|
Právě je 588 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano ivanp Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116710958 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 07. březen 2011 @ 19:51:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Zdravý rozum mi říká něco o víře, kterou u dotyčných opomíjíš. Zdůrazňují - u dotyčných. Ne víra někde vedle, někoho jiného, ale jejích. Shodou okolnosti u mne byli manžele, nevěřící. Dali jsme řeč o křtu. Jedno dítě jíž mají pokřtěné, teď chtějí druhé. Ptal jsem se na důvod. Aby neměli problémy, až jednou budou třeba chtít svatbu v kostele. Jedno dítě už Boží dcera, druhé čekatel. Já jím přejí, aby byli nejen děti, ale i rodiče Božími dětmi, modlím se za ně, ale uvědomuješ si kam to vaše vede? Uvědomuje si farář co děla, když křtí děti ateistu? Přijde mi to jako střelba na slepo, snad to vyjde, snad jednou uvěří. Klamání tělem. Ti manžele si myslí, že ty děti, ale nejen ony, ale i oni sami jsou křesťany, protože jsou pokřtění a přitom vyznávají, že v Boha nevěří. Že by zadní vrátka? Nevěří, ale co kdyby něco bylo, však co, jsou pokřtění. A kdo je odpovědný? Manžele ač ateisté, že si nechají pokřtít dítě? Vždyť pořádně ani neví vo co gou. Kmotr? Nápodobně. Církev je odpovědná, ta si to má pohlídat, když už se do toho pustila. Pokud pochybnost, žádný křest, však v budoucnosti bude času dost? Že by zemřelo dítě bez křtu? Že by politi hlavy, voda, smyla hříchy? Že by nějaká magie? |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. březen 2011 @ 20:13:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra ospravedlňuje. Ospravedlnění je to, že Bůh hříšného člověka uzná za hodného nebeského království, nabízí takovému věčný život.
Malé děti ale v tomto stavu ospravedlnění jsou. Jejich je nebeské království. Není důvod je nepokřtít. Že by nevnímaly, je blbost, povrchní pohled. Každý psycholog ti potvrdí, jak je pro dítě důležitá náruč matky. Pokřtěné dítě vyrůstá v náruči otcově, nepokřtěné jako sirotek.
Je smutnou praxí, že nevěřící si nechávají pokřtít děti. Farář by měl být důsledný. Nemůže křest odmítnout, ale může křest odložit až po náležité přípravě rodičů. Klidně třeba o rok. Povím ti, proč to faráři trpí. Vkládají naději v Boží pomoc, že Bůh si i tak k dítěti najde cestu. Není moc skutečných ateistů, Jsou to lidé, žijící podle těla, ale moc dobře cítí, že jim schází společenství s Bohem. Znám hodně takových, kteří když cítili blížit smrt, tak se obrátili a zachránili. A umírali šťastní a vyrovnaní. Nedávno jsem cosi takového prožil u blízkého příbuzného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 07. březen 2011 @ 21:13:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ......jak je pro dítě důležitá náruč matky......
Ano, náruč matky, ne politi hlavy. Vlastně politi hlavy také, jako tělesný vjem. Toť tak vše. Oko, skrze víru je člověk dítětem Božím. Skrze víru. Nač politi hlavy bez víry dotyčného? Více než politi hlavy je vést člověka k Bohu, mnohem více.
......Znám hodně takových, kteří když cítili blížit smrt, tak se obrátili a zachránili.......
Díky Bohu, že nalezli místo k pokání. Jsem přesvědčen, že to nebylo díky tomu, že jím někdo v daleké minulosti polil hlavu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. březen 2011 @ 10:52:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra rodičů ospravedlňuje miminko.
Víra matek, které přinášely děti k Ježíši, jim přece otevřela cestu do nebeského království.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 08. březen 2011 @ 14:38:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .......Víra matek, které přinášely děti k Ježíši, jim přece otevřela cestu do nebeského království........
Ano, je to docela možné. Přišel čas, kdy děti, kterým Pán požehnal, vyrostli, uvěřili v Něj a dali se pokřtít. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. březen 2011 @ 18:38:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zrovna tak přijde čas, skrze který pokřtěné miminko v Božím požehnání už vyrůstá a podvědomý vztah s Bohem postupně přerůstá do vztahu vědomého.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 08. březen 2011 @ 19:19:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždy? Rodiče - křesťané mají nekonečně větší vliv na děti než politi hlavy. Jinak se omlouvám za hrubku v předešlém: ne vyrostli, ale vyrostly. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako z (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. březen 2011 @ 20:25:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejde o žádné jen tak polití hlavy. Křest je proměna osobnosti do důstojnosti Božího dítěte. Bůh člověku přiznává (pro Kristovy zásluhy) dědictví věčného života. Máme jistotu být po smrti u Boha v nebi - pokud v dobrém vytrváme.
Samozřejmě že rodiče mají největší vliv na vyučení o Bohu. Stávají se pro dítě prvními hlasateli evangelia. Slovem i žiovtem.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 07. březen 2011 @ 20:00:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | ..... Nic víc udělat nemohl, ještě nevykoupil svět a nemohl je pokřtít......
No a co? Jsi to ty, kdo verše o dětech vztahuješ ke křtu. Jinak Pán, přesněji ne On, ale Jeho učednici křtili, ale to jen tak na okraj. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. březen 2011 @ 20:18:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jsi to ty, kdo verše o dětech vztahuješ ke křtu."...
Děti zůstávají dětmi v Božích očích pořád stejně.
..." Jeho učednici křtili"...
Křtili ovšem jenom Janovým křtem pokání za hříchy.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. březen 2011 @ 21:39:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Nic víc udělat nemohl, ještě nevykoupil svět a nemohl je pokřtít. Nemohl je pohřbít do své smrti a vzkřísit do novosti života, protože sám ještě nezemřel, ani nebyl vzkříšen.
To je logické.
Kdy tedy byla pokřtěna Ježíšovým křtem Marie, Marta, Petr, Jan, Jakub, Juda, Matěj? Mezi vzkříšením a prvními zaznamenanými křty o letnicích je mnoho dnů a 120 lidí. Jak ty lidi nazveš? Písmo je nazývá "bratři". Byli to teda bratři? Byli už znovuzrození?
Tvrdíš, že Bůh ducha vylévá i na nekřesťany. Byli tedy všichni do letnic nekřesťané i po letnicích až do prvního křtu?
Kdy se znovuzrodili?
Kdy se objevili na světě první křesťané?
Proč ta epochální událost, při které se první "bratři" a "sestry" znovuzrodili, chvíle, kdy se objevili první křesťané a vznikla církev, nebyla církevní tradicí zaznamenaná? Třeba koptskou tradicí nebo pravoslavnou tradicí, když už tak důležitou dějinnou událost nezaznamenala Svatá Tradice Římská?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. březen 2011 @ 10:48:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ta epochální událost, ve které se znovuzrodili první křesťané je ale přece dobře zapsána, je podrobně zdokumentována.
Nechci, aby tě moje odpověď jakkoli naštvala a zatemnila přijetí tohoto faktu jen proto, že se ti dostalo této informace zrovna ode mne, od neprobuzeného "tmáře," který přece logicky co řekne, to musí být špatně, protože Krista prý dosud nepoznal.
Pokud tedy se dokážeš od tohoto oprostit, nahlédněme do Písma:
První křesťané byli pokřtěni souběžně s Kristovou smrtí a jeho zmrtvýchvstáním. Byli pokřtěni podobně jako sám Kristus - v jeho krvi.
(Mk 10,35-39) Tehdy k němu přistoupili Zebedeovi synové Jakub a Jan se
slovy: "Mistře, chceme, abys pro nás udělal, o cokoli tě
poprosíme."
Řekl jim tedy: "Co chcete, abych pro vás udělal?"
Oni mu řekli: "Dej nám, abychom mohli sedět ve tvé slávě
jeden po tvé pravici a druhý po tvé levici."
Ale Ježíš jim řekl: "Vy nevíte, o co prosíte. Můžete pít
kalich, který já piji, a být pokřtěni křtem, kterým se já
křtím?"
Oni mu řekli: "Můžeme." Ježíš jim však řekl: "Budete pít
kalich, který já piji, a budete pokřtěni křtem, kterým se já
křtím;
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. březen 2011 @ 21:13:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže Petr se stal křesťanem, když ho ukřižovali hlavou dolů v Římě? Celý život žil bez toho, že by poznal, co je to být dítětem Božím?
Byl křesťanem později, než Pavel?
To byl prvním papežem nekřesťan?
Drsné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 09. březen 2011 @ 08:21:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, zkus také někdy mé komentáře skutečně číst tak, abys jim porozuměl.
nestačí je jen přeletět očima.
..."První křesťané byli pokřtěni souběžně s Kristovou smrtí a jeho zmrtvýchvstáním. Byli pokřtěni podobně jako sám Kristus - v jeho krvi."...
Všichni ti, kteří měli za Kristova života s ním účast na jeho životě (byli Kristem dokonce osobně pozváni), se stali křesťany Kristovým ukřižováním. Měli účast na Kristově smrti, měli účast na Kristově vzkříšení. Tím byli znovuzrozeni. Jen účast na Kristově smrti a zmrtvýchvstání znovuzrozuje. Ve křtu tímto oblékáme Krista (Gal 3,27).
Apoštol Pavel byl ponořen do Kristovy smrti a vzkříšení až později ve křtu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. březen 2011 @ 19:15:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Četl jsem je pozorně, oko. Zdůraznil jsi tuhle část:
Ježíš jim však řekl: "Budete pít
kalich, který já piji, a budete pokřtěni křtem, kterým se já
křtím;
Ta je pravdivá. Mnozí učedníci zahynuli podobnou smrtí, jako Ježíš: Mučednickou smrtí. Ptal jsem se, jestli tedy až do smrti nebyli křesťané.
Situace je mnohem jednodušší, oko. Všichni kromě jednoho učedníka a pár žen se rozprchli a nezažili Ježíšovu smrt, neměli na ní přímou účast. Takže tenhle tvůj další nesmysl nepotřebnosti křtu je jen další z mnoha násilností, kterými musíš překroutit písmo a křesťanskou zvěst aby ti vše sedělo do tvých krkolomných konstrukcí.
Ale v jednom máš pravdu
Jen účast na Kristově smrti a zmrtvýchvstání znovuzrozuje.
Ne nějaká prázdná ceremonie s panem farářem v kostele.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 10. březen 2011 @ 09:33:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pořád mně nerozumíš.
Učedníci nebyli pokřtěni svou vlastní krví, ale krví Kristovou.
Jejich společný život s Kristem, poslední večeře, usnutí v zahradě olivetské, jejich rozprchnutí, strach za zavřenými dveřmi, svědectví těch zbylých pod křížem ... to všechno bylo součástí jejich prožívání Kristovy smrti a vzkříšení. Nemuseli stát fyzicky pod křížem, aby mohli spolu s Ježíšem prožívat jeho utrpení a smrt. První křesťané se tedy znovuzrodili, byli vzkříšeni spolu s Kristem, při jeho zmrtvýchvstání. Až tehdy vznikla církev doopravdy - in natura.
Potřebnost křtu už opakovat nebudu, doložil jsem ho už tolikrát! Není to můj nesmyslný výmysl, ale Kristovo ustanovení. Ustanovení jasné a nesmlouvavé (Mt 28,19)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 10. březen 2011 @ 14:37:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ......Potřebnost křtu už opakovat nebudu, doložil jsem ho už tolikrát! Není to můj nesmyslný výmysl, ale Kristovo ustanovení. ......
Proč to převracíš? Vždyť to ti nikdo nebere. Ale toto ano: křest = znovuzrození a to i bez víry dotyčného. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako zrno. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. březen 2011 @ 19:35:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jejich společný život s Kristem, poslední večeře,
usnutí v zahradě olivetské, jejich rozprchnutí, strach za zavřenými
dveřmi, svědectví těch zbylých pod křížem ... to všechno bylo součástí
jejich prožívání Kristovy smrti a vzkříšení. První křesťané se tedy znovuzrodili, byli vzkříšeni spolu s Kristem, při jeho zmrtvýchvstání.
Nádhera. Souhlas. Tak se konečně shodneme.
Přesně tak jsme se znovuzrodili a byli vzkříšeni k životu i my. Nijak se od prvních křesťanů v tomhle nelišíme.
I v potřebnosti křtu s tebou souhlasím. Jestli sis nevšiml, tak jsi argumenoval rozporuplně: Tvrdil jsi, že učedníci Ježíše křest nepotřebovali, jsem rád, že jsi tedy tenhle nesmysl opustil. Jakmile člověk uvěří a přijme Krista, je potřeba ho co nejdříve ponořit do vody, o tom není sporu.
Přeji hezký pobyt na duchovním cvičení.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, jako z (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 11. březen 2011 @ 08:28:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nijak se od prvních křesťanů v tomhle nelišíme."...
Lišíme se naprosto zásadním způsobem. My nebyli do Kristova života pozváni samotným Kristem osobně - in natura (když chodil po zemi), nemohli jsme spolu s ním prožívat jeho pozemský život, jeho smrt a vzkříšení. První křesťané měli přímou účast na celém pozemském životě Krista, na jeho smrti i vzkříšení, nepotřebovali tedy už tuto účast získávat křtem..
Aby Kristus tuto možnost prožívat spolu s ním Kristův život umožnil i dalším generacím, právě proto ustanovil křest.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není zrno, ja (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 11. březen 2011 @ 22:35:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Lišíme se naprosto zásadním způsobem. My nebyli do
Kristova života pozváni samotným Kristem osobně - in natura (když
chodil po zemi), nemohli jsme spolu s ním prožívat jeho pozemský život,
jeho smrt a vzkříšení.
Ano, v tom se naprosto zásadmím způsobem lišíme. Velmi přesně vyjádřeno. Souhlasím.
|
]
|
|
|
|