|
Právě je 577 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116794421 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. únor 2016 @ 20:40:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Nevím, zda si to vůbec s Toníkem uvědomujete, ale vy zde vystupujete suverénně z pozice jakýchsi už skoro "dokonalých" křesťanů, kteří obdrželi od Boha jakýsi mimořádný dar Ducha, který je podstatně kvalitativně změnil, takže už vlastně téměř nehřeší.
Nevím, jestli si to uvědomuješ, ale vy zde píšete o diskutujících velmi často lži, které jsou jen a jen ve vaší hlavě. Falešné představy o něčem, co neznáš. Níže jsi chtěl příklad toho, že se vyjadřuješ k něčemu, co evidentně neznáš. Právě jsi ho tedy uvedl. Vzhledem k tomu, že se takto vyjadřuješ o něčem, co neznáš a čemu nerozumíš často i několikrát denně, není problém takové příklady tvých podivných představ uvést.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 08. únor 2016 @ 09:59:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."kteří obdrželi od Boha jakýsi mimořádný dar Ducha, který je podstatně kvalitativně změnil,"...
Toníku s tímto mým tvrzením evidentně nesouhlasíš, nelíbí se ti.
Jedním dechem a těmi samými ústy ale tvrdíš: "Psal jsem mu, že jsem od Boha mnohokrát dostal dar pokání, který člověka zbaví hříchu. ".
A nejenom to! Psal jsi mi, že tě Bůh zbavil hříchu natrvalo, že se tě tento hřích už netýká.
Buď tedy správně nerozumíš, co všechno by to ve smyslu znamenalo a jaký je plný dosah takového opovážlivého tvrzení, nebo pokud by to měla být pravda, tak by to skutečně musel být naprosto mimořádný dar od Boha. Ten by ovšem na tobě byl vidět i na způsobu tvého chování tady.
Všichni ostatní křesťané to totiž mají tak, že Bůh jim skrze jimi přijatý dar pokání odpustí hříchy. Aby své hříchy už neopakovali a nepodlehli znovu steným pokušením, musejí změnit své smýšlení - setrvávat ve stavu obrácení. Obrácení není jednorázová záležitost, jak sis chybně představoval ty (že kdyby ses obrátíl vícekrát, točil by ses jako vrtule).
Aby své hříchy neopakovali, musí křesťané setrvávat v nepřetržitém společenství s Kristem. Tím se budují vnitřně a mění postupně i své smýšlení - začnou se dívat na svody světa Kristovýma očima - rostou ve víře a dobrých skutcích. V této době, dokud setrvávají v tomto stavu s Kristem, neopakují své hříchy. Takový stav života s Bohem ovšem klade na člověka velké nároky - plné nasazení i vlastních sil, pevný řád v životě. Když člověk poleví, pokřivenost mysli začne pozvolna znovu narůstat a pokud člověk svátostně pokáním pravidelně neobnovuje svůh vztah s Kristem, je jen otázkou času, kdy se ho jeho již odpuštěné hříchy začnou znovu týkat a kdy znovu zhřeší.
Není v lidských silách nezhřešit! Jen obnovované napojení na Krista nás chrání od opakování našich hříchů.
Ovšem my lidé máme všichni neustálý sklon k lenosti, k usínání na vavřínech. A kdo přestane růst, upadá!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 08. únor 2016 @ 15:56:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, nalepíš nám nálepku která je pouze tvým výmyslem, vůči tomuto tvému výmyslu jsme se oba dva ohradili, že není pravdou, a ty zde stále na svém výmyslu trváš a buduješ další nepravdivé konstrukty. Ty považuješ pokání za mimořádný dar? Pro tebe je pokání něčím mimořádným? Pro tebe je asi působení Ducha vždy něčím mimořádným, co nedokážeš vnímat přímo, a potřebuješ k tomu prostředníka- člověka. Jenže ať už se ti to líbí nebo ne, lidé mimo řk dokážou vnímat Ducha dobře, a ty s tím nic neuděláš.
Tvrdil zde někdo že je bez hříchu? To tvrdíš jedině ty.
Oko: Takový stav života s Bohem ovšem klade na člověka velké nároky - plné nasazení i vlastních sil, pevný řád v životě.
Vlastní slaboulinkou silou si chceš udržet Pána? A co třeba odevzdání se Pánu do Jeho vůle jednou provždy? Takové odevzdání na tebe činí velké nároky? A kolikrát se potom musíš odevzdávat? 1x 10x 100x 1000x, co? Když se nebudeš spoléhat na vlastní slabou sílu, a odevzdáš se Pánu v Jeho síle, odevzdáš se mu jenom 1x. Jenže toto ty neznáš, musíš se odevzdávat stále dokola a dokola. Proto nejsi v Pánu silný, jelikož si slabý ve své vlastní síle při odevzdání!
A kde se berou naše pevné životní postoje? V pravdě Ducha, nebo v náboženském řádu, který se každých pár desítek let změní?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 08. únor 2016 @ 17:50:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Toníku s tímto mým tvrzením evidentně nesouhlasíš, nelíbí se ti.
Samozřejmě, Stando. Lži se mi nelíbí, to jsi pochopil dobře.
Buď tedy správně nerozumíš, co všechno by to ve smyslu znamenalo a jaký je plný dosah takového opovážlivého tvrzení, nebo pokud by to měla být pravda, tak by to skutečně musel být naprosto mimořádný dar od Boha.
A nebo se vyjadřuješ k něčemu, co nezáš.
To, že pro tebe je svědectví o Božím jednání v životě křesťanů "opovážlivé" a dar pokání je pro tebe "mimořádný" ukazuje jen na to, co žiješ ty a co vidíš okolo sebe. S tím, co píšeme my, to nesouvisí. Pro mne není na daru pokání nic mimořádného: Je to řádný dar, který zažil každý křesťan, kterého znám.
Všichni ostatní křesťané to totiž mají tak, že Bůh jim skrze jimi přijatý dar pokání odpustí hříchy.
Obrácení není jednorázová záležitost, jak sis chybně představoval ty (že kdyby ses obrátíl vícekrát, točil by ses jako vrtule).
Je dobře, že takto otevřeně dáváš najevo, co žijete, že napíšeš něco z tvé reality života. Za to jsem rád. To už jsi psal, že se jednou obracíš k Bohu, jindy zas od Boha, jak se ti to zrovna hodí, při tvém "vybírání si dobra a zla" a "svobodě hřešit".
Já ti vaši realitu neberu, klidně se obracej kolikrát chceš, tak, jak ti to vyhovuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 09. únor 2016 @ 10:48:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obrácení je proces trvající po celý lidský život. V neustálých bojích, vítězstvích i prohrách.
Je to neustálé lidsky nedokonalé úsilí o vytrvání v dobrém.
..."Všichni ostatní křesťané to totiž mají tak, že Bůh jim skrze jimi přijatý dar pokání odpustí hříchy"...
Netvrdil jsi tady, že k odpuštění hříchů pokání netřeba? Netvrdil jsi dokonce, že nejdříve jako první Bůh hříchy odpustí a pak teprve přide pokání?
A najednou vidím: "skrze jimi přijatý dar pokání "
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nim (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. únor 2016 @ 17:43:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Obrácení je proces trvající po celý lidský život. V neustálých bojích, vítězstvích i prohrách.
Jak u koho, Stando. Pokud to tak máte, tak je to vaše škoda: Pokud ti bude obrácení trvat celý život, nikdy tady na zemi nezažiješ jaké to je, když se člověk obrátí. A je vůbec otázka, jestli to obrácení stihneš.
Mě obrácení netrvalo celý život, trvalo necelý rok od chvíle, kdy jsem se setkal s evangeliem do doby, kdy jsem přijal Pána. A znám lidi, kterým trvalo necelý den. Takže podle vaší zkušenosti se, díky Bohu, neřídí svět.
Netvrdil jsi tady, že k odpuštění hříchů pokání netřeba? Netvrdil jsi dokonce, že nejdříve jako první Bůh hříchy odpustí a pak teprve přide pokání?
Ano, tvrdil. Samozřejmě, že k odpuštění hříchů není potřeba pokání. Samozřejmě, že jsem tvrdil, že Bůh jde v odpuštění příkladem lidem. Samozřejmě, že pokání je ovoce milosti, že k pokání vede milost a víra a ne že by milost byla výplata za pocity, které člověka popadnou či za lidskou snahu.
A najednou vidím: "skrze jimi přijatý dar pokání "
To je tak, Stando.
Když reaguji na nějaký příspěvek, uvádím část příspěvku, na kterou reaguji, jako citaci. Uvádím ji kurzívou, jak jsem zvyklý z techniky. Někdy se mi to nepovede, ale to nebyl tento případ. |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 07. únor 2016 @ 12:39:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko, ty nemáš o víře Kristově zatím ani páru. Stále se vyjadřuješ o víře jako o SVÉ víře. Kdybys měl alespoň nějakou zkušenost s vírou Krista, nikdy bys nenapsal, že víru Krista dostáváš nepřetržitě. Každý kristovec Ti potvrdí, že víru Krista, což je to samé jako Kristus v srdci dostaneš v jednom okamžiku, a jasně vnímáš, že tě od Pána nemůže už nic odloučit. Toto je zcela jasně popsaný duchovní prožitek, který je v absolutní shodě s tím, co nám ze svých zkušenosti s Pánem zanechali apoštolové.
Když máš víru Kristovu, to znamená Krista v srdci, i tak jsi nadále hříšníkem, ale jsi hříšníkem, kterému Kristus ve světle pravdy Ducha hřích ukazuje, a ukazuje i další duchovní svázanosti které hřích způsobuje, a hlavně kvůli čemu hřích vzniká. A právě bez toho posledně jmenovaného, je boj s hříchem velmi těžký až marný, a stejné hříchy se ti stále vrací. Pokud v pravdě Ducha neuvidíš zdroj a příčinu hříchu, nemůžeš od Pána přijmout vysvobození z těchto špatných duchovních vazeb, pout, svázaností. Bojuješ s projevy nemoci, bojuješ se zánětem v krku, ale tento boj se vede na úrovni bakteriální, a dokud bakterie v mikroskopu neobjevíš, dokud nenajdeš jejich živnou půdu, budeš jen záněty v krku tlumit, ale budou se Ti stále dokola vracet, a o správné léčbě nebudeš mít ani šajn. To co ti řkc dává je jen tlumení projevů nemoci zvané hřích, ale úplné vyléčení nenastává, a odkládá se na neurčito. A ty pak stále se stejnými hříchy navštěvuješ zpovědnici.
Víra Kristova, toť Kristus v srdci, což je duchovní stav ve kterém již nepotřebuješ lidské vedení. Duch pravdy ti v pravdě otevře všechno co potřebuješ ve svém vztahu k Pánu.
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 07. únor 2016 @ 13:07:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nevím, zda si to vůbec s Toníkem uvědomujete, ale vy zde vystupujete suverénně z pozice jakýchsi už skoro "dokonalých" křesťanů, kteří obdrželi od Boha jakýsi mimořádný dar Ducha, který je podstatně kvalitativně změnil, takže už vlastně téměř nehřeší.
Je dobře, Oko, že jsi upřimně napsal tuto svoji vizi o nás. Jelikož se tato tvá vize týká i mne, musím reagovat na několik omylů, které v ní máš.
Promiň Cizinče, že nyní mluvím i za Tebe, ale když tak mne oprav, pokud se dopustím nějakého nepravdivého tvrzení.
Já a Cizinec ti zde nepropagujeme žádnou náboženskou ideologii, ale píšeme To o našich životních zkušenostech s Pánem, píšeme o tom co nám Kristus dává v pravdě Ducha poznat.
Já ani Cizinec nevystupujeme jako dokonalý kristovci. Právě tím, že jsme kristovci přiznáváme před Kristem svou nedokonalost, a pro tuto nedokonalost Pána a Jeho vedení potřebujeme.
Nikdo z nás netvrdí, že obdržel jakýsi mimořádný dar Ducha, to zde tvrdíš pouze ty. Já tě soustavně upozorňuji na to, že Duch svatý v našich životech působí ve většině případů v naprosto všedních záležitostech. A taky Tě soustavně upozorňuji na to, že na vnímání Ducha není nic mimořádného, k vnímání Ducha potřebuješ lásku k pravdě.
Tvoje představa, že kristovec nehřeší je zcela mylná, kristovec hřeší, ale v pravdě Ducha je mu dané ve světle pravdy vidět zdroj i příčinu hříchu. Proto je uzdravení od vazeb na hřích rychlé, na rozdíl od toho co zažíváš v řkc, kde se ti stále stejné hříchy opakovaně vrací, a uzdravení je v nedohlednu.
A nepopírej to Oko! Nepopírej, že dlouhé roky bojuješ v řkc s jedněmi a těmi samými hříchy!
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. únor 2016 @ 21:02:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Standa tady ty svoje podivné představy o nás, které zřejmě pochází z reality učení v ŘKC, psal mnohokrát. S tím, co jsem mu psal já, nebo s tím, co jsem psal do diskuze, jeho výmysly nesouvisí. Jeho představy jsou často opakem toho, co mu píšu. Obvykle jen svoje podivné představy o nás dokola a dokola opakuje a o to, co skutečně žijeme, či čemu věřím, se nezajímal, neptal se.
Ale na jeho představách ve stylu "Pokud jsi ale ve svých očích už tak dokonalým křesťanem, tak Kvůli tobě vlastně Kristus ani nepřišel!" je hezky vidět, v jakém světě asi žije a jak uvažuje.
Nikdy jsem tu nevystupoval z pozice jakýchsi "dokonalých křesťanů", nikdy jsem se nezmínil, že bych od Boha obdržel jakýsi "mimořádný dar Ducha" (naopak jsem tu mnohokrát psal, že jsem žádný mimořádný dar Ducha neobdržel). Nejsem dokonce ani charismatik, abych obdržel nějaké naprosto řádné dary Ducha, což jsem tu taky vícekrát psal.
Psal jsem mu, že jsem od Boha mnohokrát dostal dar pokání, který člověka zbaví hříchu. Dar pokání samozřejmě není žádný mimořádný dar, je to řádná záležitost. Na to jsem mu psal i článek.
Když jsme se bavili na téma "svobody" a že oku jeho bůh dovoluje hřešit a dává mu svobodu hřešit, dával jsem v diskuzi i konkrétní příklad hříchu: Jako křesťan jsem totiž dokonce i kradl. Dával jsem to jako příklad otroctví hříchu, které omezuje lidskou svobodu. A to nebyl jediný případ, kdy jsem psal něco o sobě, konkrétní hřích a jak s tím hříchem Bůh jednal. Reagoval tehdy na můj příspěvek, snad ho i četl. Pokud si tedy teď vymýšlí takovéhle věci, je to jen jeho klasická křivá pomluva, kdy se vyjadřuje k něčemu, co nezná a o co se nezajímá a v hlavě se mu to převrací podle jeho "logiky".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 08. únor 2016 @ 09:12:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Velmi dobře si pamatuji stav, kdy jsem se bavil s nekatolíky stejně jako Oko. Náboženské přesvědčení, že jsi členem jediné a pravé církve mimo kterou není spásy, je natolik silné, že když se s někým bavíš, bavíš se s ním s pozice nadřazeného. Nemusíš se vůbec snažit obhajovat svá tvrzení v pravdě. Ty máš za zadkem silnou organizaci, která tě ospravedlňuje i když zalžeš. Katolík v Okově situaci si s tím, že si jeho slova často protiřečí vůbec hlavu neláme. A odpadlíci pravdu mít nemohou. To proč dělá co dělá je jako obvykle pro dobrý pocit. Tím, že se "pokorně" snižuje k diskusi s odpadlíky, získává ve své "církvi" body. Moc bych za to nedal, že Oko své "evangelizační" snahy konzultuje se svým zpovědníkem, kterému se asi svěřil, že má neutuchající potřebu přivádět zpátky pobloudilé ovce. Z tohoto pohledu vůči Oku vycházím Cizinče. Znám ten Okův pohled dobře, přesně tak jsem kdysi uvažoval i vyjadřoval se jako on.
Pravda Ducha Oka znepokojuje, proto na ni reaguje většinou zmateně. To, že si vymýšlí o nás nesmysly, je u něho průvodním znakem nejistoty. Vždy když ho pravdou znejistíš natolik, že již nemá smysluplný argument, musí začít zpochybňovat osobnost, která mu pravdu předložila. To je naprosto běžný projev v duchovním boji, který paradoxně ukazuje na správnost našich postojů a správné svědectví pravdy. Cožpak nám Kristus neřekl, že nás za pravdu budou pronásledovat? A každý koho pravda dotlačí do situace, že místo přijetí pravdy začne útočit na hlasatele pravdy, takovým pronásledovatelem je. Bůh s Tebou Cizinče. A pomodli se za Brusličku. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 08. únor 2016 @ 17:49:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nemusíš se vůbec snažit obhajovat svá tvrzení v pravdě. Ty máš za zadkem silnou organizaci, která tě ospravedlňuje i když zalžeš. Katolík v Okově situaci si s tím, že si jeho slova často protiřečí vůbec hlavu neláme. A odpadlíci pravdu mít nemohou.
Ano, vím, o čem ta sekta je osobně. Tím, že jsem poznal do hloubky její podstatu, neberu si jeho jednání osobně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nim (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 08. únor 2016 @ 18:03:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidím to stejně. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 08. únor 2016 @ 09:24:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A je tady ještě jedna záležitost Cizinče. Vyjádřil jsem se s omluvou i za Tebe, a tys nic z toho co jsem tvrdil nevyvracel, navíc jsi k tomu ještě mnohé doplnil. A to tvrzení se týkalo dost podstatných duchovních záležitostí. Přitom se nijak zvlášť vzájemně neznáme, ale naše duchovní zkušenosti s Kristem jsou stejné. Už to by mělo Oka trknout. |
]
|
|
|
|