|
Právě je 563 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116642687 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. červen 2016 @ 22:06:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Přesněji řečeno římskokatolická církev si toto dala do své praxe na základě učení apoštola Pavla o tom, že svobodný slouží výhradně Bohu, zatímco ženatý se stará o to, jak by se zalíbil své ženě! (1 Kor 7,32-33) Přeji si, abyste byli bez starostí. Kdo není ženatý, stará se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu,kdo se však oženil, stará se o věci světa, jak by se zalíbil své ženě.
Stando, a jak to máš ty?
Staráš se o věci Pána? Nebo se staráš o věci světa, jak by ses zalíbil tvojí ženě?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. červen 2016 @ 06:45:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Osobní útok?
(1 Kor 7,32-33) Přeji si, abyste byli bez starostí. Kdo není ženatý, stará
se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu,
kdo se však oženil, stará se o věci světa, jak by se zalíbil
své ženě.
Také já to mám podobně.
Starám se o věci Pána podle svého životního povolání do manželství. Pochopitelně toto přináší starosti navíc.
Vidím, že tato slova apoštola Pavla ti docela hodně leží v žaludku a nemůžeš je jaksi strávit!
Bohužel nejsou ani zdaleka jedinými, nad kterými zavíráš oči.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 20. červen 2016 @ 06:59:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Osobní útok?
Jednoduchý dotaz na tvůj život je pro tebe "osobní útok"?
Zajímavé uvažování.
Vidím, že tato slova apoštola Pavla ti docela hodně leží v žaludku a nemůžeš je jaksi strávit! Bohužel nejsou ani zdaleka jedinými, nad kterými zavíráš oči.
No, to by bylo, abys nedodal nějakou tvou domyšlenku z tvého virtuálního světa ve tvé hlavě. Díky za přídavek tvého uvažování ke tvé odpovědi. Kdyby tě zajímalo něco z mého života, tak se místo domýšlení podle toho, co žiješ ty, zeptej.
Ne, Stando, nejsem už římskokatolík, aby mi ležely v žaludku slova apoštola Pavla. Když podle vás a vašeho života posuzuješ druhé, pleteš se úplně stejně, jako když Myslivec věští druhým podle svého vlastního života.
Jestli dobře rozuzmím tvé odpovědi, tak ti slova apoštola Pavla leží v žaludku a nevěříš jim, jen se to bojíš napsat přímo, tak si tvůj postoj promítáš do druhých, jako to děláte vždy, když se bojíte napsat přímou odpověď?
Starám se o věci Pána podle svého životního povolání do manželství. Pochopitelně toto přináší starosti navíc.
Staráš se tedy o věci světa, jak to píše apoštol Pavel?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. červen 2016 @ 07:42:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Cožpak ty se nestaráš i o věci světa, o potřeby rodiny? Proč jsi tedy zaizoloval svůj barák polystyrénem? Snad před útoky zlého ducha?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. červen 2016 @ 22:03:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Copak, Stando? Jednoduchá a přímá otázka tě vyvede z míry že ani nedokážeš odpovědět?
Snad že by se ukázalo, že se přeci jen taky někdy staráš o věci Pána, kdežto vaši "duchovní" a lidi, co nejsou ženatí, se docela běžně starají o věci světa, například jak sehnat nějakou ženu či jak dostat ze státu pár miliard na platy? A že tedy váš výklad toho místa písma je hooodně mimo?
Já to mám tak, že Cizinka dala život Pánu v šestnácti letech. Ideální manžel je pro ni kříženec Jana Husa, Smitha Wiggleswortha, Jirky Dohnala, Ježíše Krista, Elijáše Tišbejského, Matta Redmana a Mariána Lipovského. Nejvíc se jí zavděčím, když se starám o věci Pána. Izolace baráku polystyrenem jí moc nebere, i když je stavební inženýrka.
Proč jsi tedy zaizoloval svůj barák polystyrénem? Snad před útoky zlého ducha?
Zajímavé uvažování.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. červen 2016 @ 07:32:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Taky tvé uvažování je zase zajímavým pro mne.
.
Proč jsi tedy zaizoloval svůj barák polystyrénem?
. Jednoduchá přímá otázka - a pořádná odpověď nikde. To abys nemusel přiznat, že i ty se někdy musíš starat o docela obyčejné věci světa, o prostředky k zaopatření rodiny? Vždyť je to i tak každému nad slunce jasné!
(1 Kor 7,32-33) Přeji si, abyste byli bez starostí. Kdo není ženatý, stará
se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu,
kdo se však oženil, stará se o věci světa, jak by se zalíbil
své ženě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženst (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. červen 2016 @ 07:48:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jednoduchá přímá otázka - a pořádná odpověď nikde. To abys nemusel přiznat, že i ty se někdy musíš starat o docela obyčejné věci světa, o prostředky k zaopatření rodiny?
Takže ty jsi na tu mou jednoduchou a přímou otázku neodpověděl proto, že bys musel přiznat, že i ty se někdy musíš starat o docela obyčejné věci světa, o prostředky k zaopatření rodiny? A proč se to, prosím tě, bojíš přiznat? Vždyť je to i tak každému nad slunce jasné!
A proč se stále stydíš psát sám za sebe, a opisuješ tvoje věci takhle podle tak, že je připisuješ mně? Vždyť už ti není patnáct, abys musel dělat takové levoty.
Takže je ti jasné, že ne všichni ženatí lidi se starají o věci světa, aby se zalíbili svému partneru? Je ti jasné, že ne všichni "duchovní" se starají o věci Pána? Že je na světě bezpočet neprovdaných a neženatých, co se nestarají o věci Pána, ale starají se o věci světa, jak by se zalíbili potenciálnímu partnerovi?
Pokud tedy uvádíte slova apoštola Pavla k tématu vašich "duchovních co se jakoby starají o věci pána", je to docela mimo realitu, nesouvisí to s aktuální situací. Ale nevím, zda sis toho všimnul.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nábož (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. červen 2016 @ 10:03:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nekličkuj - hovořili jsme o tobě, otázka byla na tebe a tvůj polystyrén na zaizolování domu.
Obrátit takto otázku proti tazateli je na mentální úrovni přibližně desetiletého kluka. Měl by ses nad sebou zamyslet. Nejsme kluci an písku a neválčíme spolu!
Staráš se tedy jako ženatý i o takové věci světa (jako je hmotné zaopatření rodiny), nebo se staráš výhradně jen o věci "duchovní" a toto všechno přízemní a pozemské jde tak nějak mimo tebe?
Máš snahu ve své zášti proti ŘKC udělat z apoštola Pavla prázdného mluvku. Neuvědomuješ si to?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: N (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. červen 2016 @ 11:46:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, tvoje drzost je neuvěřitelná. Nebo spíše snaha uhnout od tématu.
Nekličkuj a neuhýbej, otázka byla na tebe, jestli se staráš o věci Pána, nebo o věci světa jak by ses zalíbil své ženě. Neodpověděl jsi, rovnou jsi začal o mne vymýšlet nějaké hlouposti. A teď se snažíš tvoje kličkování a uhýbání od tématu diskuze svalit na mne. Já ti na otázku k tématu odpověděl.
Máš snahu ve své zášti proti ŘKC udělat z apoštola Pavla prázdného mluvku. Neuvědomuješ si to?
Stando, je mi jasné, že potřebuješ uhnout od tématu k osobním útokům a vymyšleným lžím o mne, když je realita života tak daleko od vašich vybájených virtuálních představ. To tě klávesnice nebolí?
Takhle lhát o druhých tě naučili na vašem "duchovním" cvičení? To jsem si všimnul i dřívě, že když někdo z katolíků odejde na "duchovní" cvičení, je jeho drzost ve lži o druhých lidech větší.
Co kdyby ses vrátil k tématu?
Pavel popisuje konkrétní situaci v konkrétní době: Ty ho považuješ za prázného mluvku?
Proč prosím tě? Nevěříš mu, že to tak bylo, že popisoval realitu? Že jsou skutečně lidé, kteří se starají o věci světa, jak by se zalíbili své ženě?
Uvědomuješ si, že ne všichni lidé žijí to, co popisuje Pavel?
Proto jsem ti dával tu jednoduchou otázku. Samozřejmě jsem nečekal, že se zamyslíš a budeš psát něco k tématu, ale čekal jsem, že se budeš různě vykrucovat, jak už to při dotazu na realitu vašeho života bývá zvykem.
Povídal sis někdy s někým ženatým, zda se stará o věci světa, jak by se zalíbil své ženě? Určitě jsou takoví lidé. Já jsem ti psal, že to tak nemám, že tento styl uvažování je mi cizí a ani cizinka není na takový styl laděná. Neodpovídá tedy stereotypům, do kterých jste se svázali vašimi rigidními výklady slova apoštola, na kterých troskotají životy vašich kněží a s nimi jsou zničeny životy mnoha lidí okolo. A znám celkem dost lidí, kteří jsou ženatí a nestarají se o věci světa, jak by se zalíbili své ženě, protože to mají podobně, že jejich žena je také křesťanka a o takovou starost jim nestojí.
Tedy, Stando: To, že je člověk v ŘKC "duchovní" ho nijak nechrání od starostí světa. Mnoho "duchovních" se stará o to, jak by se zalíbili své ženě (se kterou ale často nejsou ženatí, protože jim to konvence nedovolí). Ale realita života a vaše kličky a uhýbání od ní hezky ukazují na to, co žijete. Proto jsem se tě taky zeptal.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. červen 2016 @ 08:21:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
Realita ti naprosto uniká a tvoje kličky se honí jenom ve tvé vlastní hlavě.
Když apoštol napsal to, co napsal: Přeji si, abyste byli bez starostí. Kdo není ženatý, stará se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu,kdo se však oženil, stará se o věci světa, jak by se zalíbil své ženě....
Popisuje tímto zcela reálný svět, popisuje to, jak to na světě doopravdy chodí.
Kdo se ožení, musí se postarat o rodinu. Výraz: "zalíbit se Pánu" v sobě obsahuje celou hloubku života u člověka žijícího pro evangelium v celibátu. Výraz: " zalíbit se ženě" v sobě zase obsahuje celou hloubku života u člověka žijícího také pro evangelium (apoštol toto přece adresoval právě křesťanům v Korintu), ale žijícím evangelium v manželství. Obsahuje v sobě také "tělesná trápení" ("soužení v těle" - o kterých hovoří těsně předtím) - obtíže spojené s manželským stavem, starosti o rodinu a živobytí, úzkosti při nemocech dětí a pod. - které sdílejí oba manželé společně. Potíž s tebou je, že ty nerozumíš správně jednotlivým místům v Písmu a chápeš je tendenčně a zkresleně. Pak pokládáš nesmyslné otázky, očekávajíc na ně nesmyslné odpovědi. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. červen 2016 @ 08:50:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Náhodou jsem tento pořad slyšel už v jeho premiéře.
Ale ty naprosto nechápeš smysl toho všeho!
Orko jinými slovy totiž říká to samé, co už kdysi i apoštol Pavel - nepochybně sám také zastánce zasvěceného života v celibátu:
(1 Kor 9,1-5) Nejsem snad apoštol? Nejsem snad svobodný? Neviděl jsem snad
našeho Pána Ježíše Krista? Nejste snad vy mé dílo v Pánu?
Nejsem-li apoštolem pro jiné, pro vás jím však přece jsem;
vždyť pečetí mého apoštolství jste vy v Pánu.
Má obhajoba před těmi, kdo mě posuzují, je tato:
Nemáme snad právo jíst a pít?
Nemáme snad právo mít s sebou věřící ženu jako ostatní
apoštolové, i Pánovi bratři, i Kéfas? Mě jde o něco jiného. Když nezasvěcený člověk vezme Písmo a čte, vyvstávají mu z neznalosti tehdejších poměrů a tehdejšího způsobu myšlení nepravdivé souvislosti. Takový pak bude tvrdit, že jeho vede Duch svatý a že on rozumí Písmu tak, jak bylo napsáno. Že žádné církevní výklady k Písmu nepotřebuje. Ale ve skutečnosti je takováto jeho biblická "víra" ve srovnání se skutečným křesťanstvím už jenom paskvilem. Nepodařeným paskvilem. Ve skutečnosti je zcela vedle, zcela se míjí cíle...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Úterý, 28. červen 2016 @ 09:06:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, abys při té své obhajobě 'zasvěceného života bez muže či ženy' nedošel příliš daleko .... Děláš z druhých tady tupce. Nemysli si, že víš více. Já totiž umím číst jako ty a přístup k informacím z vašich zdrojů také .... Abych tě nechytl za slovo s těmi věřícími ženami apoštolů a bratrů Pána ... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. červen 2016 @ 09:35:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je to poslední, o co mi jde - dělat tu z kohokoli tupce.
Snad se vyjadřuji neobratně, ale říkám, co si myslím. A pokusím se to v budoucnu ještě objasnit na konkrétních příkladech.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Úterý, 28. červen 2016 @ 11:04:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A pokusím se to v budoucnu ještě objasnit na konkrétních příkladech.
To zkus, především na příkladu apoštolů Páně včetně Petra, bratrů Páně versus Pavla a Barnabáše, a to z toho co apoštol Pavel psal do sboru (synagogy) v Korintu. Třeba nám objasníš tvůj církevní pohled na to, proč byl apoštol Pavel ostatními apoštoly a bratry Páně posuzován a neuznáván za apoštola ani Korintských, proč neměl mít právo na obživu a zaopatření ze svého evangelia, a proto také i pracoval, aby se uživil a měl na cesty a považoval to za svou chloubu, (a chlubil se nejen tím), proč neměl právo na to brát si sebou na cesty věřící ženu narozdíl od apoštolů Páně včetně Petra a bratrů Páně, kteří si na cesty brali své manželky. Proč tvrdil, že jestli pro ostatní není apoštol, pak pro Korintské věřící apoštolem je, protože jim přinesl "duchovní obživu". Proč sbor Korintských ostatními nebyl považován za jeho "vinici", kterou zasadil, a o kterou by měl pečovat ...
Třeba alespoň zatím vysvětlíš ten rozpor mezi tím, že Pavel si nesměl sebou brát na cesty věřící ženu, kdežto apoštolové a bratři Páně ano.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 29. červen 2016 @ 07:51:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takto to v Písmu přece vůbec není!
Zcela jsi zde pominul kontext.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Středa, 29. červen 2016 @ 15:06:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale nic jsem neopomenul, Stando.
... Třeba alespoň zatím vysvětlíš ten rozpor mezi tím, že Pavel si nesměl sebou brát na cesty věřící ženu, kdežto apoštolové a bratři Páně ano ...
Diskutujete zde s Tondou, nechám Vás. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. červen 2016 @ 21:27:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale ty naprosto nechápeš smysl toho všeho!
Jasně, když už nemáš co bys napsal, tak osobní útok.
Stando, to, že ty sám nerozumíš písmu a nemůžeš mu rozumět neznamená, že to mají všichni jako ty.
Orko jinými slovy totiž říká to samé, co už kdysi i apoštol Pavel - nepochybně sám také zastánce zasvěceného života v celibátu:
Orco říká česky a srozumitelně, že "duchovnímu" knězi zabere "starost o věci světa a o ženy" z jeho zkušenosti a svědectví kněží okolo něj zhruba tak stejně energie, jako lidem v manželství. Což je zhruba stejná informace, kterou jsem od několika kněží dostal také.
Když nezasvěcený člověk vezme Písmo a čte, vyvstávají mu z neznalosti tehdejších poměrů a tehdejšího způsobu myšlení nepravdivé souvislosti. Takový pak bude tvrdit, že jeho vede Duch svatý a že on rozumí Písmu tak, jak bylo napsáno. Že žádné církevní výklady k Písmu nepotřebuje. Ale ve skutečnosti je takováto jeho biblická "víra" ve srovnání se skutečným křesťanstvím už jenom paskvilem. Nepodařeným paskvilem. Ve skutečnosti je zcela vedle, zcela se míjí cíle...
Stando, díky za svědectví. Vaši situaci a to, jak jsou na tom lidi v ŘKC, nemusíš podrobně vysvětlovat, poměrně podrobně jí známe. Ale díky za upřímnost, samozřejmě. Když píšeš vaši osobní zkušenost, je vidět, že píšeš upřímně a ze srdce a jsem rád, že se takto přiznáš.
Tak ti přeju, ať se vám z toho stavu podaří brzo dostat a nejste v něm moc dlouho, když už si ho uvědomuješ.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. červenec 2016 @ 12:13:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když nezasvěcený člověk vezme Písmo a
čte, vyvstávají mu z neznalosti tehdejších poměrů a tehdejšího způsobu
myšlení nepravdivé souvislosti. Takový pak bude tvrdit, že jeho vede
Duch svatý a že on rozumí Písmu tak, jak bylo napsáno. Že žádné církevní
výklady k Písmu nepotřebuje. Ale ve skutečnosti je takováto
jeho biblická "víra" ve srovnání se skutečným křesťanstvím už jenom
paskvilem. Nepodařeným paskvilem. Ve skutečnosti je zcela vedle, zcela
se míjí cíle...
Toníku, ale to já psal zase konkrétně i o tobě a ty si to ani neuvědomuješ!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. červenec 2016 @ 12:48:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku, ale to já psal zase konkrétně i o tobě a ty si to ani neuvědomuješ!
Stando, ty jsi to psal zase konkrétně o tobě a ty si to ani neuvědomuješ. Popisuješ realisticky vaši situaci, velmi výstižně, chápu, že skutečně žiješ to, co upřímně popisuješ.
A kdyby tě zajímalo něco ze života druhých lidí, tak se jich zeptej, někteří ti to rádi napíší. Nejsou jako ty, že by svůj život omylem připisovali druhým. Je spousta lidí, co ti narovinu napíší, co sami žijí. Nemusí tak jako ty, myslivec či pozorovatelnik, že by psali svůj život jakoby o druhých.
Jinak váš styl psaní už jsem pochopil.
Píšete "my všichni", myslíte tím okatě "vy všichni" a fakticky píšete jen a jen o vás, protože při vaší soběstřednosti a zaslepenosti si nevšimnete, že to, co popisujete, žijete jenom vy.
Píšete o tom, jaký je život v herezích a omylech a píšete o tom tak zasvěceně, že není pochyb o vaší osobní zkušenosti s tématem a že tématu rozumíte opravdu do hloubky. A snad se i upřímně dívíte, že na vaši hlubinu nikoho nenalákáte.
Píšete o nezasvěcených lidech a neznalosti tehdejších poměrů a tehdejšího způsobu myšlení a z vašich příspěvků je na první pohled vidět, o čem to píšete. Pak samozřejmě tvrdíte, že vás vede Duch svatý a vaše tvrzení je při pozorování vašich příspěvků opravdu legrační. Každého vás vede Duch svatý, pozorovatelnika nějak, myslivce jinak, tebe zase úplně jinak, ale všechny vede určitě ten samý duch. nebo si to alespoň myslíte.
Když píšeš že vaše uvažování je ve srovnání se skutečným křesťanstvím už jenom paskvilem, tak je vidět, že to píšeš procítěně, že víš, o čem píšeš.
Snad ti tedy diskuze na křesťanském portále a srovnání vašich představ a vašeho života se skutečným křesťanstvím bylo k užitku. Byť to přiznáš jen omylem, nebo mimochodem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2016 @ 13:05:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zatím jsi vedle. Pokud mi to čas dovolí, ještě před dovolenou sem vložím článek, kde podrobněji ( a na příkladu) vysvětlím, jak jsem to s tím čtením Písma vlastně myslel.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Sobota, 02. červenec 2016 @ 13:48:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Stando, obávám se, že v případě Toníka to bude marná práce :-) on bude ten dobry a špatní "vy" jak on říká. Obdivuji tvou vytrvalost se kterou sem vkládáš své příspěvky.
Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2016 @ 08:21:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky.
Pro mě je to taky prospěšné, nutí mě to vyjadřovat věci víry natolik polopatisticky, aby jim lidé porozuměli. Alespoň ti nezaujatí, jak doufám. O nic jiného mi nejde.
Rozhodnutí srdce každého člověka musí vycházet ze samotného člověka - jen aby měl pro to rozhodnutí pravdivé informace - v tom bych chtěl pomáhat. I Toníkovi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Neděle, 03. červenec 2016 @ 10:47:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když už tak polopatisticky vysvětluješ :-), tak aby tomu někdo rozuměl a měl ty pravdivé informace, má tele dotaz:
Kdo jako měl překřtít Apolla? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 05. červenec 2016 @ 19:12:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikoli překřtít, nýbrž pokřtít - protože Apollův první křest byl křtem pokání, křtem Janovým a nikoli křtem znovuzrození, křtem obléknutí Krista ve křtu.
(Sk 18,24 - 19,5) Do Efezu pak přišel jeden Žid jménem Apollo, výmluvný muž
mocný v Písmech, rodem z Alexandrie.
Ten byl vyučen Pánově cestě, a jelikož byl vroucího ducha,
mluvil a přesně vyučoval o Pánu, ačkoliv znal jenom Janův
křest.
Ten začal směle mluvit v synagoze, a když ho uslyšeli
Priscilla s Akvilou, vzali ho k sobě a vysvětlili mu Boží cestu
ještě přesněji.
Když potom chtěl jít do Acháje, bratři ho povzbudili a
napsali učedníkům, aby ho přijali. A když tam přišel, velmi
pomohl těm, kteří skrze Boží milost uvěřili,
protože mocně překonával Židy, když veřejně dokazoval z
Písem, že Ježíš je Kristus. A když byl Apollos v Korintu, stalo se, že Pavel prošel
horními kraji a přišel do Efezu. A když tam nalezl některé
učedníky,
řekl jim: "Přijali jste Ducha Svatého, když jste uvěřili?"
Ale oni mu řekli: "Nikdy jsme ani neslyšeli, že je Duch
Svatý."
Řekl jim: "Jak jste tedy pokřtěni?" A oni řekli: "Janovým
křtem."
Pavel tedy řekl: "Jistě, Jan křtil křtem pokání a říkal lidem,
aby uvěřili v Toho, který měl přijít po něm, to jest v Krista
Ježíše."
Když to tedy uslyšeli, byli pokřtěni ve jméno Pána Ježíše.
Toník oproti tomu byl pokřtěn ve víře v Otce, Syna a Ducha svatého už jako mimino. Byl tedy už dítětem Božím, oblékl totiž Krista ve křtu. V dospělosti se však nechal ještě znovu "překřtít" "ve jméno Pána Ježíše" - v mylné snaze potuplovat tak svůj dosavadní křest. Ovšem výraz "jméno Pána Ježíše " obsahuje v sobě veškeré učení Krista o Otci, Synu a Duchu svatém jako o jediném Bohu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Úterý, 05. červenec 2016 @ 19:55:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, a Apollo byl tedy "pravým křtem" pokřtěn kdy?
Pavel napsal: Děkuji Bohu, že jsem kromě Krispa a Gaia nikoho z vás nepokřtil, aby nikdo nemohl říci, že jste byli pokřtěni v mé jméno. Pokřtil jsem i Štěpánův dům. Jinak už nevím, že bych byl ještě někoho jiného pokřtil. Neboť Kristus mne neposlal křtít, ale hlásat evangelium, a tone moudrostí slov, aby Kristův kříž nebyl vyprázdněn ... Kdo je Apollos? A kdo je Pavel? Služebníci, skrze něž jste uvěřili, jak každému dal Pán. Já jsem zasadil, Apollos zalil, ale Bůh dával růst.
A už jsem se tady ptal a nikdo neodpověděl: Jaké je, jak zní, jméno Otce i Syna i Ducha svatého ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2016 @ 20:51:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toník oproti tomu byl pokřtěn ve víře v Otce, Syna a Ducha svatého už jako mimino. Byl tedy už dítětem Božím, oblékl totiž Krista ve křtu. V dospělosti se však nechal ještě znovu "překřtít" "ve jméno Pána Ježíše" - v mylné snaze potuplovat tak svůj dosavadní křest.
Stando, a vy římští katolíci máte v diskuzi přímo takto nějak přikázáno, že si o lidech musíte vymýšlet různé lži a pomluvy a rozšiřovat je po světě? Máte teď v ŘKC povoleno znát pravdu, zajímat se o život lidí, nebo to máte zakázáno a místo pravdy o životě lidí si musíte povinně vymýšlet?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Úterý, 05. červenec 2016 @ 21:06:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nic Tondo, vím já, co jsi o sobě psal ;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2016 @ 11:05:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud mi to čas dovolí, ještě před dovolenou sem vložím článek, kde podrobněji ( a na příkladu) vysvětlím, jak jsem to s tím čtením Písma vlastně myslel.
Stando, určitě budu rád, když o vás zase něco napíšeš.
A nebude mi vadit ani to, že nebudeš mít odvahu psát konkrétně o vás a o vašem životě, budeš psát jakoby o někom úplně jiném, ale přitom budeš popisovat to, v čem žijete jen a jen vy.
Ani mi nebude vadit, když budeš popisovat to, co vás o druhých učí a vy to z vaší neznalosti reality druhých a izolovanosti od informací přijímáte. |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství. (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 16. červen 2016 @ 18:21:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Když myslíš Oko, tak to tak ber. Jelikož není povoleno mít ani jednoho římskokatolického ženatého faráře, tak to, v mém chápání zákazu, ŘKC zakazuje. Tvrdit, že je to dovoleno, jen se to nesmí.... je legrační. Správně píšeš, že tuto nebiblickou podmínku staršího ustanovil papež. Já nepsal nic jiného, než to že papež zakazuje lidem povolaným sloužit jako starší se ženit. Ty mi odpovíš, že se mýlím a napíšeš to stejné. Přesněji řečeno, ŘKC do své praxe příkazem papeže zavedla dodatečnou podmínku pro staršího, která NIKDE v Písmu není, tedy zákaz ženatých starších. Já moc dobře vím, co Pavel psal a proto, jsem také reagoval na Myslivcův příspěvek, který zase starším PŘIKAZUJE ženit se. Ukazoval jsem, že se mýlí, že v Písmu není zákaz svobodného staršího, že dokonce Pán i Pavel tento svobodný stav pro Pána nazývají speciálním viz tvůj komentář. S tím souhlasím a v tomto smyslu jsem upozorňoval Myslivce, že ŘKC křivdí, když tvrdí, že platí MUSÍ. Já nesouhlasím jen s bludem papeže, který všem starším ZAKÁZAL se oženit. Je to stejný blud jako PŘIKAZOVAT ženit se. Zakázal Oko papež všem starším se ženit nebo nezakázal? Je mi jedno jestli to jde nebo nejde odvolat. Já se ptám dnes, má farář dnes 16.6.2016 POVOLENO se oženit nebo ZAKÁZÁNO ( a přitom zůstat ve službě ŘKC faráře)? Stačí jednoduchá odpověď, má povoleno, má zakázáno. A jelikož papež patří, alespoň předpokládám, do ŘKC, tak povoluje ŘKC farářům ženit se nebo zakazuje? Opět jednoduchá odpověď, povoluje nebo zakazuje? Já si pořád myslím, že zakazuje, tak jak jsi již sám napsal, nebo jsi napsal nesmysl a nezakazuje? Je mi úplně jedno co máš v nějaké článku víry, já se ptám co v praxi dodržujete, co musíte plnit a je mi jedno z jakého šuplíčku to berete, jestli z návodu k použití, bezpečnostního listu, technického listu. víra je přeci to co žiješ? Nebo ty žiješ něco jiného než věříš? To je přeci hloupost. Nejde žít něco jiného než věřím, to je pokrytectví. Víra a skutky musí jít v ruku v ruce. Nejde věřit, že křesťan nevraždí a vraždit, nejde zakazovat ženit se a tvrdit, že to není součást víry. Jirka
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. červen 2016 @ 05:55:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jelikož není povoleno mít ani jednoho římskokatolického ženatého faráře, tak to, v mém chápání zákazu, ŘKC zakazuje. "...
Tak tomu ale není. Celibát je sice v římskokatolické církvi většinovou obecnou praxí, ale existují i výjimky. Jsou případy kněží, kteří nejdříve žili v manželství a až děti odrostly a osamostatnily se, manželé se svobodně rozhodli žít už jenom jako bratr a sestra, rozhodli se pro duchovní život a pro celibát. Takové lidi ani římskokatolická církev nemá problém světit. Řeckokatolická církev se liší od žímskokatolické jenom východní liturgií, jinak je součástí stejné církve jako římskokatolická - pod vedením společného papeže. A zde jsou ženatí kněží spíše pravidlem.
Přesněji řečeno, ŘKC do své praxe příkazem papeže zavedla dodatečnou podmínku pro staršího podle 1 Kor 7,32-33. Ty však tvrdíš, že to v Písmu nikde není! Je to doporučení apoštola Pavla aplikované na osoby vykonávající konkrétní službu v církvi.
..."Stačí jednoduchá odpověď, má povoleno, má zakázáno."...
Taková jednoduchá odpověď je manipulativní. Když byl dnešní farář mladým mužem rozhodujícím se pro životní dráhu, měl možnost si svobodně vybrat: duchovní stav nebo manželství. Ustanovením papeže je duchovní stav v církvi spojen se slibem celibátu, se slibem života jen pro Pána. Dnešní farář se tedy kdysi sám rozhodl a slíbil Bohu svou věrnost - i v otázce svého panictví. Nikdo mu nezakázal se oženit, sám si zvolil tuto cestu panictví.
(Mt 19,11-12)
Řekl jim tedy: "Ne všichni přijímají toto slovo, ale jen
ti, kterým je to dáno.
Neboť jsou panicové, kteří se tak narodili z lůna matky, a
jsou panicové, které udělali panici lidé, a jsou panicové,
kteří se SAMI stali panici pro nebeské království. Kdo to
může přijmout, ať to přijme." Každý farář se sám stal panicem pro nebeské království! Nikdo mu nic takového poručit nemůže. A na druhé straně církev má JISTĚ právo si určit, které osoby pověří konkrétní službou a které nikoli. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 17. červen 2016 @ 07:55:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lháři jeden prolhaný. Do těch tvých definic o tom, že řk nikomu nezakazuje se ženit nezapadá jedna podmínka. Když se náhodou ten tvůj černo*****lnický panic ožení, je jako kněz laicizován, což znamená vykopnut na ulici. Když ta tvoje římská nevěstka nezakazuje se ženit, a jen si vybírá celibátní dobrovolníky, tak proč vykopne faráře, který se při výkonu služby rozhodne pro manželství?? Nóóó? Protože v řk od kněze nahoru NIKDO NESMÍ být ženatý. To je jasná podmínka! To je jasný zákaz, odporující tomu co říká apoštol Pavel.
- 1. Timoteovi 3, 2Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit,
- Titovi 1, 7Neboť biskup má být bezúhonný jako správce Božího domu. Nemá být nadutý, zlostný, pijan, rváč, ziskuchtivý.
|
]
|
|
|
|