Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 320, komentářů celkem: 430003, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 605 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116709427
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. červen 2014 @ 17:27:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Taky mám pocit, že to nemá cenu.

  Když jsem v té diskuzi psal, že:

"Za nás byly odpustky logické, bylo to odpuštění trestu za hřích. Prostě za hřích byl trest, který si člověk mohl odtrpět buď tady na zemi (třeba nějakou nemocí nebo posedlostí) nebo si ho mohl odtrpět v očistci (v hrozném utrpení a odloučení od Boha) nebo mohl přijmout odpustek, kterým mu byl trest prominut." či že "Očistec tak byl pro nás místem mezi soukromým a posledním soudem, ve kterém člověk trpí trest za svoje hříchy a je očišťován hrozným utrpením v odloučení od Boha. Odpustek a dobré skutky pak byl způsob, jakým bylo možno vyhnout se trestu a dávání na mše pak způsob, jak ulevit v očistci těm, co nás do očistce předešli."

  a vyjářil pochybnost, že nevím, co jsou vlastně odpustky dnes, tedy zda neobsahují i něco jiného, že by například byly "uzdravující milostí z následků hříchu" či něco podobného, co se snažil naznačovat Standa, ale nevysvětlil a nedal příklad, takže jsem se nedozvěděl, o čem vlastně píše. Pokud se ale do té diskuze podíváš, chápal Standa očistec stejně, jako já. (Samozřejmě vím, že v ŘKC odpustek neřeší budoucí hříchy, jen minulé)

  Samozřejme je možné, že jsem tehdejší odpustky chápal špatně, proto se tě ptám a očekával bych, že napíšeš v čem jsem je tedy chápal špatně, zda to bylo v tom, že odpustky nebyly odpuštění časných trestů (a plnomocné odpustky všech časných trestů) a zda po přijetí plnomocných odpustků by člověk fakticky v jiném stavu, (pokud jde o odpuštění hříchů, trestů a hříšné lpění) než jak jsem to pochopil já. 


  Pokud to nenapíšeš a vymýšlíš nějaký právní rozdíl, který jsem vůbec neřešil a nepsal, pak máš asi pravdu, jen nevím o čem vzhledem ke mně píšeš. 

  Proto se také ptám. Což zjevně nemá cenu při tvém přístupu.


  Jinak základní argument pro očistec od lidí, kteří nevěří že nás Ježíš očistil od hříchu, je ten, že "nic nečistého nevejde do nebe". Faktický stav člověka po přijetí plnomocných odpustků tedy logicky na základě tohoto agumentu musí být stejný, jako stav po křtu a stav po očistci (clověk musí být "čistý"). Pokud by to tak nebylo, těžko by se mohl dostat do nebe, protože tam nevejde nic nečistého. Samozřejmě je jiný právně (po očistci má ŘK "jistotu spasení", protože už proběhl soukromý soud, což nemusí být po křtu či plnomocných odpustcích).

  Toník



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy