Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 572 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116629082
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Tak kolik bible slyšíme v katolickém kostele? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 04. leden 2015 @ 14:25:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S těmi procenty mám pravdu. Najdi si v antikvariátu či na netu Římský misál a z lekcionáře uvidíš sám. Jen si dej pozor, aby to byl misál před tím posledním koncilem, nejlépe před rokem 1947. V tom roce totiž provedli pár změn. Do koncilu byla jen dvě čtení a používal jednoletý cyklus, tj. každý rok se četlo to samé. Opět upozorňuji, že žaltář nepočítám. Prvnímu se říkalo "epištoly", protože SZ se skoro nečetl, druhému evangelium. Od koncilu je čtení více a uplatňuje se tříletý cyklus, kdy jsou roky označeny A,B,C. A tak třeba 4. adventní neděli se čte: Mt 1,18-24 (rok A), L 1,26-38 (rok B) a L 1,39-45 (rok C). Jsou samozřejmě pasáže, které se čtou každý rok, např. L2,1-14 o půlnoční na Vánoce. My jsme teď v roce B, takže pokud půjdeš příští neděli na mši, uslyšíš: Iz 55,1-11 + Iz 12,2-6 + 1J 5,1-9 + Mk 1,6-11, ve středověku pak Ko 3,12-17 + L 2,42-52.

Ale faktem je, že i v těch dobách žilo spousta katolických svatých, kteří jsou nám svými životy příkladem až dodnes. Kde by na to brali sílu a inspiraci, pokud by jim důvěrné poznání Krista bylo odepřeno?

Co prosím? K poznání Krista a přijetí Evangelia Bibli vůbec nepotřebuješ. Víra je ze slyšení (Ř 10,17) a platí to vesměs dodnes. Vlastně jsem spíš taková výjimka, tj. případ uvěření z četby Bible. Promluv si s lidmi a uvidíš, že k víře byli vesměs přivedeni tím, že jim někdo evangelium o Kristu vyprávěl a až pak četli Bibli. V dobách nejhoršího pronásledování křesťanů (do cca 4. století) jen málokdo slyšel či četl celou Bibli, nebo aspoň celý NZ (oni ještě ani nevěděli přesně, co do NZ patří).

Pramení z vlastní zkušenosti, kdy jsem např. porovnával smysl místa Ef 5,25-27

Z těch překladů:

ČSP - stejně jako NBK + BKr + Pavlík: věrný překlad
ČEP - "křtem vody a slovem": nepřesný až špatný
JB - zavádějící, doplňuje něco, co v originále není; slušný překladatel by ono "kterou doprovází" označil jako vlastní dodatek
B21 - naprosto zcestný překlad. Ani se mi nechtělo věřit, že to tam je, takže jsem si to radši ověřil. :-)




| Nadřazený

Re: Re: Tak kolik bible slyšíme v katolickém kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Neděle, 04. leden 2015 @ 15:06:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jak si lze představit "vodní koupel v slovu"?  To zní trochu nelogicky. Nestačí jen "koupel v slovu" jako metafora? To "voda" je už nadbytečné. 
Ty tím zajisté narážíš na katolický křest- tvoje oblíbená parketa. 
Co myslíš Oko, že je důležitější? Voda nebo Slovo? (Jan 6,63 Duch jest, jenž obživuje, tělo (já si myslím i voda) nic neprospívá. Slova, kteráž já mluvím vám, Duch a život jsou.)
U katolíku samozřejmě ta voda a možná i nějaké to slovo (formulka) jako  zaklínadlo, ale bez Ducha. 




| Nadřazený

Re: Re: Tak kolik bible slyšíme v katolickém kostele? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 04. leden 2015 @ 16:31:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Překlad bible jeruzalémské je zcela tendenčně katolický, heretický a falešný.

Kristus posvěcuje svou církev, aby byla církví slavnou, neměla poskvrny ani vrásky, aby byla svatá a bezúhonná vodní koupelí ve slovu.
Jedině Boží slovo, ta koupel v tom slovu, má tu moc posvěcovat církev a připravit ji svatou a bezúhonnou pro svého ženicha.

Nikoliv vykoupání nemluvňátek ve vodě.






| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy