|
Právě je 533 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116884623 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 12. listopad 2014 @ 19:10:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Omyl! Biskup Posád, nikoliv Bezák :) |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 12. listopad 2014 @ 19:47:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha:-) Tak o tom já vůbec nic nevím. Použil jsem to jen jako příklad toho, že Standa není nějaký zaslepený fanatik a otevřeně přizná, že nějaký biskup (nebo kdo to udělal) spáchal křivdu na druhém katolíkovi. Jinak ano, to přeložení je zřejmě o dost menší "trest" než je případ tvůj a Bezáka. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 12. listopad 2014 @ 19:53:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Životní přeložení jsou běžná (zvlášť v době rušení a slučování firem), jen kněží či biskupové je někdy vnímají jako trest či nespravedlnost, jak právě někde psal Oko.
Ovšem zákaz výkonu povolání (bez příčiny a povinnosti zdůvodnění) je trestem a specifikem ŘKC.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 12. listopad 2014 @ 19:45:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Bezák byl biskup a pak arcibiskup. Pak ho v roce 2012 vyzvali k rezignaci. On odmítl rezignovat, dokud mu neřeknou důvody výhrad. Chtěl se setkat s papežem a bylo mu to odepřeno. (Pavel se aspoň k císaři odvolat mohl) A tak ho prostě odvolali a to bez udání důvodu. Zakázali mu o tom mluvit na veřejnosti a zakázali mu pobyt v trnavské arcidiecézi (tam byl arcibiskup). Nevím, jak to s ním dopadne. Momentálně je tuším opravdu v klášteře v Itálii (tady) s pár starými řeholníky, ale negarantuji, že je to aktuální informace. Může se samozřejmě stát, že současný papež tak nějak přehodnotí postoj církve a někam ho přeloží. Takže on byl zbaven svého zaměstnání. Knězem samozřejmě zůstává (jako bývalá katolička víš, že jednou na kněze vysvěcený člověk zůstává knězem do smrti) a myslím, že v té Itálii může sloužit mše a zpovídat.
Nemusíš se přece hned čertit, ne? Já jsem tě na něj upozornil, protože jsem si myslel, že by tě mohly zajímat myšlenky a pocity člověka, kterému bylo asi ublíženo podobným způsobem. Nedovolil bych si srovnávat či nějak posuzovat, kdo z vás dvou to odnesl více. Pochop prosím, že já stále přesně nevím, co se ti stalo. Vím, že v církvi probíhá výuka katechumenů, ale tu často vede přímo kněz, ne? Nevím, jestli je to nějaké zaměstnání i pro laiky. Pak vím o nepovinné výuce náboženství na světských školách a povinné na katolických. To je normální zaměstnání, ale nevím, jestli to učí i laici. Já jsem se zatím setkal jen s kněžími a řeholníky (řeholnicemi) v této úloze, ale mé znalosti v této otázce jsou téměř nulové. Když já řeším nějaké ty věroučné otázky, pak obvykle s nějakým knězem či řeholníkem. Pokud bych já šel opačnou cestou než ty, pak by mě katechumenát nečekal, nebyl bych znovu pokřtěn a ani biřmován. Jeden kněz mi říkal, že se "odbude" jakýmsi veřejným prohlášením v kostele - myslím, že použil jakési divné latinské slovo.
Všimla jsem si, že připouštíš možnost špatného jednání ze strany ŘKC, neobhajuješ zlo tak křečovitě jako Oko, nevytváříš další záminky a lži, jako Oko.
Nejen připouštím. Vzhledem k tomu, že si ani náhodou nemyslím, že si tu vymýšlíš, pak vidím, že k pochybení toho kněze a vikáře (vyslechl tě vůbec?) došlo. Ať už tě odvolali z čehokoli, pak ti měli povinnost (morální, křesťanskou a pokud šlo o zaměstnání asi i právní) sdělit důvody. A mluvím o konkrétních důvodech a ne takových těch obecných řečičkách, že jako na tu práci nejsi dost vyzrálá či tak něco. Jestli to neudělali, ukřivdili ti. Jako člověku, který jistě věřil tomu, co učil (nevím tedy, co jsi vlastně konkrétně lidem říkala), bych na druhou stranu doporučil, aby se po čase, až to trochu přebolí, zamyslel, jestli není chyba zavrhnout celou církev kvůli pár prevítům. Neposuzuji tě, jen taková rada ze života. Znám lidi, kteří takto odešli z jedné církve, a pak našli jinou, kde to bylo stejně špatné. A tak zase odešli. Někteří opustili Ježíše jako takového, jeden známý už prošel snad desítky církví (začal někde u protestantů, pak starokatolíci, katolíci, pravoslavní, nějací další protestanté, jakýsi nedenominační sbor atd. ... nejsem si jistý tou posloupností.) |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 13. listopad 2014 @ 07:21:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já taky nechci obhajovat zlo, ale o tomto případu máme jen kusé informace z jedné strany.
Ale znám důvěrně problematiku. Moje žena také učí ve škole náboženství a jsou to galeje! Není o co stát. Je to služba a to služba hodně nevděčná a vyčerpávající. Manželka učí nižší ročníky, místní farář provádí přípravu k prvnímu svatému přijímání a pak má až ročníky vyšší. Pokud by se farář rozhodl, že bude učit všechno, moje žena by to jen uvítala. Ale on by si neúměrně přidal práce a pak by nestíhal.
Pokud tedy nějaký farář učinil takové rozhodnutí, musel k tomu mít opravdu velice pádný důvod! A jestliže Brusli zároveň zakázal hrát v kostele na varhany - a varhaníků ochotných k této službě je také opravdu jako šafránu - musel k tomu mít důvod přímo obrovský. Tolik k obecnému zhodnocení situace, aniž bych komukoli stranil.
K pochybení mohlo klidně dojít i na obou stranách, s takovým jednáním, aby člověku nesdělili důvody, také nesouhlasím. Ale nejdřív (odděleně od tohoto chování, které osobně nechápu) zde musel být nějaký konkrétní a závažný důvod pro odvolání Brusle a o tom my nic nevíme.
Bezákovi jistě v soukromí důvody sdělili (vždyť i já se o některých jeho konkrétních pastoračních "úletech" z kruhů kněží Trnavské arcidiecéze dozvěděl, tak jak on může tvrdit, že netuší!) - ale církev tyto vnitřní důvody zásadně nemedializuje, protože se týkají duševního stavu konkrétního člověka a jeho víry.
Bezák kvůli svému kariérismu pak následně porušil poslušnost církvi nevhodnou medializací a tím jen potvrdil, že nebyl správným člověkem na tomto místě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 13. listopad 2014 @ 20:01:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Staňo, nemyslíš to zle, ale proč minimálně nepřímo brusli odsuzuješ? Situaci v té její konkrétní farnosti neznáš. Dokážeš aspoň přípustit, že žádný závažný objektivní důvod ten kněz mít nemusel? Mohl třeba uvěřit nějaké pomluvě, brusle mu mohla lidsky nepříjemná, prostě cokoli. Třeba je to takový malý despota a vadilo mu, že brusle byla moc populární. Nechceš doufám tvrdit, že takovéto obyčejné hnusné jednání je něco, co se duchovních netýká. Ty znáš důvěrně problematiku ve svém okolí, ale neznáš detailně problematiku všech farností. Třeba u brusle mají více varhaníků a jeden se s ní nechtěl dělit o "slávu" a tak proti ní faráře poštval.
Pokud jde o Bezáka, pak se s tebou pro nedostatek informací nemohu přít. Jenže je tu dost v církvi vysoce postavených lidí (a nejsou to jen redemptoristé), kteří vyjádřili s postupem církve vůči Bezákovi nesouhlas. Otazníky nad tím z Česka vznesli lidé jako Duka, Vlk, Halík, Kodet, Malý. Jsem si ale naprosto jistý, že mu měla být umožněna audience u papeže. Tady Benedikt a Vatikán selhal. A pořád tu je ta nevyřešená otázka zpronevěry za působení Sokola. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 14. listopad 2014 @ 10:29:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"Staňo, nemyslíš to zle, ale proč minimálně nepřímo brusli odsuzuješ? "
Odsouzení v ŘKC je velmi snadné i bez důvodu.
Kdo je bez hříchu, ať hází další kameny a pomluvy a záminky.
Já sice nejsem bez hříchu, ale umím rozpoznat, kde jde o vážné důvody, nebo právě pomluvy a záminky.
Někteří lidé (včetně Oka) jsou ve vyhledávání dalších a dalších záminek opravdoví machři (protože si neumí připustit, že to, co píši, je neuvěřitelná skutečnost).
A ještě se diví, že ty další a další kameny neustále bolí a zraňují. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 14. listopad 2014 @ 15:53:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Mohl třeba uvěřit nějaké pomluvě, brusle mu mohla lidsky nepříjemná, prostě cokoli."...
Chápeš, že onen farář si tímto přidal na svá bedra obrovský kus další práce s vyučováním dětí (kterou doposud zastávala Brusle) a další výdaje a starosti sehnat nového varhaníka a zaplatit ho? Připadá ti, že někdo naloží cosi takového na sebe z pouhého rozmaru?
Pro mě je to vysoce nepravděpodobné. Daleko spíš to ukazuje na to, že (alespoň z pohledu faráře) důvod zde byl - a to pořádný.
Ale toto jsou pořád jen obecné rozumové úvahy na základě toho, co víme. A v tomto případě toho není moc. Nemíním v tom už pokračovat, protože Brusle jakoukoli teoretickou úvahu bere hned osobně jako útok na ni.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 14. listopad 2014 @ 18:13:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Opět lež jak věž. Farář si žádné břemeno nevzal.
Děti předal nekvalifikovaným laikům (takže se plno skupinek náboženství a společenstvích postupně rozpadlo, nikoliv však osobní víra).
A na placení varhaníka jen vybral více od farníků... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 14. listopad 2014 @ 10:52:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko!
Odsouzení v ŘKC je velmi snadné i bez důvodu.
Kdo je bez hříchu, ať hází další kameny a pomluvy a záminky.
Já sice nejsem bez hříchu, ale umím rozpoznat, kde jde o vážné důvody, nebo právě pomluvy a záminky.
Někteří lidé (včetně Tebe, Oko) jsou ve vyhledávání dalších a dalších záminek opravdoví machři (protože si neumí připustit, že to, co píši, je neuvěřitelná skutečnost).
A ještě se diví, že ty další a další kameny neustále bolí a zraňují. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 15. listopad 2014 @ 16:54:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Brusle.
Opět jen pro pořádek: To, co jsi zažila v ŘKC není nijaká výjimka, je to v denominacích celkem běžná záležitost.
Zažil jsem podobnou zkušenost v jedné letniční církvi, kdy rozpor nastal celkem jednoduše: Vedoucí té církve měli ve zvyku hodnotit všechny ostatní církve kolem dokola co dělají špatně a jak by to oni dělali jinak. A já jsem jim tehdy řekl, že ať si to klidně hodnotí, ale u mně v domě že to dělat nebudou.
Tak to fakt přestali u mně v domě dělat: přestali k nám chodit a zakázali svým ovečkám se s námi stýkat. Když pak jejich americký pastor odjel do Ameriky a už se neozval a druhý pastor utekl do hor a rozvedl se, vzpoměly si tehdy ovečky co byly dříve pod jejich vlivem na nás, přijely se zeptat jak se máme, omluvily se nám, vysvětlily nám, že nás tehdejší vedoucí pomluvili a řekly nám, jaké všechny pomluvy o nás v té církvi ti dva pastoři rozšířili. Tak jsme se to alespoň po těch deseti letech dověděli.
V tom je také často rozdíl mezi křesťany a nekřesťany, mezi církví a necírví, mezi malým a velkým stádem,
Chyba se stane těm i těm.
Křesťané ale o pořádný kus snáze přijmou nápravu, dokážou odpustit, omluvit se.
Jinak odpuštění je jedna z nejsilnějších, nejmocnějších věcí, co existují. Odpuštění rozvazuje i tu druhou stranu z pout hříchu, který udělala.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi - shrnutí (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 16. listopad 2014 @ 08:06:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Toníku.
Podmínkou Božího odpuštění i podle nauky ŘKC je především lítost, vyznání, omluva, pokání, změna smýšlení, náprava škody atd. atd. Toto učí sama ŘKC. Bez těchto projevů prý odpuštění není možné.
Já ale doufám v Boží velkorysost v tomto a doufám a přeji si vždy odpuštění chybujícím, protože chybující (a často i nevědomky), jsme úplně všichni.
|
]
|
|
|
|