Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 15. květen 2011 @ 15:49:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."a není jako ty, že by nenáviděl jakoukoliv zmíňku o spasení v Ježíší "...
Zase jedna docela bulvárová podpásovka.
Tak svědčíš o Kristu, že je skutečně nutno o mě takhle lhát?
Nic nemám proti výkladu "být spasen" ve smyslu být znovuzrozen Kristem skrze vodu křtu do dítěte Božího, do křesťana, do toho, kdo oblékl Krista. Nic nemám proti výkladu být spasen ve smyslu mít dar věčného života, který však je nutno si svým způsobem života udržet.
Já se vymezuji pouze proti chápání výrazu "být spasen Kristem" jako jistoty, kterou už prý nikdo nemůže změnit, ani my sami - ve smyslu mít jistotu věčné spásy.
Protože taková jistota není na místě, zde i Písmo učí jen o radostné naději na věčnou spásu, když v dobrém vytrváme. Protestuji proti výkladům, že dar věčného života nám zaručuje věčnou spásu i proti naší vůli, že si ji Bůh stejně prosadí, i kdybychom zhřešili. Protože to není křesťanství, ale neskutečný úlet.
Stokrát vysvětlené, a stále jak do dubu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 15. květen 2011 @ 22:12:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zase jedna docela bulvárová podpásovka. Tak svědčíš o Kristu, že je skutečně nutno o mě takhle lhát?
Oko,
Za tohle se ti moc omlouvám. Reagoval jsem na tvoji větu "Bez společenství s římským biskupem - naopak vrchovatě naplněni nenávistí ke všemu, co nějak souvisí s Vatikánem?" a chtěl jsem ti názorně ukázat jak nepříjemné je to, když o druhých lžeš a manipuluješ je do něčeho, co není pravda tím, že použiješ slova neodpovídající situaci.
To nebyl z mé strany dobrý způsob, protože ty jsi to zjevně nepochopil. Ještě jednou se tedy omlouvám.
Tomu s tou vůlí a spásou rozumím stejně. Je jasné že pokud je věčná spása proti vaší vůli a nevíte, jak se rozhodnout a jestli milost spásy přijmete nebo ne, nemůžete si být ničím jisti. Nikdy jsem ti přece tvoji situaci nevymlouval a souhlasil jsem s tebou. Nikdy jsem tě nemanipuloval a nelhal že by to s tebou - nebo s námi, když jsme ještě byli v ŘKC - bylo jinak, ba naopak jsem mnohokrát psal, že jsem na tom byl stejně a tvojí situaci rozumím a prožíval jsem to stejně.
Pokud jsem popisoval naši situaci, vždy jsem pečlivě trval na tom, abych tyto věci rozlišil a abych popsal, že my jsme se také podobně rozhodovali a že jsme se rozhodli pro Krista, že jsme přijali tu milost, která je v Ježíši. Že tedy věčná spása v Ježíši není proti naší vůli, ale souhlasili jsme s ní a přijali ji. A ty nás neustále manipuluješ do situace že to tak není a vymlouváš nám to.
V tom se lišíme.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. květen 2011 @ 08:52:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Bez společenství s římským biskupem - naopak vrchovatě naplněni nenávistí ke všemu, co nějak souvisí s Vatikánem?"
Opravdu je to lež? Nenazýváte snad Vatikán s Papežem nevěstkou? Nezačínáš hned vidět rudě, když někdo jen vzpomene římskokatolíky? Není snad pravdou, že je ani mnohdy nepovažuješ za křesťany?
Lišíme se hlavně v tom, že odmítám tvrzení, že tvé včerejší rozhodnutí pro Krista ti dává záruku toho, že zítra od Krista neodpadneš. Tvůj včerejší souhlas nemusí vůbec být zítra už aktuální. Přijatá milost je jako hřivna. Máš ji ve své moci, můžeš ji zúročit, můžeš ji ale také zakopat.
Proto nelze přehlížet, že Písmo zde mluví pouze o spáse v naději. Ale vysvětloval jsem to tu už tisíckrát ...
Takový pohled na automatickou samospasitelnost jednoho rozhodnutí neodpovídá životní realitě, kde musíme svá včerejší rozhodnutí znovu a znovu potvrzovat a osvědčovat. Vytrvat v dobrém až do smrti. Není pravdou, že tvým včerejším rozhodnutím pro Krista se z tebe stal beránek, který už koná vyloženě jen dobro jako důsledek své víry. Není pravdou, že když od Krista odpadneš, on se zaručeně postará, aby ses zase vrátil. U Boha není nic automaticky. Bůh vždy respektuje okamžité rozhodnutí člověka. To je náš neuzavřený spor ohledně lidské svobody.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. květen 2011 @ 22:06:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nenazýváte snad Vatikán s Papežem nevěstkou?
Já ne. I když mi to připadá přiléhavé, zvláště po tom, co tu vidím předvádět tebe a Betmu.
Nezačínáš hned vidět rudě, když někdo jen vzpomene římskokatolíky?
Já ne. K římskokatolíkům mám o kus lepší vztah než ke komunistům, nebo budhistům. Spoustu z nich znám, jsou to mí přátelé. nevidím důvod, proč bych měl mít s římskokatolíky problém. Jsou to celkem normální lidé, jako každý jiný v jejich situaci.
Není snad pravdou, že je ani mnohdy nepovažuješ za křesťany?
Za křesťany považuji všechny, kteří se ze své svobodné vůle rozhodli pro Krista a vydali mu svůj život, narodili se z Boha. Je celkem lhostejné, jestli to jsou římští katolíci jako já, komunisté jako Maruška, cigáni jako Marian, gangsteři jako Marcel, muslimové, animisté či agnostici - to pro mne není rozlišovací znamení.
Lišíme se hlavně v tom, že odmítám tvrzení, že tvé včerejší rozhodnutí pro Krista ti dává záruku toho, že zítra od Krista neodpadneš.
Lišíme se hlavně v tom, že já si tvoje příspěvky pozorně čtu a rozumím tomu, co píšeš, protože tvoji situaci důvěrně a na vlastní kůži znám,
Není pravdou, že tvým včerejším rozhodnutím pro
Krista se z tebe stal beránek, který už koná vyloženě jen dobro jako
důsledek své víry. Není pravdou, že když od Krista odpadneš, on se
zaručeně postará, aby ses zase vrátil. U Boha není nic automaticky. Bůh
vždy respektuje okamžité rozhodnutí člověka. To je náš neuzavřený spor
ohledně lidské svobody.
A taky se lišíme v tom, že my věříme ohledně spasení v Ježíši Kristu písmu, které svědčí jednoznačně: To, co o mne a o Ježíši píšeš, je lež. A i kdyby si lež opakoval 100x, nebude to pravda.
V tom je náš spor: Nemáš co lhát o druhých. Když neznáš jejich situaci, neprožil si jí, nerozumíš jí ani se nesnažíš jí pochopit, jen stále dokola meleš sektářské poučky, které nám tloukli v RKC do hlavy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 17. květen 2011 @ 10:06:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A protože je spasitelem Ježíš a protože víme, že Ježíš je dobrý
spasitel, který umí zachraňovat lidi, můžeme si být jisti, jak dopadne
spasení, jak to dopadne s naším životem. "...
Toto nahoře je tvůj autentický výrok.
A toto dole je ta moje "lež":
Já se vymezuji pouze proti chápání výrazu "být spasen Kristem" jako jistoty, kterou už prý nikdo nemůže změnit, ani my sami - ve smyslu mít jistotu věčné spásy. Protože taková jistota není na místě, zde i Písmo učí jen o radostné naději na věčnou spásu,
když v dobrém vytrváme. Protestuji proti výkladům, že dar věčného
života nám zaručuje věčnou spásu i proti naší vůli, že si ji Bůh stejně
prosadí, i kdybychom zhřešili.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Fera v Úterý, 17. květen 2011 @ 10:25:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ch. H. Spurgeon kdysi napsal - Nemohu přijmout evangelium, které nechá svaté odpadnout poté, co byli povoláni.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 17. květen 2011 @ 13:27:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ani já ne!
Už pro toto ne: Neboť ty, které předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu Jeho Syna, tak aby On byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil. (Ř 8:29-30) Tady opravdu miluji a oceňuji ten minuký čas. Halelujah! Amen.
Pán s tebou, Fero.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Fera v Úterý, 17. květen 2011 @ 13:36:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I s tebou Willy. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 17. květen 2011 @ 13:44:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oprava: Tady opravdu na Bohu miluji a oceňuji ten minulý čas.
w.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. květen 2011 @ 00:27:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neznám toho pána, ale znám nějakého Démase, který povolán jednoznačně byl, byl to Pavlův spolupracovník - a přesto Pavla nakonec opustil, protože ho zlákal tento svět. A toto je přímé svědectví apoštola Pavla, nikoli "jedna paní povídala".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. květen 2011 @ 17:59:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Protestuji proti výkladům, že dar věčného
života nám zaručuje věčnou spásu i proti naší vůli, že si ji Bůh stejně
prosadí, i kdybychom zhřešili.
No, to protestuj! Budu protestovat s tebou! Je přeci na první pohled zjevné, že ten kdo věčnou spásu ze své vlastní vůle odmítá, spasen není. I tady v diskuzi je to zjevné kdo spásu odmítá a kdo jí přijal. Dokud jsem spasení v Ježíši odmítal, odmítal jsem učení písma, neviděl jsem Ježíše, normálně jsem se míjel cílem jako každý jiný.
Dokud bude spasení proti vaší vůli, tak vám ho Bůh nutit nebude. Mě ho přece také Bůh nenutil. Nabízel. Delší dobu. A nechával mi svobodnou vůli, jestli jeho spasení přijmu, nebo ne. Mnohokrát jsem tu o tom psal. Věřím, že to tak je i s jinými lidmi.
Tvůj problém je ten, že sis vytvořil nějakého virtuálního nepřítele s virtuálními názory a proti nim statečně a vytrvale bojuješ. Stejně tak virtuální je tvůj "třetí rozměr" společenství: Rozměr, o kterém nemůžeš napsat nic jiného, než teoretické poučky.
Kdyby sis četl co tu píšeme o našem životě a reagoval na to a ne na virtuální nepřátele které musíš statečně smést argumenty, byla by diskuze zajímavější. A ještě zajímavější kdybys napsal něco o sobě a svém životě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: andulka v Úterý, 17. květen 2011 @ 18:33:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...to souhlasím. Já můžu svědčit, že nyní je opravdu všechno živější-pravdivější. Já už od mala byla taková vnímavější na duchovní svět, dnes se mi však ani nechce zkoumat co vlastně skutečně bylo od Boha, ale třeba při tom mém obrácení - když jsem byla utrápená z toho poznání-čemu jsem věřila apod. se mi zdál sen, který mě povzbudil. Zdálo se mi, že jsem v domě a valila se ohromná voda, velké vlny, všechno bylo smeteno, zatopeno, ale já s tím domem stála, v tom jsem procitla a hned se mi vybavil text z Písma, postavíš li dům na skále...atd. A já si uvědomila, že opravdu, pokud budu stavět jen na Božím slovu jsem v bezpečí, ale jakmile jdu do oblasti, kde to není podloženo Písmem-Božím slovem, tam nemám jistotu a Bohem to není "jištěné", je to oblast mimo Božího slova...A tak je to i s Marií-královnou nebes, přímluvám k "svatým" atd...Já myslím, že kdyby Marie věděla jak je tu její jméno zneužíváno byla by z toho nešťastná, naštěstí o tom neví co se děje tu na zemi jak démoni rejdí s jejím jménem...Oko a spol tu pořád řeší naše pocity, prožitky, které korespondují s Písmem, ale že tak neřeší vizionáře a jejich prožitky, extáze, které mnohdy ani s Písmem nekorespondují - tedy co oni prohlašují, že jim bylo řečeno. Já se taky dřív "bila" za tyto a podobná zjevení, ale dnes je mi za to hanba. Víte co mi přijde divné, co jsem si dřív neuvědomila, že třeba nějací světci mívali stigmata na dlaních, ale dnes si říkám, že pokud byl Ježíš ukřižován do míst-zápěstí, že se to dělalo na to místo, aby ruce udržely váhu těla, že pokud Ježíš byl ukřižován do míst zápěstí jak to že ti svědci mívají stigmata jinde- na dlaních... - ale tohle se ptám a nechám se ráda od někoho nezaujatého ponaučit, třeba se mýlím. Může mi k tomu někdo něco napsat. Pokud je to tak jak jsem napsala, myslím, že to byl taky znak démona-falešné, lživé znamení... - ale ráda si přečtu jiný názor, ostatně to není nic důležitého a HLAVNĚ, nepíšu to proto, že se chci s někým dohadovat! Na to náladu nemám... Hlavně chci napsat, že opravdu teď ta "komunikace" ta zpětná vazba je velmi živá, nedá se to popsat, je to i radost a to i jak člověka Kristus mění, čeho jsem se vzdala, při tom dřív jsem s tím bojovala dlouhá léta, ale teď to prostě nějak jde, ale říkám, člověk nesmí klást Bohu překážky, překážky sám sobě... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. květen 2011 @ 22:33:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak, to jsem prožil stejně, jako to popisuješ.
Když jsem neznal Ježíše a tu cestu k Bohu, tak jsem se stejně k Bohu modlil. Byl jsem odmala "věřící" (v existenci Boha) a tak jsem se k Bohu obracel, i když jsem Boha neznal. Občas mne ale dost štvalo, že ta komunikace byla poněkud jednostranná: Já jsem mluvil, ale nic jsem neslyšel. A´t jsem mluvil hodně nebo málo, ať jsem žil hlasitě či usebraně, nic. Duševní zážitky jsem měl různé a zajímavé, dokonce i nějaké duchovní (negativní) ale s Bohem nic.
Proto byl pro mne takový rozdíl, když Bůh na moje modlitby odpověděl tak, že jsem tu odpověď poznal a ještě větší šok jsem zažil, když jsem Boha začal poznávat ve věčném životě.
A tehdy mi Bůh ukazoval, že mne slyšel dávno, dávno před tím, než jsem se znovuzrodil. Že odpovídal na moje modlitby - jen já jsem tu odpověď neslyšel, protože jsem byl mrtvý v hříchu. Dokonce mi ukazoval, že odpovídal na moje smlouvy, které jsem mu navrhnul, ty smlouvy stvrzoval a dodržoval a měl radost z toho, když jsem já udělal totéž. A to bylo všechno v době, kdy jsem Krista neznal!
S těmi démonickými věcmi tomu rozumím dost podobně. Ale asi chápeš, že ten, kdo je pod jejich vlivem, nedokáže rozpoznat jejich působení.
Vžydky se tyhle věci poznají podle služby Bohu nebo služby pro stvoření. Padlé stvoření vede k uctívání a vyvyšování sama sebe, tam, kde je Duch svatý, oslavuje Ježíše a jeho dílo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Fera v Úterý, 17. květen 2011 @ 19:11:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se vymezuji pouze proti chápání výrazu "být spasen Kristem" jako jistoty, kterou už prý nikdo nemůže změnit, ani my sami - ve smyslu mít jistotu věčné spásy.
Oko, za tyto věty pros Boha, aby tě zbavil tvé nevěry v Kristovy proklaté ruce a nohy, v Jeho obličej potřísněný krví z našich hříchů, v Jeho utrpení, ke kterému nelze už přidat více, než nekonečné - Děkuji Pane!
Nikdy tě neopustím a nikdy se tě nezřeknu, řekl Ježíš a tvoje nebohé srdce na to ve své nevěře zapomíná! Dávám svým ovcím věčný život a nikdy nezahynou, ani je nikdo nevytrhne z mé ruky!
Ježíš se nemění a kde započal své dílo, tam ho také dokončí a dovede až k dokonalosti v den Kristův! Ale ty by ses měl ve své nevíře změnit a uvědomit si, komu říkáš, že jsi uvěřil!
Já jsem uvěřil v Božího Syna, a vím, že nemůžu zahynout, ale budu zachráněn, protože za mne Ježíš krvácel! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. květen 2011 @ 00:10:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fero Já ti to z celého srdce přeji.
Ale pravdou je, že když v dobrém nevytrváš až do konce, můžeš zahynout. To je prostě fakt, který bude platit, ať si ho připustíš, nebo nepřipustíš.
Proto Petr varuje před ďáblem, který obchází jako řvoucí lev a hledá, koho by pohltil. Kdyby tu ta možnost nebyla, proč tolik varování v Písmu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Fera v Středa, 18. květen 2011 @ 07:12:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Staňo, děkuji za tvé přání a můžu tě ujistit, že každý, kdo ti tu oponuje, si přeje totéž u tebe taktéž z celého srdce.
Chci se tě ale zeptat, jaký je tvůj rod. Jsi narozen z otrokyně, z Hagary, z těla, nebo ze svobodné, Sáry, podle zaslíbení? I kdyby jsi totiž byl nábožensky vychovaný a vyučovaný, a stal se charakterním - zbožným člověkem, nebyl jsi obnovený v srdci a osvícený Duchem svatým! Časem možná zjistíš, že nežiješ skrytým životem Božího dítěte. Můžeš vykazovat hodně vnějších znaků křesťana, můžeš být schopný zpívat, modlit se a citovat místa z Písma, možná vyprávět malé příběhy. To ale nestačí! Musíš být znovuzrozený, abys skutečně v pravdě poznal společenství svatých, skryté chození s živým Bohem a odevzdání svého "Já" k pravé bohoslužbě (Ř12,1). Zaslíbené dítě zůstává s Božím lidem a považuje to za výsadu, že se k němu počítá. Jenom ten, kdo je narozen z Ducha, se cele odevzdá Bohu a miluje Pána víc, než svůj vlastní život. Izmael, který se narodil z těla, dítě otrokyně, ponese stále skvrnu otroctví. Dítě otrokyně se nenarodí svobodné. Izmael není a nemůže být to, co Izák - dítě svobodné. Kdo se chce zachránit svým vlastním chováním, svými pocity, a svým úsilím, může se nacházet v pyšné nevědomosti o svém stavu otroctví, může se dokonce chlubit tím, že se narodil svobodný a nikdy nebyl nikoho otrokem. Navzdory tomu, ale svůj celý život stráví v otroctví. Neví, co znamená svoboda, spokojenost a radost v Bohu! Diví se, když lidé mluví o "plné jistotě víry". Myslí si, že jsou namyšlení. Přitom on sám je jako štvaný. Udělal už hodně, ale musí udělat ještě mnohem více, trpěl už hodně, ale musí trpět ještě mnohem víc. Nikdy nepocítil pokoj který patří Božímu lidu protože se narodil z otriokyně a vnitřně se stále nalézá v otroctví. Na opačné straně stojí ten, který se narodil ze svobodné a poznává, že záchrana je od počátku až do konce jen z Boží milosti a Bůh svoji milost nevezme, protože "neodolatelné jsou Boží dary milosti a povolání". Člověk, který přijímá dokonalé Kristovo dílo, ví, že přijal od Boha, odpočívá v Pánu a ustavičně se raduje velkou radostí. Jeho život a jeho duch jsou plné radosti a pokoje, neboť se narodil jako svobodný a je svobodný, ano - "skutečně svobodný" (J 8,36).
Otázka je, jestli rozumíš, co je svoboda Božího dítěte, protože s tím ani cizinec nehnul. Jestli se ještě nenalézáš v otroctví pod zákonem, plný strachu před trestem, že budeš vyhnán na poušť? Je li tomu tak, potom jsi nepřijal zaslíbení protože jinak bys věděl že tvůj strach nemá opodstatnění. Izákovi, dítěti zaslíbení, patří dědictví a drží ho navždy beze strachu, že mu bude jednou odňato. Nestali jsme se Božími dětmi, abychom se strachovali. Vždyť ty ve tvém stavu, nemůžeš ani děkovat, nemáš zastím zaco a komu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. květen 2011 @ 21:41:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fero děkuji za podrobnou diagnózu, ale na mě nesedí. Jsem zcela zdráv a žiji ve svobodě Božího dítěte. To je taková svoboda, že se musím ve všem rozhodovat sám. Nemohu říct: "Já nemám svobodu hřešit" - protože i tuto svobodu mám. Mám i svobodu nehřešit a proto na mě leží tíha volby ve všem, v každé životní situaci.
Pokud o něčem prohlásíš, žew nemáš svobodu, tedy ji dodopravdy ještě nemáš. Přes všechna svá imponující kázání.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Římskokatolicismus (Skóre: 1) Vložil: Fera v Čtvrtek, 19. květen 2011 @ 06:27:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem zcela zdráv a žiji ve svobodě Božího dítěte. To je taková svoboda, že se musím ve všem rozhodovat sám. Nemohu říct: "Já nemám svobodu hřešit" - protože i tuto svobodu mám. Mám i svobodu nehřešit a proto na mě leží tíha volby ve všem, v každé životní situaci.
Říká člověk, který tvrdí, že odevzdal svůj život Kristu, že má svého Pána, kterému patří jeho život, protože zemřel potupnou smrtí, aby oko zůstal věčně naživu. Říká člověk, který odmítá odmítá nechat se vést Duchem svatým, protože by to považoval za znásilnění své "svobodné vůle".
Tvému postoji se z pozice svévolníka nedá nic vytknout.
Otázkou zůstává, proč se nám snažíš namluvit, že máš nějakého Pána, když jsi byl odjakživa "svobodný", nejinak tomu bude asi i v budoucnu, a mít Pána s velkým P, by pro tebe nutně znamenalo zásah do tvé "svobody svévolníka"? |
]
|
|