Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kázání o kříži... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. duben 2015 @ 19:45:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Tuto křesťanskou zásadu pro způsob žití dospělého křesťana už vyjádřil (tuším) Augustin slovy: "Miluj a dělej, co chceš"!
Myslíš toho Augustina, co napsal: "Proč by tedy Církev neměla používat násilí, aby své ztracené syny přiměla k návratu? Pán Sám pravil: „Vyjdi na cesty a mezi ploty a přinuť vejít.“… Jestliže tedy je moc, kterou Církev obdržela ve svém čase Božím určením skrze náboženskou povahu a víru králů, nástrojem, kterým jsou ti na cestách a mezi ploty – to je v kacířstvích a rozkolech – přinuceni, aby vešli, nechť nenalézají nic chybného v tom, že jsou donuceni." a na základě jehož "výkladu" písma ta vaše "církev" dělala mnoho století, co chtěla a dělá dodnes pokud se jí naskytne příležitost?
To byl myslím dobrý "vzor" pro vaši "svobodu hřešit". Dobrá citace a připomínka.
Vytváříš si tedy novou terminologii, odlišnou od té biblické?
Ano, čtu si po sobě příspěvky. Zvláště s tebou, když vím, že chytáš za slovíčka a že se ti v hlavě všechno převrací do nepodoby.
Používám terminologii tak, jak je běžná v našem českém světě, uprostřed středních Čech, nedaleko Prahy. Slovem "vychovatel" označuji toho, kdo někoho vychovává. Třeba můj otec a moje matka byli moji vychovatelé.
V duchovních věcech mám také vychovatele. Ten vychovatel je smyslem mého života. Jemu patří můj život a on mne vychovává. Vychovává mně normálně, jako normální otcové. A já ho rád poslouchám.
Toník |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kázání o kříž (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 29. duben 2015 @ 09:05:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenom to Pavlovo: "Vše je mi dovoleno, ničím se nedám zotročit" - sis trošičku upravil na :"Skoro všechno je mi dovoleno ..."
„Vyjdi na cesty a mezi ploty a přinuť vejít.“...
Tobě snad toto ve tvé bibli chybí? Nenašel jsi to tam? Nebo se to tam snad dostalo omylem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kázání o (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. duben 2015 @ 18:09:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jenom to Pavlovo: "Vše je mi dovoleno, ničím se nedám zotročit" - sis trošičku upravil na :"Skoro všechno je mi dovoleno ..."
Rozumím v jakém kontextu apoštol píše a chápu, že tím slovem nedovoluje lidem hřešit. Ano, nemám od Boha dovolen hřích. Ve hříchu mi Bůh nedal "svobodu". A ani o takovou "svobodu" nestojím.
Tobě snad toto ve tvé bibli chybí? Nenašel jsi to tam? Nebo se to tam snad dostalo omylem?
Myslíš slovo "svatého" augustina "Proč by tedy Církev neměla používat násilí, aby své ztracené syny přiměla k návratu?" podle kterého se ta vaše "církev" řídí? To samozřejmě v mé bibli chybí. Ale chápu, že s vaším bohem, který vás vychovává násilím a dovoluje vám hřešit se vám slovo "přinuť" v písmu převrací do hrozných věcí: K vaší vlastní škodě i ke škodě těch, kteří jsou vašemu násilí vystaveni.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kázán (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. květen 2015 @ 12:37:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
Dal jsem ti naprosto jasnou otázku, proč ji převádíš do svých spekulací, co já si podle tvých představ mám myslet?
Tedy ještě jednou:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. květen 2015 @ 07:30:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dal jsem ti naprosto jasnou otázku, proč ji převádíš do svých spekulací, co já si podle tvých představ mám myslet?
Stando, a tobě se slovo "přinuť" nepřevrací do násilí jako augustinovi? Slovo "vychovává" se ti nepřevrací do násilí?
Když je tedy v písmu napsáno: "neboť koho Pán miluje, toho vychovává, a švihá každého, koho přijímá za syna." tak se ti to nepřevrací do násilí, do nemocí, kterými vás šlehá váš bůh a které jsou mu přirozené?
Špatně jsem tě tedy pochopil?
Omlouvám se, že jsem minul tu otázku.
Ano, to mi tam nechybí, mám to ve svém písmu.
Ale nepřevrací se mi to do násilí, jako "svatému" augustinovi, protože mám ve svém písmu také napsáno, že jednou byla země plná násilí a Bůh jí kvůli tomu vyhladil, zůstalo jen osm lidí. Mám také v našem učení napsáno, že Bůh nenávidí lidi milující násilí, ale miluje spravedlnost.
No, to se mi bude těžko vysvětlovat tobě, když teď znám tvou "logiku" a mám trochu představu v čem žiješ. Když tu Poutnick popisoval vaše způsoby uvažování vzhledem ke středověku, tak jsem ho trochu nebral vážně, ale po tvých slovech a po slovech martina a dalších už je mi jasné, že v některých věcech je s tebou komunicake těžká, protože uvažujete podle toho, co žijete a to, co je normální dokonce i ve světě, nejen v církvi, možná ani nepochopíte.
Mohu-li ti poradit: Abys náš postoj trochu pochopil zkus nějak vylézt z toho, co vás učí a co žijete do úplně 'normálního' světa třeba úplně nevěřících lidí, když dělají nějakou party, třeba pečou buřty, prasátko, mají tam štěně piva a chtějí dosáhnout toho, aby na tu party někdo přišel. Nezažil jsi to někdy, jak to ti lidi dělají?
Nepoužívají obvykle hrušky, palce či skřipec, ale používají slovo.
Zkus se třeba podívat jak pochopili to slovo první křesťané, nebo svatý Pavel. Ten píše: Naléhavě jsem Židům i Řekům svědčil o pokání k Bohu a o víře v našeho Pána Ježíše Krista. To "svědčil" se nedělá hruškou, skřipcem a španělskou botou jako to dělali lidé pod Augustinem, či nemocí jako vás přesvědčuje váš bůh, ale dělá se to slovem.
Stejně si tedy vysvětluju to slovo "přinutit" přijít na hostinu. Jako v normálním světě.
Ne jako ve vašem světě bezbožnosti, model a násilí.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 04. květen 2015 @ 10:06:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mám tomu tedy rozumět tak, že tvůj bůh tě "švihá" zásadně pouze verbálně, pouze slovem?
Že ona příslovečné "šetření metly" je pro tebe a tvého cukerínového boha pouze jakási metafora?
(Přís 13,24) Kdo zadržuje svou hůl, nenávidí svého syna, kdo ho však miluje, usilovně ho kázní. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 04. květen 2015 @ 10:57:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No Očičko, už si blízko. A nyní ti zbývá jen odpovědět. Čím se šíří kázeň? Holí, nebo slovem?
Co je mocnější? Klacek? Nebo pravda ve slově a autorita plynoucí z pravdy?
Oko, ty jako katolický vypatlanec razíš teorii "pravdivého" klacku, který kompenzuje nedostatek pravdy ve slovech. Tak tě tomu v dětství naučili. Jenže klacek se NIKDY nesmí stát nástrojem pravdy! Pak se velikost "pravdy", stane přímo úměrnou velikosti klacku. Nebo ještě jinak. Jak by asi musel být veliký klacek, který by tě cinkl po šišce, abys konečně pochopil o čem nyní píšu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. květen 2015 @ 07:04:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, pochopil jsi, jak v našem (pro nás) normálním světě vychováváme děti, jak dosáhneme toho, aby se stranily hříchu a žily dobrý život, když jsem ti to psal vedle v diskuzi?
Že děti nevychováváme a nešleháme nemocemi?
Stalo se ti někdy, že by tě někdo naléhavě zval na nějakou party, svatbu, posezení kde by byl rád abys tam byl a snažil se tě přinutit abys tam přišel a přitom nepoužil násilí? Pokud ano, pochopil jsi, jak v našem (pro nás) normálním světě rozumíme tomu "přinuť je vejít" a že tomu nerozumíme jako vaši převrácení učitelé, že bychom lidi mučili, zabíjeli či násilně "křtili"?
Vím, že ve vašem světě je "normální", že otcové své děti ubijí k smrti, jako to dělá váš otec když vás vychovává a šlehá svou rakovinou a dalšími nemocemi. Byl jsem také pod jeho výchovou a málem jsem jí nepřežil: Měl jsem do smrti tak týdny, měsíce. Kdyby nepřišel Ježíš a nezachránil mne, už to nejsem. Jsi schopen si představit, že existuje svět, kde to funguje jinak, než u vás?
|
]
|
|