|
Právě je 584 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116812375 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění z věrno (Skóre: 1) Vložil: JMK v Úterý, 01. únor 2011 @ 15:29:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jestli mohu, ta otázka je mnohem širší:
Jak se očistit od hříchu? Skrze koho se očistit od hříchu? Čím se očistit od hříchu?
Očištěni jsme samotným Bohem. Jsme očištěni Kristovou očistnou krví. Jsme očištěni utrpením a lítostí. Všechny odpovědi jsou vlastně správné, každá se dívá na problém z jiného pohledu.
Vlastně všichni věříme na očistec.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění z v (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 01. únor 2011 @ 20:25:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidím, že ten očistec tě bere :-) Před chvíli jsem ti napsal kousek výše toto, dam to i sem: Jenomže věc s očistou Jeho krvi byla vykonána před necelými dvěma tisíci lety, ale věc s očistcem, jestli to dobře chápu je ještě před námi. Doplním ještě tímto - vírou tu očistu Jeho krvi přijímáme teď a tímto se stává skutečnosti v naších životech. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2011 @ 21:07:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."vírou tu očistu Jeho krvi přijímáme teď a tímto se stává skutečnosti v naších životech"...
To je hezká a líbivá víra - brát jak vůl na rohy. Automaticky.
Na co vlastně říkal Kristus toto?
(J 20,21-23) Ježíš jim tedy znovu řekl: "Pokoj vám. Jako mě poslal Otec,
i já posílám vás."
A když to pověděl, dechl a řekl jim: "Přijměte Ducha
Svatého.
Komukoli odpustíte hříchy, těm jsou odpuštěny; komukoli je
zadržíte, těm jsou zadrženy." Vždyť podle tvé laciné víry stačí věřit a očista proběhne automaticky sama. Zdarma a bez prostředníků.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedl (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 14:42:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, já nejsem očištěn svou vírou, ale Jeho krví a to bez tvých prostředníku :-)))
......Na co vlastně říkal Kristus toto? (J 20,21-23)........
Abych věděl, že komu hříchy odpustím, tomu budou odpuštěny, tedy ne že já odpustím, ale Duch Boží jenž ve mně přebývá. Bereš? :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění (Skóre: 1) Vložil: JMK v Středa, 02. únor 2011 @ 05:18:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nematemne, kdy jsi uvěřil? Před dvěma tisíci lety? Tvoje očista nemohla proběhnout bez tebe.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedl (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. únor 2011 @ 07:39:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | "Myčka" ti vadila, a když oko nazývá skutek, který udělal Ježíš, "lacinou vírou", tak to ti nevadí? Nejsi trochu stranický?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospra (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. únor 2011 @ 10:25:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lacinou vírou nenazývám Ježíšovy skutky - a dobře to víš, je to podlé!
Lacinou vírou nazývám vaše prohlášení, kterými se ohlupujete neztratitelnou jistotou spásy věčné.
Vysvětluji v dalším článku: "Pouhou vírou".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. únor 2011 @ 17:42:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, dyť jo. Jediné očištění, které máme, je v Kristově krvi, která se za hříchy vylila před mnoha lety. Je kupodivu, že když něco takového nazveš "lacinou vírou", že se JMK neozve, když se ozval na myčku. Přijde mi jeho přístup JMK jako poněkud stranický.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: JMK v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 13:08:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Spíše vnímám to, jak manipuluješ s okovými výroky a stavíš je do absurdit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 13:38:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A u té "myčky", očistce a Ježíše jsi to tak nevnímal?
Fero nazval "myčkou" očistec, lidský výmysl. Tys na to napsal: "No nevím, je to divné mluvit o Kristu jako o myčce, ale budiž, je to tvůj boj." a pak: "Taky se mi nelíbí, že Fero říká Kristovi myčka. I když to myslí dobře."
Ale nebyl to Fera, kdo nazval Krista myčkou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: JMK v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 13:47:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Slovo očistec je lidský výmysl. Nicméně vyjadřujeme jím existující skutečnost, tj. očišťování od hříchu. Popíráš, že k tomu dochází?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 17:43:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že k tomu dochází, je plný NZ, ale kde je, že se to děje i s mrtvými?
|
]
o-a (Skóre: 1) Vložil: Fera v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 17:35:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tondo, ty kluku ušatá, zase. : Fero nazval "myčkou" očistec, lidský výmysl. Fera nazval "myčkou" očistec, lidský výmysl.
To "Fero" mi připadá jako označení občana nepřizpůsobivé národnosti. František zase změkčilé, což nevyjadřuje moji povahu. Asi kvůli tobě přejdu na můj druhý nick - FAD, tam se to nedá prznit. :-D Ale zase, kéž by každý psal jako ty a dělal chybu jen v mé přezdívce! |
]
Re: o-a (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 19:23:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jejda, tak to se musím polepšit Františku, vlastně Franto :-) Popravdě já s tvou přezdívkou mám též problém, lze ji vůbec nějak skloňovat? :-) |
]
Re: Re: o-a (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 20:06:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vzor: předseda:-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedl (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 14:54:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Uvedu příklad. Zeď skrze kterou se lze dostat k Bohu. Nejde to. V určený čas Bůh otevřel dveře a řekl: Kdo chce ať vejde. Dveře byly otevřený před necelými 2000 lety. Od té doby se zpráva o dveřích šiří světem a časem. Ke mně došla nedávno. Slyšel jsem jí a vstoupil. Jak do toho zapadá očistec, který se má udat až po mé smrti? Zemřel Ježíš Kristus za mé hříchy? Smiloval se Bůh nade mnou? Očišťuje mne Jeho krev prolitá daleko v minulosti, nebo něco ještě jiného? Znamená to, že Jeho krev je nedostatečná k zaplacení mého dluhu? Musím ještě něco přidat? A co ještě lze přidat k svému očištění? A není to rouhání zpochybňovat dostatečnost Jeho oběti? Ale máš pravdu, očista by beze mne neproběhla, musel jsem do těch dveří vstoupit. To, jestli to byl Bůh kdo mne k těm dveřím dovedl, je jíž jiné téma. Tak i tak, člověk došel spásy když prošel dveřmi a to se nestalo po mé smrti. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospra (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. únor 2011 @ 16:29:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Slyšel jsem jí a vstoupil."...
Iluze, iluze, iluze!
Nikam jsi nevstoupil. Do věčné spásy se vstupuje jen skrze Kristův soud až po naší smrti.
Zatím jsme stále na cestě.
Zatím můžeme jen přijmout dar věčného života a uchránit si ho dobrým životem pro věčnost.
S Kristovou krví se v životě poprvé nemůžeš setkat jinak, než ve křtu, kde je starý člověk ukřižován spolu s Kristem a znovuzrozený člověk obléká Krista a je jím očištěn ze všech dosavadních hříchů. To je skutečné očištění vírou, skrze vodu a Ducha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 02. únor 2011 @ 16:45:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,
ty už ani nevíš co to pleteš za nesmysly. Kéž ti je Bůh milostivý.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 16:46:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milosti spasení jste, ne budete. A o Jeho soudu jsme se jíž x-krat bavili. Myslím, že nemá cenu to zase opakovat. Snad jen toto: J 5,24 "Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života." A nechoď na mne s Kristovou stolici, protože mimo toho, že jsi něco psal o zdravém rozumu jsi nepřišel s ničím k tomuto: Když je naplněné to co je v J5,24 tak dotyčný (křesťan) na Jeho soud nepůjde. A když je psané, že se všichni (křesťane) jednou ukážeme před Jeho stolici, tak se tam také všichni (křesťane) ukážeme.
.....Do věčné spásy se vstupuje jen skrze Kristův soud až po naší smrti........
Kde jsi na to přišel? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 08:43:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Milosti spasení jste, ne budete."...
Spaseni ve smyslu vykoupeni pro věčný život, nikoli ještě spaseni věčnou spásou. Své vykoupení můžeš ještě zbabrat špatným žiovtem.
..." Kde jsi na to přišel?"...
Je lidem souzeno zemřít a pak přijde soud (Žd)
Já jsem dveře ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 04. únor 2011 @ 13:50:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .......Je lidem souzeno zemřít a pak přijde soud.......
J 5,24 "Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života."
......Já jsem dveře ............
A vstoupils? |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění z věrno (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2011 @ 15:39:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Z hříchů je třeba se nejdřív očistit. Mohl bys mi prosím tě říct jak?"...
Úplně poprvé jsou nám hříchy smyty Kristovou krví ve křtu. Křtem se člověk stává křesťanem a součástí církve. Kristus dobře zná lidské srdce a ví, že ani po znovuzrození nedokážeme nehřešit. Náklonnost ke hříchu bude trvat až do smrti těla. Ale Bůh toto zlo obrací v náš prospěch, učí nás, jak proti této náklonnosti bojovat.
Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad,
když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.
Boj proti hříchu, nás utužuje ve víře, dává nám potřebný růst.
Všedních hříchů se zbavujeme lítostí a vyznáním přímo Bohu, nejlépe okamžitě, kdy si ten který hřích uvědomíme. Pokud to děláme takto a žijeme intenzívně v Boží přítomnosti, nehrozí ani velice nebezpečí, že bychom mohli upadnout do hříchu smrtelného, poněvadž Boží přítomnost nás formuje tak, že senám takové věci oškliví. Vidíme věci kolem sebe realističtěji. Hřích ke smrti je pak nutno v každém případě vyznat jak Bohu, tak i církvi, protože takový hřích nesmírně církvi ubližuje. Smrtelný hřích je odpuštěn skrze službu církve (v případě nebezpečí smrti, když není zpovědník, je i takový hřích odpuštěn ihned pouhou lítostí a vyznáním Bohu).
(1 Kor 6,15-17) Nevíte, že vaše těla jsou Kristovými údy? Vezmu tedy údy
Kristovy a učiním je údy nevěstky? V žádném případě!
Anebo nevíte, že kdo se spojuje s nevěstkou, je s ní jedno
tělo? Vždyť Písmo říká: "Ti dva budou jedno tělo."
Kdo se však spojuje s Pánem, je s ním jeden duch.
Kristus tedy ustanovil v církvi službu odpouštět hříchy (J 20,21-23). My katolíci tuto službu nazýváme svátostí pokání, lidově zpovědí. Z hlediska duchovního růstu je vhodné chodit vyznávat své hříchy Bohu a církvi pravidelně, je doporučován cyklus 4-6 týdnů. Zpovědník mimo tuto službu odpouštět hříchy, má také příslušné vzdělání k duchovnímu vedení. Je schopen v problémech poradit.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění z v (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 01. únor 2011 @ 18:32:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vy se křtíte v krvi?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2011 @ 20:58:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Ř 3,24-26) Jsou však zdarma ospravedlňováni jeho milostí, skrze
vykoupení, které je v Kristu Ježíši,
jehož Bůh určil za nástroj smíření skrze víru v jeho krev,
aby prokázal svou spravedlnost; neboť Bůh ve své shovívavosti
prominul předešlé hříchy,
aby prokázal svou spravedlnost v nynějším čase, aby byl
spravedlivým a ospravedlňujícím toho, kdo je z Ježíšovy
víry. (Ř 5,9) Když jsme tedy nyní ospravedlněni jeho krví, budeme potom
mnohem spíše skrze něho zachráněni před hněvem. (Ef 1,7) V něm máme skrze jeho krev vykoupení, totiž odpuštění
hříchů, podle bohatství jeho milosti, (Kol 1,13-14) On nás vysvobodil z vlády temnoty a přenesl do království
svého milovaného Syna,
v němž máme skrze jeho krev vykoupení, totiž odpuštění
hříchů. (Kol 1,19-20) Vždyť Otci se zalíbilo, aby veškerá plnost přebývala v něm
a aby jeho prostřednictvím všechno smířil se sebou. Skrze
něj způsobil pokoj, když krví jeho kříže usmířil to, co je
na zemi, i to, co je na nebi.
(Ve křtu je starý člověk ukřižován spolu s Kristem) (Ř 6,6). (Žd 10,16-22) "Toto je smlouva, kterou s nimi po těchto dnech uzavřu,
praví Pán: Dám své zákony do jejich srdce a napíši je na jejich
mysli,"
dodává: "Na jejich hříchy a na jejich nepravosti již nikdy
nevzpomenu."
Kde je tedy jejich odpuštění, není už žádná oběť za
hříchy.
Máme tedy, bratři, smělou důvěru k vstoupení do nejsvětější
svatyně skrze Ježíšovu krev,
tou novou a živou cestou, kterou pro nás otevřel, skrze
oponu, to jest jeho tělo.
Máme také velikého kněze nad Božím domem,
a proto přistupme s opravdovým srdcem, v plné jistotě víry,
se srdcem očištěným od špatného svědomí a s tělem omytým
čistou vodou. (Myslí tím křest. Ve křtu je totiž tělo omýváno vodou, ale zároveň křest působí očištění od hříchů.)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedl (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 01. únor 2011 @ 21:26:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,
dobře že jsi použil tu konkordanci.
Ta ti jasně uvádí biblická místa o tom, že jsme vykoupeni, že nám jsou hříchy odpuštěny skrze víru.
A tak jen potvrzuješ to, co zde celou dobu říkám.
Nic na tom nezmění ani ta tvoje závěrečná poznámka v závorce, to co si ty tím myslíš, že si tím autor myslí: (Myslí tím křest. Ve křtu je totiž tělo omýváno vodou, ale zároveň křest působí očištění od hříchů.), která je zcela mimo, zcela nebiblická a v žádném z těch textů nemá žádnou oporu. Nemá s uvedenými biblickými texty žádnou souvislost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospra (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. únor 2011 @ 10:21:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nezlob se, ale to už je od tebe úmyslná tupost.
Odpuštění hříchů ve křtu je učením Písma, učením církve.
Pán Ježíš vzal původní Janův křest pokání na odpuštění hříchů (Mk 1,4) a přidal k němu svou výkupnou oběť.
Ve křtu je starý člověk přibit na kříž (Gal 2,20) - to je náš skutečný dlužní úpis, přibitý na kříž (Kol 2,14).
(Ř 6,3-7) Nevíte snad, že všichni, kteří jsme pokřtěni do Krista Ježíše,
jsme pokřtěni do jeho smrti?
Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak
jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli
začít chodit v novotě života.
Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme
ztotožněni i podobou vzkříšení.
Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby
bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu.
Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu.
(Kol 3,3) neboť jste zemřeli a váš život je s Kristem ukryt v Bohu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 02. únor 2011 @ 17:02:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak kolovrátek. Pořád mimo.
Už jednou jsem ti vysvětloval, že ten překlad, který uvádíš: Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu.
není špatně. Je zcela zavádějící. Evokuje představu, že když člověk zemře, jsou mu odpuštěny hříchy, je od nich ospravedlněn. A tedy po smrti jsou všichni bez hříchu, svatí. A tedy v nebi. Což je nehorázný blud.
Jiné překlady to vystihují daleko lépe. Např: Víme přece, že starý člověk v nás byl spolu s
ním ukřižován, aby tělo ovládané hříchem bylo zbaveno moci a my už
hříchu neotročili. 7Vždyť ten, kdo zemřel, je vysvobozen z moci hříchu.
Víme přece, že naše staré já bylo ukřižováno s ním, aby hříšné tělo pozbylo moci, abychom již dále nesloužili hříchu. 7(Kdo zemřel, je přece zbaven hříchu.)
Smrtí ztrácí hřích nad člověkem moc. kdo zemře, ten už nekrade, nelže, nesmilní, neklaní se modlám apod. Ale nikoli kdo zemře, je ospravedlněn od kradení, lhaní, smilnění, modlářství apod.
Je to úplně stejné, jako zemření zákonu, člověk, když zemře, zákon již nad ním nepanuje, zákon již nad ním nemá moci. Viz Řím.7:
Nevíte snad, bratři (mluvím přece k těm, kdo znají Zákon), že Zákon panuje nad člověkem jen po dobu jeho života? 2Vždyť
i manželka je zákonem vázána ke svému muži, jen dokud dotyčný žije.
Jakmile manžel zemře, je manželského zákona zproštěna. 3Oddá-li
se jinému muži, dokud její manžel žije, bude označena za cizoložnici.
Pokud však její muž zemře, je od toho zákona svobodná a může se oddat
jinému muži, aniž by cizoložila.
4Právě tak je tomu s vámi, bratři moji. Skrze Kristovo tělo
jste pro Zákon mrtví a můžete se oddat jinému, totiž Tomu, který byl
vzkříšen z mrtvých. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 02. únor 2011 @ 17:11:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | opr. ten překlad není správně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 08:38:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu.
Toto se nevztahuje ke smrti těla, ale k pohřbení do Kristovay smrti ve křtu. Starý člověk je ve křtu přibit na kříž a znovuzrodí se člověk nový, bez hříchů a s darem věčného života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 04. únor 2011 @ 15:07:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, oko, to se mýlíš.
Celá 6. kapitola římanům hovoří o OSVOBOZENÍ Z HŘÍCHU. nikoli o ospravedlnění z hříchu. To jsou 2 různé věci.
Ospravedlnění, očištění z hříchu se děje uvěřením Kristu obmytím jeho krví, vyznáním ústy Ježíše Pánem a Spasitelem. Křest má co do činění se zákonem hříchu, z osvobozením z jeho područí - a to smrtí tomuto zákonu hříchu - díky ztotožnění se ve smrti s Kristem. Apoštol Pavel v celé té 6. kapitole mluví právě o osvobození od hříchu, z moci hříchu. Ospravedlnění z hříchu nezmiňuje vůbec. O tom hovoří v předchozích kapitolách.
Co tedy máme říci? Že máme dále žít v hříchu, aby se rozhojnila milost?
2Naprosto ne! Hříchu jsme přece zemřeli – jak bychom v něm mohli dále žít?
3Nevíte snad, že všichni, kteří jsme pokřtěni v Krista Ježíše, byli jsme pokřtěni v jeho smrt?
4Byli jsme tedy křtem spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom – jako Kristus byl vzkříšen z mrtvých slavnou mocí svého Otce – i my vstoupili na cestu nového života.
5Jestliže jsme s ním sjednoceni, protože máme účast na jeho smrti, jistě budeme mít účast i na jeho zmrtvýchvstání.
6Víme přece, že starý člověk v nás byl spolu s ním ukřižován, aby tělo ovládané hříchem bylo zbaveno moci a my už hříchu neotročili. (a byli z něho osvobozeni)
7Vždyť ten, kdo zemřel, je vysvobozen z moci hříchu. (celou dobu se mluví o osvobození, o zbavení moci, o neotročení)
8Jestliže jsme spolu s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít.
9Vždyť víme, že Kristus, když byl vzkříšen z mrtvých, už neumírá, smrt nad ním už nepanuje.
10Když zemřel, zemřel hříchu jednou provždy, když nyní žije, žije Bohu.
11Tak i vy počítejte s tím, že jste mrtvi hříchu (a tedy osvobozeni z moci hříchu), ale živi Bohu v Kristu Ježíši.
12Nechť tedy hřích neovládá vaše smrtelné tělo, tak abyste poslouchali, čeho se mu zachce; (abyste byli jeho otroky, neosvobození z jeho moci)
13ani nepropůjčujte hříchu své tělo za nástroj nepravosti, ale jako ti, kteří byli vyvedeni ze smrti do života, propůjčujte sami sebe a své tělo Bohu za nástroj spravedlnosti.
14Hřích nad vámi už nebude panovat; vždyť nejste pod zákonem, ale pod milostí.
15Co z toho plyne? Máme snad hřešit, protože nejsme pod zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne!
16Víte přece, když se někomu zavazujete k poslušné službě, že se stáváte služebníky toho, koho posloucháte – buď otročíte hříchu, a to vede k smrti, nebo posloucháte Boha, a to vede k spravedlnosti.
17Díky Bohu za to, že jste sice byli služebníky hříchu, ale potom jste se ze srdce přiklonili k tomu učení, které vám bylo odevzdáno.
18A tak jste byli osvobozeni od hříchu a stali jste se služebníky spravedlnosti.
19Mluvím názorně z ohledu na vaši lidskou slabost: Jako jste se dříve propůjčovali k službě nečistotě a nepravosti k bezbožnému životu, tak se nyní dejte do služby spravedlnosti k posvěcení.
20Když jste byli služebníky hříchu, měli jste svobodu od spravedlnosti;
21jaký jste tehdy měli užitek z toho, zač se nyní stydíte? Konec toho všeho je přece smrt.
22Avšak nyní, když jste byli osvobozeni od hříchu a stali se služebníky Božími, máte z toho užitek, totiž posvěcení, a čeká vás život věčný.
23Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu. Proto tvrdím, že ten překlad, který používáš: Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu. je špatně. Vůbec nerespektuje kontext celku. A samozřejmě je jako asi málokterý takto přeložen. Jiné překlady jsou naprosto jinak. Pavel jasně používá příkllad, analogii z běžného, přirozeného života, podobně jako v kapitole 7., kdy hovoří o osvobození od Zákona smrtí člověka. Přirozenou, tělesnou smrtí. Stejně tak z toho co pozorujeme, člověk, když zemře tělesně, není už pod mocí hříchu. Když kradl, smrtí přestane krást, když smilnil, smrtí přestane smilnit, když nenáviděl, smrtí přestane nenávidět. Hřích už nad ním nemá moci. ALE TO VŮBEC NEZNAMENÁ, ŽE SMRTÍ JE Z TĚCHTO HŘÍCHŮ OSPRAVEDLNĚN !!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 16:50:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 6. kapitola Římanům popisuje účinek křtu: Starý člověk je ukřižován (v 6), pokřtěn do Kristovy smrti (v3), ospravedlněn od hříchu (v7). Náš dlužní úpis (hříchy) je přibit na kříž (Kol 2,11-14).
Ve křtu se člověk stává účastným Kristovy smrti i jeho zmrtvýchvstání. Obléká Krista (Ga 3,27). Rodí se člověk nový, omilostněný křesťan s darem věčného života.
Pavel popisuje, že křestní ponoření působí v křesťanově nitru odumření hříchům, vynoření pak narození člověka k novému životu. Pokřtěný se nejen podobá Kristu zemřelému, pohřbenému, a zmrtvýchvstalému, nýbrž je zapojován i do tajemství Kristova vykoupení. Stává se účastným Kristovy smrti i jeho zmrtvýchvstání. Proto křtem začíná pro něho nový život v milosti a odumření hříchům.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 04. únor 2011 @ 17:30:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 6.kapitola Římanům nepopisuje ospravedlnění od hříchu. Vůbec o ospravedlnění od hříchu nemluví. Mluví o osvobození z mocu hříchu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění z v (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 18:38:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tohle mne zaujalo: Všední a smrtelný hřích. Jak je to tedy? Když dotyčný nemá žádný smrtelný hřích lze z tvé definice vyvodit, že nemusí k zpovědí. Stačí mu své všední hříchy vyznat přímo Bohu. Je to tak? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 16:56:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to tak.
Katolík je pak vázán příkazem církve alespoň jedenkrát za rok se vyzpovídat a v době velikonoční přijmout eucharistii. Ovšem doporučuje se vykonávat svátost smíření pravidelně, už kvůli duchovnímu vedení.
Vzniká tu zdánlivý paradox. Čím méně člověk chodí ke zpovědi, tím obtížněji si uvědomuje své hříchy (má jich zdánlivě málo) - a naopak. Svědomí je třeba vychovávat. Jen tak si člověk své hříchy uvědomuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedl (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 05. únor 2011 @ 07:19:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za odpověď. Ten paradox je pochopitelný. Tam, kde živý vztah s Bohem byl nahrazen vnějšími prvky zbožnosti, se není čemu divit. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 05. únor 2011 @ 19:59:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nematemne Když se zamyslíš, není šablona na hříchy -můj lehký hřích pro tebe může být těžkým hříchem a naopak. Důležité jsou motivy před Hospodinem. Jdu do motivů, když si povídám s Hospodinem, proč jsem udělala to nebo ono.
Myslím si, že, když lituješ svých hříchů, vyznáš je a prosíš o odpuštění - Hospodin tě přivine k sobě a jak je psáno, i kdyby tvé hříchy byly jako šarlat, vybělí je.
Je dobré Hospodinu všechno říkat. Všechny radosti, starosti, neúspěchy, nedokonalosti, hříchy a bolesti. Neustále mu děkovat, prosit ho.
Jak velmi Vznešený je Pán pánů a Král králů |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění z věrno (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 01. únor 2011 @ 15:48:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Ahoj Karle,
výstižně napsáno a tak jen pro "doražení" zpochybňovačů naší spásy můžeme doplnit, když je řeč o tom nebi Ef 2:4-7.
Ale Bůh, bohatý v milosrdenství, pro svou velikou lásku, kterou nás miloval, i když jsme byli mrtvi pro svá přestoupení, obživil nás spolu s Kristem/v Kristu — milostí jste zachráněni — a spolu nás probudil k životu a spolu posadil na nebeských místech v Kristu Ježíši, aby ukázal v budoucích dobách oplývající bohatství své milosti v laskavosti k nám v Kristu Ježíši.
Ten minulý čas mne fascinuje.:-)
Tož tak.
standa
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění z v (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 14:57:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je úžasné, že Bůh nám nejen odpustil ale i přijal za své syny a dcery. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 02. únor 2011 @ 15:09:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak tak, jsme Boží rodina, kde Bůh je Otec, Pán Ježíš Prvorozený Syn a náš bratr a pak spousta dalších braří a ti jsou dohromady jsouce jednoho Ducha a jedné duše/jednoho srdce nevěsta Kristova, žena Beránkova - Nový Jeruzalém, Boží svaté město. Takhle, když to vidím napsané, se nedivím, že je v Bibli řeč o Božím bláznovství, poněvadž to jsou z lidského pohledu bláznivá tvrzení - a přesto jsou pravdivá.:-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedl (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 16:06:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano jsou bláznovstvím a pohoršením. To víš, když se jeden tak snaží a najednou přijde jiný s milosti, to člověka naštve :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospra (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. únor 2011 @ 16:21:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když vás to těší žít v klamu, je to vaše volba. Jen se chlapácky poklepávejte vzájemně po ramenou, jak jste dobří křesťané!
Chce to ale klapky na oči a nevidět o kousek výš mou argumentaci Písmem. Ale netvrďte nic o milosti, když jste ji nepoznali, ani ji nechápete!
Jste POKÉMONI virtuálního světa, kde je každý tím, čím chce být.
Ale ve skutečném životě se pro takové věci musí cosi udělat, to nespadne samo do klína. Virtuální svět nemá s tím našim skutečným světem nic společného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 02. únor 2011 @ 16:54:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | My nejsme dobří křesťane, my jsme křesťane a to ne naší zásluhou, ale JEHO MILOSTI. Kde je chlouba? Je vyloučena. Čím? Jeho milosti.
......Jste POKÉMONI virtuálního světa, kde je každý tím, čím chce být..........
Že by duchovní svět byl virtuální? Tak to je docela síla.
2K 5,7 Neboť chodíme vírou, ne tím, co vidíme. Ř 8,25 Ale doufáme–li v to, co nevidíme, očekáváme to s vytrvalostí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 17:02:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Duchovní svět není virtuální. Ale lze si vytvořit svůj virtuální duchovní svět, stvořit si sebe jako virtuální počítačovou postavu, omilostněnou pouhou vírou, která kráčí po vodě a uzdravuje nemocné ...
A lze tomuto fiktivnímu světu také z přesvědčení uvěřit. Protože kdo ti má ve hře říci, že to není pravda, ale jen tvé zbožné přání, zhmotnělé do "Avatara"?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 04. únor 2011 @ 20:55:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvá filozofie vede k tomu, že si vlastně nemůžeš být jist ničím, v podstatě ani svou existenci. Možná jsi jen dílek v Matrixu :-) Druhých víru zpochybňuješ, zpochybňuješ ji podobně i sobě? jak víš, že zrovna tvá víra není virtuální realitou? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 05. únor 2011 @ 10:45:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nematemne víra je úžasný dar. Možná že to také tak prožíváš. Dej to do slov. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 02. únor 2011 @ 21:44:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale netvrďte nic o milosti, když jste ji nepoznali, ani ji nechápete!
Ale ve skutečném životě se pro takové věci musí cosi udělat, to nespadne samo do klína.
Tak nevím, kdo nepoznal milost ani ji nechápe! Ten, kdo totiž milost poznal a chápe ji, ví, že mu spasení, lidově řečeno, opravdu "spadlo do klína", i když tam nespadlo samo, ale bylo Bohem právě z Jeho milosti darováno! A pro dar platí, že je tu dárce a obdarovaný, který dar vírou, která mu byla také dána, přijal, a ví, že si nic z toho nezasloužil. Takový obdarovaný je vděčný svému Dárci a tu vděčnost vyjadřuje kromě jiného také skutky víry, která se projevuje/je vyjadřována láskou.
A v Božím světě, který je jediný skutečný, je pro milostí obdarovaného člověka všechno milost a ví, že je milovaný a že milost je vyjádření Boží lásky. A ví, že do jeho srdce byla vylita Boží láska skrze Ducha Svatého a že touto láskou může a má milovat Boha, bratry a bližního a že ho Kristova láska váže k ostatním svatým v Těle Kristově a že ho zavazuje Pánovým přikázáním milovat ty, kdo jsou Jeho a dokonce i nepřátele. Podle této lásky se poznají učedníci Pána Ježíše Krista, kteří milují bratry a podle toho vědí, že přešli ze smrti do života a že kdo nemiluje bratra, zůstává ve smrti (1J 3:14). Podle 1J 4:8 také vědí, že do nemiluje, nepoznal Boha, protože Bůh je láska.
1J 4:20-21 Řekne–li někdo: ‚Miluji Boha,‘ a přitom nenávidí svého bratra, je lhář. Vždyť kdo nemiluje svého bratra, kterého viděl, nemůže/jak může… ? milovat Boha, kterého neviděl. A toto přikázání máme od Něho, aby ten, kdo miluje Boha, miloval také svého bratra.
Tož tak.
willy
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlnění z věrno (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Úterý, 01. únor 2011 @ 17:40:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nematemne- Izajáš 1:18 | Pojďte, projednejme to spolu , praví Hospodin. I kdyby vaše hříchy byly jako šarlat, zbělejí jako sníh, i kdyby byly rudé jako purpur, budou bílé jako vlna.
Hospodin říká, že i kdyby mé hříchy byly rudé jako purpur, vybělí je. Nebude mi odpuštěn jenom ten hřích kterého nelituji --- nemyslím ten, na který zapomenu (lehký hřích). Jsou to například hříchy pýchy a já nestojím o to, aby mi je Bůh odpustil. Pohrdnu odpuštěním, nestojím o to odpuštění. Je to veliká pýcha.
Když jsem sama a nemohu se ze svých hříchů vyznat, vyznávám své hříchy Hospodinu a prosím ho o odpuštění. Lituji svých hříchů. Pak, pokud je to možné a nejsem na Aljašce, doplním zpověď před knězem A VYZNÁM SVÉ HŘÍCHY a on mi dá z pověření církve, rozhřešení. Tak, jak to řekl Pán Ježíš ---komu hříchy odpustíte, tomu budou odpuštěny......
Bůh nás slyší ihned, když mu vyznáváme své hříchy a prosíme ho o odpuštění, On není hluchý. Je to náš Otec. I kdyby mé hříchy byly jako šarlat, budou bílé. |
| Nadřazený |
|
|
|