Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 332, komentářů celkem: 430035, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 584 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Frantisek100
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116762323
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a lidská ob (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. únor 2018 @ 08:28:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
"Pokud mne někdo poprosí o pomoc, tak mu rád pomůžu" => implikuje tato podmínková věta automaticky, že potřebuji někomu pomáhat? Podle mne nikoliv. Je to prostě skutek lásky, nikoliv potřeba. Podobně Bůh jedná v lásce, a nikoliv podle svých potřeb.

  Ale takhle bych se já neptal. Tohle je přesně styl nelogické otázky. Ta věta samozřejmě neimplikuje že potřebuješ někomu pomáhat a ani bych to tak nechápal. 

  Kdybys větě "Pokud mne někdo poprosí o pomoc, tak mu rád pomůžu" rozuměl jako "podmínkové", zeptal bych se například:

  1. Když tu větu chápeš jako podmínkovou, tak abys někomu pomohl, potřebuješ (je nutné) aby tě někdo poprosil pomoc?
  2. Když tu větu chápeš jako podmínkovou, tak když tě někdo nepoprosí o pomoc, nepomůžeš mu?

  To pro mne znamená slovo podmínka.

  Stejně tak, pokud chápeš větu "Jestliže své hříchy vyznáváme, on je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil nás od každé nepravosti" chápeš jako "podmínku", tak se ptám:

  1. Je nutné Bohu aby mu někdo vyznával hříchy, aby mohl Bůh odpustit?
  2. Hříchy, které nevyznáš, ti Bůh neodpustí?

  "Podminku" chápu jako věc nutnou/potřebnou/nezbytnou pro splnění druhé části věty. Ty ne? Pokud ne, tak jak rozumíš slovu "podmínka"?
  
  Já ty věty nechápu jako "matematicky podmínkové", ale jako informativní, rozpoznávací, ujišťovací. V případě 1 Jan 1, 9 je to navíc věta pro "vyvolené", o kterých si snad taky myslíš, že jim Bůh odpustil a že tedy jejich Boží odpuštění není závislé na tom, zda ti lidé vyznávají či nevyznávají hříchy.


  Na druhou stranu lidi, které Bůh nevyvolil, o těch si myslíš, že jim Bůh neodpustil, jestli tě chápu dobře. Jestli tu větu chápeš jako "podmínkovou", tak bych se zeptal: Co se podle tebe stane, když vyznávají hříchy nevyvolení? Odpustí jim Bůh jejich hříchy?


Stejně tak větu: "kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a neopodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života." nechápu jako podmínkovou, ale jako informativní. Pokud by to byl logický výrok, dal bych mezi ty věty znaménko ∧ a ne ⇒.


Pak mne zajímá co přesně myslíš tím




  Ne 99%, ale 100%. Pokud by Boží milost poznali a přijali, tak ano.  Ano, tomu věřím. Věřím, že Boží milost je "neodolatelná". Pokud člověk pozná a zažije Boží milost a Boží odpuštění, věřím, že začne činit pokání.
  "Problém" nevidím v tom, že bych chyběla Boží milost, Boží odpuštění, Boží dobrota či cokoliv takového, ale že ji lidé neznají.


  No, pak doporučuji ke studiu NZ a slova typu "všichni" a "každý". Je to sice trochu delší, ale stojí za to. Některá míst jsem už uváděl.

  Pak máme ovšem rozdílné bible ;-)  V mé bibli se o svobodě mluví a řekl bych, že je to jedno ze základních témat. O svobodě jsou celé pasáže Římanům, Galatským. Vysvobodit lidi bylo základní poslání Ježíše. Svoboda byla jedna z prvních věcí, co jsem v křesťanství zažil (a ještě před tím, než jsem se křesťanem stal).

  Tomu věřím. A s tématem mám velmi rozsáhlou zkušenost jak osobní, tak zprostředkovanou a ta odpovídá tomu, co se o svobodě v bibli píše.


  ?? 
  Já?
  To určitě ne

  Kde používám slovo "svoboda" jinak?


  A z čeho usuzuješ, že nemám zkušenost Jidáše? (Kromě tvých domněnek?)

  Píšeš, že dnes zkušenost soudu nemá nikdo. Z čeho tak usuzuješ? (Kromě tvých domněnek?)¨


  To s tématem Božího soudu ale nesouvisí. 

  Potřebuješ umřít tělesně na to, abys mohl poznat Boží soud nad svým životem? 


  Rozumím, že tu píšeš své domněnky. Přivítal bych, kdyby byly podložené něčím více, než opakovanými tvrzeními, přemýšlením a dedukcemi - tedy buď realitou života, nebo písmem.


  Ano, tak tomu rozumím. Pokud lidé nepřijmou Boží milost, budou souzeni za svoje skutky a to spravedlivě. 


  Nestíhám ani číst, ani odpovídat, tak jen zkratkovitě ...

  Toník




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy