Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 341, komentářů celkem: 430044, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 558 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116780325
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zděšení z ŘKC a vysvobození (2.konverze - od ŘKC) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 01. březen 2015 @ 09:48:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nás ještě v ŘKC učili, že ten, komu byla platně udělena svátost křtu, patří do ŘKC."...


Pán Ježíš založil pouze jednu církev a ustanovil ji na základu apoštolů, zvláště na apoštolu Petrovi. Na Petrovi, který se stal biskupem Říma a jeho pokračovatelé ve službě v církvi si říkají papežové.

Každý právoplatně pokřtěný pohan se stává ve křtu obléknutým do Krista (křesťanem) a tím i údem společenství této jediné Kristovy církve. Člověk se stává KŘESŤANEM A ÚDEM KRISTOVY CÍRKVE VE KŘTU UŽ JEDNOU PROVŽDYCKY.

Něco jiného je ovšem aktuální duchovní stav jednotlivých křesťanů v dalším životě po křtu. Ti se nyní mohou nalézat jak v plném společenství Kristovy církve, tak mohou být i jenom částečně kdesi na okraji tohoto společenství - či mohou bloudit i zcela mimo společenství Kristovy církve.
Tak, jak to zde mnozí i předvádíte.

Křesťany jste se stali už jednou pro vždy tím, že jste ve křtu oblékli Krista, ale nyní mnozí stejně žijete mimo skutečné společenství Pánova stáda vedeného v moci Ducha Kristem ustanovenými pastýři.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zděšení z ŘKC a vysvobození (2.konverze - od ŘKC) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 01. březen 2015 @ 09:24:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."proto se ptám oka, on má přehled o tom, co už není "učení středověku" a jak to teď máte "ponovu"."...


Ptáš se mě ovšem opakovaně na věci, které jsem ti už jednou vysvětloval. Zřejmě jsi to ani nečetl.

Většina lidí docela chápe, že lidstvo není v myšlení strnulé, ale že je zde patrný posun k "dospělosti", že lidstvo duchovně stále zraje.

Vždycky jsem se zde snažil mluvit otevřeně a vyjadřovat se co nejsrozumitelněji. Bohužel, jak je vidět, pro tebe to ani tak nestačí.


Myšlení středověku:

Můj výrok o odlišném myšlení středověku (i starověku) se přímo netýkal ani Tomáška, ani Tomáše  (Akvinského), ale týkal se konkrétního způsobu tehdy udělovaného pokání. Např. podle penitenciáře, který sebou přinesli na Moravu Cyril s Metodějem, za opilství bylo udělováno pokání v trvání osmi dní o chlebu a vodě, za vraždu pak osm let o chlebu a vodě. Navíc po tuto dobu vyloučení z prožívání společenství u Pánova stolu.


Dneska jsme už duchovně pokročili, dozráli.
Chápeme pokání nikoli takto "pohansky" jako naši dávní předkové vyšlí z pohanství, takto  "materialisticky," jako jakési "zaplacení dluhu" modlitbou, půstem a almužnami za určitý hřích po dobu určitého časového úseku, úměrně dlouhého závažnosti hříchu, - ale jako prosté obrácení srdce k Bohu, jako milost očištění od Boha, jejíž přijetí je podmíněno výhradně upřímností srdce kajícníka. 


Proto udělované pokání dneska neobsahuje už tento časový prvek délky pokání jako bylo ještě ve středověku obvyklé a týkalo se to i odpustků.

Proto jsem kdysi o středověké praxi udělování odpustků napsal: "
Protože dneska si nikdo nehraje na počty dnů, to je myšlení středověku. Vždyť ani nevíme, jak to tam (myšleno v očistci) s časem vůbec je. "

Nikoli proto, že bych si nebyl vědom, že středověké udělování pokání se vztahovalo na jeho určenou délku v tomto pozemském životě (vždyť o této praxi jsem psal snad už i předtím), ale proto, že jelikož ani nevíme, jak je to s našim prožíváním běhu času po smrti, tak také naše pokání za hřích v tomto světě není relevantní žádnému časovému úseku, není úměrné úseku času (jak si mysleli ve středověku), ale je dokonalé a okamžité pouhým opravdovým obrácením srdce k Bohu.. Nebo je naše pokání vlivem naší neschopnosti se plně k Bohu navrátit jen nedostatečné a částečné - a zde Bůh doplňuje svou ilostí to, na co člověk zatím sám nestačí.

Tím neříkám, že to ve starověku a středověku bylo snad špatné, ale že tehdy lidé (relatvně čerstvě obrácení z pohanství)tehdy vnímali život z víry docela jinak, než dnešní generace už po tisíciletí kultivované křesťanstvím.




Pochopili jsme už také, že kajícník naopak nejvíc ze všech potřebuje přijímat "chléb života" - eucharistii - a proto jej dneska už nikdo ze společenství Pánova stolu nevylučuje. Způsob udělovaného pokání je směřován výhradně a cíleně na podporu trvalého obrácení srdce kajícníka.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy