Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 214, komentářů celkem: 430114, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 556 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116899149
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 03. duben 2011 @ 10:09:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...kdy jeden druhého nijak neváže a kdykoliv může jeden či druhý odejít, protože jinak by ani nebyla možná láska....

To jsou docela silná slova. Z vlastní zkušenosti vím, jelikož jsem prodělal různé životní peripetie, že je něco, jako citová závislost. Také si namlouvám, jak jsem silný a soběstačný a nezávislý. Pak stačí, aby manželka odešla třeba jen na den hlídat dceři vnoučka a hned prožívám, že mi v tom, byť krátkém, opuštění není dobře.





| Nadřazený

Re: Re: Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. duben 2011 @ 10:16:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I když rozumím, že něco takového člověk nerad slyší, musím vám sdělit, že jste hodně zmatení a nerozumíte sami sobě.

Toníku, tvá slova:
..."Určitě s tebou souhlasím v tom, že nemám ani kousek "svobody", o které tu mnozí píší, kterou propagují, která je mi cizí a která podle mne pochází od toho vzpurníka: Svobody odejít od Boha, svobody zcela volně hřešit či jakékoliv jiné svobody podobného druhu.
  Mám svobodu, kterou mi dal Ježíš Kristus: Abych vysvobozen od strachu ze všech nepřátel po všechny dny svého života ve svatosti a spravedlnosti sloužil Bohu. Jinou svobodu jsem v Kristu Ježíši nezažil
."...



Svoboda je objektivně jen jedna - buď ji mám (a potom se svobodně rozhoduji mezi dobrem a zlem) , nebo ji nemám - pak jsem vězeń, otrok.

Sloužit Bohu není svoboda v otroctví, ale lidská volba ve svobodě.
V úplně té samé svobodě, ve které se druhý od Boha odvrací.

Když tvrdíš, že nemáš svobodu hřešit, nalháváš cosi sám sobě co není a ani nemůže být pravdou. Protože každý z nás občas zhřeší. Realita života tě sama usvědčuje ze lži. Taková pštrosí taktika ti pak zabraňuje přiznat si skutečnou pravdu. Strkáš hlavu do písku, do svého virtuálního světa nábožných nepravdivých představ.


..."jeho dluh je nad jeho možnosti vše a jediná jeho šance jako dlužníka je prodat svůj život vítězi."...

Křesťan svůj život neprodává, nekšeftuje s ním.
Je si vědom, že mu ani nepatří, sám si ho přece nedal - dostal ho od Boha a je pouze jeho správcem.

Svěřujeme Bohu své životy v lásce a dětinské důvěře, že on svou milostí napraví, co jsme v životě pokazili.
Toto "svěření" našeho života Boží milosti je výsledkem naší svobodné volby, volby, která logicky nutně musí obsahovat i tu druhou možnost, možnost odvrátit se od Boha a zvolit život podle světa.


| Nadřazený

Nietzsche, otroctví a láska (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 03. duben 2011 @ 15:30:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesouhlasím, Toníku. Nietzsche je někdo, koho stojí za to přečíst si. Myslím, že nám má hodně co povědět o křesťanství i "křesťanství". Uznávám, že je to četba nelehká a asi největší problém často bývá postřehnout myšlenku pod "nánosem" úmyslně provokativního stylu. 

Uvedu třeba příklad, nad kterým se můžeš na chvilku zastavit:

Už slovo "křesťanství" je nedorozumění - v podstatě byl jen jeden křesťan a ten zemřel na kříži. "Evangelium" zemřelo na kříži. Co se od tohoto okamžiku zve "evangelium", bylo už opakem toho, co on žil: "zlé poselství", dysangelium. Je falešné aý do nesmyslu vidět odznak křesťana v nějaké "víře", třeba ve víře ve vykoupení Kristem: jen křesťanská praxe, život, jaký žil ten, kdo zemřel na kříži, je křesťanský. (Antikrist 39)

V podstatě pěkný komentář k listu Jakuba. Nietzsche svým osobitým způsobem dále demaskuje pokrytectví a zneužívání Krista křesťany během věků. Zmiňuje třeba Luthera, o kterém my víme, jak jeho "evangelium" vedlo k šílenému antisemitismu.

Otroctví Kristu a láska k Němu jsou dvě strany téže mince. My jsme (byli) nezměrnými dlužníky Boha. Kristus vše zaplatil výměnou za náš život a svobodu, což mu oboje ve víře odevzdáváme a stáváme se jeho otroky. Moc nechápu ty, kteří stále dokola používají slovo "Pán" pro Krista, ale nechtějí vidět, že kde je pán, jsou i poddaní či otroci. Náš problém je, že i před tímto odevzdáním se jsme nebyli svobodní - byli jsme otroci hříchu. Takže jsme jedno otroctví, které bylo těžké a vedlo ke smrti, vyměnili za druhé, jehož jho netíží a které vede ke svobodě. A je jen logické, že svého nového Pána za to, že se rozhodl nás odkoupit, milujeme.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy