Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. duben 2015 @ 08:54:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ale Toníku! Standa se ti přece k tomu opakovaně vyjádřil a dotázal ti naivitu víry ve tvého cukerínového boha. Naposledy včera: dám ti to sem znovu: Nejdříve tvoje námitka: ..." že ve tvé hlavě je Pán, který postihuje lidi
chorobami a tebe nejspíš taky. A to je hrozný Pán a já ti ho neberu. A
je mi jasné, že ve tvé hlavě Ježíš dovoluje satanovi někoho sužovat "...
Moje vysvětlení:
Ježíš je svrchovaným Pánem nebe i země (Mt 28,18).
Aby mohl satan někoho vůbec sužovat, musí mít k tomu od Ježíše svolení...
Toníku, toto ale není jen v mé hlavě, najdeš to také už v knize Jób.
(Jb 1,8-12) Hospodin se pak Satana zeptal: Jestlipak sis
všiml mého otroka Jóba? Neboť není na zemi jemu podobného, muže
bezúhonného a přímého, bohabojného a odvracejícího se od zlého.
Satan nato Hospodinu odpověděl: Bojí se snad Jób Boha bezdůvodně?
Cožpak
ty jsi neohradil jej, jeho dům a všechno, co má, ze všech stran?
Nepožehnal jsi dílo jeho rukou a nerozhojnil se jeho statek na zemi?
Avšak vztáhni nyní svou ruku a zasáhni vše, co má; určitě ti bude do
tváře zlořečit. Hospodin řekl Satanovi: Hle, vše, co má, je ve tvé ruce; pouze na něho ruku nevztahuj.
(Jb 2,3-7) Hospodin se pak Satana zeptal: Zdali sis všiml
mého otroka Jóba? Neboť není jemu podobného na zemi, muže bezúhonného a
přímého, bohabojného a odvracejícího se od zlého. Stále se drží své
bezúhonnosti, i když jsi mne podnítil proti němu, abych jej
bezdůvodně pohltil. Satan však Hospodinu odpověděl. Řekl: Kůži za kůži,
ale vše, co člověk má, dá za svou duši. Avšak vztáhni nyní svou ruku a
zasáhni až k jeho kosti a k jeho masu; určitě ti bude do tváře zlořečit. Tu Hospodin Satanovi řekl: Hle, je ve tvé ruce; avšak zachovej jeho duši. Satan pak odešel z Hospodinovy přítomnosti a ranil Jóba zlými vředy od paty až k hlavě ...
(Jb 19,13-21) ... Vzdálil ode mne mé bratry, zcela se mi odcizili moji známí. Mí příbuzní mě zanechali, zapomněli na mě moji přátelé. Příchozí v
mém domě i mé služebnice mě považují za cizího, stal jsem se cizincem v
jejich očích. Zavolal jsem na svého otroka, ale neodpovídá; musím
ho prosit o smilování vlastními ústy. Můj dech se mé ženě zhnusil,
začal jsem páchnout synům svého lůna. Zavrhli mě i malí hoši; když vstanu, mluví proti mně. Opovrhli mnou všichni mí důvěrníci a ti, které jsem miloval, se obrátili proti mně. Kost mi přilnula ke kůži a k masu, vyvázl jsem jen s kůží kolem zubů. Slitujte se nade mnou, slitujte se nade mnou, vy, moji přátelé, protože mě zasáhla Boží ruka.
Už tomu rozumíš, proč Jób (i když mu ono neštěstí způsobil přece satan) správně rozeznal skutečnost, že bez Božího svolení by se to stát nikdy nemohlo a správně rozlišil a pojmenoval tu"Boží ruku"? Samozřejmě, že stále nerozumíš a rozumět nemůžeš. Varoval jsem tě, že se nemáš pouštět do úvah o smyslu utrpení, že je to jedno z nejtěžších témat v duchovním životě - a tobě zatím není pořád jasné ani první písmeno z křesťanské abecedy - že člověk se stává křesťanem a údem Kristovy církve obléknutím Krista ve křtu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. duben 2015 @ 09:42:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jasně, Stando.
A abys ty mohl hřešit, tak si taky nejdřív vyžádáš od tvého boha svolení hřešit a tvůj bůh ti hřešit dovolí, souhlasí se hříchem, schvílí ti hřích. O tom už jsme se bavili a vyjádřil ses jasně.
Prosím tě, Stando: Jak je to s vaší Duchovní Matkou a Královnou nebes, které patříte?
Její svolení taky potřebuje satan aby vás mohl sužovat? A ona mu to taky dovolí?
Ty taky potřebuješ její svolení, abys mohl hřešit? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. duben 2015 @ 12:21:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku. Uchyluješ se ve svém mlžení, odvádění od podstaty tématu už k docela nechutným kydům, nedůstojným skutečného křesťana.
Tím ovšem nijak nesmažeš Jobovo jasné svědectví - svědectví spravedlivého Jóba, který se hříchem neprovinil: " Slitujte se nade mnou, slitujte se nade mnou, vy, moji přátelé, protože mě zasáhla Boží ruka."
Toto nemůžeš nijak popřít, toto je skutečné Boží slovo!
Už dávno jsem ti vysvětloval, že Bůh ani v případě lidského hříchu nesouhlasí se hříchem, ale i v tomto respektuje svobodu rozhodnutí u člověka - tedy respektuje ten dar svobody lidské volby, který mu sám daroval.
Bohu nelze však ani upřít schopnost zakomponovat do svého plánu se světem i hřích Adamův, i ty hříchy naše a jen on je schopen i hřích obrátit nakonec v dobro, k lidskému prospěchu.
A tak v pravdě je blažený i hřích Adamův, protože skrze něj se zjevila ta nesmírná moc Boží lásky, kterou Bůh miluje člověka - Vykupitel tak mocný a veliký ....
Ale jak říkám stále: Jak ti vysvětlit věci tak složité ohledně lidského utrpení, když máš už popletená i počáteční písmena abecedy křesťanské víry?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. duben 2015 @ 17:41:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Jejej, Stando. To určitě nepopírám. Věřím, že tu hloupost Job řekl, tak jako jiný člověk co neznal Boha řekl "víme, že Bůh hříšníky neslyší". A je mi jasné, že vy sektáři si stavíte nad nepravdivým výrokem z písma, vytrženým z kontextu, vaše vlastní učení k vaší škodě.
V bibli si můžeš přečíst, jesli měl Job pravdu, nebo jestli byl popletený a pletl si Boha se satanem tak, jako ty.
Jen ti napovím: V knize Job se podobně popisuje, čí ruka opravdu Joba zasáhla, jestli to byla ruka našeho Boha, nebo ruka vašeho boha.
A kdyby tě to zajímalo, mohl by sis to přečíst a vědět, že se Job spletl. Job sám to věděl, i když až po setkání se skutečným Bohem. Protože po setkání se skutečným Bohem na svoji předchozí bezbožnost říká:
Jistě, povídal jsem o něčem, co nikdy nepochopím. Ve srovnání se mnou jsou to obdivuhodné věci a nemohu je poznat. Řekl jsi: Nyní slyš, já promluvím. Zeptám se tě a ty mě pouč. Slyšel jsem tě jen z doslechu, a nyní tě vidělo mé oko.
Proto odvolávám, lituji toho v prachu a popelu.
Tohle mi fakt vysvětlovat nemusíš, protože to je téma, které znám do hloubi nitra. Ale ty si o tom něco zjisti. Protože zjevně píšeš o něčem, o čem toho moc nevíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 11. duben 2015 @ 08:05:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A kdyby tě to zajímalo, mohl by sis to přečíst a vědět, že se Job spletl."...
No, mě to zajímá.
Takže u Jóba to podle tebe byla vlastně ruka satanova a nikoli ruka Boží. Rozumím tomu tak dobře?
Proč ale potom Hospodin o Jóbovi, který si podle tebe spletl Boha se satanem, říká tato slova?
"I stalo se
poté, co Hospodin k Jóbovi promluvil tato slova, že řekl Elífazovi
Témanskému: Proti tobě a proti oběma tvým přátelům vzplanul můj hněv,
protože jste o mně nemluvili správně jako můj otrok Jób."
Takže podle tvého rozumu Jób si prý spletl Boha se satanem a Hospodin jej přesto za to pochválil, že o něm mluvil dobře? Rozum ti neprotestuje?
Zřejmě si potom spletl Boha se satanem i apoštol Pavel, když řekl:
A nyní, hle, Pánova ruka je proti tobě, budeš slepý a neuvidíš
slunce až do daného času.“ Ihned na něj padla mrákota a tma, tápal kolem
sebe a hledal, kdo by ho vedl za ruku. (Sk 13,11).
A který "satan" má podle tebe na svědomí slepotu naprosto nevinného člověka?
Když pak šel kolem, spatřil člověka slepého od narození.
Jeho učedníci se ho tedy zeptali: "Rabbi, kdo zhřešil - on,
nebo jeho rodiče - že se narodil slepý?"
Ježíš odpověděl: "Nezhřešil ani on, ani jeho rodiče, ale mají
na něm být zjeveny Boží skutky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 11. duben 2015 @ 12:51:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže u Jóba to podle tebe byla vlastně ruka satanova a nikoli ruka Boží. Rozumím tomu tak dobře?
Ano, samozřejmě, tomu rozumíš dobře.
(Divím se, že jsi něco pochopil, jak jsem napsal a myslel. )
Takže podle tvého rozumu Jób si prý spletl Boha se satanem a Hospodin jej přesto za to pochválil, že o něm mluvil dobře?
Rozum ti neprotestuje?
No, že si Job spletl Boha se satanem je napsané v knize Job, ještě v minulém příspěvku jsi to citoval. A samozřejmě, že mi rozum protestuje proti těm nesmyslům, co si vymýšlíš.
Job říkal:
Vím, že dokážeš cokoliv a žádný plán pro tebe není nemožný. Kdo že je tento člověk, který bez rozmyslu zakrývá radu? Jistě, povídal jsem o něčem, co nikdy nepochopím. Ve srovnání se mnou jsou to obdivuhodné věci a nemohu je poznat. Řekl jsi: Nyní slyš, já promluvím. Zeptám se tě a ty mě pouč. Slyšel jsem tě jen z doslechu, a nyní tě vidělo mé oko. Proto odvolávám, lituji toho v prachu a popelu.
Nevím, zdali ti zbyl kousek zdravého rozumu a dokázal bys pochopit, že Bůh bude těžko někoho chválit za lež. To leda tak váš bůh o otec, co vám dává svobodu hřešit a lež je jeho přirozenost.
Stando, tady je zjevné, že neznáš dané téma, nemáš s ním zkušenost, tím pádem nechápeš situaci těch lidí. Tahle situace se dá jen těžko pochopit ze slov, pokud ji člověk nezažije a už jsem se s tím setkal i u lídí, kteří jí na rozdíl od tebe chtěli pochopit a stejně nemohli.
Pokud je člověk uprostřed velikého trápení od satana a od démonů, v hrozných věcech, které sužují jeho život, často ho napadají divné věci a když člověk nemá základ, o který se opřít, omylem ty věci může přijmout a třeba je i říci nahlas.
Pak, když ten útlak a trápení poleví, tak toho samozřejmě lituje, pokud teda není bezbožník. Stejně jako Job litoval toho, co řekl, když poznal Boha osobně.
Bezbožník jako ty si z těch divných věcí, omylů a lží ze satanova útoku vyrobí ve své vzpouře učení, které je k jeho vlastní škodě.
Zřejmě si potom spletl Boha se satanem i apoštol Pavel, když řekl
No, vždycky žasnu nad novými a novými úlety, co si dokážeš vymyslet.
Z čeho sis zase ty vymyslel, že si Pavel spletl Boha se Satanem?
A který "satan" má podle tebe na svědomí slepotu naprosto nevinného člověka?
Jak jsi přišel na to, že ten člověk byl naprosto nevinný?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou círk (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 12. duben 2015 @ 08:06:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ohledně Jóba: Pokud jsi ještě schopen rozumového hodnocení, nelze popřít, že Bůh to byl, kdo dopředu schválil všechny Jobovy rány, všechno neštěstí i nemoc. (Zde skutečně stačí jednoslabičná odpově typu ano - ne.)
Asi se nyní usiluji vlámat do pevně uzavřených bran tvého rozumu, ale budiž - snad z toho bude mít užitek někdo další.
Smysl Jóbova utrpení spočívá v Pánově výchově: Jób se v ničem sespletl, když prohlásil, že na něho dolehla ruka Páně. Žil si do té doby v podobném virtuálním světě svých představ, že když bude žít jako člověk spravedlivý, životem chválící Hospodina, Hospodin mu požehná na zdraví a majetku, životním štěstí spočívajícím v množství potomků i na dlouhém životě. To byla velmi rozšířená představa lidí Starého zákona, mající svou oporu v Dt 28,1-14.
V případě Jóba Hospodin jde dál, poukazuje na hlubší rozměr podstaty lidského štěstí, který nespočívá na těchto vnějších a velmi rychle pomíjejících věcech tohoto světa. Jób Hospodinu vyčítá, že i když on se ničím neprovinil a svou část smlouvy (Dt 28,1-14) zachovává, Hospodin na něm porušuje svůj slib z tohoto místa, ke kterému se On sám zavázal!
A Hospodin jej vychovává,napravuje jeho pokřivený rozumový úsudek: (Jb 38,1-5) Tu odpověděl Hospodin Jóbovi z vichřice. Řekl: Kdo je tento člověk, který zatemňuje radu výroky bez poznání? Přepásej si nyní bedra jako muž. Vyptám se tě a pouč mě. Kde jsi byl, když jsem zakládal zemi? Pověz, pokud víš něco rozumného. Kdo určil její rozměry, jestlipak víš? Anebo kdo nad ní roztáhl měřicí šňůru? .... - až po konec 40. kapitoly....
Vytáhneš livjátána udicí, zkrotíš provazem jeho jazyk? Vložíš snad do jeho chřípí rákos, probodneš jeho čelist háčkem? Zahrne tě snad úpěnlivými prosbami? Zdalipak k tobě promluví vlídnými slovy? Uzavře snad s tebou smlouvu? Přijmeš jej navěky za otroka? Budeš si s ním hrát jako s ptáčkem, uvážeš ho pro svá děvčata? Budou o něm vyjednávat společníci, rozdělí jej mezi obchodníky? Zaplníš snad jeho kůži oštěpy, jeho hlavu rybářskou harpunou? Polož na něho svou dlaň, připomeň si boj a už v tom nepokračuj.
Smysl pak je tomto. Co Bůh dělá, dobře dělá - i když my to svým lidským rozumem vidíme zrovna jinak. Nejsme Bohu rovnocennými partnery.
A toto si Jób uvědomil: Vím, že dokážeš cokoliv a žádný plán pro tebe není nemožný. Kdo že je tento člověk, který bez rozmyslu zakrývá radu? Jistě, povídal jsem o něčem, co nikdy nepochopím. Ve srovnání se mnou jsou to obdivuhodné věci a nemohu je poznat. Řekl jsi: Nyní slyš, já promluvím. Zeptám se tě a ty mě pouč. Slyšel jsem tě jen z doslechu, a nyní tě vidělo mé oko. Proto odvolávám, lituji toho v prachu a popelu.
Jób tedy odvolává a lituje toho, že ve své nevědomosti Bohu vyčítal: (Jb 33) Prý: Jsem čistý, bez přestoupení, jsem bezúhonný, není při mně zvrácenost, jenže Bůh proti mně hledá záminky, považuje mě za nepřítele, mé nohy dává do klády, střeží všechny mé stezky. Inu, v této věci jsi nebyl v právu -- tak ti odpovím, neboť Bůh je větší než člověk. Proč proti němu vedeš při? Že neodpovídá vždy lidskými slovy? Vždyť Bůh promluví jednou i podruhé, ale člověk to nezpozoruje. Ve snu, v nočním vidění, když hluboký spánek padne na lidi, v dřímotách na posteli. Tehdy to lidem dá na vědomí a zapečetí je v tom, o čem byli poučeni, aby odvrátil člověka od jeho špatného díla a vzdálil pýchu od muže ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou círk (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 12. duben 2015 @ 08:25:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Z čeho sis zase ty vymyslel, že si Pavel spletl Boha se Satanem?"...
No, vždyť ten tvůj cukerínový bůh zná přece jen uzdravovat! Neznáš prý jediného případu ... vyjma těch, kteří si nemoc jako trest svým hříchem zavinili.
..."Jak jsi přišel na to, že ten člověk byl naprosto nevinný?"...
Nemusel jsem sám na nic přicházet.
Jenom jsem asi pozorněji než ty poslouchal svědectví Krista: "Nezhřešil ani on, ani jeho rodiče, ale mají
na něm být zjeveny Boží skutky.
" ....
Boží skutky jsou scénářem našich životů - připraveny pro nás, abychom v nich chodili. Bůh se v případě toho slepce rozhodl, že se narodí slepý a bude se několik desetiletí trápit v naprosté tmě, odkázán na milosrdenství druhým. Přesto to od Boha není projevem zvráceného sadismu, není to žádné "pálení cigaretami ani připínáčky", jak se ti to ve tvé hlavě převrací. U toho slepého to byla po několik desetiletí každodenní příležitost pro jeho rodinu ke službě lásky, pro celou židovskou komunitu v okolí příležitost k rozdělení se o jídlo, o šaty s potřebným. Takový slepý je tedy pro své bližní sám nesmírným darem, příležitostí konat skutky, které nebeský Otec pro nás připravil, abychom v nich chodili ...
Bůh je totiž nesmírně vznešený a mocný - a spravedlivý. Dá takovému slepci sílu nést svůj úděl a je schopen mu jeho tmu nakonec nesrovnatelně vynahradit věčným světlem.
Takový je postoj křesťana k nemocem, jejichž původ si starozákonním způsobem myšlení nedokážeme vysvětlit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 12. duben 2015 @ 18:04:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | U toho slepého to byla po několik desetiletí každodenní příležitost pro jeho rodinu ke službě lásky, pro celou židovskou komunitu v okolí příležitost k rozdělení se o jídlo, o šaty s potřebným. Takový slepý je tedy pro své bližní sám nesmírným darem, příležitostí konat skutky, které nebeský Otec pro nás připravil, abychom v nich chodili ...
A pak přišel Pán Ježíš a všechno to tomu vašemu otci překazil. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hla (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 13. duben 2015 @ 08:40:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A pak přišel Pán Ježíš a všechno to tomu vašemu otci překazil. "...
Pokud ve tvém světě je nejvyšším vládcem satan, pak by to u tebe bylo možné.
Ale v tom mém světě je nejvyšším vládcem Bůh a ten rozhoduje o každé události v něm. Ani vlas nám z hlavy nespadne bez toho, aby to Bůh dovolil.
V tomto mém světě platí Kristova slova: " "Nezhřešil ani on, ani jeho rodiče, ale mají
na něm být zjeveny Boží skutky.
" ...
"Boží skutek" není v případě tohoto slepce jen jeho uzdravení Kristem, ale už i předcházející dlouhá řada dobrých skutků milosrdenství vůči takto postiženému člověku od jeho židovské komunity. Tito lidé sedávali v bráně a žebrali o svůj denní příděl chleba. Každé obdarování takového potřebného bylo ( a dodnes je) Bohem připravený skutek lásky nikoli pro toho postiženého, ale k duchovnímu užitku toho, kdo pomáhá. To všechno jsou Boží skutky, Otcem připravené od věčnosti (Ef 2,10).
Také Ježíš nekonal sám ze sebe žádné svoje skutky, ale konal jen skutky, které pro něho jeho Otec připravil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hla (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 13. duben 2015 @ 08:43:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě by mě zajímalo, jestli sis už uvědomil, za co vlastně Bůh Jóba pochválil.
Nebo jestli byla má námaha a vysvětlování marné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. duben 2015 @ 18:46:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando.
To, za co Bůh Joba pochválil jsem si uvědomil asi před více než dvaceti lety, když jsem tyto věci velmi podrobně studoval.
Samozřejmě, že Bůh Joba nechválil za lež, kterou si Job o Bohu vymyslel, ale chválil ho za to, co o Bohu řekl správně a pravdivě (a že toho o Bohu věděl hodně, hodně o něm slyšel, jen ho neznal). Ve chvíli, kdy místo Satanovy "výchovy" (u které je v knize Job dobře vidět, k čemu taková "výchova" u Joba vedla) začal vychovávat Joba Bůh (a jeho výchova je také typická, stejná, jako vychovává Bůh nás a vede k témuž: Pokání, změně života).
Samozřejmě, že tvoje námaha byla marná.
Tvoje námaha by nebyla marná, kdybys na ně odpověděl a něco bych se o tobě a tvých představách dozvěděl místo toho, abys od otázek utíkal pryč k vymýšlení nesmyslů o druhých.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra vidite (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 16. duben 2015 @ 08:40:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Smysl Jóbova utrpení spočívá v Pánově výchově: Jób se v ničem sespletl,
když prohlásil, že na něho dolehla ruka Páně. Žil si do té doby v
podobném virtuálním světě svých představ, že když bude žít jako člověk
spravedlivý, životem chválící Hospodina, Hospodin mu požehná na zdraví a
majetku, životním štěstí spočívajícím v množství potomků i na dlouhém
životě. To byla velmi rozšířená představa lidí Starého zákona, mající
svou oporu v Dt 28,1-14.
V případě Jóba Hospodin jde dál,
poukazuje na hlubší rozměr podstaty lidského štěstí, který nespočívá na
těchto vnějších a velmi rychle pomíjejících věcech tohoto světa. Jób
Hospodinu vyčítá, že i když on se ničím neprovinil a svou část smlouvy
(Dt 28,1-14) zachovává, Hospodin na něm porušuje svůj slib z tohoto
místa, ke kterému se On sám zavázal!
A Hospodin jej vychovává,napravuje jeho pokřivený rozumový úsudek: (Jb 38,1-5) Tu odpověděl Hospodin Jóbovi z vichřice. Řekl: Kdo je tento člověk, který zatemňuje radu výroky bez poznání? Přepásej si nyní bedra jako muž. Vyptám se tě a pouč mě. Kde jsi byl, když jsem zakládal zemi? Pověz, pokud víš něco rozumného. Kdo určil její rozměry, jestlipak víš? Anebo kdo nad ní roztáhl měřicí šňůru? .... - až po konec 40. kapitoly....
Vytáhneš
livjátána udicí, zkrotíš provazem jeho jazyk? Vložíš snad do jeho
chřípí rákos, probodneš jeho čelist háčkem? Zahrne tě snad úpěnlivými
prosbami? Zdalipak k tobě promluví vlídnými slovy? Uzavře snad s tebou smlouvu? Přijmeš jej navěky za otroka? Budeš si s ním hrát jako s
ptáčkem, uvážeš ho pro svá děvčata? Budou o něm vyjednávat
společníci, rozdělí jej mezi obchodníky? Zaplníš snad jeho kůži
oštěpy, jeho hlavu rybářskou harpunou? Polož na něho svou dlaň, připomeň si boj a už v tom nepokračuj.
Smysl pak je tomto. Co Bůh dělá, dobře dělá - i když my to svým lidským rozumem vidíme zrovna jinak. Nejsme Bohu rovnocennými partnery.
A toto si Jób uvědomil: Vím, že dokážeš cokoliv a žádný plán pro tebe není nemožný. Kdo že je tento člověk, který bez rozmyslu zakrývá radu? Jistě, povídal jsem o něčem, co nikdy nepochopím. Ve srovnání se mnou jsou to obdivuhodné věci a nemohu je poznat. Řekl jsi: Nyní slyš, já promluvím. Zeptám se tě a ty mě pouč. Slyšel jsem tě jen z doslechu, a nyní tě vidělo mé oko. Proto odvolávám, lituji toho v prachu a popelu.
Jób tedy odvolává a lituje toho, že ve své nevědomosti Bohu vyčítal: (Jb 33) Prý: Jsem čistý, bez přestoupení, jsem bezúhonný, není při mně zvrácenost, jenže Bůh proti mně hledá záminky, považuje mě za nepřítele, mé nohy dává do klády, střeží všechny mé stezky. Inu, v této věci jsi nebyl v právu -- tak
ti odpovím, neboť Bůh je větší než člověk. Proč proti němu vedeš při?
Že neodpovídá vždy lidskými slovy? Vždyť Bůh promluví jednou i
podruhé, ale člověk to nezpozoruje. Ve snu, v nočním vidění, když hluboký spánek padne na lidi, v dřímotách na posteli. Tehdy to lidem dá na vědomí a zapečetí je v tom, o čem byli poučeni, aby odvrátil člověka od jeho špatného díla a vzdálil pýchu od muže ...
A za tuto svoji změnu v uvažování byl Job od Hospodina pochválen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. duben 2015 @ 17:41:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, copak je nedůstojné na pár jednoduchých otázkách, které jsem ti položil? Pročpak místo odpovědi na ty otázky začneš utíkat? Jsou ty jednoduché otázky nějak problematické?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 19:50:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko neodpoví ti nikdy přímo. Nemůže. To je taková zvláštní věc. Odpověděl by ti nejraději na poslední otázky ano, jenže naprostá většina mariánských ctitelů se za svou "nebeskou matku" stydí. Aktivní jsou pouze v modloslužebně, na poutním místě, ale na veřejnosti o své nebeské mámě většinou mlčí a jsou ověšeni talismany- medailky, růžence, kajícné prsteny atd. Ale jak říkám, stydlivost, velká stydlivost sužuje mariánské ctitele. Dost často se stávají terčem posměchu i z řad řk. V řk totiž všichni nebeskou matku nemusí. S těmi je ještě slovo rozumné. Kdo je však mariánskjý ctitel jako třeba Oko, ten je vždy poblblenec non plus ultra. Jejich svědectví víry spočívá jen v jednom. Přijedou nabuzení z nějaké poutě, a vypráví všem o tom, jak JIM tam bylo krásně, a rozplývají se jako loňský sníh.
Kolik zdejších řk katolíků svou mariánskou víru veřejně vyznalo? Žadný! Ale jak dojde na diskusi Kristus versus zboštělá Marie, to je hnedka povyku! Naprostá většiina zdejších řk jsou mariánští ctitelé, v pravdě ctitelé padlého anděla světla. Jsou prodchnutí duchem antikrista a pravdu slyšet nemohou, takže nemohou po pravdě odpovědět ani na jednoduchou otázku. Pravdy se bojí a odpovědím v pravdě se instinktivně vyhýbají. Nejtypičtějším příkladem je zdejší modloslužebník Oko. Nikdy neodpovídá na otázky, které ho usvědčují ze lží které si sám pod sebe nakydal. Oko se bojí pravdy! Bojí se instinktivně. Pravdu vnímá jako útok, nepříjemnou věc. A za svou "nebeskou maminku" se přitom stydí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 11. duben 2015 @ 08:32:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, nedrob diskusi na jiná témata. Nejsem schopen z časových důvodů reagovat na vše.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 11. duben 2015 @ 10:28:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No vidíš jak tě mám přečteného Oko. Vymlouváš se na časové důvody?? Na špinění, lhaní, překrucování božího slova, to máš času dost, co?! Za svou "nebeskou maminku" se stydíš, tak je to! No nevím nevím Oko, jako katolík nejsi nic moc. Jenom prázdný tlučhuba. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 11. duben 2015 @ 12:58:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | nedrob diskusi na jiná témata. Nejsem schopen z časových důvodů reagovat na vše.
To je zvláštní.
Když píšu o moci klíčů k tématu článku, tak ty uhýbáš daleko daleko co ti síly stačí a máš spoustu času abys vypustil kouřovou clonu, kterou bys skutečnou moc klíčů vašich papežů zastínil.
A tady nemáš čas odpovědět na tři jednoduché otázky? Možná proto, že jsi tak zaneprázdněn kličkováním v tématu těch papežských klíčů a vymýšlení lží o mne.
Zkus se tedy méně věnovat nesmyslům, které si vymýšlíš o mne a o nás a věnuj se více tomu, že bys napsal něco o tobě a o vás a o vaší matce, které patříte a vysvětlil, jestli i ona vám dovoluje hřešit a schvaluje vám každý hřích, jestli i ona vždy u každého hříchu musí dát svolení a jestli i ona musí dát svolení vašemu otci, aby vás šlehal bičem své výchovy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou círk (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 11. duben 2015 @ 22:19:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"jestli i ona vám dovoluje hřešit a schvaluje vám každý hřích, jestli i ona vždy u každého hříchu musí dát svolení a jestli i ona musí dát svolení vašemu otci, aby vás šlehal bičem své výchovy"
Nepamatuji si z období mého života v ŘKC, že by se o Marii mluvilo v souvislosti s dovolováním hříćhů apod.
K Marii se orodovalo ve smyslu přímluv a proseb, např.: "pros za nás hříšné, nyní i v hodinu smrti naši"...
Nebo různé Mariánské litanie - ve smyslu orodování za nás u Ježíše.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 12. duben 2015 @ 18:39:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, nás ještě v ŘKC učili, že hřích není Boží vůle, že když člověk hřeší, tak nečiní Boží vůli, že Bůh hřích zakazuje. Že jsou lidé co Boží vůli činí a jiní co Boží vůli nečiní. Že satan se vzbouřil proti Bohu a nečiní Boží vůli, že je Boží odpůrce.
Ale zřejmě se už někde v ŘKC (a i jinde) asi učí něco jiného: bůh, který schvaluje všechno na světě a stále se na světě děje jeho vůle, i když lidi hřeší, jsou nemocní, posedlí démony. Toho boha, jehož vůle se na světě děje když lidi hřeší, samozřejmě znám taky a jsem rád, že jsem od něj pryč. I když možná že Standa či další co to učení zastávají mají to učení z jiné sekty, než z ŘKC.
Zajímá mne zda i matka toho boha musí nejdřív schválit/dovolit hřích, který Standa udělá a jestli taky musí schválit svému synu to, aby týral lidi.
Možná to Standa neví a musí zeptat nějaké své druhé, třetí či čtvrté hlavy v hierarchii hlav, aby mohl napsat odpověď.
Snad se té odpovědi dočkáme. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou hla (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 12. duben 2015 @ 19:39:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Bůh nechce hřích, zakazuje ho, ale dává zároveň člověku svobodu jednání. Člověk má výběr, zda plní svou vůli nebo Boží vůli, pokud je schopen to správně rozpoznávat (což tak být vždy nemusí).
Satan je ten, komu Bůh dovoluje, aby nás pokoušel ke zlu, abychom prokázali to, že se nedáme a patříme více Kristu. Bůh dopouští boj se zlem, ale dává sílu nad satanem vyhrát.
Hřích není Boží vůle, Bůh si hřích nepřeje. Ani vůle Marie. Toto ŘKC neučí. Bůh ale dovoluje ďáblu boj s lidstvem, kdy člověk má v Bohu sílu nad hříchem vítězit. Člověk nesnáší zlo způsobené Bohem, ale druhým člověkem (např. válečná utrpení apod.). Matka Bohu nic takového neschvaluje! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra viditelnou (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 12. duben 2015 @ 19:57:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak, Brusle. Hřích a zlo není Boží vůle a ten, kdo je činí, nečiní Boží vůli.
Satan je lhář, je ve vzpouře proti Bohu a Ježíš přišel, aby zrušil jeho skutky.
Ohledně pokušení: Zkus si přečíst Jakuba. Satan není někdo, kdo by pro Boha odváděl "špinavou práci" s Božím dovolením. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra vidite (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 12. duben 2015 @ 20:23:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jakub: 12Blahoslavený muž, který snáší zkoušku, neboť když se osvědčí, dostane věnec života, jejž Pán zaslíbil těm, kdo ho milují. 13Ať nikdo, kdo je pokoušen, neříká: ‚Jsem pokoušen od Boha.‘ Bůh nemůže být pokoušen ke zlému a sám také nikoho nepokouší. 14Každý, kdo je pokoušen, je strháván a váben svou vlastní žádostivostí. 15Žádostivost pak počne a rodí hřích, a dokonaný hřích plodí smrt.
No, ano, pokušení není od Boha, ale z žádostivosti. Žádostivost je sám ďábel.
Vnímám výklad tak, že Bůh to zlé nechce, ale dopouští ho. V tom hrozném dopuštění a pokušení se mnozí dopouští hříchu, nemnozí se osvědčí právě i velkým heroismem.
(Například mučení čarodějnic - drtivá většina neunesla to pokušení při hrozbě strašného mučení a nemluvila pravdu, aby se vyhla mučení. Heroické snášení mučení a nezapření pravdy v těchto hrozných zkouškách vydržela jen nepatrná menšina.) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petra vi (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 13. duben 2015 @ 07:27:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Izajáš 45: 5- 7 Já jsem Hospodin a jiného už není, mimo mne žádného Boha není. Přepásal jsem tě, ač jsi mě neznal, aby poznali od slunce východu až na západ, že kromě mne nic není. Já jsem Hospodin a jiného už není. Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení Petr (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 13. duben 2015 @ 21:14:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tudíž:
Stvořil Bůh ďábla a proč? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanovení (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 15. duben 2015 @ 21:39:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Otázka pro Myslivce :) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ustanov (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 15. duben 2015 @ 21:45:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stvořil Lucifera, který se pak postavil proti Bohu. Stal se z něho padlý anděl, ďábel, který strhl mnoho dalších božích stvoření do vzpoury proti Bohu. I člověk byl stvořený jako svatý, a po pádu do hříchu následovalo co následovalo.
Odpovím filosofickou otázkou.
Stvořil Bůh hříšného člověka, nebo svatého člověka?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl ust (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 17. duben 2015 @ 18:46:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zajímavá otázka k přemýšlení...
Bůh stvořil člověka ke svému obrazu (ale pokušení je velké) :)) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smysl (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 18. duben 2015 @ 00:12:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jako nejde pošpinit a znetvořit Boha, tak nejde pošpinění a znetvořený obraz vydávat za obraz boží. Člověk jako obraz boží, je svatý Adam před pádem do hříchu. Po pádu do hříchu již Adam není obrazem božím. Je obrazem člověka padlého do hříchu. V lidském obrazu je zobrazený spíše satan, smrt, marnost. To je obraz hříšníků. Proto každý člověk inklinuje ke zlu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 18. duben 2015 @ 08:35:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Přesně tak. Ale Bůh dává svobodu výběru jednání + i milost a cestu, jak se Satanovi co nejvíce vyhýbat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 18. duben 2015 @ 13:39:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To ano, ale boží svoboda je větší než ta naše, proto je lepší ztotožnit vlastní svobodu se svobodou boží. To je právě to naplnění boží vůle, kterou můžeme poznat jedině a pouze v Duchu svatém. Duch umožňuje "radiové" spojení mezi Kristem a člověkem. Tomu spojení se říká víra. Víra je pro nás hozeným záchranným lanem, kterého se chytáme jako tonoucí stébla. Ve víře se slučuje víra Krista a víra v Krista. Bohem darovaná víra není něco samo sebou. Lidé ji dost často považují za něco samozřejmého, třeba jako zdraví. Pokud však náhle schází tak ouvej. Takže. Kdo má víru, ten je v kontaktu s Duchem svatým, respektive s tím je Duch svatý v v duchovním kontaktu a umožňuje mu komunikativní spojení s Kristem.(v duchovnu). Ze vzájemného spojení víry v Krista a víry Krista vznikají překrásné duchovní hodnoty. Důvěra, láska, naděje...prostě duchovní plody ze vztahu víry s Bohem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 18. duben 2015 @ 14:02:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
|
|