Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 189, komentářů celkem: 429730, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116621176
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Ježíš a lidská oběť (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 21. únor 2018 @ 10:27:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku,

děkuji. Zatím se k tomu vrátím jenom stručně (z časových důvodů), snad budu moci více později.

Předně, řada či většina těch veršů patří mezi mé oblíbené a pro mne dobře známé. A myslím, že většinou jim rozumím, že se opravdu jedná o všechny lidi (ale výjimky tam budou, což spíše usuzuji z kontextu celého Písma).

Pár poznámek:

//Tomu "vy všichni" rozumím: Vy všichni, vyvolení i nevyvolení. Tedy i Petr, Tomáš a další. Tedy že se nestalo, že by nějací "vyvolení" neodpadli. A opravdu všichni pak odpadli a Ježíše opustili. 

Myslím, že na popis událostí, které se týkají stavu věci na počátku vzniku církve, musíme být někdy docela opatrní, pokud jde o jejich výklad a jejich interpolaci a zobecnění do celých dějin církve a období milosti. Toto se týká zejména Skutků, kde některé záležitosti byly víceméně jednorázové, dočasné. Ani nevím, zda tato myšlenka je primárně z mé hlavy, ale určitě jsem takový názor četl i z pera renomovaných církevních učitelů (minimálně jednoho, i když už nevím, kterého :-) )

A tím, co mi píšeš o 'odpadnutí po ukřižování', jsem si uvědomil, že to nejspíše patří do téže 'kategorie' - ukřižování a smrt Krista (jednorázová událost v dějinách) byla tehdy zřejmě pro učedníky a apoštoly šokem. Oni neměli to poznání, co máme my dnes, dva tisíce let po té. Byli zmateni, obětovali chození s Pánem Ježíšem rok(y) života a najednou byl mrtvý. Prostě těžko věřili jeho slovům, že bude vzkříšen. A tak odpadli. Bylo to však před tím, než byl dán Duch Svatý, před tím než byla ustanovena církev, tj. 'shromáždění vyvolaných' v pravém smyslu slova.

Jinak zrovna zde tomu všichni rozumím spíše selektivně, i když je to v tomto případě zcela nepodstatné. Vnímám to jako zdůraznění toho, že odpadli všichni ti, co Mu byli blízko, blízcí. Těžko mohli odpadnout třeba ti, co jej nechali ukřižovat. Neměli jak odpadnout, neboť Pánu Ježíši nevěřili nikdy. Opravdu to všichni tu podle mého zahrnuje všechny, kteří do té doby Ježíši věřili, ale nikoliv ty ostatní. Snad uznáš sám, že ti ostatní neměli od čeho odpadnout :-).


A ano, věřím, že Ježíš v podstatě umřel za všechny lidi, že Kristus smířil sebe/Boha se světem, i tomu, že Bůh si přeje, aby všichni lidé uvěřili a byli zachráněni.

Ale taky věřím, že to není možné, že to nenastane. Není to podle mne možné z přibližně stejných důvodů, jako nebylo možné stvořit svět bez zla, bez smrti, prostě nějaký ideální. Je to tedy má logická úvaha, se kterou nemusí ostatní souhlasit. Ale pokud je Bůh všemohoucí a vševědoucí, milující, milosrdný a neskonale dobrý, je sotva představitelné a připustitelné, že by vytvořil svět, na kterém je nyní tolik zla a vzpoury pro Bohu, když by měl možnost vytvořit svět bez těchto nešvarů.

Pro taky píši o vyvolených, stejně jako Písmo, a není mi příjemné hovořit o nevyvolených - ono je to spíše o rozhodnutí těch lidí nemilovat Boha. Bůh prostě vyvolí ty, kteří jej milují, resp. budou milovat věčně. A ostatní pak zůstanou venku. Nebude je přece nutit do poslušnosti, do lásky. To přeci nejde. Proto se mi líbilo jak jsi psal o svobodě v souvislosti s láskou.

Jednou věcí si nejsem jistý, a tak se Tě zeptám přímo. Věříš, že nakonec budou všichni lidé všech dob spaseni a budou s Bohem na věčnosti? Nebo věříš, že někteří budou odsouzeni a nebudou s Bohem věčně?

Pokoj Tobě,

wollek


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy