 |
Právě je 203 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Akuzativ rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 127167818 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 10. duben 2018 @ 19:47:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Už jsem o tom několikrát psal. Je to takřka dokonalá past, něco jako vše obepínající řetěz, kde každý článek je velká satanská lež na každou boží pravdu. Ten řetěz je velmi pevný. Pokud však byť jeden článek řetězu praskne, pevnost celého řetězu je pryč. Proto jedna jediná poznaná pravda v Duchu svatém, řetěz roztrhne. Proto je obrácení vždy tak radikální. |
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 10. duben 2018 @ 20:15:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | oko ten "zlom" prožívá,čas je relativní,tak jako Tvé pochybnosti :)
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 10. duben 2018 @ 21:07:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je pokus o trolling, zeryku ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 10. duben 2018 @ 21:15:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ne, proč?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapito (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 10. duben 2018 @ 21:20:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Protože oko žádný zlom neprožívá. Takže trolíš. Nový život se nerodí 70 let a je konečně narozen v okamžiku smrti. Nic takového Evangelium neříká ani neobsahuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 10. duben 2018 @ 21:37:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pardon, nevěděl jsem ,že víš všechno, pak skutečně jdu raději pryč.
a oko může prožívat zlom celoživotně...to není nic proti ničemu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7 (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 10. duben 2018 @ 22:11:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dtmpp. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. duben 2018 @ 21:53:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Pak je ovšem škoda, že o tom něco nenapíše a potřebuje mluvčího. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 11. duben 2018 @ 19:43:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hmm...oko píše často a dost, mluvčího nepotřebuje, tak proč mu třeba cizinec dělá 'překladatele' mluvčího ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapito (Skóre: 1) Vložil: wollek v Středa, 11. duben 2018 @ 22:41:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zeryku, považuje tento Tvůj elaborát za věcný komentář, vtipné glosování - nebo jako já, za provokaci?
Nechť Tvůj názor klidně vyjádří i Tví obdivovatelé a zastánci (=nepřátelé ryzího křesťanství) - ovšem jedině v pravdě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 20:23:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom wollku, Nepřemýšlím tak, že mám obdivovatele, na to jsi přišel z pokladu svého vlastního srdce ;-)
Oko je křesťan v dogmatech více než já nebo Ty, ... vím , že nejde o dogmata, ale o Boží zásah, o znovuzrození, a já zeryk vidím znovuzrozeného oka...;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7 (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 23:59:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samozřejmě, že si to nepřiznáš, ani jsem to nepředpokládal, navíc ta druhá věta nebyla určena Tobě, ale byla to výzva ostatním.
Mohl bys býval raději odpovědět na mé otázky - které předpokládám byly srozumitelné i pro méně zdatné jedince, než jsi ty sám? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapito (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. duben 2018 @ 22:49:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To nevím, zeryku, to byste se toho cizince musel zeptat.
Ale mohl byste vědět, proč dělá mluvčího oku zeryk? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 19:37:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zeryk nechce dělat mluvčího nikomu, oku udělal advokáta a to před "samospravedlivýma", tečka.
Děkuji za odpověď. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7 (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 13. duben 2018 @ 00:10:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak proč děláš advokáta oku před okem? To on tu honí svaly a Boha nepotřebuje. To on je podobně jako ty tím samospravedlivým sebespasitelem.
Nedochází Ti opravdu argumentační dech? Poslední dobou, jako by ses vyčerpal, jako by tomu scházel nahled a šmrnc - nemáš nějaké osobní problémy? Cizinec se zeptal vskutku normálně, moudře a věcně - a Ty? Reagoval jsi vyloženě trapně :-(. - Nebo máš jiný pocit? Pokud ano, proč? V čem tedy spatřuješ genialitu své odpovědi? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Říman (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pátek, 13. duben 2018 @ 08:32:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jelikož si nehraji na žádné kluby, tak napíši poznámku. Nevím v čem Zeryk spatřuje či nespatřuje genialitu odpovědi, já mohu napsat jen co oslovilo mne, co jsem já četl a o čem mohl přemýšlet. Přemýšlel jsem o tom, proč. když něco napíše kristovec je to k potlesku, když stejné napíše katolík je to k upálení. Ano katolík to často píše "hloupě" zabaleně do dogmat, ale co se snaží oko napsat je jasné a kdyby nebyl katolík, tak si myslím, že odpovědi na jeho slova by byly jiné. Je zde dost lidí, kteří tvrdí, že kalvinismus je blbost, ale pokud to napíše oko, tak jde o katolického pomatence. Já souhlasím s okem, kalvinismus je blbost, neplatí jednou spasen pro vždy spasen, neplatí, že v zázračném okamžiku vyslovení modlidby spasení se člověk stal "dokonalým" v sobě. No a to tu nevyznávají ani kristovci. Ale pokud to napíše oko, že cesta k Bohu je cestou, že jsme spaseni nadějí, tak jej ukamenujme.. no a takové myšlenky mne napadaly, když jsem četl Zeryka. Oko je pro mne zvláštní človíček, pokud jej potkám u Pána, tak se vůbec nebudu divit. Já když jsem v protestantských denominacích uviděl rozpor mezi "Slovem" a jejich katechismy, tak jsem stál na křižovatce, opustit denominaci nebo Boha. Nebyl jsem schopen být v místě, kde to jde proti sobě, tak jsem si zvolil možná jednodušší cestu, opuštění denominace. Milosrdenství a pokoj našeho Pána s vámi Jirka
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. duben 2018 @ 09:21:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Jirko.
Díky za příspěvek. Mám podobný pohled, jako ty. Tábory Kristovců, Protestantů či Římských katolíků, kteří si navzájem schvalují (skoro) všechno a u těch "druhých" odporují (skoro) všemu jsou mi cizí.
Žiji nějaký život, mám nějaké hodnoty a o těch tu píšu a jsem rád za každého, kdo má stejné hodnoty, jako já - ať už je to římský katolík, jako já, nebo protestant, pravoslavný, kristovec, žid, nebo klidně i vědec-ateista. Pokud někdo žije hodnoty opačné, nemám potřebu mu jeho hodnoty brát, vymlouvat - jestliže mu jeho hodnoty vyhovují, ať si je žije, ať o nich píše, vyznává je, ať má ve svých hodnotách svobodu, jakou on potřebuje (pokud ovšem něčí "hodnotou" a vírou není ubližovat druhým - tam je pak potřeba zasáhnout a jasně věci označit).
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 13. duben 2018 @ 11:10:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jirko,
s většinou toho, co píšeš, se dá souhlasit. Jenom mi uniká kontext. S čím nesouhlasím, je to, že by v mém případě byly odpovědi výrazně ovlivněné tím, na koho reaguji. Vliv může mít to, že znám jeho jiné názory a mohu s nimi na pozadí počítat. Ale jinak nemám problém být s někým jednou v totální při a jindy s ním zcela souhlasit (myslím opravdu vyhrocené pozice), nebo hledat porozumění. Z poslední doby mne napadá třeba rosmano či Vota, dříve třeba leonet. A jistě mnozí další. Ale odmítám stát na straně někoho, kde neustále intrikuje - stát na jeho straně jenom proto, že se proti němu postaví většina. Tím takovému člověku opravdu nepomůžeš :-(. Stát na straně slabšího jenom proto, že je slabší - i když si za to může sám, není dobré, Jirko - nevnímám to jako správné. A myslím, že to děláš často.
Primárním kritériem přece vždy musí být samotný názor, argumentace, a také obecná pravda (pokud možno co nejvíce objektivní), za kterou bychom však měli stát jen do té míry, abychom nepopřeli samotnou lásku. Láska ovšem neznamená schvalovat zlo, a hřích. Podívej se do evangelií, jak se k falešným lidem stavěl samotný Pán Ježíš.
V pokoji,
wollek |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pátek, 13. duben 2018 @ 17:00:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Wollku, reagoval jsem sice na tvůj příspěvek, ale na tebe to üplně nebylo, bylo to o mém svědectví, jak mne oslovily řádky od oka a zeryka. Takže k tvému příspěvku jen jako odpověď na řečnickou otázku, jestli zeryk "blábol" má nějaký smysl. Mne neoslovil jsko trolování, mne oslovil jak jsem popsal. Prostě Oko píše, že jsem spasení nadějí, pod to by se většina křesťanů podepsala, pokud by to nepsal oko. Já u Oka četl spasení jsme nadějí. Stejné čtu od Petra, Pavla i jiných v Písmu... podle mého některé reakce na spasení znadějí, nejsou na slovo spasení nadějí (jak to chybně Oko chápe), ale reakce na Okův katolicismus. Oko naneštěstí nevidí, že spasení nadějí, tady zas až tolik lidí nerozporuje. On nevidí, že se rozporuje infiltrovaný balast. Víš v tomto smyslu asi věřím stejně jako Oko, spasen pouhou nadějí (ve smyslu/vztažné roviny člověka žijícího v čase), kdy tato naděje se stane jistotou v době odvolání ze světa. Což, ale neznamená, že člověk je spasen v okamžik smrti, že se ve smrti něco stalo. Ve smyslu spasení nestalo, to se stalo daleko dříve (pokud někdo neuvěřil na smrtelném loži), což pro mne zase není protimluv se slovem, že dnes je spasení nadějí... Asi to zní bláznivě, je v tom zahrnuto i Rosmanovo povzdechnutí nad "vyznáním hříchů" v jeho společenství u Památky Páně... ve smrti, krom naší smrti těla se nic nestane co se nestalo již dnes (včera). V tom smyslu smrt nic nečiní, není spasitelná, ale dnes to je naděje, která se z mého pohledu jistotou stane...a zároveň stala. Viz tvoje definice jistoty spasení. Ty jsi spasení zadefinoval jako konečný stav, v totmo smyslu říkáš stejné jako Oko, ne dnes, ale pak. Já tak slovo spasení nedefinuji, ale přitom s ní souhlasím... Souhlasím, že moje příspěvky mohou vypadat jako zastávání se slabších či menšin. Souhlasím i nesouhlasím. Souhlasím, více píšu jako zastánce malých, ti velcí to totiž nepotřebují, ti se o sebe postarají sami, vdovy a sirotci to potřebují víc. A souhlasím, že to musí být v lásce i pravdě. že je někdo maličký nemůže substituovat pravdu. Osobně neznám ani Zeryka ani Oka a na základě toho co píší nemohu vynést soud, že jsou trolové, falešní, rozvračeči... to prostě nemohu. Že jsou nečitelní, v některých slovech mimo, to mohu říci... ale neznám Okovo zlo a hřích, ani Zerykovo. Já je neznám, já vidím horlivost a lásku a dost pomýlené poznání... ...pokud bych viděl trolla, hříšníka, .... tak bych hřích nazval hříchem a pokud by si dotyčný trval na svém, tak bych se s ním dál netrápil. Svobodu můžeme využít k dobrému i zlému... kdybych je znal osobně, bylo by to jednodušší, ale takto.. Možná je to tím, že mnoho let mám v hlavě chaos. Vím, že kostel je bálův chrím, učení řkc je zlo, ale nejsem schopen říci, že oko je zlo, nevím jak je to možné, ale věřím, že i někteří katolíci budou spaseni. Hlava mi to nebere, nerozumím, ale věřím tomu tak... ne všichni, ale něktěří, jak je to možné, že jsou členy něčeho takového dnes to nechápu, nerozumím, ale v mojí hlavě není rovníce katolík = nespasený. Není tam ani katolík = spasený, ale ani kristovec = spasený,...apodobně. Jinak za okem jsem stál, protože píše, že spasení jsme nadějí, v tom věří stejně. Za zerykem, protože mám pravdu, že nerozhoduje ani katolicismus ani kristovecismus. To nebylo zastání maličkých, ale popis mé víry. Jak jsem již psal, u velikých to většinou nedělám, protože ti se obhájí sami nebo většinou. Proto oprávněně moje reakce vypadají jako zastání se menšiny. Snad jsi mne nyní trošku lépe poznal Jirka
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 13. duben 2018 @ 18:34:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jirko,
//ale na tebe to üplně nebylo, bylo to o mém svědectví
Ano, je to docela možné, že jsi to tak myslel.
//zeryk "blábol" má nějaký smysl.
To nevím. Blábol je spíše pojem by Martino. Že však zeryk píše často docela zcestně, pozná snad každý, kdo umí trochu česky.
//Prostě Oko píše, že jsem spasení nadějí, pod to by se většina křesťanů podepsala
Přiznám se, že většinu příspěvů oka už nečtu, protože mi to už naprosto nic nedává - a jeho postoj docela znám. Nevidím v něm tu naději, o které píše Písmo Svaté, ale vidím v tom vlastně sebezdokonalování se:
1 Jan 3:2 Milovaní, nyní jsme děti Boží; a ještě nevyšlo najevo, co budeme! Víme však, až se zjeví, že mu budeme podobni, protože ho spatříme takového, jaký jest. 3 Každý, kdo má tuto naději v něho, usiluje být čistý, tak jako on je čistý.
Titus 3:7 abychom ospravedlněni jeho milostí měli podíl na věčném životě, k němuž se upíná naše naděje.
Žd 3:6 Kristus však jako Syn je nad celým Božím domem. A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději.
Žd 6:11 Toužíme jen, aby na každém z vás bylo vidět neutuchající horlivost až do konce, kdy se naplní naše naděje;
Žd 7:19 zákon totiž nic nepřivedl k dokonalosti - avšak na jeho místo přichází lepší naděje, jejíž mocí přistupujeme až k Bohu.
Žd 10:23 Držme se neotřesitelné naděje, kterou vyznáváme, protože ten, kdo nám dal zaslíbení, je věrný.
1 Pt 1:3 Veleben buď Bůh a Otec Pána našeho Ježíše Krista, neboť nám ze svého velikého milosrdenství dal vzkříšením Ježíše Krista nově se narodit k živé naději.
1 Pt 1:21 Skrze něho věříte v Boha, který ho vzkřísil z mrtvých a dal mu slávu, takže se vaše víra i naděje upíná k Bohu.
1 Pt 3:15 a Pán, Kristus, budiž svatý´ ve vašich srdcích. Buďte vždy připraveni dát odpověď každému, kdo by vás vyslýchal o naději, kterou máte,
1 Jan 3:3 Každý, kdo má tuto naději v něho, usiluje být čistý, tak jako on je čistý.
Víš, Jirko, v čem spočívá tato naděje? A v čem spočívá jistota? Tedy, myslím, jak to vnímáš Ty osobně.
Žd 10:22 přistupujme před Boha s opravdovým srdcem a v plné jistotě víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou.
1 Jan 4:17 V tom jeho láska k nám dosáhla cíle, že máme plnou jistotu pro den soudu - neboť jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě.
1 Tim 3:13 Konají-li dobře svou službu, získávají si důstojné postavení a velkou jistotu ve víře v Krista Ježíše.
Sk 2:36 Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem a Mesiášem."
V čem tedy máme jistotu a v čem máme naději? A jak do toho jdou mnohonásobná prohlášení oka a jemu podobných? Osobně tam shodu s Písmem shledávám minimální. Osobně prožívám jistotu a naději zcela jinak, než jak to popisujou lidé podobní okovi.
//Oko naneštěstí nevidí, že spasení nadějí, tady zas až tolik lidí nerozporuje. On nevidí, že se rozporuje infiltrovaný balast.
Tak mu zkus nějak pomoci, máš-li na to moudrost. Mně se to jeví tak, že mnozí z těch, co mu oponují, by mu ve skutečnosti přáli poznat skutečnou Boží milost. A ušetřit ho budování svalů, srdce a kdoví čeho ještě - protože:
1 Tim 4:8 Cvičení těla je užitečné pro málo věcí, avšak zbožnost je užitečná pro všechno a má zaslíbení pro život nynější i budoucí.
//spasen pouhou nadějí (ve smyslu/vztažné roviny člověka žijícího v čase), kdy tato naděje se stane jistotou v době odvolání ze světa
To už je Tvoje věc, kdy přijmeš jistotu. Chápej, že ta jistota je např. pro den soudu. Oko, mám za to, že hovoří úplně o něčem jiném.
//Ve smyslu spasení nestalo, to se stalo daleko dříve (pokud někdo neuvěřil na smrtelném loži), což pro mne zase není protimluv se slovem, že dnes je spasení nadějí...
Osobně tu naději vnímám docela jinak. A jelikož Bůh je silně nadčasový a On je Spasitelem, pak si otázky typu, zda spasení u někoho už nastalo nebo nenastalo nikdy nekladu. Nedávají mi logický smysl. Stejně tak jako ztráta spasení apod.
//která se z mého pohledu jistotou stane
K čemu je Ti jistota, která není jistotou, dokud nenastane? Nevidím v tom žádný smysl. To není jistota, ale vysvětlování nepochopeného.
//Ty jsi spasení zadefinoval jako konečný stav, v totmo smyslu říkáš stejné jako Oko, ne dnes, ale pak.
...a nebo taky před stvořením světa, kdy Bůh své už vyvolil ke spasení. Z mého pohledu je toto zbytečné, neboť Bůh se pohybuje v čase, je na něm nezávislý, neboť je jeho Tvůrcem. Lidsky nepřestavitelné - a tedy argumentačně nepatřičné. Prostě buď to dokážeme přijmout vírou. Nebo nedokážeme. Jinými slovy, člověk buď spasený je nebo není - nijak nezáleží na tom, co si kdo o sobě myslí (třeba včetně mne samotného, a dalších), ale nesouhlasím s tím, že by Bůh někoho spasil - a pak mu to spasení odebral. Pokud někdo o spasení přišel - nikdy ve skutečnost spasený (pro věčnost s Pánem) nebyl. Nevidím nic takového v Písmu. Ani to není logické a konzistentní s běžnou představou o křesťanském Bohu.
//Souhlasím, více píšu jako zastánce malých, ti velcí to totiž nepotřebují, ti se o sebe postarají sami, vdovy a sirotci to potřebují víc
A Jirko, co kdybys neřešil, co kdo potřebuje nebo nepotřebuje, ale zabýval se více tím, kdo setrvává v pravdě, kdo zastává pravdu. Čí slova jsou pro Pánovu zvěst užitečná, a čí nikoliv? Osobně bych to považoval za mnohem moudřejší měřítko - ačkoliv se i v tomto pohledu mohou lidé lišit, určitě je to správnější kritérium než to, kdo si sa svým postojem (často bludem) dokáže stát sám, a kdo potřebuje zastánce.
//A souhlasím, že to musí být v lásce i pravdě. že je někdo maličký nemůže substituovat pravdu.
Amen.
//já vidím horlivost a lásku a dost pomýlené poznání...
Horlivost vidím taky. Ale myslíš, že horlivost pro zlé věci není zlá?
//kdybych je znal osobně, bylo by to jednodušší, ale takto..
Beru to spíše tak, že tady se setkáváme s fiktivnímu osobami, které v reálu mohou být hodně jiné. Pokud se k někomu a něčemu vyjadřuji, tak k jejich obrazu a odrazu zde - pokud je skutečnost jiná, nebo výrazně jiná - nepovažuji to za svůj problém, ovšem považuji za správné se k nebezpečným názorům zde zjeveným vyjadřovat.
//nejsem schopen říci, že oko je zlo
Já taky ne. Nenapadlo by mne takto uvažovat.
//věřím, že i někteří katolíci budou spaseni
Spaseni mohou být i jehovisté, sólisté, možná ateisté - každý, kdo bude podle svého srdce plnit vůli Páně - ovšem nikdy by toto nemělo zaznívat v rámci evangelia, protože my prostě nevíme. My máme věřit v Pána Ježíše Krista, podle měřítek NZ, a podobně učit i další lidi slovo Páně zachovávat. Nebo je to jinak?
//v mojí hlavě není rovníce katolík = nespasený. Není tam ani katolík = spasený, ale ani kristovec = spasený,...apodobně.
Rovnice tady v souvislosti se spásou vypisoval snad jedině Martino. Jistě se shodneme, že takto uvažovat není ani správné, ani zdravé.
//Snad jsi mne nyní trošku lépe poznal
Snad ano, Nicméně nebyl jsem si jistý, zda si některé věci ve svém zanícení podpory slabých dostatečně uvědomuješ. Není to opravdu nic ve zlém. Vem si z toho jenom to, co v tuto chvíli dokážeš přijmout za správné před Pánem - i kdyby to nemělo být skoro nic.
Pokoj Tobě,
wollek |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pátek, 13. duben 2018 @ 19:06:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokusím se nedokonale odpověďět, nedokonale, jelikož dokonale by znamenalo přepsat celou Bibli sem... ...takže zkratkovitě a nedokonale. Jistotu vidím z pohledu Božího, z pohledu Boha mimo čas, z pohledu díla Pána Ježíše Krista.... ..naději vidím ve smyslu plynoucího času člověka, ve smyslu svobody člověka, ve smyslu, že "svátosti" nefungují ex opere operato.. Pokoj i tobě Jirka |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 18. duben 2018 @ 01:02:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hanba by měla fackovat tebe Oko. Nyní píšeš, že se nikdo vlastními silami ze svých hříchů vymanit nemůže (pravda). Před pár dny jsi zde tvrdil, že na tomto vymanění mají tvoje "svaly" 1% zásluhu.
Tak se nyní pořadně vyliskej!
:-))))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. duben 2018 @ 09:09:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ani Cizinec nechce dělat mluvčího nikomu. A pokud by oko prožíval nějaký zlom, určitě by to Cizince zajímalo a byl by rád, kdyby o tom zlomu Oko něco napsal. |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. duben 2018 @ 21:52:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Dobře a výstižně popsané.
Pokud jsem si všiml, tak největší opozice je právě právě proti novému stvoření - proti pokání, které Bůh dává, proti víře Bohu, kterou Bůh dává, posiluje a potvrzuje, proti zásadní radikální změně života, obrácení, proti znovuzrození, proti opuštění model a lidských výkladů a podivných nápadů.
Hodně výstižně tu situaci popisuje tento článek (odhlédnu-li od zmatku pojmů autora, jelikož se drží zajetých kolejí, ve kterých žije):
Tato – podle svého názvu – křesťanská Evropa se zhruba před čtyřmi staletími stala kolébkou nového pohanství, které nezadržitelně roste v samém srdci církve a hrozí, že ji zvnitřku podlomí. Vzhled církve v novověku je podstatně určován tím, že se zcela novým způsobem stala církví pohanů a ještě mnohem více jí i nadále bude – nikoliv jako kdysi církví pohanů, z kterých se stali křesťané, nýbrž církví pohanů, kteří se ještě nazývají křesťany, avšak ve skutečnosti se stali pohany. Pohanství dnes vězí v církvi samé a právě to je rozlišujícím znakem jak církve našich dní, tak nového pohanství. Jedná se o pohanství v církvi a o církev, v jejímž srdci žije pohanství.
Dnešní člověk tedy může předpokládat bezbožnost svého souseda jako něco zcela normálního.
Když církev vznikla, spočívala na duchovním rozhodnutí jednotlivce pro víru, na jeho obrácení. Třebaže na začátku se očekávalo, že již zde na zemi tito obrácení vytvoří společenství svatých – církev „bez vady a vrásky“ – v těžkých zápasech se postupně vybojovalo poznání, že také obrácený člověk a křesťan zůstává hříšníkem a že v křesťanském společenství bude docházet i k nejzávažnějším proviněním.
Avšak přestože takto křesťan nebyl vnímán jako morálně dokonalý a společenství svatých v tomto smyslu zůstávalo stále nehotové, přeci existovala jedna základní společná vlastnost. Církev byla společenství přesvědčených lidí, kteří podstoupili určité duchovní rozhodnutí, jímž se odlišovali ode všech ostatních, kteří se tomuto rozhodnutí bránili. Ve středověku se tento rys již změnil, neboť církev a svět se ztotožnily. Být křesťanem tak již nebylo v zásadě vlastní rozhodnutí, nýbrž politicko-kulturní předurčenost.
Proto také tolik opozice proti svobodě člověka, proti tomu zásadnímu rozhodnutí pro Boha. Proto také tolik mlhy, když se člověk na takové rozhodnutí zeptá.
Toník |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. duben 2018 @ 07:38:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všiml sis špatně. Já totiž psal o církvi jako o společenství hříšníků, usilujících o dokonalost víry. Vy všichni ovšem dokonalou víru už prý máte!
Je to o tom, že hříšník se teprve stává svatým - postupně, po malých krůčcích.
Žádné jednorázové rozhodnutí, žádné obrácení člověka (navíc do herezí cizích či vlastních výkladů, často pod vlivem učení nějaké sekty) samo o sobě nemusí znamenat vůbec nic. Je to jen momentální gesto - i když třeba motivováno upřímným srdcem. Každé takové rozhodnutí musí teprve začít být člověkem naplňováno a naplněno jeho dalším životem. Až tím se stává pravdivé, reálné.
Tady není spor o tom, co Bůh člověku nabízí, tady je spor o tom, že ne každý člověk Boží nabídku přijme a promění s ní svůj život. A tato následná proměna je dlouhodobým procesem, vyžadujícím od člověka spolupráci, vyžadujícím jeho úsilí a námahu - a výsledky se začnou projevovat často až po létech usilovného snažení.
Když vás tady poslouchám, jak jste se v jediném okamžiku obrátili a jak prý nyní "chodíte v Duchu", tak mně z vás občas vstávají vlasy na hlavě. Nalháváte si, co není! A dá se to lehce poznat po způsobu, jak jednáte s ostatními - s pozice nadřazenosti "už spaseného", mazáka víry, udílejícího nevyžádané rady. Ovšem ujišťuji vás, že nevyžádané rady ani pes nežere!
Vaše svědectví o obrácení a následném chození už "v Duchu" je v principu jen novodobým obrazem z počítačové hry, kdy si klikneš myší na svého hrdinu a vybereš mu zbroj a dovednosti podle své chuti a svého přání. A tento váš hrdina následně už "maká".
Bůh ti může v jednom jediném okamžiku darovat meč (Ducha), ale tím se z tebe ještě nestane zručný a obávaný šermíř! Pořád budeš jen neobratný ňouma, jen dneska pro změnu zase s mečem. A protože meč je ostrým nástrojem, můžeš se s ním ve své neobratnosti dokonce i sám poranit! Má - li z tebe skutečně něco být, čekají tě léta dřiny, cvičení v sebekázni, v odříkání, v sebeovládání - než se vůbec začnou projevovat nějaké výsledky. Takto to funguje v našem reálném světě!
Vy všichni jste prý něco "ZAŽILI" - a na to se odvoláváte, tím argumentujete (zcela od věci, zcela zbytečně a bez účinku). Je to plané!
..."Oko evidentně neprožil následující:"....
Zážitek je věc subjektivní, může tedy být jen v rovině klamných pocitů a přitom docela reálný. Proto se sám o sobě nedá použít jako relevantní argument, nýbrž jen jako srovnávací "etalon" ve sdílení s lidmi, kteří zažili podobnou zkušenost. A i v tomto případě splývá objektivní se subjektivním, realita s virtualitou!
Za vzor skutečného pravdivého obrácení můžeme mít apoštola Pavla. Ten totiž své obrácení stvrdil svým dalším životem a tím teprve ho učinil pravdivým. Naplnil svůj další život právě tímto obrácením. A pokáním. Kdyby nevytrval až do konce, stal by se jen dalším z řady prázdných mluvků, jakých tu potkávám všude plno.
Apoštol Pavel byl Bohem sražen s koně. Bůh ho na tři dny oslepil, aby ho nic vnějšího nerušilo a on mohl duchovně prozřít. To byl ten Boží "start" apoštolova obrácení. Pak následovaly tři další roky Pavlovy přípravy na své nové poslání - ono "cvičení se zacházením s mečem (Ducha) - námahy, odříkání, tužení - až byl konečně připraven pro novou službu ( a o důležitosti této proměny člověka za účasti už také vlastní námahy já mluvím). Pak teprve, po třech létech už připraven, odešel do Jeruzaléma, aby se tam setkal s Petrem (Kristem ustanoveným pastýřem stáda církve) a vyžádal si od něho souhlas se svou další apoštolskou činností. Všimněte si, že nejednal jen na základě Božího pověření, že se také představil Petrovi a konal v jednotě s celou církví! Až po setkání s Petrem začal apoštol Pavel svoji apoštolskou činnost.
To je realita skutečného obrácení, ve které je zahrnuta nejenom samotná osoba ve své další proměně, ale také její návaznost, napojení na skutečnou Kristovu církev - nejen na jakési "satelity", které se za ni vydávají a kterých je všude plno.
|
]
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 10:11:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty konkrétní texty Písma z učení apoštolů ohledně církve ti schází ? Je církev společenství hříšníků ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7 (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. duben 2018 @ 13:23:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže je církev Kristova společenstvím hříšníků!
(L 15,7) Říkám vám, že tak bude v nebi větší radost nad jedním
hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti
spravedlivými, kteří pokání
nepotřebují."
(1 Pt 4,17-18) Přišel totiž čas, aby soud začal od Božího domu. A
jestliže začíná nejdříve od nás, jaký bude konec těch, kdo
nejsou povolní Božímu evangeliu?
"Jestliže spravedlivý stěží dochází spasení, kde se ukáže
bezbožný a hříšník?" (Jk 5,16) Vyznávejte své hříchy jeden druhému a modlete se jeden za druhého, abyste byli uzdraveni..... (1 J 2,1) Moje dítky, toto vám píši, abyste nezhřešili; a jestliže by někdo zhřešil, máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista, toho spravedlivého. (1 J 1,8-9) Řekneme-li, že žádný hřích nemáme, klameme sami sebe a pravda v nás není.
Jestliže své hříchy vyznáváme, on je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil nás od každé nepravosti. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Říman (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 13:57:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Církev Kristova je společenstvím ospravedlněných vírou. Těch, kteří skrze víru přijali Ducha svatého, stali se Božími dětmi. A jako očistění, ospravedlnění mají smělý přístup k Božímu trůnu milosti.
(L 15,7) Říkám vám, že tak bude v nebi větší radost nad jedním
hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti
spravedlivými, kteří pokání
nepotřebují."
Církev tvoří ne ti, co ještě nečinili pokání - hříšníci, ale ti, kteří už pokání učinili, byli obmytí a očištění krví Kristovou. A tudíž už nejsou hříšníci. Marnotratný syn od okamžiku, kdy se vrátil k Otci, Otec ho přijal, už dále není marnotratným synem.
(1 Pt 4,17-18) Přišel totiž čas, aby soud začal od Božího domu. A
jestliže začíná nejdříve od nás, jaký bude konec těch, kdo
nejsou povolní Božímu evangeliu?
"Jestliže spravedlivý stěží dochází spasení, kde se ukáže
bezbožný a hříšník?" Boží dům je církev. Tou jsou ospravedlnění, spasení lidé. Bezbožní a hříšníci jsou mimo církev. Ti Boží dům netvoří. To je snad z toho slova logické, ne ? (Jk 5,16) Vyznávejte své hříchy jeden druhému a modlete se jeden za druhého, abyste byli uzdraveni..... (1 J 2,1) Moje dítky, toto vám píši, abyste nezhřešili; a jestliže by někdo zhřešil, máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista, toho spravedlivého. (1 J 1,8-9) Řekneme-li, že žádný hřích nemáme, klameme sami sebe a pravda v nás není.
Jestliže své hříchy vyznáváme, on je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil nás od každé nepravosti. Všechna tato místa hovoří o jednom : Stává se, že člověk očištěný a obmytý Kristovou krví, Boží dítě, které bylo vzkříšeno k novému životu, které už není hříšníkem, zhřeší. Tato slova jsou pokyny k tomu, jak se rychle očistit. Je dobré tato uvedená místa nevytrhávat z kontextu a uvádět to, co Jan učí (apoštolské učení) celé. Včetně tohoto: - 6Kdo v Synu zůstává, nehřeší; kdo hřeší (je hříšník), ten ho neviděl ani nepoznal.
- 9Kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu, protože Boží símě v něm zůstává; ba ani nemůže hřešit, protože se narodil z Boha.
Církev Kristova, ti, co jsou v Kristu, které Otec zrodil a učinil svými syny, to mají takto : Řím 6: - 17Díky
Bohu za to, že jste sice byli služebníky hříchu, ale potom jste se ze
srdce přiklonili k tomu učení, které vám bylo odevzdáno.
- 18A tak jste byli osvobozeni od hříchu a stali jste se služebníky spravedlnosti
- 22Avšak
nyní, když jste byli osvobozeni od hříchu a stali se služebníky Božími,
máte z toho užitek, totiž posvěcení, a čeká vás život věčný.
Toto je Evangelium oko. Úžasná radostná novina, kterou je třeba hlásat a vysvětlovat lidem, aby mnozí byli ještě zachráněni. Toto Evangelium je mocí Boží ke spasení každému, kdo věří. Toto Evangelium má moc změnit hříšníka na posvěcené Boží dítě, milé Bohu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. duben 2018 @ 06:37:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Církev tvoří ne ti, co ještě nečinili pokání -
hříšníci, ale ti, kteří už pokání učinili, byli obmytí a očištění krví
Kristovou. A tudíž už nejsou hříšníci. Marnotratný syn od okamžiku, kdy se vrátil k Otci, Otec ho přijal, už dále není marnotratným synem."...
Vraťme se do reality.
..."Stává se, že člověk očištěný a obmytý Kristovou
krví, Boží dítě, které bylo vzkříšeno k novému životu, které už není
hříšníkem, zhřeší. Tato slova jsou pokyny k tomu, jak se rychle
očistit. ...."...
Jestliže Boží dítě (které podle tebe prý není hříšníkem) zhřeší - čím tedy je, ne li právě tím hříšníkem?
Nevidíš ten rozpor ve vlastních slovech?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 24. duben 2018 @ 19:54:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není hříšníkem. Tím bylo, nyní je ospravedlněným Božím dítětem
- Římanům 5, 19Jako
se neposlušností jednoho člověka mnozí stali hříšníky, tak zase
poslušností jednoho jediného mnozí se stanou spravedlivými.
- Jan 9, 31Víme, že hříšníky Bůh neslyší; slyší však toho, kdo ho ctí a činí jeho vůli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 11:14:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vymlouvat ti, že ty už nejsi hříšníkem nebudu. Bylo by to zbytečné.
Máš pravdu. Oko, uvěřil jsem Kristovu evangeliu, na rozdíl od tebe. A jsem pro Jeho zásluhy a obrovské milosrdenství ospravedlněn z víry.
- Římanům 4, 7‚Blaze těm, jimž jsou odpuštěny nepravosti a jejich hříchy přikryty.
- 8Blaze tomu, jemuž Hospodin nepočítá hřích.‘
- Římanům 5, 1Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,
- 2neboť skrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti. V ní stojíme a chlubíme se nadějí, že dosáhneme slávy Boží.
- 3A nejen to: chlubíme se i utrpením, vždyť víme, že z utrpení roste vytrvalost,
- 4z vytrvalosti osvědčenost a z osvědčenosti naděje.
- 5A naděje neklame, neboť Boží láska je vylita do našich srdcí skrze Ducha svatého, který nám byl dán.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7 (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 13:52:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, Oko argumentuje dobře, souhlasím s ním. Ona sedmá kapitola je zde pro mnohé docela obtížná a proto hledají v ostatních kapitolách, že to sv. Pavel tak nemyslel a podobné výmluvy. To co apoštol Pavel popisuje v 7. kapitole je velmi reálné a bytostně se nás to dotýká. Přesně v ní vysvětluje, oč se tu dlouho vedou spory a v čem se mnozí mýlí. Boj se hříchem, je boj na celý život a my máme výhodu, že můžeme tuhle cestu můžeme díky Kristu, začínat stále znovu. pokud na té cestě upadneme. (Kdo si myslí, že stojí,ať si dá pozor aby neupadl )
Pokud bychom se považovali za definitivně spasené, byla by nám Kristova oběť už k ničemu.
Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Říman (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 14:14:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Honzo,
To co apoštol Pavel popisuje v 7. kapitole je velmi reálné a bytostně se nás to dotýká.
Bytostně se dotýká těch, kteří nejsou v Kristu a usilují bojovat s hříchem. Pak to dopadá tak, jak to Pavel popisuje. Žalostně a marně. Východisko z toho je nikoli celý život se tak marně škubat s hříchem a stále prohrávat, ale vejít do Krista - poznat zákon Ducha života v Něm, který osvobozuje od zákona hříchu a smrti. Jak se člověk dostane "do Krista" ? Jak se ocitne v Kristu ? To je to, co by tě mělo Honzo zajímat. Kdo je v Kristu, je novým stvořením. Staré věci pominuly, hle, vše se stalo nové. Kdo je v Kristu už není otrok hříchů, už není hříšník, je nové stvoření, pro něhož už není žádné odsouzení. Kdo je v Kristu, už se nemusí škubat s hříchem jako v kapitole ˇ7.
-
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 14:37:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj rosmano, list Římanům je psán znovuzrozeným věřícím v Krista. Kdyby se jich 7. kapitola netýkala, Pavel by ji do listu nenapsal. Odpověď na to, proč list Římanům 7. kap. obsahuje, najdeme v kapitole osmé - chození podle těla a chození podle Ducha, zákon hříchu a smrti a zákon Ducha života. Kdyby nebylo sedmé kapitoly, osmé kapitole bychom nemuseli rozumět správně a mohli bychom si myslet, že tělesnost už problém není. Ale podle 1. listu Korintským víme, že tomu tak není - 1K 3:3. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 15:26:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já to vidím jinak Willy. Apoštol Pavel vkládá do listu tento poněkud nesourodý text (zhruba od 7. verše 7. kapitoly), srovnáme-li jeho učení v kapitole 5., 6., začátek 7., dále 8.,9.a10. , proto, aby věřícím v Krista (zvlášť ještě zmiňuje ty, kteří znají zákon) ukázal, co a jak se to projevuje, když je člověk pod zákonem, když nezemřel s Kristem, není v Kristu (nepřijal Krista, nepoznal, co v Něm máme) - projevuje se to tak, že je otrokem zákona hříchu. Dokud spolu s Kristem nezemřel, panuje nad člověkem zákon - zákon hříchu. ˇViz verš 1, 7.kap :
- 1Což nevíte, bratří – vždyť mluvím k těm, kteří znají zákon – že zákon panuje nad člověkem, jen pokud je živ?
A Pavel to popisuje, jak ten zákon, když člověk s Kristem nezemřel (neuvěřil tomu, že s Ním zemřel a spolu s Ním byl pohřben), není s Kristem pohřben, působí - člověk marně bojuje s hříchem, protože zákon hříchu je silnější.Až ten člověk spolu s Kristem hříchu zemře (pozorně si přečti kap.6.) a je spolu s Kristem pohřben v jeho smrt (uvěří tomu, že s Ním zemřel a byl spolu s Ním ve křtu pohřben), může spolu se vzkříšeným Kristem vstoupit na cestu nového života, osvobozený od hříchu.- 4Byli
jsme tedy křtem spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom – jako Kristus
byl vzkříšen z mrtvých slavnou mocí svého Otce – i my vstoupili na cestu
nového života.
To se ale již stalo, je to otázka přijetí vírou. Otevření vnitřního zraku, abychom viděli, co nám v Kristu bylo darováno. A proto Pavel píše tu nádhernou oslavu Boží milosti - kapitolu 8. Co nám je v Kristu darováno. Když člověk vírou přijímá Ducha svatého, přijímá i ten zákon Ducha života, který osvobozuje od zákona hříchu a smrti. Člověk, který přijal Ducha svatého, přece nemůže zůstávat pod zákonem hříchu a smrti, jak je popisován v kap.7. Duch svatý nám zjevuje, co nám bylo v Ježíši Kristu darováno. Kdo nemá Ducha Kristova, ten to samozřejmě nechápe a nemůže přijmout.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 16:41:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenže zákon Ducha života osvobozuje a působí jen v těch, kdo chodí podle Ducha a navíc působí převážně pozitivně, tzn. že nebrání tělesnému křesťanu, aby zhřešil. Je-li někdo tělesný a chodí podle těla, pak to nutně vede k tomu, že působí i zákon hříchu a smrti a skutečnost, že je člověk věřící, na tom do chvíle pokání a nesení ovoce pokání nic nezmění. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 16:51:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S tím bych souhlasil. Otázka ovšem je, co je to za kategorie "tělesný křesťan". Žít podle těla znamená smrt. Křesťan nekřesťan. Tedy stejně jako nekřesťan, jako ten, který Krista nepoznal, nepřijal a neuvěřil v Něj.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 17:28:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otázka ovšem je, co je to za kategorie "tělesný křesťan". To je biblická kategorie.
Křesťan, který chodí podle těla. Apoštol Pavel tak označil Korintské věřící, jak jsem psal. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 15:45:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jinak Honzo souhlasím s tebou, že musíme celý život bojovat dobrý boj víry. Ale všimni si, že máme bojovat boj víry, to znamená usilovat stát ve víře v Kristu. Držet se silně vírou toho, co nám bylo v Kristu darováno. Nedat se z toho postavení vyšťouchnout. Žádnou nevěrou, žádným falešným učením, žádnými tělesnými žádostmi a svody světa. Nemáme bojovat marný boj s hříchem jako otroci hříchu, jako ti, co jsou celý život pod zákonem hříchu, jak jej popisuje Pavel v té 7. kapitole. To rozhodně ne ! Nad takovouto marnosti boje s hříchem zvítězil Ježíš na golgotském kříži. Pokud se někdo poznává sám sebe v takovémto položení, jak je popsáno v 7. kap., je zde jediná a moc dobrá rada - rychle "do Krista". Skrýt se ve víře v Kristu! Volat k Bohu, aby očistil, odpustil a zachránil, aby otevřel duchovní oči na to, co nám je v oběti Krista darováno ! A jsou to úžasné věci ! Opravdu nemusíme otročit hříchu. A Bůh je úžasný ! O Něm je napsáno, že je bohatý (štědrý) ke všem, kteří Ho vzývají ! (Řím 10):
- 11neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
- 12Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
- 13‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 11. duben 2018 @ 21:07:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj,
Dovol pár otázek. Apoštol Pavel byl či nebyl znovuzrozený ? Byl sv. Pavel novým stvořením ? Pokud ano, proč klade tyto otázky ? Musel sv. Pavel bojovat se hříchem ? Byl sv. Pavel v Kristu a nebo se škubal v hříchu?
Jak se projevuje nové stvoření - s dovolením mnoho zdejších výroků diskutujících má k novému stvoření hodně daleko a mnoha nově stvořeným to vůbec nevadí, nepřipadá ti to podivné ?
To co tu říkáš je součástí tvého učení a snad kamenem úhelným - já mám jiný názor a vidím to jako nebezpečné a zavádějící učení. Možná je to úmyslem ducha zla, jak lidi svést. V tomto se prostě neshodneme a bohužel pro nás, skutečnost poznáme až na konci naší pozemské pouti.
Velmi pravděpodobně jsou oblasti, kde shodu nalezneme, případně se můžeme vzájemně poznávat nebo obohatit (různá vyznání) prosím věnujme se jim, bude to prospěšné nám oběma a neřešme věci, kde se rozcházíme. Zbytečně pak plýtváme slovy a občas někteří i zbytečnými emocemi, jak je tu vidět.
Vyprošujme si vzájemně dary Ducha svatého, je nám jim velmi zapotřebí.
Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 22:06:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Honzo, k těm otázkám: Apoštol Pavel byl či nebyl znovuzrozený ? Byl. Byl sv. Pavel novým stvořením ? Pokud ano, proč klade tyto otázky ? Byl novým stvořením. Nevím přesně, které otázky Pavla máš na mysli. Třeba tuto :
- 24Jak ubohý jsem to člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?
Pokud myslíš tuto, tak já vidím ten důvod, proč takovou rétorickou otázku pokládá v tom, že chce čtenářům v Římě vysvětlit otroctví hříchu a neschopnost se toho otroctví zbavit, pokud člověk vírou nepozná a nepřijme, že spolu s Kristem zemřel, byl spolu s Kristem ve křtu pohřben a spolu s Kristem vstal k novému životu a nepřijme vírou Ducha svatého a nežije v Kristu. Vykresluje tímto příkladem, jak je možné zákonu hříchu uniknout - zemřít. A to se díky Bohu stalo. V Kristu jsme spolu s ním zemřeli. Musel sv. Pavel bojovat se hříchem ?Ano. Ale ne tak, že by marně prohrával a byl otrokem hříchu, jak to popisuje v 7. kapitole. To podle mě byla jeho zkušenost před obrácením, jako horlivého farizeje. Jako obracený člověk, který dobře poznal Krista a byl plný Ducha svatého dobře věděl, jak vítězit nad hříchem a hříchu určitě neotročil. V tom smyslu také psal své pastýřské listy, rady a napomenutí. Byl sv. Pavel v Kristu a nebo se škubal v hříchu?Byl v Kristu. Nebyl otrokem hříchu a neškubal se bezmocně s hříchem. Věděl jak vítězit a pokyny k posvěcenídával všem svým posluchačům. Jak se projevuje nové stvoření - s dovolením mnoho
zdejších výroků diskutujících má k novému stvoření hodně daleko a mnoha
nově stvořeným to vůbec nevadí, nepřipadá ti to podivné ?Trochu podivné mi některé věci připadají, to jo. Já ale nejsem soudcem. Pro tyto věci nepřestanu být skálopevně přesvědčen o realitě nového stvoření. Ap.Pavel určitě neplácal a vím, co to i pro mne znamená. Ty vidíš učení o novém stvoření jako nebezpečné ? V čem ? Co je na něm nebezpečného ? Vyprošujme si vzájemně dary Ducha svatého, je nám jim velmi zapotřebí.Honzo, pros Boha jako ap.Pavel prosil za Efezské (já budu prosit také) :
- 17Prosím, aby vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dal ducha moudrosti a zjevení, abyste ho poznali
- 18a osvíceným vnitřním zrakem viděli, k jaké naději vás povolal, jak bohaté a slavné je vaše dědictví v jeho svatém lidu
- 19a jak nesmírně veliký je ve své moci k nám, kteří věříme.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Říman (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 11. duben 2018 @ 18:58:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý den, pane Noname. To máte tak. Když se řekne zákon, mnozí myslí jen na svitky psané Tory. A všude, kde se v Ř7 píše slovo zákon, myslí na toto. Jenže to takto není. Pavel sice psal o tomtéž Zákonu Božím, ale v několika úrovních. A v Ř7 také popisoval 2 doby, kdy žil: 1.bez Zákona, a potom 2.kdy Zákon přišel. A potom v přechodu do Ř8 psal o době přítomné, kdy: 3. Zákon ducha života v Kristu ho osvobodil od Zákona hříchu a smrti. Vyložit ten verš není složité, ale problém bývá právě v tom prázdném obsahu slov. Ten verš lze přepsat samozřejmé srozumitelněji a to i pomocí toho kontextu v 8.kapitole. Spíše očekávám reakce, tak nevykládám. Ale co Vám chci napsat: vrátit se k beZákonnosti nebo do beznaděje, není zrovna to pravé ořechové. A vzhledem k odporu některých k Zákonu, zůstává u takové naděje v beznaději - u doufání. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ř (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 11:25:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Voto.
Z křesťanského pohledu je závazné Desatero, je v něm obsaženo všechno co je potřebné, včetně miluj svého Boha a miluj svého bližního. Toru bych do toho netahal. List byl psán Římanům, tedy bývalým pohanům.
Hřích je porušení desatera (zákona) a hříchu podléháme v menší či větší míře všichni, to je naše lidská nedokonalost. Sv. Pavel si tohle dobře uvědomoval a proto o tom mluví. Zrovna tak máme skrze Krista odpuštění, pokud o to budeme stát. V Kristu máme naději, že obstojíme ve všech zkouškách a pokušeních které nás v životě potkají, také odpuštění pokud upadneme a možnost začít znovu.
Jen na vysvětleno, oslovení TY je pro mě přátelské oslovení a je bez rozdílu věku a také tak to přijímám od druhé strany. Pokud komukoliv lépe vyhovuje VY nemám s tím problém. No a ahoj může být křesťanský pozdrav (Ah honorem Jesu)
Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 19:07:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | - Noname:
- Z křesťanského pohledu je závazné Desatero, je v něm obsaženo všechno co je potřebné, včetně miluj svého Boha a miluj svého bližního.
- Exodus 20, 4-6
- Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí,
- ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají.
- http://www.farnost-recice.cz/clanky/duchovni-slovo/ikona-nejsvetejsi-trojice-andreje-rubleva.html
- http://farnostodry.cz/wp-content/uploads/DGC_0529.jpg
- https://cz.123rf.com/photo_30843085_socha-l%C3%AD%C4%8Dit-nejsv%C4%9Bt%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD-trojice-otce-syna-a-ducha-svat%C3%A9ho-v-zentralfriedhof-ve-v%C3%ADdni-austria-this-so.html
- List Jakubův 2, 10Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 13. duben 2018 @ 17:51:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | - 24Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlněn, a ne pouze z víry!
- 25Což nebyla i nevěstka Rachab podobně ospravedlněna ze skutků, když přijala posly a propustila je jinou cestou? –
- 26Jako je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 13. duben 2018 @ 19:55:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 19 Víme pak, že cokoli Zákon říká, říká těm, kdo jsou pod Zákonem, aby byla zacpána všechna ústa a aby všechen svět byl vinen před Bohem. 20 Na základě skutků Zákona totiž nebude v jeho očích ospravedlněno žádné tělo; neboť skrze Zákon přichází poznání hříchu.
Od kdy nevěstky dodržují Desatero?:-))) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. duben 2018 @ 06:23:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kdo z vás a jakým právem určuje, kdo je nevěstka a kdo není?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 14. duben 2018 @ 22:42:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevěstka Rachab nebyla nevěstkou? Aha, tak to jsem nevěděla, že jsi ji znal. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 17. duben 2018 @ 03:59:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak nejprve je třeba zauvažovat nad tím, z jakého skutku byl Abraham ospravedlněn a z jakého skutku byla ospravedlněna Rachab. Pak nad tím, proč učinili ty skutky, ze kterých byli ospravedlněni. Pak nad tím, proč bývá člověk ospravedlňován ze svých skutků. Pak nad tím, že člověk bývá ospravedlňován právě z víry, z níž koná ty své skutky. A nakonec nad tím, proč beze skutků nemůže být člověk ospravedlněn ze své víry a že bez víry jsou skutky stejně tak mrtvé jako víra beze skutku. Jakub poukázal na to, že jak člověk věří, tak i jedná a na jeho způsobu jednání se pak zjevuje, čemu člověk skutečně věří. Říci, že něčemu věřím a jednat způsobem v rozporu s tím, co říkám, jen ukazuje na to, čemu skutečně člověk věří. Víra beze skutku je proto mrtvá, neživá, jalová, prázdná - taková víra neexistuje, prostě není. Je jen klamem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 17. duben 2018 @ 17:30:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děláš chybu že odděluješ víru od skutku. Není víra a skutek. Jsou skutky víry. To je spojené. Na skutky v souvislosti s vírou je třeba pohlížet jako na neodělitelné KONÁNÍ motivované vírou. Převážná část skutkového výkonu víry, se primárně odehrává v duchovní oblasti. V současném chápání je pojem skutek materiálně zprofanovaný. Pojem skutek se dnes bere jako něco odtrženého od duchovního zdroje. Fakticky je však "materiální" skutek víry zviditelněním skutku, který se již odehrál v duchovní oblasti. Pro správné pochopení, přijetí skutků víry, je třeba uvidět duchovní působení na kterém skutek víry stojí, uvidět z čeho vznikl. Aneb cesta do pekla je dlážděná "dobrými úmysly a skutky". Takže pozor na to co je a co není skutek víry. Domnělé skutky víry jsou často mnohem horší, než ty žádné. A žádný skutek víry nemusí být žádný, může ta tím být duchovní slepota skutek víry uvidět a vnímat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 17. duben 2018 @ 17:55:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 》Děláš chybu že odděluješ víru od skutku. 《 Tu chybu nedělám. Přečtěte si laskavě pozorněji a pořádně, co jsem napsal. A také si přečtěte pozorně Jakubova slova. A pak se pokuste postupně odpovědět na to, co jsem psal. Pak odepisujte. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 18. duben 2018 @ 00:54:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ty čteš co píšu až do konce? Svůj skutek oddělený od víry jsi předvedl v reakci na invektivum v začátku mého komentáře. Záměrně jsem vložil narážku na tvou chybu na začátek jako test tvého zamotaného skutkaření. Snadný úlovek.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 18. duben 2018 @ 01:06:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane myslivče. Buď si to pořádně přečtete, co jsem psal, anebo si budete domýšlet a vymýšlet, a opět, jak je Vaším zvykem dělat své mylné a naprosto hloupé závěry. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 17. duben 2018 @ 20:14:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fňukáte na nesprávném hrobě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 18. duben 2018 @ 00:34:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fňuk, fňuk, fňuk fňučák, napučený pučák. Za ucho trefený jest makem. Na měsíc vystřelený prakem. Kdo tu všechno zmotá? Náměsíčník Vota..
:-))))))))))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 13. duben 2018 @ 20:01:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivče, Noname má na mysli nejspíš jiné desatero, ne ta přikázání, která dal Bůh Mojžíšovi. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 16. duben 2018 @ 18:38:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Spíš devatero.
Hele Meduňko. Mrkni na to, řvu u toho smíchy, málem jsem si natrhl bránici. :-)))) Ufff. už nemohu..
Bible v brněnském hantecu.
Šéf vlezl do Jerrycha a špacíroval tama. Vegetil tam jakési Zach, kápo od mlékařů, s těžkýma lováčema. Byl celé žhavé zbliknót Šéfa, jaké má kšelt, ale že byl zgrčenec, měla sajtna tlustý sklo. Tož fofroval gerádeaus a vydrápal se na fikus, kama měl Šéf valit. Šéf doklapal, nasísl navrch a hókl“ „Zachu, pila nýdr, na tutáč hamuju ve tvým kéru.“ Zach pila nýdr a lapl Šéfa jeden radovanec. Co to zgómli, valili křivý hemzy: „Placatí se u čórkařa!“ Zach zahamoval, a zahlásil Šéfovi: „Šéfe, sakum pikum lováče fifty-fifty se švorcovéma, a koho sem ošulil, zalepím na kvadrát!“ Šéf zahlásil: „Dneska dovalil retuňk do tohoto kéru. Dyť je taky mladé od Abroša. Mladé od borca dovalil špizovat a hodit retuňk tomu, co pozdechalo.“--------------------- Ježíš vešel do Jericha a procházel jím. Byl tam jistý člověk, jmenoval se Zacheus. Byl to vrchní celník, velmi bohatý. Rád by uviděl Ježíše, jak vypadá, ale nemohl, prorože tam bylo plno lidí a on byl malé postavy. Běžel napřed a vylezl na fíkovník, aby ho viděl, protože tudy měl procházet. Když Ježíš přišel k tomu místu, podíval se nahoru a řekl mu: „Zachee, pojď rychle dolů: dnes musím zůstat v tvém domě.“ On rychle slezl dolů a s radostí ho přijal. Všichni, jakmile to viděli, reptali a říkali:“´Vešel jako host k hříšníkovi!“ Zacheus se zastavil a řekl Pánu:“Polovici svého majetku, Pane, dám chudým, a jestli jsem někoho o něco ošidil, nahradím mu to čtyřnásobně!“ Ježíš mu řekl:“Dnes přišla do tohoto domu spása. Vždyť i on je potomek Abrahámův. Syn člověka přišel hledat a zachránit, co zahynulo.“ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapito (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 11. duben 2018 @ 09:43:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>To je oko pouze tvá pomýlená představa. Obrácení Pavla bylo samozřejmě pravdivé a ryzí od samého začátku. I Bůh od samého začátku svěřil Pavlovi to veliké povolání a nezpochybňoval s nedůvěrou Pavla, jestli svým životem to obrácení učiní pravdivým.<< A o tom to je. Řekněme, že pravda je shoda tvrzení se skutečností. >>On vás také bude utvrzovat až do konce, abyste byli bez úhony v den našeho Pána Ježíše Krista.<< Byli jsme povoláni podle předsevzetí. A to nejen Božího, ale i našeho. Ne podle našich skutků, které jsme udělali, aby se nikdo nemohl chlubit. A v ten soudný den dojde k vážení, posouzení, rozsouzení - misky na vahách - zda to předsevzetí bylo zachováno až do konce. Pán utvrzuje, aby .... a člověk?? Pavel si byl jist, že Pán své dílo dokončí v těch, kdo jsou mu věrni - ve věřících. A co oni?? Takovéto hleslo z bývalé doby: Věrni zůstaneme!!! Jen jestli nejen slovy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 18. duben 2018 @ 00:24:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zerykoklon. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. duben 2018 @ 22:22:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, je tu snad z tvé strany proti něčemu větší opozice, než proti rozhodnutí pro Boha, proti daru víry a pokání od Boha, proti znovuzrození, obrácení?
Pokud ano, proti čemu?
Že tu upřímně popisuješ vaši situaci, to ti chválím.
Je dobře, že píšeš vaši zkušenost z ŘKC takto otevřeně. A věřím ti, že při vašem obracení do vašich herezí a výkladů pod vlivem vaší sekty nemusí znamenat vaše rozhodnutí vůbec nic.
Žil jsem prázdnotu náboženství soch, obrazů a pověr, tak celkem vím, o čem píšeš, když se tu sdílíš s vaším životem.
Musíte mít těžký, ten váš spor. A s kým tento jistě těžký a důležitý spor vedeš?
Věřím ti, že pro tebe to určitě není a neznáš to, o čem křesťané píší.
A nalhávání určitě odněkud máš. Věřím ti, že je pro tebe nalhávání reálné, kdežto obrácení je pro tebe zatím jen virtuální svět.
A to už je tvá klasika: Pomluvy, lži, projekce. tvoje "svoboda hřešit".
Já snad s tebou někdy jednal z pozice nadřazenosti "už spaseného"? Někde jsem ti udílel nějaké rady?
Já jsem Toník. Píšu tu pod nickem Cizinec. Reaguji na to, co píšeš, jak popisuješ věrně, upřímně a otevřeně tvůj svět. A vážím si toho, že se tak otevřeně sdílíš na křesťanském portále.
Diskutuji s tebou k tématu a většinou se ptám, co konkrétně ty žiješ. A když se vyhýbáš otázce, začneš takto pomlouvat a lhát, tak se znovu slušně zeptám.
O jakých nevyžádaných radách to píšeš? Jestli jsem ti někdy udělil nějakou radu, tak jednou, dvakrát v historii.
To sis nás s někým spletl.
Možná s tvým virtuálním světem ve tvé hlavě, o kterém tu tak často píšeš?
To je moc dobře, že to víš.
V našem světě to funguje hodně podobně. S tím drobným rozdílem, že mečem Ducha svatého nemůžeš ublížit žádnému člověku, natožpak sobě.
To sis nás s někým spletl.
Možná s tvým virtuálním světem ve tvé hlavě, o kterém tu tak často píšeš?
Jo, zase ty vaše zážitky a pocity. Stále dokola.
Díky ale za upřímný opis toho, co žijete.
Přesně tak.
Pavel zažil obrácení, znovuzrození a svědčí o něm jasně ve svých dopisech - tak jako každý křesťan. Pak šel také do Jeruzaléma, aby byl v jednotě a "neběžel snad nadarmo". Úplně stejně, jako každý z nás nebo kdokoliv jiný z křesťanů.
V tom se liší od těch vašich "satelitů" co je jich plno v Římě, New Yorku, Soulu či Koclířově.
Stando, ty tu popisuješ vaši situaci, stále dokola: Žádné rozhodnutí, žádné obrácení, vaše Nalhávání, Subjektivní Pocity, Zážitky, Výklady, Sekty, Hereze, Gesta, Nalhávání, počítačové hry, Avengers a tak pořád znovu a znovu. To je tvůj svět. Ne moc bohatý, ale jistě autentický, protože ho popisuješ upřímně a otevřeně a vypovídá o tom, co asi tak žiješ.
My zase popisujeme náš svět: Naši beznaděj a ztracení ve hříchu a jeho otroctví, Boží evangelium a jeho moc, která nás z otroctví hříchu vysvobodila, víru, kterou nám přineslo Boží Slovo, ten Boží dar (a ano, Boží víra je dokonalý dar, protože Bůh dává dokonalé dary - to jsi snad pochopil jediné z našeho života dobře).
Píšeme o rozhodnutí pro Boha, o obrácení, o vydání našeho života Jemu do rukou.
Popisujeme nový život, který máme v Pánu Ježíši, pokání, které nám Bůh daroval, život s Bohem, který žijeme. Píšeme o tom, co znamená, že nám Bůh dal nové srdce, nového ducha a co to neznamená, a svědčíme o tom, že Bůh je živý a jedná v životě člověka.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapito (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 08:58:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."mečem Ducha svatého nemůžeš ublížit žádnému člověku, natožpak sobě."...
Meč Ducha je darem od Boha, je nástrojem - a je velice ostrý. Je to darovaná schopnost lidskému duchu, aby výmluvně hlásal evangelium ostatním lidem (typickým příkladem takto obdarovaného může být jáhen Štěpán). Když však nástroj použiješ špatně, proti záměru Boha, můžeš ublížit.
V biblické historii bylo hodně lidí, kteří zneužili výjimečné Boží dary jinak, než Bůh zamýšlel. Namátkou: silák Samson.
..."Píšeme o rozhodnutí pro Boha, o obrácení, o vydání našeho života Jemu do rukou.
Popisujeme nový život, který máme v Pánu Ježíši, pokání, které nám Bůh
daroval, život s Bohem, který žijeme. Píšeme o tom, co znamená, že nám
Bůh dal nové srdce, nového ducha a co to neznamená, a svědčíme o tom, že
Bůh je živý a jedná v životě člověka. "...
Nic proti tomu! Ale píšete to z pozice svého virtuálního vnímání.
- Např. přečetli jste si, že Kristus náš dlužní úpis přibil na kříž - a z toho usoudili, že žádný hřích vlastně mít nemůžete - že vám už byl "odpuštěn - už s předstihem dvou tisíc let!
Je to NÁBOŽENSKÝ DILETANTISMUS, kabaretní magie - žádná skutečná víra!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. ka (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. duben 2018 @ 15:13:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když však nástroj použiješ špatně, proti záměru Boha, můžeš ublížit.
A to píšeš o něčem, co znáš reálně ze svého života? Ty sis nějak ublížil mečem Ducha svatého? Nebo jsi někomu ublížil?
Nebo si opět - jako tak často - domýšlíš něco o něčem, co neznáš a s čím nemáš osobní zkušenost?
Ale píšete to z pozice svého virtuálního vnímání.
A co přesně z toho, co žijeme, je pro tebe Stando zatím to "virtuální vnímání"?
To, že jsme byli zcela ztraceni v hříchu, otroci hříchu, bez naděje na světě, bez účasti na smlouvách?
Nebo je pro tebe zatím virtuální Boží evangelium, ta moc ke spasení každého, kdo věří?
Nebo je pro tebe virtuální víra Božímu slovu?
Nebo je pro tebe virtuální rozhodnutí žít pro Boha, vydat mu svůj život?
Nebo je pro tebe zatím virtuální obrácení?
Nebo je pro tebe virtuální znovuzrození a nové srdce od Boha?
Nebo je pro tebe virtuální pokání?
Nebo je pro tebe virtuální život s Bohem?
Nebo více z těch věcí?
- Např. přečetli jste si, že Kristus náš dlužní úpis přibil na kříž - a z toho usoudili, že žádný hřích vlastně mít nemůžete - že vám už byl "odpuštěn - už s předstihem dvou tisíc let!
Je to NÁBOŽENSKÝ DILETANTISMUS, kabaretní magie - žádná skutečná víra!
Stando, naprostý souhlas. Tyto tvoje podivné představy, projekce a tvůj virtuální svět jsou určitě náboženský diletantismus a kabaretní magie, žádná skutečná víra. Je dobře, že sis vědom toho, jak tu působíš.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 11. duben 2018 @ 07:48:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten Ratzinger se nezdá :-). A to už v roce 1958 ! Jen škoda, že v době svého "papežství" se mi už nezdal až tak radikální a rozhodný se situací v řkc něco udělat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římanům 7. kapitola (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. duben 2018 @ 23:43:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | On ten článek je taková extra výjimka na celém tom webu, kde je jasně, přímo a bezobalu popsané, co jsme žili.
Jinak jsou tato témata obvykle zmatek nad zmatek - viz například tento článek. Z něho vysloveně čiší útržkovitá znalost tématu. Na upřímný, jasný a průzračný dotaz následuje zmatek pojmů, poloinformace či dezinformace, dohady, domněnky, pokusy. Na místě, kde by mělo zaznít jasné Boží evangelium, jen samá člověčina. Což jsme ostatně zažívali při podobných dotazech (nejen)ve zpovědnicích před třiceti lety naprosto stejně. |
]
|
|
|
|