Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Klaudie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 430106, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 563 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116873273
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Smrt těla je podružná Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 21. říjen 2014 @ 22:41:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych, že ti rozumím. Možná že podobně to viděl Pavel (např. Ř 12 - to slova sóma daleko spíš znamená život či sebe sama, jak překládá Jeruzlámská Bible, než jen tělo). Já bych tedy pro změnu kladl důraz na to, že je to Otec, kdo dává člověka Synu. To je přesně to, co jsem psal o tom, jak je Písmo napsané. Je to normální lidský jazyk a ne teologické či filozofické pojednání. Uvedu ti jeden příklad. Přečti si Mk 14:29 (I když padnou všichni, já tedy ne!) a Mt 26,33 (Padnou-li všichni kvůli tobě, já nepadnu). Máš pocit, že se tu jinými slovy říká totéž? Ano, na běžné lidské úrovni tomu tak je. Pokud ale začneme aplikovat toníkovštinu, máme hned na začátku obou záznamů velký rozdíl. Marek totiž větu začíná spojením "ei kai" a Matouš jen "ei". V Markovi tedy Petr vyjadřuje, že je vysoce pravděpodobné, že všichni padnou, v Matoušovi naopak Petr sděluje, že mu možnost, že by všichni padli, přijde krajně nepravděpodobná - v podstatě opět odmlouvá Ježíšovi. A k tomu si připočti, že v některých rukopisech máme u Marka "kai ei", což rapidně snižuje pravděpodobnost Petrova očekávání. Takže se to má takto:

většinové čtení Marka (a náš NZ): Jasně, všichni padnou, ale já ne.
menšinové čtení Marka: Je možné, že všichni padnou, ale já ne.
čtení v Matoušovi: kdepak, všichni nepadnou, a i kdyby padli, já ne.

Trochu jsem ten rozdíl zvýraznil, ale jinak to odpovídá řeckému textu. Stále si myslíš, že se tam říká totéž? A to jsem se vyjádřil jen k uvedení tvrzení, tj. něčemu, co při četbě normálně ani nezaznamenáš. :-) 

Ty používáš slovo "svoboda" v souladu s katolickou terminologií patrnou třeba v katechismu. Věř mi, že kdybys vedl disputaci s Akvinským, pořádně by ti vyčinil za nedbalost jazyka.

Tvůj pohled bych označil za pohled z lidské perspektivy. Tak je psána skoro celá Bible a je jen přirozené, že se tak vyjadřujeme. Můj čistě soukromý a možná chybný názor je, že Tonda nějak baví přít se s tebou (a asi i s ostatními). Bylo by samozřejmě možné debatovat stylem, jaký jsem naznačil výše, ale to bychom si tu asi moc nepokecali a navíc bychom se naprosto vzdálili realitě a úmyslu Bible. :-) Je prostě faktem, že pisatelé Bible se příliš nepárali s použitými výrazy - vem si třeba jen ten věčný spor o duši a ducha a Ježíšova slova v Mt 10,28 a 39. Stejně dopadneme se slovy sóma a sarx. Nebo si nech vysvětlit detailně víru ve dva odlišné druhy soudů (já ji též zastávám) a uvidíš spoustu míst, kde to hapruje. Např. takový 1 Kor 3 podle mě může docela dobře mluvit o očistci. Je jistě možné chápat apoštolova slova v 1Kor 9,24-27 tak, že svou "diskvalifikací" myslí jen neobdržení odměny na soudu Kristově, kam přijdou jen spasení. Stejně tak ale tu mohl mluvit o věčné spáse, jak to chápeš ty. Klíčový verš v 1K 3,15 pak může být o tomto soudu před Kristem, ale stejně tak se tu může mluvit o očistci: dobrý spasený (velmi úspěšný běžec) = odměna, nedobrý spasený (horší běžec) = očista ohněm, očistec, nespasený (zničil svatyni, tj. sebe) = Gehenna. Navíc se celá ta třetí kapitola možná věnuje jen kněžím a biskupům.




| Nadřazený

Smrt těla je podružná Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. říjen 2014 @ 08:52:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Není to tak, že my svůj život vůbec nežijeme a že za nás žije náš život Bůh (toníkovština).

  Stando, tím toníkem myslíš mne? 

  A nechtěl bys ses třeba zeptat, jaký má já názor 
na tento tvůj nesmysl? Nezajímalo by tě, jak je to 
se mnou ve skutečnosti?


  Jinak moc hezky popisuješ tvoje postoje k "přítomnému okamžiku". 
Je jistě tvoje volba takto žít - pokud to ovšem není otroctví 
způsobené kulturou, ve které žiješ ;-)



  Můj postoj je hodně jiný, než tvůj. 

  Pro mne je důležitý smysl pro definitivnost, jistotu, závazek. 
Nejen rozhodování teď v tomto okamžiku (který už svým 
rozhodnutím stejně nemohu ovlivnit). Rozhodování a rozhodnutí 
mi nedal Bůh pro tento okamžik. Okamžik, který žiji, už svým 
rozhodnutím nedokážu ovlivnit. 

  To, co dokážu ovlivnit svým rozhodnutím je okamžik, 
který bezprostředně následuje po tom aktuálním 
a všechny další okamžiky.

  Když se tedy rozhoduji, zásadně se rozhoduji 
o budoucnosti, kratší či delší. S tím, jak jsem starší 
a starší je moje rozhodování i rozhodnutí více a více 
orientováno na okamžiky, které jsou od toho aktuálního 
právě prožívaného stále dále a dále.

  Jednoduše: Čím jsem starší, tím víc myslím na budoucnost 
a víc se rozhoduji dále do budoucnosti.

  Ale i když mi bylo patnáct, nebo dvacet, tak mi postoje 
ve stylu "Uzavíráš sňatek? Ano, ano, ale jen dokud trvá láska, 
když láska vychladne, pak si každý půjde zase po svých..
byly naprosto cizí. Už tehdy jsem rozuměl, že jsou rozhodnutí, 
která se nedělají jen pro ten jeden den, jeden okamžik, svatební den, 
ale která se dělají definitivně.

  Jen jsem tehdy nevěděl, že tohle rozhodnutí jde udělat pro Boha.

  Toník


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy