Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíci a ostatní (Skóre: 1) Vložil: tele v Středa, 02. září 2015 @ 15:00:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Stando, pak pro tebe platí:
Andělu církve v Sardách piš: Toto praví ten, který má sedmero duchů Božích a sedmero hvězd: „Vím o tvých skutcích – podle jména jsi živ, ale jsi mrtev. Probuď se a posilni to, co ještě zůstává a je už na vymření! Neboť shledávám, že tvým skutkům mnoho chybí před Bohem; rozpomeň se tedy, jak jsi mé slovo přijal a slyšel, zachovávej je a čiň pokání. Nebudeš-li bdít, přijdu tak, jako přichází zloděj, a nebudeš vědět, v kterou hodinu na tebe přijdu. Přece však máš v Sardách několik osob, které svůj šat nepotřísnily; ti budou chodit se mnou v bílém rouchu, protože jsou toho hodni. Kdo zvítězí, bude oděn bělostným rouchem a jeho jméno nevymažu z knihy života, nýbrž přiznám se k němu před svým Otcem a před jeho anděly. Kdo má uši, slyš, co Duch praví církvím.“
Tedy znovu: podle čeho identifikuješ ony rozpoznávací znaky tvé identity, prosím tebe. Podle toho, jak se jmenuješ? Standů je na světě dost a věřím, že jich bude dost i v nebi. A určitě i stejného příjmení.
tele |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíci a ostatn (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. září 2015 @ 11:27:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jméno v sobě v biblickém významu obsahuje daleko víc, než jenom "Standa" a příjmení. Ani jedno z tohoto není důležité - obojí si lze dokonce na matrice i změnit.
Jméno znamená především to, jakým jsem vnitřně, jakým mě vidí Bůh. To nelze nijak zakamuflovat, to nejde ani nijak ošidit. Jméno v tomto významu je holá pravda o člověku, to jakým je, to, čím doopravdy je. V tomto smyslu ve svém jménu můžeme růst, můžeme také upadat. A právě takové jméno je označením pro naše lidské srdce, je naší skutečnou identitou. Začalo to Božím vyvolením a pokračuje to spoluprací či nespoluprací člověka s Bohem.
Ale toto anše jméno je označením pro člověka, nikoli pro Krista. I když v nás třeba zrovna žije, stále je to naše vzájemné dávání mezi dvěma stranami: lidskou a Boží. Když tuto lidskou stranu vymažeš, zůstane ti jen osamocený Kristus, který už nemá s kým dále vytvářet společenství. A to je opravdu veliká hereze!
Nežije totiž ve mě jen Kristus, ale pořád vedle Krista zde žiji i já sám! Ve vztahu s Kristem To je nepřehlédnutelná skutečnost.
Vás totiž matou Pavlova slova, které jste správně nepochopili, ale vyložili si je "po svém"..
|
]
|
|