|
Právě je 558 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116644907 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Sobota, 22. prosinec 2018 @ 20:27:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | //Podle Lukášova popisu opravdu nesedí nic z bohoslužebného pořádku v synagoze :) Naprosté nesmysly a neznalost.
No, vy jste určitě věrohodnější než lidé z té doby, co to určitě znali lépe než místní judaisté. Na co si tu pořád hrateje?
Osobně bohoslužebné pořádky považuji z dnešního pohledu za zcela irelevantní. Nicméně, že tu nějaký 'čecháček' hrající si na Žida, bude tímto způsobem kritizovat dobové a historicky uznané dílo, to mi přece jenom přijde trochu na pováženou, nebo-li směšné.
Zbytečně s tím shazujete svoji domnělou (předstíranou) věrohodnost. |
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. prosinec 2018 @ 06:54:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Poslední 'jovel' byl vyhlášen v roce 54 o.l. a další nebyl.
Zajímavá informace. Odkud pochází?
Co je to to o.l.? Který to byl rok v českém počítání?
Co se naplnilo odchodem z Babylóna, nenaplnilo se 'za Ježíše', ale stal se naprostý opak.
Co se naplnilo odchodem z Babylona?
Odchodem do Babylona se naplnilo Lev 25, 10. Ale co se naplnilo odchodem z Babylona?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 13. prosinec 2018 @ 07:42:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | o.l.; občanský letopočet, tedy ten běžný, co používáme my Češi ;) Informace pochází z Talmudu, kde je uveden samozřejmě rok židovský; přepočet jsem učinil já. V Talmudu je tam, mám za to, i přepočet tehdejšího roku, kdy to bylo psáno na o.l. Odchodem do Babylónského zajetí se Lv 25,10 rozhodně nenaplnil. Východem z Babylóna se naplnilo Dt 33 a samozřejmě slova prorokova Iz61. Pro tebe běžné lži Tondo ;) Ještě nějaká zkouška?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 17. prosinec 2018 @ 07:46:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pro tebe běžné lži Tondo ;) Ještě nějaká zkouška?
Lži a zkoušky? Zajímavé uvažování.
o.l.; občanský letopočet, tedy ten běžný, co používáme my Češi ;)
Jasně, chápu. Trochu nezvyklá zkratka, nevěděl jsem o co jde.
Zajímalo mne to z praktického důvodu. V běžné ekonomice probíhají také určité "resety", "game over". Je to jednou zhruba za padesát let, kolem let 35-45 a 75-90. Zajímalo mne, zda se to nějak fakticky kryje s "milostivým létem" (například sedmý den odpočinku se celkem dobře kryje s aktivitou lidí).
Odchodem do Babylónského zajetí se Lv 25,10 rozhodně nenaplnil.
Jasně, to jsme napsal špatně, velmi špatně, omlouvám se.
Odchodem do Babylona se začalo naplňovat ustanovení Lv 25 a 26 o odpočinku země, ne o 50 roku. Lv 25 a 26 se naplnil až celým pobytem v Babylonu.
Východem z Babylóna se naplnilo Dt 33 a samozřejmě slova prorokova Iz61.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 19. prosinec 2018 @ 19:38:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O Jovelu se propouštěli Jisraelští otroci (ne o šmitě, plete se to. O šmitě se odpouští dluhy). Také se každý navracel ke svému dědictví. Game over tedy svobody, nezávislosti. Rozevřené nůžky sociální a ekonomické nerovnosti a nesvobody se uzavřely. Jovel se vyhlašoval pro všechny, tedy i pro ty, kdo nebyli otroky (otroctví 'jinak', jiné 'závislosti'. Takové pokrytí v ekonomice neznâm. Iz61 není o exodu Jisraele z Babylóna. Jiná doba.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. prosinec 2018 @ 15:43:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takové pokrytí v ekonomice neznâm.
Takové "přesné" pokrytí samozřejmě v ekonomice není. Rozumím tomu tak, že pokud nedojde k zákonnému resetu ekonomiky, nastane zákonitě reset nezákonný, který má samozřejmě jiný rozsah a jinou "spravedlnost" - viz roky 1648, 1781, 1948 či 1989.
Jovel se vyhlašoval pro všechny, tedy i pro ty, kdo nebyli otroky (otroctví 'jinak', jiné 'závislosti'.
Ano, vím. Znám písmo.
Pro zajímavost: Skutečně se praktikoval? Případně praktikuje i dnes?
Iz61 není o exodu Jisraele z Babylóna. Jiná doba.
Nerozumím. Je nutné být takto stručný a neodpovědět?
Výše bylo v příspěvku napsané "Východem z Babylóna se naplnilo Dt 33 a samozřejmě slova prorokova Iz61." Ptal jsem se zda se naplnilo vše z Iz61, případně co konkrétně se naplnilo.
Toník |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 12. prosinec 2018 @ 21:02:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Šalom Petře,
děkuji za doplnění,
možná jsis všiml mé první otázky, jestli víra v zmrtvýchvstání byla vírou Božího lidu, a jestli se jednalo o oživlé mrtvoly...
to další se nabaluje jako lavina :)
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: timg v Čtvrtek, 13. prosinec 2018 @ 14:47:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vyměňuješ Boží pravdu za lež. Tak si dej pozor , aby tě ta lavina nezavalila a nerozdrtila, slizký pokrytče.
‚Pohleďte, pohrdavci, podivte se a zhyňte: Já konám dílo ve vaší době, dílo, jemuž neuvěříte, i kdyby vám o něm někdo vyprávěl!‘“ Abk 1.5
Žalm 16 : 7 Hospodina, svého Rádce, velebím, i v noci mě učí mé svědomí. 8 Hospodina vidím před sebou napořád, je po mé pravici, nezakolísám. 9 Mé srdce je šťastné, můj jazyk zpívá, také mé tělo v bezpečí odpočívá. 10 Nenecháš v hrobě duši mou, nevydáš jámě svého věrného! 11 Stezku života jsi mi ukázal, ve tvé přítomnosti je plnost radosti, nekonečné blaho je po tvé pravici! 24 Bůh jej ale vzkřísil a zprostil utrpení smrti, protože nemohl zůstat v její moci. 25 David o něm říká: ‚Hospodina vidím před sebou napořád, je po mé pravici, nezakolísám. 26 Mé srdce je šťastné, můj jazyk zpívá, také mé tělo v naději odpočívá. 27 Nenecháš v záhrobí duši mou, svého svatého nevydáš rozkladu. 28 Cesty života jsi mi oznámil, ve své přítomnosti mě sytíš radostí!‘ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 13. prosinec 2018 @ 20:14:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Timgu, k diskuzi jsou zapotřebí dva, a Ty si jaksi vystačíš sám,
ne, že by mi nějak vadili Tvé slizké pokrytecké projekce, jen nebereš vážně bibli. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: timg v Čtvrtek, 13. prosinec 2018 @ 23:32:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --- jen nebereš vážně bibli. ----
" Mé slizké pokrytecké projekce" ? Prolhaný šašku! :-) Židé vždy věřili ve vzkříšení (zemřelých mrtvých) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 14. prosinec 2018 @ 10:16:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | věří, věřili, jen jsem Ti poukazoval na to, že víra v zombie není vírou židů, ano zmrtvýchvstání v poslední den, nikoli oživování mrtvol do (zpět) tohoto světa :)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 13. prosinec 2018 @ 18:12:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom Davide. Všiml. Pokud jde o to, zda Židé věří ve vzkříšení mrtvých (zemřelých), pak ano. Pojetí (výklady) se však různí mezi liberálními, reformními, tradičními, orodoxními. Ale v rabínské halachické tradicí je toto vyznání. Od doslovných po alegorická. Co se týká příchodu Mesiáše jako obživlé mrtvoly, co se transformuje v duchovní tělo a pak se zase transformuje ve hmotné, v tom mají křesťané před židovstvím prim. Takového Mesiáše jako 'padlého anděla z nebes' neočekávají. Tedy nevím o tom. Jeden příklad: kdo žije, aby mohl být vzkříšen, musí zemřít. Druhý: když nastane vzkříšení, pokud duše spravedlivého žila ve dvou tělech, budou vzkříšena obě těla (oba lidé). Třetí: Mašiach bude mít cosi (z duše) Adama a Davida nebo Mošeho (akronym ADM, alef-dalet-mem). Čtvrtý: Elijahu je přítomen při každé obřízce nebo při pesachové večeři (přichází). Jde tedy o to, že B-h křísí, znovu přivádí k životu v tělo, co už zahynulo nebo zachovává (rozdílí) život v tělo, dokud není naplněn jeho výrok. Myslím, že si s tím poradíš :) Za páté: Při příchodu Mašiacha bude jeho duše sdílena ve všech synech Jisraele. ...
|
]
|
|
|
|