Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. listopad 2013 @ 19:39:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Chápu, prostě už neodpovíš a budeš jen urážet. Všimnul jsem si, že ti došly "argumenty" i v diskuzi s Pavlem a nezmůžeš se na nic jiného, než chytání za slovíčka a na hodnocení diskutujících.
To dost o tématu vypovídá.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. listopad 2013 @ 19:50:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdo má vlastní rozum, ať si sám zhodnotí i mou diskusi s Pavlem.
..."jaký očistec učili tehdy nás"...
Určitě ne takový, ve kterém jsou hříšníci s těžkými hříchy. Tos přestřelil a nyní mlžíš. Čím jsem tě měl jako urážet?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Jak to (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. listopad 2013 @ 20:25:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to, že je očistec s těžkými hříchy sis vymyslel ty a "přišil" to mně. Já jsem ti dával odkaz na očistec, který učili nás a stručně ho popsal. Nic jsem nepřestřeli, popsal jsem to, jak to znám a můžeš si přečíst na mých odkazech nebo na odkazech poutnicka, zda jsem psal pravdu, nebo si vymýšlel.
Já se tě jen zeptal, jestli když je možné v odpustky smazat lehké hříchy (a tedy jestli jsem tě dobře pochopil, tak nově očistec a odpustky mohou smazat viny za lehké hříchy) jestli je to tak, že očistec může už smazat i těžké hříchy.
Tys místo jednoduché odpovědi začal útočit a převracet co píšu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky? Ja (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. listopad 2013 @ 07:39:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikoli. Ty jsi se v důsledku snažil dokázat, že ŘKC učení je jako korouhvička a učí pokaždé něco jiného. Tak to alespoň čpí z každého tvého slova. Jsi si toho vědom? Ale něco takového zůstává jen ve tvé hlavě. Podstata učení ŘKC je zcela neměnná, může růst jen v pochopení nauky, o nové vhledy a poznání toho samého z dalších úhlů.
Já ti rozumím, že to děláš ve snaze uchránit lidi před "zhoubným vlivem" ŘKC, ale pro křesťana by nikdy nemělo platit, že účel světí prostředky.
Jestliže tedy už v minulosti platilo, že do očistce se mohou dostat jen lidé s lehkými hříchy, platí to stále a nikdy tomu nemůže být jinak. Přes veškeré tvé špičkování, strojenou nechápavost a karikaturizaci naší víry. A já jsem přesvědčen, že tohoto jsi si dobře vědom.
..."jestli jsem tě dobře pochopil, tak nově očistec a odpustky mohou smazat viny za lehké hříchy"...
Odpustky řeší následky hříchů - časné tresty. Je to vyléčení člověka, jeho příprava pro nebeskou blaženost. Nynější odpustková praxe, pokud je založena na modlitbě za zemřelé spolubratry, může "nově" (od doby epištoly svatého Jana) přispět i k odpuštění lehkého hříchu (hříchu, který ještě není ke smrti). Hříchy však neodpouští ani očistec, ani odpustek, hříchy odpouští jedině Bůh. A podle apoštola Jana tak činí i na přímluvu nás ostatních. Tato praxe přímluvné modlitby je v církvi už od prvopočátku, není žádnou novinkou, žádným novodobým výmyslem ŘKC, jak se zde usiluješ dokázat. Tato praxe přímluvné modlitby za odpuštění hříchů u bratra ve víře je daleko starší, než celá naše nauka o očistci.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpustky (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. listopad 2013 @ 08:03:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, když tu píšu to, co o očistci učili z katechismu a z různých zjevení a slov autorit nás, tak ty oponuješ, že tématu nerozumím. Ty jsi tedy ten, který tu vehementně dává najevo, že to, co nás učili před třiceti lety už neplatí. Já se tedy ptám, co vlastně teď pro vás ohledně očistce a odpustků platí. A ty jednoduché dotazy převracíš na to, že tomu nerozumím.
Nerozumím. Nevím, co vás teď učí, když oponuješ tomu, co nás učili z Tomáškova katechismu a považuješ to za "myšlení středověku".
A je od tebe dost sprosté, když tenhle svůj postoj přelévás na mne, místo toho, abys na jednoduché otázky normálně odpověděl.
Můžeš mi prosím dát odkaz na to, že v minulosti platilo, že do očistce se může dostat někdo s lehkými hříchy? Z jakého zdroje tuto svou myšlenku čerpáš? Nejsem si něčeho takového vědom.
Praxe odpustků a očistce se objevila až po oddělení Říma od institucionální církve. Jestli máš trochu logiky v hlavě, mělo by tě trknout, že žádná z pravoslavných církví nemá ani očistec, ani odpustky. Obě tyto věci byly tedy vymyšlené později.
Praxe modliteb za zemřelé je samozřejmě mnohem starší, mnoho tisíc let a obsahují ji snad všechny pohanské kulty, které neznají milost v Ježíši a naději, kterou máme jako křesťané po smrti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpu (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. listopad 2013 @ 09:59:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A je od tebe dost sprosté, když tenhle svůj postoj přeléváš na mne, místo toho, abys na jednoduché otázky normálně odpověděl....Nevím, co vás teď učí, když oponuješ tomu, co nás učili z Tomáškova katechismu a považuješ to za "myšlení středověku"."...
Mrzí mě, že stále nedokážeš chlapsky přiznat svoji snahu zdiskreditovat římskokatolickou církev. Zapomínáš snad, že i já byl odkojen Tomáškovým katechismem? Jak bych mu mohl tedy oponovat? Oponuji tvému mylnému chápání věcí, souvisících s očišťováním po smrti těla.
..."dát odkaz na to, že v minulosti platilo, že do
očistce se může dostat někdo s lehkými hříchy? Z jakého zdroje tuto svou
myšlenku čerpáš?"... Já v tom už vyrostl, tak mě to učili. Když si otevřeš Tomáškův katechismus, na straně 43 máš pojednání o pekle:
Těžkým hříchem se člověk úplně odvrací od Boha. Když v tom odvrácení setrvá a
nekajícně umírá, zůstává od Boha odvrácen a od něho odloučen po celou
věčnost a to vlastní vinou! Písmo svaté vypravuje, jak ven do tmy byl vyhozen člověk, který na hostině neměl roucha svatebního (Mt 22,12-13). Podobně do tmy pekelné bude uvržen, kdo zemře bez "svatebního roucha" pro nebe, bez milosti posvěcující, v hříchu těžkém, smrtelném.
Z množiny lidí, různě zatížených hříchy, můžeme tedy ty s těžkým hříchem vyloučit a dál se jimi v souvislosti s očistcem už nezabývat.
Všichni ostatní lidé z této množiny obdrželi od Boha milost posvěcující a udrželi si ji až do hodiny smrti. Co je to milost posvěcující se dočteš na str. 48-50. Dále z této množiny lidí v posvěcující milosti můžeme v souvislosti s očistcem vyloučit všechny, kteří již v pozemském životě uzráli pro nebe a není už žádná překážka, aby do něj vešli ihned. Jedná se zde především o mučedníky pro Krista, kteří na svém těle dotrpěli, co zbývá dotrpět pro Kristovo tělo (církev) a smazali tak svou hořící láskou už za života všechny následky svých hříchů, za které by jim Boží spravedlnost měla přisoudit časné tresty. Jedná se zde také o lidi, žijící svatým životem, motivovaným stejnou hořící láskou.
Hned po smrti přijde do nebe duše toho, kdo zemřel v křestní
nevinnosti nebo kdo zemřel v milosti po svěcující a už na zemi si
vytrpěl časné tresty za hříchy anebo se vykoupil z trestu očistcových
dobrými skutky a odpustky. Duše těch, kteří zemřeli v milosti po svěcující, ale mají ještě trpět za hříchy, přijdou do nebe přes očistec.' (str 45). Z původní množiny všech zemřelých lidí nám tedy logicky už zbývají jenom ti, kteří si sice udrželi milost posvěcující, ale nejsou ještě zcela připraveni pro nebeskou blaženost. Buď kvůli svým všedním (lehkým) hříchům, nebo kvůli vnitřní pokřivenosti - následku to odpuštěných hříchů, které je obojí tedy potřeba ještě uzdravit v posmrtném očišťování.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. listopad 2013 @ 17:25:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mrzí mě, že stále nedokážeš chlapsky přiznat svoji snahu zdiskreditovat římskokatolickou církev.
Stando, nebudu přeci přiznávat to, co máš ty v hlavě a co sis vymyslel. Nejdřív se tvojí smyšlenku musím dozvědět. Jestli tě to zajímá, tak sis o mne opět vymyslel lež. Nemám ve zvyku dělat zbytečnou práci, to už bys měl vědět.
Zapomínáš snad, že i já byl odkojen Tomáškovým katechismem? Jak bych mu mohl tedy oponovat? Oponuji tvému mylnému chápání věcí, souvisících s očišťováním po smrti těla.
Co prosím tě považuješ za moje mylné chápání?
Zatím jsi tu téměř výhradně oponoval tomu, co jsem o očistci psal z katechismu a pak jsi oponoval jednoduchým otázkám na tebe, místo abys odpověděl.
Zato ty sám sis vymyslel vlastní výklad chápání věcí, které neodpovídá ani tomu, co učí ŘKC, tedy soukromý soud - očistec - poslední soud. Podle tebe půjdou lidé do očistce po posledním soudu.
Můžeš mi prosím dát odkaz na to, že v minulosti platilo, že do očistce se může dostat někdo s lehkými hříchy a ty lehké hříchy nejsou odpuštěny na soukromém soudu či lítostí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očist (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. listopad 2013 @ 18:15:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mohu ti dát odkaz na Pána Ježíše, který rozlišuje možnost odpuštění některých hříchů v tomto věku a některých i ve věku budoucím. Účinná lítost v okamžiku smrti stačí k odpuštění hříchů. Ale můžeš mi ty zajistit, že každý takový umírající bude mít zaručen prostor pro tuto lítost a že k ní bude vírou zralý? Zcela zapomínáš, že tato situace se netýká jen křesťanů, ale všech lidí všech vyznání i bez vyznání a bez výjimky.
Četl jsi vůbec mé vysvětlení v předcházejícím komentáři o zbylé množině lidí, co potřebují očistit, nebo jen na přeskáčku něco?
..." tedy soukromý soud - očistec - poslední soud. Podle tebe půjdou lidé do očistce po posledním soudu."...
A na to jsi přišel jakou záhadnou cestou? Při vzkříšení na konci věků jsem já přesvědčen, že bude naopak už konec očistce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Očistec? Odpu (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. listopad 2013 @ 10:07:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Praxe odpustků a očistce se objevila až po
oddělení Říma od institucionální církve. Jestli máš trochu logiky v
hlavě, mělo by tě trknout, že žádná z pravoslavných církví nemá ani
očistec, ani odpustky. Obě tyto věci byly tedy vymyšlené později."...
Očistec není ani tak místem, jako je především stavem. Nauku o očistci definoval v plnosti až tridentský koncil. To ovšem neznamená, že objevil Ameriku! I pravoslavná církev (která pochopitelně oponuje Tridentu) má ve svém učení posmrtné očišťování. Jen se mu brání říkat očistec.
Jan Zlatoústý žil ve čtvrtém století, je společným svatým pro nás i pro pravoslavné. Je známý jeho výrok: "Kdykoliv se slouží mše svatá, spěchají andělé otevřít žalář očistcový."
|
]
|
|