita pozemského života každého člověka bez výjimky.
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. září 2021 @ 20:10:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toto je realita pozemského života každého člověka bez výjimky.
Stando, to nebyla odpověď na mou otázku.
Hříšné návyky totiž u člověka nevymizí přes noc! Stále je ve hře i možnost, že se člověk neosvědčí, že Boha zarmoutí.
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 14. září 2021 @ 08:42:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vědomí této možnosti vlastního selhání mě udržuje ostražitým proti zlu a pokorným - protože jsem si vědom, že to mohu dobře zvládnout jenom s Boží pomocí a nikdy ne jenom vlastními silami, které jsou lidsky chabé.
Učí mě to nespoléhat na sebe, ale na Boha.
Co tě vlastně na tomto tak moc vytáčí, tak irituje?
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. září 2021 @ 10:03:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Co tě vlastně na tomto tak moc vytáčí, tak irituje?
Vědomí této možnosti vlastního selhání mě udržuje ostražitým proti zlu a pokorným - protože jsem si vědom, že to mohu dobře zvládnout jenom s Boží pomocí a nikdy ne jenom vlastními silami, které jsou lidsky chabé.
Učí mě to nespoléhat na sebe, ale na Boha.
Díky za příspěvek, Stando. To je dobře, jestli to máš alespoň takto.
Co tě vlastně na tomto tak moc vytáčí, tak irituje?
Nic, Stando. Mělo by mne na tvém životě něco vytáčet? Proč?
To je přeci tvoje věc, co ty žiješ. Jen se ptám, využívám příležitosti, že alespoň trošku diskutuješ a něco málo o sobě napíšeš.
Na mojí otázku odpovíš? Psal jsi:
Toník |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 14. září 2021 @ 13:39:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mě se nikdo neptá, co mi vyhovuje - je to prostě realita života. Jen Bůh je věrný, my se pořád můžeme osvědčit i neosvědčit - stát se nevěrnými. Třeba z lidské slabosti, z hlouposti, z ješitnosti, z nezdravé pýchy, z odsuzujících předsudků vůči druhým. Jsou tisíce možností, jak člověk svým chováním může Boha nepotěšit (Bůh nás toho chraň!).
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. září 2021 @ 22:47:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Mě se nikdo neptá, co mi vyhovuje - je to prostě realita života.
No, já se tě ptám, Stando, jestli ti vyhovuje, co žiješ, co tu tolik let popisuješ. A zajímá mne právě odpověď na tu otázku, zda ti vyhovuje to, co žiješ, co tu popisuješ. Proto se ptám.
Toník |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 16. září 2021 @ 13:26:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Realita života, jaký skutečně je, mně docela vyhovuje....
|
]
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. září 2021 @ 08:13:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naopak,
vyhovuje mi, že Bůh mě toho "Egypta" neustále více zbavuje a činí mě tím stále svobodnějším. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. září 2021 @ 08:26:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je určitě dobře, Stando.
A to, že jsi hříšník, že máš tu tvou zpropadenou "svobodu" hřešit, že stále hřešíš, že si nosíš v srdci Egypt, že máš náklonnost ke zlému, to ti vyhovuje?
Toník |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. září 2021 @ 10:42:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."to, že jsi hříšník, že máš tu tvou zpropadenou
"svobodu" hřešit, že stále hřešíš, že si nosíš v srdci Egypt, že máš
náklonnost ke zlému, to ti vyhovuje?"...
Tato skutečnost, kterou si uvědomuji, mě činí pokorného před Bohem. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 20. září 2021 @ 07:02:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tato skutečnost, kterou si uvědomuji, mě činí pokorného před Bohem.
To ale Stando není odpověď na mou otázku.
Toník |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. září 2021 @ 08:37:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tato skutečnost, kterou si uvědomuji, mě činí pokorného před Bohem."...
Právě že toto je naprosto přesná (a logická) odpověď na tvoji otázku, k čemu je mi můj sklon ke zlému užitečný.. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. září 2021 @ 06:58:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Právě že toto je naprosto přesná (a logická) odpověď na tvoji otázku, k čemu je mi můj sklon ke zlému užitečný..
To ano, Stando. K tomu ti ještě něco napíšu.
Není to ale odpověď na otázku v tomto vláknu. Tady byla jiná otázka:
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. září 2021 @ 08:17:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty, Toníku, už nehřešíš?
Pokud stále ještě občas hřešíš - vyhovuje ti to?
Pokud ti to snad nevyhovuje, proč s tím tedy něco neuděláš?
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. září 2021 @ 18:02:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ne, Stando. Nehřeším. Už mnoho let můj život patří Bohu. Kdybych hřešil - byť jen občas, ne jako ty pořád - nevyhovovalo by mi to. A ani ve starém životě mi nevyhovovalo hřešit. Protože mi to nevyhovovalo, něco jsem s tím udělal - přijal jsem Pána Ježíše Krista, opustil starý život, žiju pro Boha.
Odpovíš ty někdy?
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. září 2021 @ 18:56:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Není to tak dávno, co jsi , Toníku napsal:
" Františku - a co myslíš tím "hřešit - nehřešit"?
Myslíš ve smyslu, jak je to použité v písmu, žít bezbožný život, nebo
žít s Bohem? Pak už hodně let nehřeším, žiji s Bohem a bezbožný život
jsem dávno opustil. Nejsem už jako dříve, kdy jsem hřešil neustále.
Myslíš "nehřešíš" ve smyslu, že už bych nikdy neudělal žádný hřích? To
ne, hřích někdy udělám, spletu se, stále mne Bůh vychovává ve věcech,
které jsou v mém životě špatně...."
Dneska píšeš:
..."Kdybych hřešil - byť jen občas, ne jako ty pořád - nevyhovovalo by mi to. "...
Takže jsi se za ten rok už zdokonalil a už nehřešíš ani občas?
(Přece nebudeš hřešit, když ti to nevyhovuje - nebo budeš?)
Právě jsi zase znovu zhřešil sprostou pomluvou mé osoby: Já jsem zde nikdy netvrdil, že stále hřeším (jako bych snad v hřešení měl zalíbení) - já vysvětloval, že člověk nedokáže zcela nehřešit (i když by chtěl), protože má vrozený sklon hřešit.
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. září 2021 @ 08:08:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže jsi se za ten rok už zdokonalil a už nehřešíš ani občas?
Ne, Stando. Ta situace je pořád stejná. Hodně let nehřeším, žiji s Bohem a bezbožný život jsem dávno opustil. Nejsem už jako dříve, kdy jsem hřešil neustále.
Psal jsem ti to, odpovídal, proč se ptáš?
Právě jsi zase znovu zhřešil sprostou pomluvou mé osoby: Já jsem zde nikdy netvrdil, že stále hřeším (jako bych snad v hřešení měl zalíbení)
Jakou konkrétně pomluvou tvé osoby jsem zhřešil, Stando? Napsal jsem o tobě nějakou pomluvu? Kdy, kde a jakou pomluvu jsem o tobě napsal?
Chápu, že jsi zde nikde netvrdil, že stále hřešíš. Normálně jsi to psal v příspěvcích, že stále hřešíš.
"Přesto stále hřeším, stále jsem hříšníkem. Nedokážu jinak."
Pak jsi tu psal " Stále hřešíme (my oba dva - více, nebo méně) - a kdo hřeší, je pořád ještě hříšníkem.". Nebo: " Stále jsme hříšníci, protože stále hřešíme."?
Psal jsi to ty o sobě, z tvého života?
To jsi o sobě psal pomluvy, když jsi psal, že stále hřešíš?
já vysvětloval, že člověk nedokáže zcela nehřešit (i když by chtěl), protože má vrozený sklon hřešit.
No a na to se ptám, Stando.
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. září 2021 @ 07:52:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Přesto stále hřeším, stále jsem hříšníkem. Nedokážu jinak."...
Neznamená to ovšem, že mám v hřešení zalíbení, ale že stále ještě někdy zhřeším (nezvládnu situaci jak bych si přál) - a nedokážu být bezchybný a nehřešit vůbec. Proto se považuji stále za hříšníka - za hříšníka, který ovšem činí ze svých občasných hříchů pokání hned, jak si hřích uvědomí a usiluje o nápravu.
Nehřeším však "imrvére" - nehřeším neustále v jednom kuse! Proč mně podsouváš jiné postoje, ke hříchu, než máš sám?
Toníku, a že někdy uděláš hřích - to ti vyhovuje?
Jestliže ti to nevyhovuje, proč ten hřích prostě nepřestaneš dělat?
Že to nedokážeš nehřešit úplně?
No, a o tom mluvím! Všichni jsme z tohoto pohledu stejní "hříšníci".
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. září 2021 @ 11:29:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Neznamená to ovšem, že mám v hřešení zalíbení, ale že stále ještě někdy zhřeším (nezvládnu situaci jak bych si přál) - a nedokážu být bezchybný a nehřešit vůbec. Proto se považuji stále za hříšníka - za hříšníka, který ovšem činí ze svých občasných hříchů pokání hned, jak si hřích uvědomí a usiluje o nápravu.
To je dobře, Stando, že nemáš v hřešení zalíbení.
Když nemáš v hřešení zalíbení, nevyhovuje ti tedy hřešení, jestli jsem tě dobře pochopil?
Nehřeším však "imrvére" - nehřeším neustále v jednom kuse! Proč mně podsouváš jiné postoje, ke hříchu, než máš sám?
Nespletl sis mne s někým?
Já ti něco podsouvám?
Toníku, a že někdy uděláš hřích - to ti vyhovuje?
Ne, Stando. To mi určitě nevyhovuje.
Ani neustálé hřešení ve starém životě mi nevyhovovalo. Nikdy. Psal jsem to tu mockrát. Proto jsem taky dal život Bohu, proto jsem rád, že s Bohem žiju, že Bůh dává pokání, změnu života, že nás vysvobodil ze hříchu a jeho otroctví. A proto o tom taky často píšu - taky máme témata, co jsou pro nás důležitá, a pořád o nich píšeme, tak, jako vy.
Jestliže ti to nevyhovuje, proč ten hřích prostě nepřestaneš dělat?
Nesmyslná otázka, která se netýká mého života.
Když mi to nevyhovuje, přestanu to dělat.
Že to nedokážeš nehřešit úplně?
To ani nepotřebuju dokázat.
No, a o tom mluvím! Všichni jsme z tohoto pohledu stejní "hříšníci".
Vím, Stando, že jste všichni stejní hříšníci a že tu o sobě píšete hodně podobné postoje ke hříchu, hřešení, k vaší náklonnosti ke hříchu.
Proto se tě ptám na to, co žijete.
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. říjen 2021 @ 08:52:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nesmyslná otázka, která se netýká mého života.
Jestliže něco prostě nedokážu jinak, nesouvisí to nijak s tím, co mi vyhovuje či nevyhovuje.
Jinak, jestliže člověk o sobě uznává, že není dokonalý, že nedokáže zcela nezhřešit, ale občas z lidské slabosti selže - tak toto není žádné chlubení! Toto je prostá realita každého člověka žijícího svůj pozemský život.
Tím, že ty takové svoje hříchy popíráš jako by už vůbec nebyly, si ale moc nepomůžeš!
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. říjen 2021 @ 07:36:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, vím, že tím, že ty takové svoje hříchy popíráš jako by už vůbec nebyly, si ale moc nepomůžeš!
To je tvoje věc. Na to jsem se tě ale neptal.
Jestliže něco prostě nedokážu jinak, nesouvisí to nijak s tím, co mi vyhovuje či nevyhovuje.
Tohle mám také jinak, než ty, jako mnoho jiných věcí v životě.
Nerozlišuju věci podle toho, jestli dokážu či nedokážu, ale podle toho, zda jsou potřebné, užitečné, praktické, zda mají nějaký smysl. To, jestli mi něco vyhovuje nebo ne nesouvisí s tím, zda to dokážu nebo nedokážu. Pokud je něco neužitečného, zbytečného, nepraktického, tak mi to nevyhovuje. I když to nedokážu jinak. A stojím o tom, aby se situace změnila, abych to dokázal jinak.
Proto jsem se tě ptal, zda ti vyhovuje, v čem žiješ, tvoje "svoboda" hřešit, to, že jsi hříšník, že stále hřešíš, že si nosíš v srdci Egypt a že máš náklonnost ke zlému a další věci, co jsi psal ze svého života.
Proto jsem se tě ptal, zda má nějaký smysl, když ti Bůh hřích dovolí, schválí, umožní, musí s tvým hříchem dokonce souhlasit a ty ho pak tím hříchem vyháníš ze svého domu. To mi přijde krajně nepraktické, nesmyslné, neužitečné a dokonce hloupé. Proto se ptám, zda ti takové jednání vyhovuje.
Ale chápu, že když se ani po několika otázkách a dvou měsících nedočkám odpovědi, že už se jí nedočkám nejspíše nikdy.
Díky za diskuzi.
Toník |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 25. září 2021 @ 21:53:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Ta situace je pořád stejná. Hodně let nehřeším, žiji s Bohem a bezbožný život jsem dávno opustil. Nejsem už jako dříve, kdy jsem hřešil neustále. <<
Hm. A co je to pro Cizince žít s B-hem (pro Cizince bez náhrady "o" za pomlčku)? Co je to pro Cizince žít bezbožný život či naopak zbožný život? Cizinec už hodně let nehřeší? A co je to pro Cizince hřích?
Drží se Cizinec tohoto?:
Podle toho poznáváme, že milujeme Boží děti, když milujeme Boha a plníme jeho přikázání. To je totiž láska k Bohu, že zachováváme jeho přikázání. A jeho přikázání nejsou těžká
Velice jsem se zaradoval, že jsem mezi tvými dětmi nalezl takové, které chodí v pravdě podle přikázání, které jsme dostali od Otce. A nyní tě prosím, paní — ne že bych ti psal nové přikázání, nýbrž to, které jsme měli od počátku —, abychom milovali jedni druhé. A to je ta láska: abychom chodili podle jeho přikázání. To je to přikázání, o kterém jste od počátku slyšeli, že v něm máte chodit.
Obřízka nic neznamená ani neobřízka nic neznamená, ale zachovávání Božích přikázání.
Neboť amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné nejmenší písmenko ani jedna čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království Nebes nazván nejmenším. Kdo by je však činil a učil, ten bude v království Nebes nazván velkým
Tys dal svá přikázání, aby se pečlivě zachovávala. Kéž by byly mé cesty upevněny pro zachovávání tvých ustanovení! Tehdy nebudu zahanben, když si budu hledět všech tvých příkazů. V upřímnosti srdce ti budu vzdávat chválu, když se učím tvým spravedlivým nařízením. Budu zachovávat tvá ustanovení — jen mě neopouštěj! Jak si chlapec udrží svou stezku čistou? Tím, že bude zachovávat tvé slovo. Hledám tě celým svým srdcem, nenech mě zbloudit od svých příkazů. Tvou řeč uchovávám v srdci, abych proti tobě nehřešil. Hospodine, jsi požehnaný! Vyuč mě svým ustanovením. Svými rty vyprávím o všech nařízeních tvých úst. Z cesty tvých svědectví se veselím jako z celého svého majetku. Přemýšlím o tvých přikázáních a hledím na tvé stezky. Tvá ustanovení jsou mi potěšením; nezapomínám na tvé slovo
Vybírá si Cizinec, která B-ží ustanovení jsou pro něho k zachovávání a která ne? Jistě, vybírá si, odmítá se dát obřezat, odmítá nejíst B-hem nedovolené pokrmy, odmítá oddělovat svaté od všedního. Cizinče, chodíte mnoho let podle sebe a ne v B-žích přikázáních, s B-hem, bezbožně a v porušování B-žích přikázání. Žijete v hříchu a hřešíte neustále každého dne. Ne že ne.
Neobřízka a ani obřízka nic neznamená, ale zachovávání B-žích přikázání, viďte. Takže když B-h přikázal, že v Avrahamově domě mají být všichni obřezáni na těle, nejde ani o to, jestli něco znamená obřízka nebo neznamená, ale o to, zda zachováte toto přikázání a zařídíte se podle toho v životě, nebo nezachováte a ve vzdoru se obřezat na těle nedáte. A tak je to se všemi přikázáními.
Dostal jste na začátku to přikázání chodit v B-žích přikázáních? A nečiníte to, tedy B-ha nemilujete a ani nemilujete B-ží děti, protože nechodíte v pravdě v B-žích přikázáních, jen v těch, co si myslíte, že Vám postačují zachovávat. Ostatní asi máte, tedy očividně za malá, která nejsou důležitá tolik, abyste je zachovával a chodil v nich s B-hem.
Cizinče, chybí Vám pokora, chybí Vám upřímnost, chybí Vám mluvit pravdu. Očividně zde lžete o sobě, že už mnoho let nehřešíte, že už mnoho let nežijete bezbožným životem, že jste bezbožný život opustil, a že chodíte s B-hem. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. září 2021 @ 07:40:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A co je to pro Cizince žít s B-hem (pro Cizince bez náhrady "o" za pomlčku)?
Voto, nevím stále, co je to B-hem a kde se vzalo, nedokážu tedy odpovědět na vaši otázku, protože odpověď neznám.
K tomu, o čem jsem psal: Žít s Bohem je jako žít s kýmkoliv jiným. Ráno se s ním probudit a večer s Bohem usínat. Být s Bohem na snídani a na večeři, v práci i na cestách. Taky na obědě. Svěřovat Bohu to, co člověk žije, a poslouchat, co má Bůh na srdci.
Co je to pro Cizince žít bezbožný život či naopak zbožný život?
Bezbožný život je život oddělený od Boha, oddělený hříchem člověka. Je to život v temnotě, beznaději, bez cíle.
Zbožný život je život v pokoře před Bohem a v dělání spravedlnosti.
Cizinec už hodně let nehřeší?
Ano.
A co je to pro Cizince hřích?
"Hřích" je minutí se cíle. "Cíl" je pak Bůh, život s Bohem. V menším je "cíl" dobrý život, spravedlivý život s rodinou, blízkými, přáteli, sousedy, obecně s lidmi. "Minutí cíle" pak vše, co k cíli nevede.
Ano a rád.
Vybírá si Cizinec, která B-ží ustanovení jsou pro něho k zachovávání a která ne?
Ne
Zbytek vašeho psaní o druhých je vaše věc, Voto. Podobně, jako když tu píše o druhých oko, martino, jako když tu psal myslivec či wollek. Prezentujete to, co máte v sobě vy.
Hezký den Cizinec
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 08:32:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Voto, nevím stále, co je to B-hem a kde se vzalo, nedokážu tedy odpovědět na vaši otázku, protože odpověď neznám.<<
Ale víte, Cizinče :) Protože jste odpověděl: "Žít s Bohem je jako žít s kýmkoliv jiným." Zřetelně víte vocogou.
>> K tomu, o čem jsem psal: Žít s Bohem je jako žít s kýmkoliv jiným. Ráno se s ním probudit a večer s Bohem usínat. Být s Bohem na snídani a na večeři, v práci i na cestách. Taky na obědě. Svěřovat Bohu to, co člověk žije, a poslouchat, co má Bůh na srdci.<<
A tedy s B-hem například snídáte a večeříte Jím zakázané pokrmy, že? Hodně divný přístup k B-hu.
>>Bezbožný život je život oddělený od Boha, oddělený hříchem člověka. Je to život v temnotě, beznaději, bez cíle. Zbožný život je život v pokoře před Bohem a v dělání spravedlnosti.<<
A Vy do sebe házíte ty B-hem zakázané pokrmy, o šabatu děláte, co B-h zakázal, apod. To je Váš život s B-hem ve spravedlnosti? Pokora před B-hem? Činěním spravedlnosti?
>>Drží se Cizinec tohoto? Ano a rád.<<
A víte, že mi lžete? Já to vím.
>>Hřích" je minutí se cíle. "Cíl" je pak Bůh, život s Bohem. V menším je "cíl" dobrý život, spravedlivý život s rodinou, blízkými, přáteli, sousedy, obecně s lidmi. "Minutí cíle" pak vše, co k cíli nevede.<<
Minutí cíle je chyba, ale ne hřích. Mířit na cíl a nezasáhnout ho, to je minela, ne úmysl. Úmysl je chtít nezasáhnout cíl. To je hřích. Takže, pokud nejste poslušen jednoduchých příkazů B-ha, jako je nejíst zakázané nečisté pokrmy, ale jíst jen ty, které jsou B-hem dovoleny, zacilujete úmyslně mimo vytčený cíl. To je hřích. Cizinec si prostě vybírá, na co se chce zaměřit a na co ne.
Píši o Vás, Cizinče? O druhém? Jistě. A teď o mně - já si nevybírám cíle, mířím na ty, které mi byly B-hem vytýčeny. Nejím, co se mi zamane. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 13:40:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale víte, Cizinče :) Protože jste odpověděl: "Žít s Bohem je jako žít s kýmkoliv jiným." Zřetelně víte vocogou.
Nevím, Voto. Tuším, že to "B-hem" bude to, co z Telete udělalo Votu. Co konkrétně to je, to nevím.
A tedy s B-hem například snídáte a večeříte Jím zakázané pokrmy, že?
Ne.
A Vy do sebe házíte ty B-hem zakázané pokrmy, o šabatu děláte, co B-h zakázal, apod. To je Váš život s B-hem ve spravedlnosti? Pokora před B-hem? Činěním spravedlnosti?
Ne.
Minutí cíle je chyba, ale ne hřích.
Ne každé minutí cíle je hřích, samozřejmě. Psal jsem to naopak - hřích je minutí cíle. Myšleno ne ve smyslu ekvivalence.
Je jedno, jestli člověk mine cíl úmyslně, nebo neúmyslně, výsledek ohledně cíle je stejný. Pokud jede například člověk do Brna na schůzku a v půlce si to rozmyslí a schválně jede jinam, nebo docela neúmyslně zabloudí, nebo skončí na mnoho hodin na D1, výsledek vzhledem ke schůzce (cíli) je stejný.
Cizinec si prostě vybírá, na co se chce zaměřit a na co ne.
To jste výjimečně napsal pravdu. A vybírá si Cizinec většinou rád.
Píši o Vás, Cizinče? O druhém? Jistě.
Píšete občas ve druhé osobě, ale prezentujete jen to, co máte v sobě vy. Vaše psaní se mně většinou netýká a netýká se ani toho, co žiji. Pokud se tedy výjimečně netrefíte.
A teď o mně - já si nevybírám cíle, mířím na ty, které mi byly B-hem vytýčeny.
V tom to máme jiné. Já si tedy vybírám cíle a určitě mířím na ty, které mi byly Bohem vytýčeny a většinou rád.
Nejím, co se mi zamane.
Ani já nejím, co se mi zamane.
Hezký den Cizinec
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 15:42:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jíte vepřové? :) Jíte maso s mléčným? Jíte zvířata nejprve omráčená a pak zabitá? Jíte maso zvířat vskutku odkrvené? O šabatu chodíte mimo své město? Nosíte o šabatu krom oblečení nějaké předměty? Píšete o šabatu? O šabatu natrháte květiny, utrhnete si ovoce ze stromů? Dal jste si obřezat maso předkožky? .... Vaříte o šabatu? |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 07:18:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jíte vepřové? :)
Ano, někdy. Jinak jím většinou veganská a vegetariánská jídla, ryby, kuřecí, hovězí, občas skopové.
Nejím divočáky, zajíce a podobně.
Ne. Nepiji mléko, je pro mne nečisté, stejně jako voda z řek, ve které jsou rozpuštěné HA, antidepresiva a jiná podobné drogy. A jsou nečisté i pro mojí rodinu. Ani tu nepiji.
Jíte zvířata nejprve omráčená a pak zabitá?
Ne.
Jíte maso zvířat vskutku odkrvené?
Ano. Nemám rád krvavé maso.
O šabatu chodíte mimo své město? Nosíte o šabatu krom oblečení nějaké předměty? Píšete o šabatu? O šabatu natrháte květiny, utrhnete si ovoce ze stromů?
Nemáme šabaty a ošabaty.
Zachovávám řád Božího stvoření - šest dní pracuji a sedmý den odpočívám. Rozumím, že Bůh sedmý den požehnal, stvořil pro člověka a využívám toho a rád.
Dal jste si obřezat maso předkožky?
Ne. Ani nevím, co to je.
Vaříte o šabatu?
Nemáme o šabatu.
Nevařím téměř vůbec, vařit moc neumím. Jsem schopen uvařit párky a čaj, upéct kuře, ryby. Vařím tedy výjimečně, v nouzi.
Hezký den Cizinec
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 01:11:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dneska mne napadlo něco zajímavého - zajít si cca po půl roce, možná více, po roce, na EDGE a otevřít tuto podivnou stránku podivínů - otevřít příspěvky za posledních 14 dní a hledat výskyt hlásek "woll"...
A hle, co tu nevidím. Opět Cizinec - to největší prolhané lidské čuně, jaké jsem kdy v životě potkal, v němž nebyla ani trocha pravdy, ani trochu korektního logického myšlení, jež si tady z pravdy utahovat tak, že mne to tu absolutně přestalo bavit - člověk jehož rodiče nechali pokřtít v katolickém prostředí a on to tu vehementně popíral, tváříce se, že neumí napočítat do dvou (vysoce účelově).... stále se modlím, že kvůli těmto zrůdám nechci mít nic společného s věčností, kde by taková přetvářka, lež a pokrytectví měla prostor pro existenci (neboť by to pro mne bylo peklo). To, co jsem tu s tímto deviantem prožil, považuji za jednu z nejhorších forem pokrytectví, falešnosti a přetvářky, se kterou jsem se kdy v životě setkal. A mrzí mně, že mu to tu neustále někteří baští. Přece Pán Ježíš nás naučil rozpoznávat pravdu od lži, od nepravosti... ještě jsem netušil, co je to Písmo, bible, a kdo byl Pán Ježíš, ale písničku o tom, co umí pravda a co dokáže lež, jsem miloval dávno před tím: Jarek Nohavica - Pravda a lež - Bing videoA nikdy, opravdu NIKDY, se před těmito falešnými egoisty nepokloním, ať si myslí, co si myslí... kdyby tu nezmiňoval 'woll', ze kterého se tento deviant ani po letech nedokáže vzpamatovat, nepřihlásil bych se tu dnes - je mi toto s vírou v Pravého Boha nijak nesouvisející virtuální společenství už zcela ukradené. A zda na něm záleží Bohu? To je věc Pána. Jemu do rukou vše odevzdáváme - i se všemi svými omyly, chybami a hříchy.
A Tobě, Voto, divím se, že pokud Tvá židovská víra byla někdy upřímná, a pokud jsi myslel vážné, že tu končíš, tak že tu stále vidím i Tvé příspěky. Přeci pokud člověk něco chce ukončit, tak o tom nemluví, ale udělá to. To je jako 'sebevrah', který vyhrožuje sebevraždou, ale ve skutečnosti děsí své blízké. Ano, poznal jsem sebevraha, člověka, kterého jsem považoval za jednoho z nejveselejších kolegů, které jsem kdy poznal. Žel jednou v pondělí ráno se ukázalo, že uvnitř to bylo trochu (poněkud moc) jinak, než jsme si všichni okolo mysleli. Toto jsou skutečné příběhy. Jenže kdo z nás jim může zabránit, tedy rozeznat včas, a přinést skutečnou pomoc, ideálně podle Boží vůle a poznání?
Tolik můj vstup... Bavte se tu dobře, pokud vás to tu uspokokuje - zahlédl jsem i další nicky, a jejich obvyklé klišé a zbytečné bezbožné 'pindy'. Ale nikdo další kromě toho nejhoršího z vás neměl potřebu lhát o nicku začínající 'woll'
Pravda a Pán Bůh zvítězí - a nic na tom žádné žvanění lidí, co si potřebují nejrůznějším způsobem honit kdo co, vedle svého ega, nezmění.
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 13:43:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky Wollku za potvrzení toho, co jsem psal.
Když Vota vyjadřuje, co žije, byť ve druhé či třetí osobě, je to jako když tu píše o druhých oko, martino, jako když tu psal myslivec či wollek.
Prezentujete to, co máte v sobě vy. A že toho máte v sobě dodnes hodně.
Hezký den |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: wollek v Úterý, 05. říjen 2021 @ 00:06:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Komické - já tu rok, či více nejsem a Vy máte potřebu zmiňovat můj nick, a k tomu přidat vsuvku, že jsem to já, kdo píše o druhých (nevím, jak často tu i mne píšete, ale za poslední dva týdny jste to zvládnul) - pro mne jste to nejhorší, co jsem kdy v lidském těle potkal. A to Vám budu klidně potvrzovat (budete-li o tom stát) do té doby, než uvidím náznaky pokání a následování něčeho z toho, co Pán Ježíš opravdu kázal. A co nám zanechal. Mně je nějaký Cizinec docela lhostejný, ale náhodou tu přijdu a on má potřebu mne zase pitvat. Ale ve smyslu, že jsem to já, nikoliv On, kdo řeší druhé lidi. Vy už nejen že si nevidíte na špičku nosu - Vy si nevidíte vůbec na nic. na co byste vidět mohl :-(.
Samozřejmě, že prezentují to, co mám v sobě. No a? Když Ježíš mluvil o lidech, které v podstatě nazval sviněmi, taky mluvil o tom, co měl ve svém nitru. Vy jste pro mne přesně dokonalým prototypem toho, o kom tehdy Pán Ježíš mluvil. My tu dnes zákoniky a pokrytecké farizeje nemáme. My tu máme takové církvevní sektáře jako jste Vy. A do toho to krásně zapadá. Jste mi jinak opravdu ukradený, nesoudím Vás já, ale Vaše skutky, a mně je to srdečně jedno - prostě nechci mít s takto extrémně falešnými existencemi nic společného, ani v tomto světě, ani na věčnosti. A to je mé hlavní poselství, směrem k tomu, co tu roky předvádíte.
Mimochodem, už jste svým rodičům vysvětlil, že Vás nikdy nenenachli pokřtít (katolickým křtem), nebo už jste si to v sobě vyřešil nějak pravdivěji?
:-)
Dělejte si, co uznáte za vhodné. Samozřejmě, že i Vám bych přál, abyste poznal našeho milovaného Pána Ježíše a skutečnou pravdu. A odpustit umím opravdu hodně. Ale nebudu se tvářit, že tu o druhých píšu já, když máte potřebu i po tak dlouhé době si mým nickem řešit své osobní problémy. Budete-li chtít usmíření i se mnou, v opravdovém pokání, ne v těch Vašich fejkech, jak by pravil pozorovatelník, cestu k sobě jistě najdeme. Mohu svůj postoj změnit okamžitě - rozpoznám-li k němu pádný důvod.
wollek |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. říjen 2021 @ 07:46:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Samozřejmě, že prezentují to, co mám v sobě.
A o to šlo v mém příspěvku.
Samozřejmě, že prezentujete to, co máte v sobě vy.
Děkuji znovu, že jste potvrdil moje slova.
Cizinec
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 19:23:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Wolleku, trochu jste zaspal, asi jako BA, že jsem psal, že tady na GS ještě nějakou dobu pobudu. A popsal jste to přesně, až nastane čas, ta správná doba, prostě tu přispívat nebudu. Nejsem sebevrah a ani tím nikomu nevyhrožuji - srovnání je i tak zcela mimo - nevím, jaká výhružka a strašení druhých by mohly být v tom, že jsem psal, že končím. To spíše :))) že zde navždy ostanu. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Pondělí, 04. říjen 2021 @ 22:49:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nějak mě napadlo to samé co wollka a rozpomněl jsem se. Mejl už asi nepoužíváš, tak to napíšu sem. Vlastně nevím jak to napsat. Asi nejspíš nepochopení, zklamání by byla správná slova, Pravděpodobně z obou stran, občas jsem nad tím přemýšlel. Asi jsou věci, které nikdy nepochopíme a chybovat je lidské. Rozbitý obraz nemá cenu slepovat, raději namaluj nový. V mnohém a v mnoha zde jsem se mýlil, i v sobě. Je mi jedno kdo a jak zasmečuje, nejhorší byly a jsou ty zdejší hry na dokonalost... ojeje jak se mi hnusí ta vyumělkovaná "dokonalost" Nicotné souboje nicotných nicků je jedna věc a podivuhodné protnutí mimoběžných životních cest skutečných osob za nicky se ukrývajícími jiná. Žij blaze! Granosalis odpočívej v pokoj, jsi mrtvéi! |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: wollek v Úterý, 05. říjen 2021 @ 00:23:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím Tě, po hodně dlouhé době.
Nemám moc co dodat. Ale víceméně souhlasím.
Sám jsem před Pánem Ježíšem pozbyl jakéhokoliv smyslu zde přispívat, něco zde číst, nebo někoho přesvědčovat jakýmikoliv argumenty. Nechť je si každý sám svého štěstí strůjcem. Cestu nám Pán ukázal, a všichni ji podle svých možností můžeme poznávat.
...nictotné souboje nicotných nicků - to je přesně ono. Je to absolutně o ničem. Lidé by se měli mít rádi, a to bez ohledu na víru. Mějme rádi všechny - vždy se mi líbí, když zajedu třeba do Egypta, kde je to samý muslim, a přesto ty lidí mám rád, rád se s nimi setkávám, rád se s nimi bavím. A potkal jsem tam třeba i křesťana (nevím, zda katolického, ale prodával nějaký obrázek znázorňující Pána Ježíše - sice mne to nezajímá, ale v daném prostředí to byl podnět k zajímavému rozhovoru).
Asi tak nějak Melissokomosi - užívej si svého pokoje, svého přesvědčení, a jestli si tě Pán Ježíš nepřitáhne, nic se neděje. Vzpomínejme my dva na sebe v dobrém. Budu za to rád.
wollek |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 06. říjen 2021 @ 13:01:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale to jsou k nám hosté! :) Zdravím Tě po moc moc dlouhé době, Včelaři. Jestli jsem se v Tobě zklamal? Ne, to spíše to nepochopení, bych řekl. Nevidím to tak černě mezi námi. Dost mne potěšilo, že jste se tu z wollekem zase ukázali. Já sice onen email nepoužívám, zrušit nelze, jen nastavit automatickou odpověď všem, že ho nepoužívám. Ale lze ji samozřejmě zrušit a uvolnit pro konkrétní adresy. Takže, ať už Ty nebo wollek, prostě mi dejte vědět. Určitě souhlasím, že v současné chvíli není GS diskuzním portálem v tom pravém slova smyslu. Portál je sce otevřen názorům široké veřejnosti, ale jeho přispěvatelé nikoliv. GS,, jaké kdy je, jak to dobře napsali jeho provozovatelé, vytváří jeho uživatelé. Vytváří ono prostředí na GS. Buďte dobré mysli o druhých ;) Nesmýšlejte o mne zase tak černě ;) Vše dobré! Kol tuv! |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: wollek v Úterý, 05. říjen 2021 @ 00:14:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Voto, chápej, že já tu opravdu od počátku korona krize prakticky nic nečetl, a jestli jsem tu někdy před rokem byl, tak byla spíše náhoda. Vycházím z toho, co jsi psal před tím tu nebo mně osobně (už opravdu nepamatuji si přesně) svěřil.
Člověk který je opravdu svobodný, se prostě rozhodne - a udělá to. Pokud svobodný není, nemá na to vnitřní sílu (bez ohledu na její původ).
Napsal jsem Ti to jenom proto, že si opravdu myslím, že bys byl šťastnější a zřejmě i Bohu prospěšnější, kdyby ses držel svých původních záměrů. Opravdu jsem prožil před Pánem, že není dobré zde na GS za současné situace přispívat a zamotávat se do místních sporů. A to bez ohledu na to, že jsi křesťan, nebo Žid. nebo věříš něčemu jinému.
Pokoj Tobě. A vše v dobrém...
wollek |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 26. září 2021 @ 07:53:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >> To, že jsi stále hříšník, že máš tu tvou zpropadenou "svobodu" hřešit, že stále hřešíš, že si nosíš v srdci Egypt, že máš náklonnost ke zlému, to ti vyhovuje? >>
Onu zpropadenou "svobodu" hřešit máte zřejmě i Vy, Cizinče. Máme zde B-ží nařízení ohledně nečistých pokrmů, ohledně obřízky, ohledně šabatu, a další, která svévolně porušujete, protože Vaše náklonnost ke zlému Vám asi dává svobodu si vybrat neuposlechnout a tedy hřešit. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. září 2021 @ 07:43:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Chápu, Voto, že zpropadenou "svobodu" hřešit máte zřejmě i Vy. Máte zde B-ží nařízení ohledně nečistých pokrmů, ohledně obřízky, ohledně šabatu, a další, která svévolně porušujete, protože Vaše náklonnost ke zlému Vám asi dává svobodu si vybrat neuposlechnout a tedy hřešit.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 08:14:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je doti dětinská odpověď ta Vaše, Cizinče. Něco jako "já ne, já ne, to ty, to ty ...". Vaše už dost klasická obehraná písnička, "přehazovačka". Takže, jak to máte se s tou Vaší zpropadenou svobodou hřešit, když jste neuposloucháte B-ží nařízení ohledně zakázaných pokrmů, zakázaných činností o šabatu, ohledně obřízky masa těla, ... ? |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 13:28:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Voto, určitě je to obehraná písnička. Dobře víte, že vaše přehazovačky vašeho stavu hrát nebudu - ať už jde o vaše nápady a váš stav, nebo o okovo zatmění rozumu, martinovy konkubíny, nepřihlášeného bohy s nachytávkami a kde co dalšího se tu snažíte z vašeho "pokladu" přehodit na druhé. Přehazovačky si nechte laskavě pro sebe. Můžete si třeba přehazovat navzájem mezi sebou, ale netahejte do vašeho přehazování další lidi.
Takže, jak to máte se s tou Vaší zpropadenou svobodou hřešit, když jste neuposloucháte B-ží nařízení ohledně zakázaných pokrmů, zakázaných činností o šabatu, ohledně obřízky masa těla, ... ?
Nijak, Voto. Nemám vaší zpropadenou svobodu hřešit.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. září 2021 @ 15:35:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jíte vepřové? :) Jíte maso s mléčným? Jíte zvířata nejprve omráčená a pak zabitá? Jíte maso zvířat vskutku odkrvené? O šabatu chodíte mimo své město? Nosíte o šabatu krom oblečení nějaké předměty? Píšete o šabatu? O šabatu natrháte květiny, utrhnete si ovoce ze stromů? Dal jste si obřezat maso předkožky? .... Vaříte o šabatu? |
]
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 14. září 2021 @ 08:48:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Léta života s Bohem člověka změní ve všech oblastech. Není uzdravován "jen z něčeho konkrétního" - je uzdravován komplexně. Mění se jeho pohled na okolní svět, jeho chování k bližním - proměňuje a "pročišťuje" se jeho žádostivost - touhy ducha získávají navrch nad touhami těla.
Co bylo kdysi lákavé, to ztratilo svůj půvab a člověk nyní touží po lepších věcech. Ale ta proměna stále ještě není hotová - je to neustálý proces - přípravy na nebe.
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. září 2021 @ 10:09:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Není uzdravován "jen z něčeho konkrétního" - je uzdravován komplexně.
A byl jsi taky uzdraven někdy z něčeho konkrétního? Pokud ano, napíšeš někdy nějaký konkrétní příklad, z čeho jsi byl uzdraven, abych měl představu, o čem píšeš?
Mění se jeho pohled na okolní svět, jeho chování k bližním - proměňuje a "pročišťuje" se jeho žádostivost - touhy ducha získávají navrch nad touhami těla.
A jak konkrétně se pročistila tvoje žádostivost?
Co bylo kdysi lákavé, to ztratilo svůj půvab a člověk nyní touží po lepších věcech.
Co konkrétně bylo pro tebe kdysi lákavé a ztratilo svůj půvab? O čem konkrétně to píšeš?
Jsi schopen napsat někdy ke tvému životu něco konkrétního?
Ale ta proměna stále ještě není hotová - je to neustálý proces - přípravy na nebe.
A stihne se ta příprava, Stando?
Když se tak podíváš na ten progres, za ta léta co máš za sebou, na ten "kus Egypta" po Adamovi, co si nosíš v sobě, na čas, co máš ještě před sebou, stihne se ta příprava?
Toník |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 14. září 2021 @ 14:34:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nejsem zvyklý odhalovat o sobě veřejně věci, které spadají pod zpovědní tajemství.
Ta "příprava se stihne, neboj!
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. září 2021 @ 07:12:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Konkrétní věci, ze kterých jsi byl uzdravený, spadají pod zpovědní tajemství? A úplně všechny? Není ani jedna, která by pod zpovědní tajemství nespadala?
Vidíš, i tohle mají normálně křesťané hodně jiné - když přijdeš mezi ně, kdekoliv, tak konkrétní věci, ze kterých je Bůh uzdravil, jsou často první, o čem svědčí. A když ne první, tak druhé, po tom, co se představí a řeknou něco o sobě a své rodině.
To, co Bůh v jejich životě udělal, z čeho je zachránil, není součást zpovědního tajemství, ale je součást jejich svědectví o Boží moci.
Ta "příprava se stihne, neboj!
Tak to je dobře, Stando.
A kdy to tak vypadá, že toho celého "Egypta" ve tvém srdci budeš zbaven? Jaký je asi progress, kolik ještě života potřebuješ na to, aby ses "Egypta" zbavil, že se to stihne?
|
]
|
|
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 12. září 2021 @ 12:13:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | >>To je křest ve vodě - přechod moře Izraelem a pohřeb Egypta, záchrana od otrokáře, záchrana Noeho od zkaženého světa.<<
No, zda to tak máte, to je Vaše věc, Cizinče. Potopa pevniny vodou a přechod Rákosového moře, (tedy nikoliv Rudého moře a podobné nesmysly, jde o přímořské laguny na pevnině vznikající při přílivu, hluboké tak jak vyroste rákos), když to rozeberu detailně, neznamenala pro Noacha ani pro Jisra'el jejich potopení, k čemuž u křtu a mikve dochazí, a je to účelem obého, aby byl člověk ponořen do vod a jimi obmyt a tedy se celý ve vodě smočil. Významem je nechat se očistit vodami a také se znovu obrodit či narodit.
Potopa ani průchod Rákosovým mořem o tomto není. A jde o události, které se staly, nejsou tedy obrazné, obrazem čehokoliv. Ještě ten Ješu njak nepřipodobňoval křest, spíše mikev, k potopě či k přechodu mořem, ale dost jasně k narození dítěte, a o tom byla vždy mikev, zejména konvertitů. Narodit se znovu, obrodit se jako čistý, vyjít z mikve očištěn od provinění, oproštěn od své minulosti. Až tedy po něm jeho učedníci obrazně srovnávali jejich křest s potopou či přechodem Jisra'ele na druhý břeh moře. Ani potopa a ani ten přechod mořem nejsou předobrazy, ale křest oni obrazně přirovnali k potopě a přechodu Jisra'ele mořem. Vy si z toho jejich obrazu , podobenství, vemte co chcete :) Ale je to řečeno lidem do jejich situace za použití toho obrazného podobenství. :) |
| NadřazenýRe: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. září 2021 @ 07:20:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, mám to tak, Voto a je to určitě moje věc. Byť nejen moje.
Dobře píšete, že potopa pro Noeho či moře pro Izrael neznamenaly potopení. Nebylo totiž účelem potopit v potopě Noeho, ani nebylo účelem potopit v moři Izrael. Účelem potopy bylo potopit zkažený svět, zachránit Noeho od zkaženého světa. Účelem zavřeného moře bylo potopit Egypt, zachránit Izrael od Egypta. Určitě nejsou ani jedno ani druhé obrazné, ale skutečné.
To je také účelem křtu ve vodě. Určitě není podstatné to potopení či ponoření či smočení člověka, který patří Bohu. Křest také není obrazný, ale skutečný, je to skutečná záchrana od starého života a od světa.
Vaše ješu neřeším, ani jeho učedníky, co k čemu přirovnali, ty se netýkají ani jednoho, ani druhého, ani křtu. Potopa za Noeho ani přechod moře Izraelem ani křest nebyly ani narození dítěte, ani obrození, ani očištění od provinění, ani obrození jako čistý, ani obraz. Alespoň nevím o tom, že by se za potopy či za přechodu moře někdo narodil nebo byl někdo očištěn od provinění.
Cizinec
|
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 13. září 2021 @ 09:03:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>To je také účelem křtu ve vodě. Určitě není podstatné to potopení či ponoření či smočení člověka, který patří Bohu. Křest také není obrazný, ale skutečný, je to skutečná záchrana od starého života a od světa.<<
Dovolím si nesouhlasit, Cizinče. U toho "křtu", což tedy znamená z řečtiny ponoření, určitě podstatné je, aby byl ponořen, přímo potopen do vod, ten, kdo je křtěn. Smočení není ponořením ani polití vodou není ponoření.
Ono křťení, křest, se samozřejmě také děje, když je vykonáván křest.
Při křtu vodou, o tomto se bavíme a ne o křtu učení, člověk vchází do vody, vnoří se člověk do vody a z ní se zase vynoří a z vody vyjde. Pokud máte na mysli jiný křest, a zřejmě ano, ať už učení či ducha, nenoří se člověk do vody, ale do učení a do toho ducha. Nicméně vždy jde o ponoření, tedy sebe vnoření do čehokoliv.
>>Alespoň nevím o tom, že by se za potopy či za přechodu moře někdo narodil nebo byl někdo očištěn od provinění.<<
O ničem takovém také nevím, tedy pokud nebudu mít na mysli samotnou Zemi u potopy a u přechodu Rákosovým mořem mysl Jisrae'ele od strachu z Micrijců. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. září 2021 @ 20:18:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dovolím si nesouhlasit, Cizinče.
Dobře nesouhlasíte, Voto. Špatně jsem to napsal, nesrozumitelně. Omlouvám se.
Člověk, který patří Bohu, ten, který žije s Bohem, ten se nepohřbívá, nepotápí, neponořuje do vody. Není to potřeba. Podobně, jako se nepotopil Izrael, jako se nepotopil Noe.
Potopil se Egypt, potopil se hříšný svět okolo. To je princip křtu, stejně jako princip potopy či Egypta přikrytého mořem.
Nevím, zda je vám to srozumitelné, lépe vysvětlit neumím.
Křest ve vodě se děje ponořením těla, a to celého těla, pod vodu, to nerozporuji. Smočení ani polití není ponoření, není křest. O tom ale nebyl můj příspěvek - ten byl právě o srovnání s potopou a přechodem moře, jako základními prvky, které odpovídají křtu.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 14. září 2021 @ 08:05:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Nevím, zda je vám to srozumitelné, lépe vysvětlit neumím.<<
Ani není více třeba, Cizinče. Pochopil jsem, jak to myslíte.
>>Křest ve vodě se děje ponořením těla, a to celého těla, pod vodu, to nerozporuji.Smočení ani polití není ponoření, není křest.<<
No, a o tm jsem taky psal. Je to podstatný rozdíl, odklon od toho, co se dělo s Noachem a také s Jisra'elem, když procházeli Rákosovým mořem.
>>O tom ale nebyl můj příspěvek - ten byl právě o srovnání s potopou a přechodem moře, jako základními prvky, které odpovídají křtu.<<
O tomto jsem také psal, že jak potopa Země, tak přechod Jisra'ele Rákosovým mořem, neodpovídají tomu, když je člověk křtěn, tedy ponořen do vod. Nejde tedy v žádném případě o nějaký předobraz křtu, ale ten křest je obrazně přirovnáván k těmto událostem.
A jen tak mimochodem, v křesťanských písmech je napsáno, že ten křest vás "nyní zachraňuje" nikoliv tak, že odstraňuje vaši tělesnou špínu, ale tak, že je vaší odpovědí dobrého svědomí B-hu. Tím se ovšem dostáváme z kontextu toho napsaného k těm, kdo byli při potopě světa pro své neuposlechnutí zahubeni a jejichž duchům měl Ješu vyhlásit zvěst o svém zmrtvých vstání, aby povstali znovu k životu, tedy byli vzkříšeni z mrtvých skrze jeho z mrtvých vstání. A tady už jde opravdu o předobraz, který se má naplnit v odpovědi B-hu dobrého svědomí křesťanů. Jenže ... křesťané nejsou kontextově pozorní :) Třeba se stanete výjimkou ;)
A to smytí tělesné špíny s očistou svědomí má samozřejmě mnoho společného. Jako se čistotný člověk, který se zašpiní, třeba jen zapotí :), necítí čistý, vnímá se nečistý, a má potřebu se celý umýt ve vodě, má také svědomitý člověk potřebu se očistit v Mikvi, být tedy očištěn B-hem. A proto se také Židé očišťují v mikvi. Vchází do ní už se svědomím vědomým si svých vin a vychází z ní se závazkem B-hu zachovat si před Ním svědomí čisté. A čisté svědomí vnímá, pakli na něm ulpí nečistota a má potřebu se očistit.
Tak asi takto. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. září 2021 @ 07:19:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nejde tedy v žádném případě o nějaký předobraz křtu, ale ten křest je obrazně přirovnáván k těmto událostem.
Voto, tak jinak: Ta událost s potopou a Noem a s Izraelem a přechodem moře se stala pro nás, pro naše poučení. Abychom názorně rozuměli tomu, jak Bůh jedná.
Hezký den |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 15. září 2021 @ 08:36:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Voto, tak jinak: Ta událost s potopou a Noem a s Izraelem a přechodem moře se stala pro nás, pro naše poučení. Abychom názorně rozuměli tomu, jak Bůh jedná.<<
Cizinče, tak ne :) Křest, co by ponoření do vod, je v křesťanských písmech jasně připodobněn těmto událostem. Jde o podobenství. A to hodně násilnou formou. Pokud se podíváte do řečtiny daného místa v 1.Pt 3, snad zjistíte, že jen málo překladů porozumělo tomu textu tak dobře, jako kraličtí překladatelé.
Psal jsem Vám to už, že ten přest je připodobněn k oné popisované události pisatelem listu 1.Pt. A tam je jasně uvedeno, že ten křest má očišťovat, avšak nikoliv tělesnou špínu, a že takové omývání nezachraňuje, ale že zachraňuje dobré zpytování svého svědomí před B-hem, po křesťansku skrze vzkříšení toho Ješu, tedy jde o vzkříšení toho dobrého svědomí z nečistoty vin.
Nikoliv tedy potopa Země, kdy Noe nebyl s rodinou zatopen, ale před utonutím zachráněn, a nikoliv přechod Rákosovým mořem, kdy Jisra'el nebyl vodami zatopen, vody je nepřikryli, mohou být obrazem či předobrazem - tj.podobenstvím křtu. To násilné přirovnání křtu k těm dvěma událostem je nepřehlédnutelné. Jde tedy toliko o podobnost výslednou, tedy že byl Noach zachráněn, Jisra'el zachráněn, a křesťan, že je zachráněn před zhoubou, ale způsoby se jednoznačně liší. Navíc je do toho právě zakompována mikev, kde právě nejde o omytí tělesné špíny, to se už před mikví vykonává v jiné místnosti, kde se člověk omyje a očistí sám, ač i toto má svůj duchovní význam. A ona zhouba u křtu je podle křesťanských písem, vyjít ze zvrácenosti světa, zachránit se od zvrácenosti pokolení, ze své zvrácenosti. A to je o tom, že na to člověk kladně před B-hem odpoví a změní své jednání a smýšlení. Žádné lusknutí prstů a stal se zázrak. Ač tedy to zázrak je, když třeba lhář přestane lhát. Ale zároveň je to běžná lidská schopnost silné vůle sebenápravy, změny, jít si za cílem.
Pokud rozumíte, pak veškerá další porovnávání, která provádíte, jsou naprosto zcestná. Ale to si musíte sám přečíst a pochopit z toho křesťanskýho textu. |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. září 2021 @ 09:12:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Voto, Petr znal křest a věděl, co prakticky znamená, stejně, jako my dnes. Popsal tedy téma dobře, psal z praxe a věděl, jak křest zachraňuje - stejně, jako máme tu zkušenost my a ta zkušenost souhlasí s tím, co Petr psal. A ta zkušenost je analogická k tomu, co zažil Noe při potopě a Izrael při přechodu moře.
S vašimi ješu a jejich nápady či silnou vůlí sebenápravy a dalšími věcmi, co píšete, téma křtu nesouvisí. Křest je záchrana stejně tak pro ty, co mají silnou vůli, jako pro ty, co silnou vůli nemají a nikdy neměli a ješu u toho potřeba nejsou.
Zato je tu toho potřeba dobré svědomí, svědomí očištěné Bohem. A dobrá a jediná logická odpověď Bohu za to, co pro člověka udělal.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Zjevení Janovo 3, 15-16 (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 15. září 2021 @ 17:51:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Inu, Cizinče, popasujte se s tímto textem, jak to právě Vy jen umíte a dokážete :)
21K čemuž připodobněn jsa nyní křest, i nás spaseny činí, ne to tělesné špiny smytí, ale dobrého svědomí u Boha dotázání, skrze vzkříšení Ježíše Krista. |
]
|
|
|
|