Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 301, komentářů celkem: 430051, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 576 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116805290
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch Svatý (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 12. únor 2013 @ 22:28:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nemohu souhlasit s tou interpretací, protože p. Lee používá termíny velmi volně, a to včetně slov jako je osoba a odlišný. On přece opakovaně tvrdí, že Syn JE Otec, Syn JE Duch atd., ne?

Proč nemůžeš souhlasit? Otázka je, Slávku, jestli to, co uvádíš, je cit¨át nebo spíše tvůj výklad slov bratra Lee.

Iz 9:5 Neboť chlapec se nám narodil, syn je nám dán; na jeho rameni spočinulo panství. Dal mu jméno Podivuhodný rádce, mocný Bůh, Věčný Otec, Kníže pokoje. Podle Izaiáše je nám v Pánu Ježíši Kristu dán Syn, Jemuž je dáno jméno Věčný Otec nebo Otec věčnosti.

J 14:8-11 Filip Mu řekl: „Pane, ukaž nám Otce a to nám stačí.“ Ježíš mu řekl: „Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty jsi mne nepoznal? Kdo viděl mne, viděl Otce. Jak můžeš říkat: ‚Ukaž nám Otce‘? Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám ze sebe; Otec, který ve Mně přebývá, činí své skutky. Věřte mi, že jsem v Otci a Otec ve Mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky.

1K 15:45 Tak je i napsáno: První člověk, Adam, se stal duší živou, poslední Adam Duchem oživujícím.

Z výše uvedeného vyplývá, že Syn má jméno Otec věčnosti a ve vzkříšení se stal Duchem oživujícím, k čemuž uvádí ČSP odkaz na Jana 5:21 Jako totiž Otec křísí mrtvé a obživuje, tak také Syn obživuje ty, které chce.

Zůstaneme-li u používání slova "osoba", pak nelze říci, že Syn je Otec, ale že Syn je v Otci a Otec v Synu a že skrze vzájemné přebývání v sobě navzájem jsou jedno - Syn mluví to, co slyší říkat Otce a dělá to, co vidí dělat Otce, takže slova i skutky jsou ve skutečnosti Otcovy. To znamená, že v životě, ve slovech a skutcích není mezi Otcem a Synem rozdíl, ačkoli mezi nimi jako osobami rozdíl je. Jinak řečeno - v životě, slovech a skutcích je Syn Otcem v tom smyslu, že je vyjádřením Otce, jelikož nevyjadřuje sám sebe, nýbrž Otce. Pokud to takto W. Lee myslel, pak je v pořádku. Podle jiného zjevení Písma je Syn Obrazem Otce, protože Bůh je Duch, který nemá tělo a přesto touží být vyjádřen a Jeho vyjádřením, Jeho Obrazem je Syn - Pán Ježíš Kristus. I u lidí se říká, když se syn tzv. "potatí", že je celý táta. Pro Syna Božího to platí víc než pro kohokoli jiného.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duch Svatý (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Středa, 20. únor 2013 @ 23:03:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený pane ssns :)

chápu, že je pro někoho jednodušší vzít výroky, které "znějí" hereticky, a už se dál skutečně nezajímat o to, jak jsou myšleny a v jakém kontextu byly proneseny, ale přiznám se, že od tebe bych to nečekal.

Znovu opakuješ, že WL používá termíny "velmi volně". Budu věřit, že to není z tvé strany zlá vůle, ale pouze nepozorná četba. 
Myslím, že jsem také přečetl nemalé množství křesťanské (včetně teologické) literatury, a musím říct, že jsem se málokdy setkal s takovou precizností terminologie jako u WL. Nemusíš s jeho učením souhlasit, ale tvrzení, že používá termíny "velmi volně" není podložené.

Jestliže WL říká, že Syn je Duch nebo Syn je Otec, je třeba si uvědomit, že neformuluje nějakou dogmatiku, ale v podstatě cituje biblická místa, na což jsem se již snažil (zřejmě marně) upozornit. Zkusím to tedy znovu:

Podle Izajáše 9,6 je nám dán Syn, ale přitom je mu dáno jméno Otec věčnosti. V tomto smyslu tedy Syn je Otec.

Podle 2K 3,17 ten Pán je Duch. V následujícím verši se říká, že jsme proměňováni od Pána Ducha. V tomto smyslu tedy Syn je Duch.

Zároveň na mnoha místech WL říká, na rozdíl od modalismu, že Otec, Syn a Duch se od sebe liší, že všichni tři existují věčně a přebývají v sobě navzájem (a nejsou tedy jen po sobě následujícími módy jedné osoby).

Vybrat si pouze místa, kde WL zdůrazňuje stránku jednoty Božství, ignorovat jiná místa, kde zase zdůrazňuje stránku tří v Božství, a potom jej obviňovat z hereze, je nespravedlivé. Je to jako bys vzal výroky WL, které mluví o Kristově lidství, a použil je jako důkaz, že  je heretik, protože popírá Kristovo božství. Skutečnost je taková, že na jiných místech WL jasně potvrzuje svědectví Písem o Kristově božství. Nepoužil jeden aspekt k popření druhého, ale přijímal oba, protože o obou svědčí Písmo.

Abych to shrnul, není všechno tak, jak se to jeví na první pohled. ;) Bible skutečně v jistém smyslu říká, že Syn je Otec a že Syn je Duch (jsou i další pasáže než dvě, které jsem uvedl). V jakém smyslu? To je samozřejmě už další věc... 





| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy