Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Stanislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 233, komentářů celkem: 430145, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 484 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116934851
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 15. únor 2016 @ 15:04:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Stando, nevím sice, zda jsi mně pochopil správně, ale je to určitě posun ve vzájemném pochopení se.

Píšeš: Zlo každého hříchu vyvolává u Boží spravedlnosti nutně trest. Takto bych to rozhodně nenapsal. Spíše jednoduše: Jestliže Bůh trestá, pak trestá spravedlivě a ze spravedlivého důvodu. Podobně je to i s tímto tvým vyjádřením: Hřích ke smrti vyvolává od Boží spravedlnosti tresty věčné - zavržení navěky. Ono, Stando, nejprve je třeba vědět, proč je potrestání nějakého hříšného jednání spravedlivé. Říci, že nějaký hřích (třeba i ke smrti) vyžaduje od Boží spravedlnosti nějaký trest (třeba i věčného zatracení, trochu jsem přeformuloval, té tvé formulaci nějak nerozumím), je pro mne laciným vyjádřením. Chtělo by to zdůvodnit, proč je vůbec spravedlivé trestat hříchy některých, a také i opačně, proč je spravedlivé hříchy některým odpustit. Bůh nikomu nestraní, soudí spravedlivě, a tak je spravedlivé, když někomu Bůh hřích nepočítá a jiného za hřích trestá. Myslím, že toto je docela důležitá věc. Jestli Bůh odpouští hříchy jen některým, a jiné za ně trestá, pak to nebude z Božího rozmaru, ale z nějakého spravedlivého důvodu.

Píšeš: Člověku, který učiní ze svých hříchů pokání, Bůh hříchy odpustí - pro zásluhy Kristovy. No, to právě ne. Zde budu až provokativně nerozumný.  Ani kvůli pokání a ani ne pro Kristovy zásluhy Bůh člověku hříchy odpouští. Tohle je jakési kupčení s Božím odpuštěním či s Boží milostí. Jaksi něco za něco. Jakoby: Když se budeš dostatečně kát ze svého hříchu, zhodnotím to a odpustím ti, ale jen protože se o to zasloužil Ježíš, abych ti odpustil. Nebo z pohledu člověka: Odpustíš mi, protože jsem se z hříchu dostatečně kál a že se Ježíš zasloužil o to, abys mi odpustil, odpustíš mi. Zdá se mi to, jako bys psal o spravedlnosti, která se dá něčím koupit či uchlácholit. I Boží odpuštění hříchů, ač je z milosti, musí být i zároveň spravedlivé ke všem, tedy i těm, jimž jsou hříchy počteny. Bůh přeci nikomu nestraní. A jestli Bůh vyhlašuje všeobecné milostivé léto Páně, pak by to mělo být propuštění na svobodu spravedlivé ke všem a ne jen k některým. Měl by ses zamyslet, Stando, proč se vlastně Bůh rozhodl lidem jejich hříchy odpustit, zda je i samo odpuštění hříchů spravedlivé, ne jen že je spravedlivé hříchy trestat.

Píšeš: My máme učení o odpuštění hříchů, po kterém jistě ještě zůstávají ií nadále (jak my říkáme) "časné tresty". Jsem tedy rád, že už Tondu i mne, nepodezíráš z nějaké závažné blbosti v tomto bodě, že totiž lze odpustit vinu a přitom i vinu potrestat. Snad ti to už nepřijde na hlavu uhozené, že lze vinu potrestat, ačkoliv je odpuštěna. Tak i já odpustil jsem vždy svým dětem jejich provinění, ale přitom jim i stanovil trest, ale ne vždy! Jindy jsem i od stanovení nebo stanoveného trestu upustil z jistého důvodu. :o) Takže odpustit vinu nemusí automaticky znamenat i odpuštění trestu, jak sis to asi dosud myslel. Ale spíše si myslím, že jsi toto v jisté obranné horlivosti opomenul. Opravdu si někdy umaneš nějakou představu o myšlení druhého, přestaneš vnímat, co ještě jiného ten druhý píše, a pak oponuješ už jen sobě sama. Ale upřímně, tohle se stává i mně v jistém rozhorlení. Bylo by tedy vhodné napsat Tondovi aspoň v tomto: Mýlil jsem se, nejsi padlý na hlavu (něco v tom smyslu jsi přeci psal, z hlavy tak přesně nevím).



Píšeš: Člověk sice učinil pokání, hříchy mu byly z Boží mílosti odpuštěny - ale onen člověk se stejně ještě úplně dokonale vnitřně nezměnil, nevydal se cele Bobu aby ho On mohl proměnit. Jestli se v něčem ten člověk nezměnil v uvažování a jednání, pak určitě pokání z toho hříchu neučinil a nečiní, co je spravedlivé. Takže, bylo mu už odpuštěno nebo nikoliv? Pořád čeká Bůh se svým odpuštěním do doby, než bude činit pokání z toho hříchu nebo nikoliv? Odpustí mu Bůh, až ho dostatečně vytrestá, aby si uvědomil svůj hřích, anebo mu už tedy odpustil a následně ho trestá výchovně? Opravdu ti nerozumím. Jednou tak, pak jinak.

Píšeš: … a to je špatně, to je důsledek naší hříšnosti, který se může smazat jen dvojím způsobem: "obrácením, jenž pochází z vroucí lásky, nebo utrpením (očištěním "jako skrze oheň"). Ufff! Takže hříšnost lze vymazat dostatečným utrpením nebo obrácením se z vroucí lásky? Nevím, zda se lidé obracejí vírou ke Kristu proto, že ho nejprve milovali nebo že by před tím dostatečně ve svém životě trpěli. A ani poté, co v něho uvěřili, se lidé neobracejí z lásky Bohu a po svých utrpeních. Spíše bych řekl, že se opravdově obracejí kvůli sebepoznání, že jim bylo zjeveno nebo si uvědomili, jak na tom vnitřně jsou nebo jací jsou. A to je pak vede k lásce k Bohu, že jim odpustil v Kristu, a jsou ochotni i trpět kvůli Kristu a snášet jeho přísnou výchovu.

Dále píšeš: Bůh tedy nemá potřebu trestat člověka pro hřích, který mu už odpustil, ale pokud to nejde láskou, léčí nedostatečně změněného člověka trestem. Protože Bůh chce, aby byli všichni lidé spaseni. Inu, Bůh evidentně tu potřebu lidem odpouštět a trestat jaksi má, viď. Trestá dokonce viníka i z lásky. Koho Bůh miluje, toho hold švihá. Pokud by nás nemiloval, nešvihal by nás, Stando, ale byli bychom mu putna. Srovnej si to.

Tele


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 09:46:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko: 
Člověk sice učinil pokání, hříchy mu byly z Boží mílosti odpuštěny - ale onen člověk se stejně ještě úplně dokonale vnitřně nezměnil, nevydal se cele Bohu aby ho On mohl proměnit. 

No konečně to z Tebe vylezlo formulované v jedné větě. To je přesně ta forma řk odpuštění, bez proměny, bez uzdravení ran způsobených hříchem. Oko, odpuštění může mít mnohem hlubší než tento povrchní způsob bez proměny a uzdravení. Prosím Tě Oko, všimni si, že když něco v řk nefunguje jak má, vymyslí se náhražka nebo oklika. Před nedávnem jsi se mnou souhlasil, že bez víry není křtu. Ale vzápětí si použil náhražku víry- lidské poručníky. Takže se křtít může i bez víry, a náhražkou víry při křtu se stává poručník/ci.
A to samé se týká i odpuštění bez proměny a uzdravení ran, které duši způsobuje hřích.
Proměnu zažíváme již při pokání a uzdravení raněné duše při odpuštění. Pokud toto při odpuštění nenastává, je něco moc špatně! A pokud někdo na tomto závadném odpouštějícím procesu staví ještě další chyby a výjimky, že je jako vlastně všechno v pořádku, že sice bylo odpuštěno ALE vnitřně nezměněný člověk odpuštění je neschopný odpuštěný přijmout, tak tím evidentně přiznává k tomu, že v pokání nenastala očista boží milostí a proměna, a duchovní proces odpuštění byl zmařený již na samém začátku. Ale kvůli obřadnosti a zachování dekorum budou lživě tvrdit, že odpuštění nastalo a proměna a uzdravení duše se odkládá pod časným trestem na neurčito a co možná nejdál, až za hranice smrti do smyšleného očistce. 
Cožpak nevidíš tu zeď, která Tě Oko odděluje od boží milosti? Nevidíš ty lži, které Ti říkají, že odpuštění funguje i když nenastává žádná proměna, ani nenastává uzdravení ran, které způsobil duši hřích? Není pravdou, že na proměnu a uzdravení musíš dlouze čekat, v právem božím odpuštění to všechno nastává ve velmi krátkém čase. Boží odpuštění nijak neomezuje tvoje neschopnost. Boží odpuštění v Tobě omezuje malověrnost, která využívá tvojí vlastní neschopnost, jako ohradu před boží milostí. Je to paradox, ale sám v sobě sis vůči boží milosti vybudoval zeď. A co třeba víra, která přijímá boží milost právě proto, aby nás uzdravila a proměnila. Přestaň stavět vlastní neschopnost proti boží milosti, přestaň Oko, a pusť boží milost právě do této duchovní oblasti. A udělej to bez faráře. Je ty a Bůh!


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy