|
Právě je 546 návštěvník(ů) a 4 uživatel(ů) online: martino Willy rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116862896 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je z (Skóre: 1) Vložil: Kojard v Pondělí, 15. srpen 2011 @ 13:48:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko, ale kdybych hříchu litoval, Kristus mi odpustí. Nebudu to já, kdo nahradí škodu - následek mého hříchu, tomu zemřelému. Jak bych taky mohl? Nebo se domníváš, že moje utrpení může tu škodu nahradit? NAHRADIT JI MŮŽE JEN jEŽÍŠ. JÁ NE. Ne, že bych nechtěl, ale nemohu. Nebo si myslíš, že můj trest - 300 let v očistci (třeba), je adkvátní za smrt hladem? Tam ale čas neplatí. Pokud jsem kdy očistec akceptoval, tak pouze jako místo, kde mi Pán při osobním soudu ukáže tvé chyby = nedostatky v lásce a já se tam budu učit milovat. protože jedině láska může nahradit škodu. Mě na tom vážně nejvíc vadí to vypočítávání. Je to podobné, jako úmrtnostní tabulky Ministerstva práce a sociálních věcí. Ti už mají taky vypočítáno kolik stojí lidský život a kdy člověk zemře. Tím nemyslím každého jednotlivce, mají to obecnější. Ale přístup ŘKC to připomíná. Je to snaha nějak fyzicky uchopit nebeské skutečnosti. A to je víc než obtížné. Tresty a mukami lásku nevybudíš. To je zvrácenost. Kojard |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. srpen 2011 @ 09:22:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Může snad utrpení vraha ve vězení škodu nahradit? Tak proč je vlastně zavíráme?
Vyžaduje to naplnění spravedlnosti. Vina (způsobené zlo) volá po trestu. Očistec není ani tak místo, jako spíš stav. Dneska nikdo nic nevypočítává, to jsou středověké představy, středověké myšlení.
Smyslem očistce není samo utrpení, ale očišťování se skrze utrpení. Aby se spravedlnost naplnila, třeba splatit dluhy, třeba "srovnat svůj účet." Umlčet volání křivdy. Způsobil jsi křivdou utrpení, spravedlnost vyžaduje za to zaplatit utrpením vlastním.
Proto je lépe srovnat všechny své účty už za života. V některých případech to už z různých důvodů prakticky nelze (poškozený odcestoval, nebo zemřel, nebo si škodu, způsobenou hříchem, vůbec ani neuvědomujeme) a tehdy církev nabízí pro kajícníka řešení - odpustky. Pomáhá kajícníku srovnat dluh "půjčkou" z pokladu církve, z utrpení Krista a svatých (Kol 1,24).
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak je z (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. srpen 2011 @ 09:06:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Co s následky, co když třeba některý z dělníků mezitím zemřel hladem?" které s trestem, očistcem a odpustky vůbec nesouvisí?"...
Jak to, že nesouvisí, když je to následek hříchu, následek křivdy, který (přestože samotná křivda už byla litována a odpuštěna) stále volá k Hospodinu po naplnění spravedlnosti, stále volá po trestu?
Je to tak těžké pochopit, že vždycky nestačí jenom říct "sorry" a všechno je hned smazáno?
Ani odpuštěný hřích vraždy toho zabitého zpět neoživí. Stále bude svým blízkým chybět a oni budou volat po naplnění spravedlnosti, budou volat po trestu pro vraha. Myslíš, že jim bude stačit jen nějaká omluva a všechno je zas OK?
Je třeba vyřešit trest, je třeba naplnit spravedlnost. I odpuštěná vina potřebuje zahladit následky.
Je to jako účetní kniha: má dáti - dal.
(Žd 4,13) Není stvoření, které by před ním bylo skryté, ale všechno
je nahé a obnažené před očima toho, jemuž musíme složit
účet.
Očistec není jen o trestu za hřích, ale o celkovém o očištění pro nebe. Trest za hříchy je jen součástí této očisty.
Trest za hřích je daleko lepší srovnat už za života, dokud jsi "na cestě" (Mt 5,25). I k tomu slouží odpustky. Takto pomáhají odpustky se vyhnout očistci (vězení).
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a jak (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. srpen 2011 @ 23:58:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ani odpustek zabitého zpět neoživí, ani kdybys tisíc let trpěl v očistci, nenavrátí to zabitého zpět k životu, stále bude blízkým chybět. I kdybys všechno své jmění utratil za náklady na mše, mrtvý zůstane mrtvým, alimenty zůstanou nezaplaené, AIDS se dál bude šířit, dělník bude dál bez své mzdy.
Snad jsi tedy konečně pochopil, že očistec a odpustky jsou o trestu za hřích a nijak neřeší následky hříchu? Že očistec by měl trestem napravit hříšníka, ale následky hříchu zůstávají zcela nezměněné?
Pokud jsi to pochopil, můžeme si popovídat o tom, co očistec opravdu je a jesli existuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porciunkulové odpustky a (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 18. srpen 2011 @ 08:05:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."očistec a odpustky jsou o trestu za hřích a nijak neřeší následky hříchu"...
Logicky trest za hřích je jen jeden z následků hříchů. Stejně jako třeba alimenty, nebo AIDS, stejně jako nezaplacená mzda. Některé následky hříchu se týkají přímo hříšníka, jiné dopadají i na ostatní lidi. Některé následky našich hříchů, které dopadají na jiné lidi už není v naší moci napravit kolikrát ani za života a musíme to nechat na Boží milosti.
|
]
|
|
|
|