Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 10:42:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Hezky jsem si to popletl, jak ty lidi přejmenovávám. Samozřejmě jsem nemyslel Honzu a jeho virtuální příběh, ale Petra a Marušku.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 14:14:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Představa, že nepůjdou k večeři Páně proto, že žijí ve třetím manželství, je úplně zcesty."
No právě - souhlas!
|
]
Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 19:52:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Představa, že nepůjdou k večeři Páně proto, že žijí ve třetím manželství, je úplně zcesty....
První manželství:
Co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!
Úplně z cesty je tu evidentně někdo docela jiný.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 22:32:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, Pán zachraňuje své ovečky a pokud se někdo stane ovečkou ve třetím manželství, sláva Pánu, že ji zachránil. A pokud se ti to nezdá, podívej se v Jan 4.kapitola, kolik že to měla ta Samařanka mužů!? A věř Písmu... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 04:27:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepochopení, tvrdost srdce?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 08:38:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co je nepochopitelné na Kristově větě už o prvním manželství:
"Co Bůh spojil, člověk nerozlučuj"?
Že by nepochopení v tvrdosti srdce?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádc (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 16:26:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, sorry, ale fakt tentokrát "zírám", čeho jsi schopen (či bohužel neschopen pochopit).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hro (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 19:04:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdoví, jestli tak zírali i farizeové, když jim Kristus pravil:
(Mt 19,3-9) Tehdy k němu přišli farizeové a pokoušeli ho slovy: "Smí
člověk propustit svou manželku z jakéhokoli důvodu?"
On jim odpověděl: "Cožpak jste nečetli, že Stvořitel je od
počátku 'učinil muže a ženu'
a řekl: 'Proto člověk opustí otce i matku a přilne ke své
manželce a ti dva budou jedno tělo'?
A tak už nejsou dva, ale jedno tělo. Co tedy Bůh spojil, ať
člověk nerozděluje."
Oni mu ale řekli: "Proč tedy Mojžíš přikázal dát potvrzení o
rozvodu a tak propustit ženu?"
Odpověděl jim: "Mojžíš vám dovolil propouštět vaše manželky
kvůli tvrdosti vašeho srdce, ale od počátku to tak nebylo.
Proto vám říkám, že kdokoli by propustil svou manželku z
jiného důvodu než kvůli smilstvu a vzal si jinou, cizoloží, a
kdo si tu propuštěnou vezme, cizoloží."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 08:36:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Co Bůh spojil, člověk nerozlučuj! Úplně z cesty je tu evidentně někdo docela jiný.
To od člověka, který tu dva roky propaguje svou převrácenou "svobodu" kdykoliv odejít ze smlouvy od Boha docela sedí.
Co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!
Platí to i na smlouvu člověka s Bohem v Kristu, oko? Zkus se někdy zamyslet nad tím, co tu předvádíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 08:48:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že by také nepochopení v tvrdosti srdce?
V manželství se někdy stává, že muž od ženy odejde i proti Božímu příkazu, i proti smlouvě.
Tato možnost odejít tu tedy zcela reálně je. Pravdivost možnosti (svobody) i odejít ze smlouvy (porušit smlouvu) potvrzuje skutečnost věcí.
Úplně stejně se to stává i v případě smlouvy s Bohem.
Ale zkus se vrátit k meritu věci: Je manželství nerozlučitelné, nebo je možno se rozvést a uzavřít sńatek další?
Určitě se to děje všude kolem nás, ať se nám to líbí či nelíbí. Skutečnost věcí potvrzuje svobodu manželství zrušit a uzavřít nové. Může však být takové další manželství před Bohem platné, nebo je první manželství stále nezrušitelné až do smrti jednoho z nich a další svazek je stále hříšný? Stále životem ve smilstu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádc (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 09:12:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, slyšel jsi někdy o Boží vůli? V Božím plánu je pro Pepíka připravena Anička, on si ale vezme Mařenku. Otázka zní, spojí Bůh tohle manželství proti Své svrchované vůli? Nespojí, Bůh pokračuje v realizaci Svého plánu, Pepík s Mařenkou se pořád více hádají, až je tady rozvod, Pepík si vezme(možno rozvedenou,vdovu,nebo svobodnou)Aničku, Bůh tohle manželství spojí a posvětí, protože práve teď se naplnila Boží vůle a plán, který má s Pepíkem a Aničkou, jako párem, pokračuje. A tohle manželství člověk nerozloučí, kdysi staří říkavali, že ti jsou si souzeni a bylo to tak, i když žádný osud, ale Boží svrchovaná vůle! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hro (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 09:30:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdy si myslíš že jsi, že se opovažuješ určovat, co je Boží vůle a co není?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 12:44:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, to přece ví každý, kdo se narodil z Boha. Boží vůlí je přece to, co se stalo či stane s Jeho dopuštěním. Co vás tam učí? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 18:11:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Boží vůlí je přece to, co se stalo či stane s Jeho dopuštěním."...
Takže už máme viníka druhé světové války! Podle Fery to byla Boží vůle!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´so (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 18:46:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, hraješ publiku na city s koncentráky a zabíjením? Když chceš hrát, musíš si najít režiséra, který ti řekne jak.
Jistě tě potěším, když se tě zeptám, jestli věříš na to, že lidi mají od Boha svobodu volby. Ty tomu tuším říkáš "svobodná vůle" a je to tvůj hit poslední roky. Já taky věřím, že mají od Boha svobodu volby, Bůh přece nikoho k ničemu nenutí. To však, jak se v dané chvíli zachováš, určuje charakter tvého srdce. Takže vynášíš z té pokladnice jen to, co tam je, ne, to, co tam není. To je jedno, nebudem slovíčkařit.
Byla Boží vůle, aby měl člověk svobodu volby a nenutil ho k něčemu, za co by pak člověk nemohl nést zodpovědnost, jsa přinucen? Byla. To jistě uznáš. Věděl ve své vševědoucnosti, jak to dopadne? Věděl. Věděl dopředu, co bude následovat? Věděl. Udělal s tím něco ve své všemohoucnosti, aby se tyto věci neděly? Sebral lidem jejich svobodu rozhodování, aby zabránil následkům, jež tu uvádíš? Nesebral. Proč? Protože to, aby lidé mohli nést následky za své činy ve své svobodě rozhodování, byla Jeho vůle.
Donutil zodpovědné lidi za 2.světovou, aby ji rozpoutali? .....Byla to jejich svobodná vůle, že se takto rozhodli a zároveň Boží vůle je nechat konat to, co je špatné. Kdyby to nebyla Jeho vůle, dokázal by tomu zabránit? Dokázal. Ale za cenu zapření sama sebe, kdy by musel sebrat lidem jejich svobodu.
Myslíš, že co se děje v dějinách, se děje proti Jeho vůli? Pak tě seznámím s mým Otcem:
Iz 46,10 Od počátku oznamuji,
co se v budoucnu stane, od pradávna, co se ještě nestalo. Pravím: Moje rozhodnutí platí, a
co se mi líbí, uskutečním.
Tvůj Ferra
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 19:00:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Donutil zodpovědné lidi za 2.světovou, aby ji rozpoutali? .....Byla to jejich svobodná vůle, že se takto rozhodli a zároveň Boží vůle je nechat konat to, co je špatné. Kdyby to nebyla Jeho vůle, dokázal by tomu zabránit? Dokázal. Ale za cenu zapření sama sebe, kdy by musel sebrat lidem jejich svobodu. "...
Fero Pleteš páté přes deváté!
1.) "Byla to jejich svobodná vůle, že se takto rozhodli"
2.) "dokázal by tomu zabránit? Dokázal. Ale za cenu zapření sama sebe"
3.) Svobodná vůle lidí rozpoutat válku (vůle, kterou Bůh respektoval) vůbec nebyla vůlí Boží (jen Božím dopuštěním).
Válka není po vůli Boží - Bůh nechce války.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky Ř (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 19:32:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Válka není po vůli Boží - Bůh nechce války.
Jak to víš oko, že Bůh nechce války, vždyť jsi psal studentovi - cituji: Kdy si myslíš že jsi, že se opovažuješ určovat, co je Boží vůle a co není? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překáž (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 08:37:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, Bůh je někdy pasivní v akci, např. u nevyvolených, ale vždy je aktivní v záměru, takže i to zlo vyprodukované lidmi používá, drže ho na uzdě, aby se nevymklo z Jeho kontroly a neexplodovalo, a jej využije, v souladu s Jeho vůlí. Boží vůle je Jeho plán spásy a k jeho naplnění využívá i zla vyprodukovaného lidmi, (viz tebou zmiňovaná 2.světová) a následně za to nesoucího následky. Leč zla kontrolovaného a usměrňovaného z Jeho strany, aby vše spělo tam, kde určil.
Vše, co spěje ke splnění Jeho plánu, a počítá se v to i druhá světová, je Boží vůle, neboť zlo vyprodukované lidmi, On přetaví na konečné dobro tím způsobem, jaký vzhledem ke svobodě volby člověka je možný, aby byla zachována Jeho absolutní spravedlnost. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky Ř (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 19:41:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je psáno:1. Královská 12:24 | Toto praví Hospodin: ‚Netáhněte a nebojujte proti svým bratřím Izraelcům. Každý ať se vrátí do svého domu, neboť se to stalo z mé vůle.‘“ Uposlechli tedy Hospodinova slova a vrátili se zpět, jak Hospodin nařídil. Daniel 4:32 Všichni obyvatelé země jsou považováni za nic. Podle své vůle nakládá s nebeským vojskem i s obyvateli země. Není, kdo by mohl zabraňovat jeho ruce a ptát se ho: ‚Co to děláš?‘ Efezským 1:11 On je ten, v němž se nám od Boha, jenž všechno působí rozhodnutím své vůle, dostalo podílu na předem daném poslání, Efezským 5:17 Proto nebuďte nerozumní, ale hleďte pochopit, co je vůle Páně. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky Ř (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 20:05:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, lidé patří zlému, jsou pod mocí hříchu a Bůh používá jejich rádoby svobodnou vůli k uskutečňování Své svrchované vůle. Tak se plní Boží plán, navzdory snaze satana, stavět překážky a to skrze lidskou padlou přirozenost. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 16:28:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To určuje ŘKC.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hro (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 14:48:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, studente, tak v tomhle bychom se asi nesešli.
Myslíš to, cos napsal, vážně? Odhaduju, žes tohle nenašel v písmu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádc (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 10:30:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, určitě nepochopení věcí, tvrdost srdce a vytržení z reality do těch virtuálních nauk co jim říkáte Tracice ŘKC.
Zpět k věci.
První marušky manžel se oběsil po roce manželství na trámu jejich vlastní půdy a nechal jí na světě s malou dcerkou, nevydržel v dobrém až do smrti. Druhý manžel po pár letech manželství a psychyckých problémech ženy rozvedl a Marušku připravil o dítě.
První Petra manželka měla ve společném manželství tři děti. S jiným mužem. Když se s Petrem rozvedla, Petr pak poctivě a léta na ty tři kluky platil. Druhé Petrovo manželství trvalo tři týdny, pak se s ním jeho manželka, která měla v té době několik mužů, rozvedla.
V té době se potkali a vzali. Třicet let žijí spolu v manželství a starají se jeden o druhého.
Před pár lety se setkali s mocí evangelia. Maruška byla uzdravená z velmi vážné nemoci díky které byla léta v invalidním důchodu. Petr také. Maruška se obrátila první a přijala Krista. Petr se zatím neobrátil, nepřijal milost pokání, ale v Ježíše věří a byl také uzdraven z několika nemocí. Oběma se změnil život.
Žijí ve smilstvu? Měli by se rozejít a jít každý do jiného starobince, aby byli "bez hříchu"? Nejspíš by se o sebe nedokázali postarat sami.
Jistě si to někdo ve své farizejské sebejistě troufne rozhodnout.
Díky Bohu, já tohle nemusím vůbec řešit a rozsuzovat.
Ale zkus se vrátit k meritu věci: Je manželství nerozlučitelné, nebo je možno se rozvést a uzavřít sńatek další?
Pro nás je manželství nezrušitelné a máme zakázáno se rozvádět a uzavírat další sňatky.
Tato možnost odejít tu tedy zcela
reálně je. Pravdivost možnosti (svobody) i odejít ze smlouvy (porušit
smlouvu) potvrzuje skutečnost věcí.
Jistě se najde spousta lidí, kteří nechápou závaznost uzavřené smlouvy a vnímají svobodu vzhledem ke smlouvě podobně jako ty. To ale neznamená, že pro nás bude tenhle stav normou. Normou pro nás je písmo, slova ježíše, čisté svědomí před Bohem, vedení Duchem svatým. Rozhodně ne svoboda hřešit či pořušovat smlouvy.
Smlouva s Bohem v Kristu je nezrušitelná. Je to krevní smlouva, nejde z ní odejít. Proto si také podle mne Bůh pro přijetí do téhle smlouvy vybírá lidi, kteří takový pevný vztah sami chtějí, rozhodli se pro něj ze srdce a ty, kteří chtějí žít ve své svobodě, individualitě, chodit si k Bohu a od boha jak se jim za chce nechává v tom, co sami chtějí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hro (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 12:17:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | První Petra manželka měla ve společném manželství tři děti. S jiným
mužem. Když se s Petrem rozvedla, Petr pak poctivě a léta na ty tři
kluky platil. Druhé Petrovo manželství trvalo tři týdny, pak se s ním
jeho manželka, která měla v té době několik mužů, rozvedla.
V té době se potkali a vzali. Třicet let žijí spolu v manželství a starají se jeden o druhého.
Žijí ve smilstvu?
..."Smlouva s Bohem v Kristu je nezrušitelná."...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 15:25:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Svůj názor jsem ti napsal.
Mě by zajímalo: Souhlasíš ty se studentem nahoře na téma: Člověk se nezachoval podle Boží vůle a zhřešil? Také si myslíš, že když člověk zhřeší a uzavře "vadné" či "chybné" manželství proti Boží vůli, že Bůh pak pracuje tak, aby se ti dva rozvedli, rozešli? Nebo alespoň čeká až se rozhádají a rozvedou a nic nedělá?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 18:08:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, máš velmi špatný zvyk. Svůj názor nikdy nepovíš přímo. Co si z toho vybrat?
Čemu vlastně věříš, když na jedné straně uznáš, že co Bůh spojil, člověk nemá rozlučovat a na straně druhé se ptáš, zda rozvedení z minulých manželství žijí ve smilstvu!
Jak to, že se na to musíš ptát? Kristova slova snad v tomto nejsou dost jednoznačná?
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 12:23:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Lidé, kteří spolu žijí v manželství, žijí v manželství, ne ve smilstvu."...
Tomu říkáš jasná jednoznačná odpověď?
Co když je toto "manželství" už třeba třetí, nebo páté? Pořád je to manželství a nikoli smilstvo?
Toníku, v argumentaci se chováš jako pravý tichošlápek.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překáž (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 16:15:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Proč pro tebe není jasná jednoznačná věta "Třicet let žijí spolu v "manželství" a starají se jeden o druhého."? "...
Proč to nazýváš manželství, jestliže už předtím do manželství vstoupili každý s někým jiným (stali se jedno) a tito jejich manželé stále žijí?
(Mt 19,3-9) Tehdy k němu přišli farizeové a pokoušeli ho slovy: "Smí
člověk propustit svou manželku z jakéhokoli důvodu?"
On jim odpověděl: "Cožpak jste nečetli, že Stvořitel je od
počátku 'učinil muže a ženu'
a řekl: 'Proto člověk opustí otce i matku a přilne ke své
manželce a ti dva budou jedno tělo'?
A tak už nejsou dva, ale jedno tělo. Co tedy Bůh spojil, ať
člověk nerozděluje."
Oni mu ale řekli: "Proč tedy Mojžíš přikázal dát potvrzení o
rozvodu a tak propustit ženu?"
Odpověděl jim: "Mojžíš vám dovolil propouštět vaše manželky
kvůli tvrdosti vašeho srdce, ale od počátku to tak nebylo.
Proto vám říkám, že kdokoli by propustil svou manželku z
jiného důvodu než kvůli smilstvu a vzal si jinou, cizoloží, a
kdo si tu propuštěnou vezme, cizoloží."
Třicet let tedy žijí sice spolu, ale před Bohem a církví stejně nejsou právoplatnými manžely. Pokud spolu sexuálně žijí, žijí v hříchu smilstva.
Jestliže se už stali jedno s někým jiným, nemohli znovu vstoupit do manželství, pokud by neovdověli.
(Ř 7,2-3) Neboť vdaná žena je zákonem vázána k žijícímu muži, ale kdyby
ten muž zemřel, je zproštěna zákona o muži.
A proto, oddá-li se jinému muži, zatímco její muž žije, bude
nazvána cizoložnicí. Jestliže však její muž zemře, je od toho
zákona svobodná, takže není cizoložnicí, když se oddá jinému
muži. (1 Kor 7,39)
Žena je vázána zákonem, dokud její muž žije. Kdyby však její
muž zemřel, je svobodná vzít si koho chce, ale pouze v Pánu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, př (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. leden 2012 @ 11:09:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč to nazýváš manželství, jestliže už předtím do manželství vstoupili každý s někým jiným (stali se jedno) a tito jejich manželé stále žijí?
Manželství nazýváme uzavřenou manželskou smlouvu.
Jestli předchozí manželé Petra a Marušky stále žijí nemohu vědět. Podle osudů nebude už živý ani jeden, ale je možné, že některý z nich ještě žije.
Třicet let tedy žijí sice spolu, ale před Bohem a
církví stejně nejsou právoplatnými manžely. Pokud spolu sexuálně žijí,
žijí v hříchu smilstva. Jestliže se už stali jedno s někým jiným, nemohli znovu vstoupit do manželství, pokud by neovdověli.
Nebo pokud by se to nehodilo ŘKC a nepoužila by "privilegium paulinum". Já vím, oko. Znám všechny zvrácené výklady písma, které dělá ŘKC ke škodě lidem, které ovládá.
A co bys jim tedy teď navrhnul jako řešení dané situace ty, oko?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. leden 2012 @ 19:58:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč bych jim já měl něco navrhovat?
Pokud si někdo vlastní lehkovážností vypíchne oko, co jiného mu můžeš navrhnout, než aby se naučil žít jen se zbývajícím okem?
Pořád ti jaksi uniká původní smysl: Pokud se s někým už staneš "jedno" - pak se už nemůžeš stát znovu "jedno" s nikým dalším, pokud tvůj první manžel ještě žije..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čis (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. leden 2012 @ 06:08:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Víš, v tomhle se ty tvoje teoretické poučky přísně vyrvané z reality liší od toho, co žijeme.
Když tu něco píšu, je za tím obvykle konkrétní prožitý příběh, můj nebo někoho velmi blízkého okolo mne a měsíce či třeba i léta řešení situace, modliteb, pomáhání, hledání v písmu i v tradici církve. Když tu něco píšeš ty, je to jen platé teoretizování, vytržené z reality i vzdálené Bohu.
Kdyby takové věci, co píšeš ty, psal přechytralý mladík v pětadvaceti který už celé tři roky vydržel věrný v manželství, dalo by se to pochopit.
Mě smysl neuniká, ten uniká tobě: To, že člověk nemůže uzavřít druhé manželství ještě neznamená, že se to neděje. Pokud už člověk uzavře manželskou smlouvu a tu smlouvu dodržuje, je věrný, stará se o svojí ženu, muže, tak je to dobře a Bůh za tím stojí. Přesto, že člověk zhřešil tím, že se rozvedl a že žil hrozný život a Boha neposlouchal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. leden 2012 @ 11:04:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže člověk před Bohem nemůže uzavřít druhé manželství, pokud manžel žije, tak prostě nemůže.
Dotyční noví partneři mohou sice spolu ukázkově a harmonicky žít a přesto nejsou manžely. Podobně jako svazek homosexuálů se nikdy nestane manželstvím jen proto, že spolu dvacet třicet let věrně žili.
Mícháš dohromady věci nesrovnatelné.
Co Bůh jednou spojil, člověk nemůže rozloučit. Takové rozloučení prostě nemá platnost.
Jistěže realita života přináší různé situace, různé případy. Navršené kopce předcházejících hříchů vždycky přinášejí problémy, vždycky sebou nesou i následky, které nelze ignorovat, které nějakým konkrétním způsobem snižují kvalitu pozemského života.
Nelze za dosavadním životem udělat tlustou čáru a začít znovu od nuly. I když to tak uděláš, vlastní minulost tě stejně dostihne.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 18:19:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud mladí lidé uzavírají manželství, uzavírají ho z lásky, s nadějí na společný život. To není hříchem! A není to ani vadné, ani chybné manželství (proti Boží vůli).
Naopak pozdější rozklad takového manželství je ovocem navršených hříchů, ze kterých se nikdo nekál.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´so (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 23:00:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No a co když Boží vůlí bylo, aby se ti dva nevzali, aby si ten manžel vzal někoho jiného, jak to popisoval studentbible? Co když si třeba katolička vezme evangelíka a ten evangelík jí odvádí od pravé víry, co potom? Má okolí pracovat na tom, aby se rozvedli?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 12:32:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."No a co když Boží vůlí bylo, aby se ti dva nevzali"...
Tak to by se asi nevzali, nemyslíš?
..."Co když si třeba katolička vezme evangelíka a ten evangelík jí odvádí od pravé víry, co potom?"...
Nikdo nesmí bránit jinému v praktikování víry. Určitě jsi už slyšel o "Pavlovském principu".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky Ř (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 15:08:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nikdo nesmí bránit jinému v praktikování víry. Určitě jsi už slyšel o "Pavlovském principu".
Aha. Myslíš privilegum paulinum? Legální rozvod kvůli římskokatolické víře, který povoluje ŘKC? Takže pokud tvou argumentaci chápu dobře: Ty tedy se studentem souhlasíš, že Pepík se má s Mařenkou rozvést a vzít si Aničku?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překáž (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 16:02:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nechápeš dobře.
Pepík nesmí Mařence bránit praktikovat svou víru. Navíc je to stvrzeno jeho slibem, byla to podmínka jejich církevního sňatku. Tyto věci jsou řešeny případ od případu církevním soudem - a velice pečlivě zváženy.
Je pravidlo, že "už nejsou dva, ale jeden" a člověk nemá právo toto rozdělit. Jako u každého pravidla (zákonu) ale existují výjimky - tehdy, když je smysl zákona v protikladu s literou zákona.
Podobně jako třeba stále platí "nezabiješ" - ale v případě nutné sebeobrany i toto přestává být hříchem.
Římskokatolická církev je známá svým nekompromisním postojem k jednou už uzavřenému manželství.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, př (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Neděle, 01. leden 2012 @ 08:31:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je pravidlo, že "už nejsou dva, ale jeden" a člověk nemá právo toto rozdělit.
Římskokatolická církev je známá svým nekompromisním postojem k jednou už uzavřenému manželství.
Že není oko řkc tak známa svým nekompromisním postojem k jednou už uzavřené smlouvě a zapečetění Duchem svatým ohledně spasení?
J 17,22 Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, př (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. leden 2012 @ 10:49:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pepík nesmí Mařence bránit praktikovat svou víru.
Navíc je to stvrzeno jeho slibem, byla to podmínka jejich církevního
sňatku. Tyto věci jsou řešeny případ od případu církevním soudem - a
velice pečlivě zváženy.
Aha. Takže ty nevíš, co to je to privilegium paulinum. To, to nevadí, ŘK většinou neví a omítají vědět, že ŘKC ve svém právu schvaluje rozvody v určitém případě (pokud jde o její prospěch), protože ŘK se domnívají, že "Římskokatolická církev je známá svým nekompromisním postojem k jednou už uzavřenému manželství". Ve slovech jistě.
Ale zpět k tématu, ptal jsem se tě na konkrétní věc.
Pokud dva lidé uzavřou manželskou smlouvu, existuje podle tebe nějaký důvod proč by měli ty smlouvu porušovat a nedodržovat jí, přestat se starat jeden o druhého, přestat být vydaní jeden druhému a vykašlat se na sebe, myslíš, že dodržování té smlouvy je hřích? Myslíš, že to, že si nějaký náboženský fanatik z nějaké sekty převrací bibli ke své vlastní škodě či škodě druhých je důvodem pro to, aby se dva manželé rozešli (třeba kvůli víře, nebo proto, že se domnívá, že to manželství nebyla Boží vůle, nebo proto, že jeden z těch lidí uvěřil v Krista?)
Maruška se obrátila ke Kristu jako první. V době, kdy Petr měl v srdci na jedné velké hromadě lež, krádež, lest, hrubost, nadávky, rouhání a smrt a svobodně si z toho pokladu srdce vybíral co mu zrovna přišlo pod ruku. Kristus v srdci Marušky, ten poklad křes´tanů, jí nedal "svobodu" to manželství opustit pro víru, ale udělal přesný opak: Vedl jí k modlitbám a ještě většimu starání se o Petra. Což u Petra způsobilo to, že i Petr uvěřil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. leden 2012 @ 20:02:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikoli každý člověk může uzavřít jakoukoli smlouvu.
Musíš mít pro to oprávnění.
Nemůžeš třeba uzavírat mezistátní smlouvy bez patřičné pravomoci, jako soukromá osoba. Nemůžeš také uzavírat smlouvy jako nesvéprávný.
..." Pokud dva lidé uzavřou manželskou smlouvu,
existuje podle tebe nějaký důvod proč by měli ty smlouvu porušovat a
nedodržovat jí, přestat se starat jeden o druhého, přestat být vydaní
jeden druhému a vykašlat se na sebe, myslíš, že dodržování té smlouvy je
hřích?"...
To jistě ne. Problém je v tom, že: Člověk, který už jednou uzavřel manželskou smlouvu, nemůže po dobu jejího trvání platně uzavřít manželskou smlouvu další.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čis (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 03. leden 2012 @ 04:55:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tudíž člověk, který se v 18-ti letech zmýlí a uzavře manželství s někým, kdo ho pak třeba ve 20-ti opustí, má být trvale sám bez rodiny, nebo pokud uzavře nové manželství a má v něm děti, je doživotně ŘKc nepřipouštěn k echaristii jako žijící ve veřejném hříchu , pokud z nového svazku v nové rodině neodejde, bez ohledu na zájmy dětí atd. ("politika" ŘKC). ŘKC tento "hřích" totiž neodpouští... a nabádá k rozbití hnízda dětem v těchto případech... jen tak by prý mohl dotyčný k Eucharistii...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. leden 2012 @ 08:23:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."jako žijící ve veřejném hříchu , pokud z
nového svazku v nové rodině neodejde, bez ohledu na zájmy dětí atd.
("politika" ŘKC)."...
A co když už i to první hnízdo obsahovalo i děti? Co pak s nimi?
Proč máš potřebu se vyjadřovat k věcem, které neznáš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharist (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 04. leden 2012 @ 09:33:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opakuji znovu: Tuto problematiku znám velmi zblízka z praxe.
Bohužel
mám pocit, že chceš dávat do pořádku právě hnízda druhých jako hříšné,
nikoliv to své (dokonalé). Takto postupuje i ŘKC (např. pedofilní
zločin kněze není trvalou překážkou pro Eucharistii, nezrale uzavřené
manželství z mládí a založení nové rodiny ANO - to je trvalá překážka -
"hromádka"...).
Sám totiž se cítíš hoden i
ty přijímat Eucharistii (ale ti ostatní si mají dát životy do pořádku,
jak píšeš jinde) - takže hříchy druhých vidiš závažnější než své.
Bohužel to tak vyznívá z Tvých různých komentářů, i když si to nechceš
přiznat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucha (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. leden 2012 @ 12:57:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na své pocity moc nedej.
K přijetí eucharistie jsme nehodní všichni. Je to nezasloužená milost.
Ale jen pro kajícího hříšníka, pro toho, kdo ve hříchu stále dál nesetrvává.
Bůh ti může odpustit každý hřích, pokud z něj budeš činit pokání.
Pokud ovšem v hříchu stále dál setrváváš, pokání není upřímné - nelze mluvit ani o odpuštění hříchu. Vždyť jsi z něj doopravdy pokání neučinila - dál setrváváš v hříšném svazku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucha (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. leden 2012 @ 13:32:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nelze si život upravit tak, že hříšný svazek "zlegalizujeme", ohlušíme své svědomí a prohlásíme ho za správný.
Hřích zůstane pořád stejným zlem.
Jakýkoli zločin Bůh odpustí, pokud se od něho odpoutáme a činíme pokání. Pokud ve zločinu setrváváme, kvalita života se rapidně sníží.
Naše možnosti jsou omezeny podobně, jako život ochrnulého na kolečkovém křesle.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, př (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 01. leden 2012 @ 14:41:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Římskokatolická církev je známá svým nekompromisním postojem k jednou už uzavřenému manželství.
Kéž by byla řkc stejně nekompromisní k jednou a mnohokrát jejími kněžími spáchaným zločinům v podobě sexuálního zneužívání a znásilňování dětí, která z těchto manželství vzešla, což vede ke zničení života těch dětí a víry jejich rodin. Kéž by tyto zločiny řkc odsoudila a vydala jejich pachatele spravedlivému potrestání místo jejich krytí, bránění průchodu spravedlnosti a dalšímu ohavnému ubližování dětským obětem zločinů kněží řkc, která tím světu svědčí, že se Svatým Bohem nemá nic společného v čele s tím, kdo to mohl změnit ve svém minulém a ještě více současném úřadě, ale neudělal to. Tož tak. |
]
|
|