Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Klaudie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 214, komentářů celkem: 430068, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116851067
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Svoboda nebo otroctví (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 27. duben 2011 @ 20:51:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku, pověděl jsi to hezky, výstižně a s láskou.

Moje láska nebývá tak dokonalá, ale rád se tebou nechám inspirovat.

I my tvrdíme, že hřích Adamův byl "šťastná vina," protože na něm Bůh zjevil svou úžasnou lásku k nám.


Pokusím se jen ukázat na věci, se kterými nesouhlasím. V lásce a přitom tak, jak to vidím já:
..."Písmo nám jasně ukazuje, že Satan dělá pouze práci, ke které byl stvořen."...

Satan byl původně stvořen jako světlonoš, jako nositel světla Boží lásky lidem. Mocný a nádherný duchovní tvor. Pastavil se však proti svému určení, postavil se proti Boží vůli. Měl tedy také svobodu volby. S tím souvisí další:

..."Andělé jsou jen nástroje - roboti."...
To jsi mě překvapil. Toto je právě představa muslimů o andělech.
Roboti se nemohou vzbouřit proti svému stvořiteli, odepřít poslušnost. Něco takového mohou jen svobodné bytosti. Andělé tuto svobodu mají. Mají schopnost milovat, mají schopnost volit dobro a zlo. Určitě mně namítneš, jak to, že andělé tedy nehřeší.
Domnívám se, že oni se už jednou (na úsvitu věků) rozhodli. Pro Boha, nebo proti Bohu. Poněvadž už žijí ve věčnosti, je jejich rozhodnutí trvalé. Podobně jako je trvalým rozhodnutí satana proti Bohu. Netvrdím, že tomu dokonale rozumím a myslím, že tomu nemůže rozumět nikdo. Je to ale podobný stav (který už trvá), jako u svatých v nebi. Jsou spolu s Kristem a ani je nenapadne hřešit. Mohou milovat, ale ani je nenapadne nenávidět.


| Nadřazený

Re: Re: Svoboda nebo otroctví (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 28. duben 2011 @ 08:19:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns,
tak jsi nám to tu pěkně "poblinkal" díky!
kamenenovat Tě netřeba, to je pro jinou dobu;
kdyby Pán jen ukázal cestu z marasmu a skutečně nevyvedl, tak by nám mohly vzpomínky na ten binec marasmu zůstat v srdcích až na věčnost...ale naštěstí touto cestou se to nevine, a vzpomínky tohoto typu opravdu NEBUDOU! když už bys tolik rád spekuloval!
a jestli si nás vyvolené koupil Sám Bůh pro Sebe, tak to bylo podle věčné "kupní" Smlouvy, která je Božím úradkem a já za ní i když je tak "stará" před ustanovením světa, nepřestávám děkovat!
vzhledem k tomu, že tu nepřednášíš nevypravitelná slova, tak proč to muší být, tak dlouhé a únavné a blbě beznadějné? a ani verše, jsou jaksi nepatřičně vybrané...přečti si je po sobě, dík
bojíš se být robotem, ale je strach Tě potkat jak za světla tohoto čl, natož za tmy nocí pozemské "samoty"...
evangelium NDR neznám a ani ho výše tak nečtu, právě naopak a jestli sloužíme Pánu, tak v Duchu a Pravdě a tom Ty, žel nemáš šajna! pokus se si kvalitně nějakým slovníkem, přeložit MYSL KRISTOVU!
věřím, že tu najdeš soukmenovce, již jsi našel, které se Ti podří cepovat, ale nás Pán chrání od teroru pekel, to vezmi laskavě na vědomí, díky vřelé


| Nadřazený

Re: Re: Svoboda nebo otroctví (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. duben 2011 @ 15:28:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Mrzí mě, že ti tentokrát musím v bratrské lásce napsat, že u tohoto článku udělali soudruzi z NDR chybu. Neber tedy prosím moji následující kritiku ve zlém.

  Jejej, napsal jsem článek právě proto, abych se dozvěděl názory lidí na dané téma. Bylo by kupodivu, kdyby se mnou každý souhlasil.

  Jen se přiznám, že sem z tvého příspěvku poněkud zmaten. Někde jsem v článku podle tebe udělal chybu, ale přitom jak jsem si četl tvoje příspěvky, mám na věc až na drobounké vyjímky docela stejný pohled, jako ty. Byl bys schopen nějakým kratším způsobem vyjádřit co přesně v článku vidíš jako chybu?


  Mám stejný pohled na svobodu a otroctví, jako ty. "Svoboda hřešit" je podle mne nesmysl, nic takového neexistuje - je to nějaká náboženská fráze, líbivá, aby si člověk uprostřed hříchu připadal důstojně a svojí důstojnost ve svých očích neztratil. Podle mne je to ale oblbování: Buď je člověk otrok hříchu a jeho sluhů (hřích je jeho majitel) nebo je otrok spravedlnosti a Boha (Bůh je jeho majitel).

  Člověk má pak omezenou, částečnou možnost "volit něco jiného než chce jeho majitel", tak jako otrok má omezenou možnost se rozhodnout utéci a třeba se mu to i povede. Ale majitel si otroka vyžádá zpět - a jeho konce jsou pak horší, než začátky. Proto se třeba ve světě říká (odporníci to říkají), že neexistuje "bývalý alkoholik" nebo "bývalý narkoman". I pokud člověk chvíli nebo i delší dobu abstinuje, je světem považován pouze za dočasně propuštěného. Z mé zkušenosti funguje takhle každý hřích.


  Pokud jde o pojem "svoboda", tak ho používám tak, jak jsem byl zvyklý odmala.

  Když jsme byli malí, tak jsme se dozvídali, že za komunistů není svoboda.

  Nebyla třeba svoboda náboženského vyznání: Byla tu možnost, že člověk vyznával Ježíše nebo nějakou víru, ale pokud to udělal, byl v padesátých letech zavřen, v šedesátých propuštěn a v sedmdesátých přišel o práci. Ta "možnost vyznávat" tu byla, ale neříkali jsme tomu "svoboda", říkali jsme, že "svoboda" chybí.

  Nebyla třeba svoboda podnikat. Člověk musel mít v občance razítko o zaměstnání a pokud ho neměl, byl příživník. V takovém případě byl pronásledován a zavřen do blázince nebo do vězení nebo donucen si někde nějaké razítko opatřit. Byla tu možnost systém podvést, někde si razítko sehnat a v klidu nakoupit bony nebo digitálky a prodávat je dál. Ale té možnosti se neříkalo "svoboda podnikání".

  Tak tedy rozumím slovu "svoboda". "Svoboda" pro mne není "možnost" zakázané nebo dokonce naprosto nesmyslné volby a už vůbec ne možnost udělat chybu.


  Svoboda je pro mne možnost volit si různé alespoň přibližně rovnocenné možnosti.

  Svoboda je pro mne třeba jet na Kanáry nebo zůstat doma. Svoboda je sednout si na zahrádku, nebo vyrazit na kole na kopec. Svoboda je dělat s lopatou nebo na počítači. Svoboda je podnikat nebo se nechat zaměstnat. Svoboda je možnost investovat. Svoboda je pro mne mít jedno nebo pět dětí. Svoboda je věřit Bohu a lidem, nebo jim nevěřit. To jsou pro mne svobody.

  "Svoboda hřešit", "svoboda dělat zločiny", "svoboda rozhodovat se mezi dobrem a zlem" nebo cokoliv podobného co vyjadřuje pepa v úvodu článku mezi moje "svobody" prostě nepatří. Pro mne je to něco naprosto nesmyslného, cizího, protimluv.



  Když se vrátím k tomu hezkému případu se semaforem: Já se vážně na každém semaforu nemusím rozhodovat, jesli projedu na červenou nebo ne. Ani by mne nenapadlo takovéhle rozhodování řešit. Pokud je červená, zastavím. Tečka. Tam není prostor pro rozhodování a pokud se někdo rozhoduje v takovéhle věci, podle mne není v pořádku. Stejně tak se nerozhoduju, jestli budu v krámě krást, jestli pozvu nějakou ženu na rande, jestli budu klít a vysmívat se Bohu, jestli budu lhát. V těchto věcech nemám žádnou "svobodu" tak, jak tomu slovu rozumím.

  Pokud bych měl v takových základních věcech "opravdovou svobodu" a měl se rozhodovat, tak bych byl po pár hodinách naprosto vyčerpaný a do týdne bych se dočista zbláznil. Proto jsem vděčný, že mi Bůh v těchto věcech svobodu nedal a byť jen existence takové "svobody" je pro mne noční můra. I kdybych měl v těchto věcech jen částečnou svobodu, tak budu naprosto nesmyslným rozhodováním totálně vyčerpaný a na skutečně důležitá a opravdu svobodná životní rozhodnutí nebudu mít energii.



  Tu teorii ohledně nutnosti zla pro to, abychom pochopili, že Bůh je dobrý, opravdu nesdílím. Řekl bych, že zlo a vysvobození z něj je podmínka postačující pro pochopení toho, kdo je Bůh a jaký Bůh je, nikoliv však nutná. Rozumím tomu, co píšeš a Boha jsem poznal stejně jako vysvoboditele od nepřátel, od zlého. Dokážu si představit, že je možné žít vztah s Bohem bez toho, aby člověk poznal nebo dokonce dělal zlo.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy