Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. prosinec 2010 @ 22:53:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Napřed člověk uvěří v Ježíše Krista, jeho smrt a vzkříšení. Uvěří, že Ježíš zemřel za něj konkrétně, ne jen za nějaký "obecný svět". Pozná svoji hříšnost a naprostou ztracenost bez Boha. To je zjevení Ducha svatého, říkáme, že Duch svatý "obživí Boží slovo", tu věčnou substanci, ze které se člověk rodí, tak že člověk pochopí, že to slovo je pravdivé a že se týká právě jeho. Tahle víra v srdci vede ke spravedlnosti, Bůh učiní sám toho člověka spravedlivým (zadarmo, očištěním krví Ježíše). To ještě není spasení, to je dar víry a spravedlnosti. Člověk očištěný od hříchu může přicházet k Bohu, protože mu jeho hřích nebrání.
Člověk pak pochopí, že když za něj Ježíš zemřel, má i on položit svůj život za Ježíše. Že když byl doteď otrokem hříchu, má nyní vydat svůj život Ježíši. A tak svůj život Ježíši vydá. To se děje ústy vznáním, které je k záchraně od smrti, ke spasení. Také tomu říkáme "přijmout věčný život", "být spasen", "přejít ze smrti do života" a podobně. To je opravdový začátek křesťanského života.
V tu chvíli nebo velmi brzy poté je také člověk pokřtěn Duchem svatým, přijímá jeho moc ke službě druhým lidem.
Pak je potřeba odříznout minulost. Zachránit se z toho bezbožného pokolení, ve kterém se člověk narodil. Rozloučit se s tím starým člověkem, který zemřel hříchu. Oddělit to staré a nové. To se děje při slavném pohřbu, kterému říkáme křest. Člověk se loučí s hříšnou minulostí, aby mohl začít chodit v novotě života.
Všechny tyhle věci jsou součástí jednoho spasení, jedné smlouvy, nejdou oddělovat od sebe. Křest bez osobní víry nebo nového narození nemá smysl, stejně jako nemá smysl víra bez křtu, bez důstojného, veselého a pevného rozloučení se s minulostí
Dokonce pokud se křtí lidé, kteří nevěří, že Ježíš zemřel právě za ně, že Ježíšova smrt souvisí přímo s jejich hříchem, kteří nemají to nové srdce na kterém jsou napsané Boží zákony, a kteří nepoznali hloubku hříchu a lidského pádu, je to ke škodě všech lidí okolo i dotyčného člověka.
Ten člověk totiž třeba i chce začít chodit v novotě života, třeba i upřímně, ale nemá v čem chodit. Tak se chvíli snaží ze vší své síly, začne se kontrolovat a v církvi nemluví sprostě, chodí na všechna shromáždění co jen jsou, dokonce vydrží pár minut během modliteb v klidu a nějak přežije i chvály, cigarety si zapálí až dvě stě metrů od kostela aby ho nikdo neviděl atd. Některé věci vůbec nepochopí: Neporozumí proč nemá krást v práci když kradou všichni a nikomu to neschází, proč nemá šidit daně, proč nesmí spát se svou holkou, proč si nemá stahovat kradené filmy, proč nemá říkat sprosté vtipy. Připadá mu to zákonické, vždyť on má přece milost!
|
| NadřazenýPokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. prosinec 2010 @ 12:09:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Bůh učiní sám toho člověka spravedlivým (zadarmo, očištěním krví Ježíše)"... Dolož z Písma! To jsi už přeskočil do toho třetího kroku!
Uvěření tě ještě neočistí z hříchů! To dokáže až ponoření do Kristovy smrti ve křtu (Ř 6,4), skropením jeho krví (Žd 12,24). Až tehdy se člověk znovuzrodí do novosti života a jsou mu všechny dosavadní hříchy odpuštěny (Ř 6,7). Až tehdy přijímá dar věčného života, stává se dítětem Božím.
Saul uvěřil Kristu, setkal se s Božím Slovem (s tou, jak říkáš věčnou substancí), ale hříchy mu přesto pořád zůstaly.
Hříchy byly Saulovi odpuštěny až ve křtu. (Sk 22,12-16) A jistý Ananiáš, muž zbožný podle Zákona, který měl dobré
svědectví ode všech Židů, kteří tam bydleli,
přišel ke mně, postavil se a řekl: 'Bratře Saule,
prohlédni!' A já jsem hned v tu chvíli na něj
pohlédl.
On řekl: 'Bůh našich otců tě vyvolil, abys poznal jeho vůli
a spatřil Spravedlivého a uslyšel hlas z jeho úst,
neboť mu budeš přede všemi lidmi svědkem toho, co jsi viděl
a slyšel.
A nyní - proč otálíš? Vstaň, pokřti se a smyj své hříchy a
vzývej Pánovo jméno!' Křest je osvobozením z otroctví zkázy do svobody Božích dětí (Ř 8,21). Až tehdy se uzavírá Nová smlouva (Žd 9,14-15), až tehdy je náš dlužní úpis přibit na kříž. (Kol 2,11-14) V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama,
ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním
vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním
obživil, když vám odpustil všechny hříchy
a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám
nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.
Toníku Máš vztah k Bohu - a to uznávám. To je to absolutně nejdůležitější. Ale natolik snad máš i Boží slovo v úctě, že ho nebudeš donekonečna přehlížet! Já chápu, že se člověk jen těžko loučí se svými utkvělými představami, ale život lidský je přece o hledání Pravdy - padni, komu padni!Když je potřeba opravit názor, přijmout Pravdu, neváhej.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 09:53:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ..."Bůh učiní sám toho člověka spravedlivým (zadarmo, očištěním krví Ježíše)"... Dolož z Písma! To jsi už přeskočil do toho třetího kroku!
Mám dokládat z písma že Bůh činí spravedlivým bezbožníka a že je to krví Ježíše?
Oko, co vlastně chceš? Děláš si z nás legraci? Chceš si tu pouštět gramodesku? Dokázat si, že ŘKC má "pravdu"?
Nebo chceš zjistit, jak věci v Božím království doopravdy jsou? Hledáš ty Pravdu?
Pokud to první, nebudu už zbytečně ztrácet čas, to běž radši získat plnomocné odpustky.
Pokud to druhé, rád ti ještě nějaký čas věnuju.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 14:47:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Oko, co vlastně chceš? "...
Stačilo by mě. kdyby sis v pokoji a klidu pročetl mnou výše uvedené argumenty z Písma a zkusil se nad nimi zamyslet. Zamyslet se nad jejich svědectvím, že otroctví hříchu se zbavuješ ve křtu (a pak chodíš v novosti života). Že křtem se stáváš Ježíšovým učedníkem, křesťanem. Ty totiž máš pořád na mysli cosi jiného, co je podstatné pro život z víry - a to je svobodné odevzdání se do Božích rukou, o vzdání se práva rozhodovat o svém životě, o odložení všeho dětského (1 Kor 13,11) a o dospělém přilnutí, rozhodnutí se pro Boha celou svou existencí, celým svým srdcem.
Toto odevzdání se Bohu vy nazýváte znovuzrozením a pak potřebujete různé berličky na vysvětlení přítomnosti "vody" při tomto "znovuzrození".
Toto vlastní odevzdání se Bohu je naprosto nezbytné pro opravdový život křesťana - ale není tím skutečným znovuzrozením, o kterém mluví Pán Ježíš (J 3,5).
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 19:53:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, ty máš nějakou připravenou představu, tu představu dobře znám. Není pravdivá, neodpovídá ani písmu, ani realitě, písmo do ní násilně šroubuješ.
Ve svém životě jsem léta hledal Boha a hledal cestu k němu, pak jsem jí našel. Celou tu dobu a ještě léta potom jsem se nad těmito věcmi zamýšlel, pročetl desítky knížek, povídal si mnoho a mnoho s mnoha lidmi z různých církví, vyslechl jejich svědectví. Strávil jsem veliké množství času nad písmem a zkoumal tahle témata.
Posledních pár let mám tu čest poznat několik lidí, kteří se znovuzrodili. Sledoval jsem jejich cestu ještě jako nevěřících, neznajících Boha, pak "hledajících" a pak křesťanů. Vím, ve které chvíli získali moc nad hříchem a tou chvílí nebyl jejich křest.
Tou chvílí, kdy člověk získá moc nad hříchem je pokání. Chvíle změny smýšlení. Chvíle slabosti, kdy člověku v srdci dojde, že žije život špatně, že na něj sám nestačí, že potřebuje pomoc a obrátí se s prosbou na Boha. To je skutečná chvíle změny a moci: Chvíle, kdy člověk pozná vlastní slabost a volá z celého srdce k Bohu.
Pak je ještě chvíle znovuzrození, kdy se promění nitro člověka. Tu proměnu my nazýváme znovuzrozením, chvíle, kdy se člověk rodí znovu z něčeho, co nepomíjí, co je skála, co zůstává navěky. To je chvíle skutečného znovuzrození z Ducha, o které mluví Ježíš. Chvíle, kdy člověk přijme Krista, přijme moc být Božím dítětem. Zmatek je, když se znovuzrozením názývá prázdný rituál, který žádnou změnu nečiní.
Ty máš pořád tendenci plést nějaké nesmysly a tvoje představy. Když jsem se někdy po dvacítce znovuzrodil, dávno, už léta jsem neměl nějaké dětské představy o víře. To máš ty dodnes, když píšeš o "rozbotém okně" které se odpuštěním hříchu nespraví a je potřeba odpustky: Představa od pana faráře pro kluka v deseti letech ...
Já jsem tyhle věci zkoumal léta, četl, povídal si s lidmi. Tobě jsem dal odkaz na několik knížek, které se tohoto tématu týkají. Kolik času jsi věnoval takovým rozhovorům a zkušenostem ty? Kdy sis přečetl knihu o znovuzrození, třeba od někoho, kdo káže evangelium milionům lidí nebo za kým je ovoce statisíců a milionů lidí věřících Kristu a žijících život s Ním? Kdy sis popovídal pořádně s někým od baptistů? Kdy sis přečetl něco o krevní smlouvě a její síle? Kolik času jsi věnoval ty, aby ses nad tímhle tématem zamyslel, zamyslel se nad písmem, realitou života a ne jen tlačil tu ŘK nauku, kterou zas někdo natlačil do hlavy tobě?
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. prosinec 2010 @ 21:18:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." tu představu dobře znám. Není pravdivá, neodpovídá ani písmu,"...
Omlouvám se za pozdní reakci, přestávám se zde už jaksi orientovat. Jak to, že neodpovídá Písmu? Dal jsem ti přece odkaz! " o odložení všeho dětského (1 Kor 13,11) a o dospělém přilnutí, rozhodnutí se pro Boha celou svou existencí, celým svým srdcem. "
Už jsem ti tady snad vyčerpávajícím způsobem na mnoha místech doložil (a nešlo už ani dál z tvé strany reagovat, nebylo dál proti čemu. Je to jasné!), že Písmo boří právě tu tvoji představu - to, čemu ty říkáš znovuzrození, nazývá Písmo jinak. Znovuzrozen pak člověk bývá z vody a z Ducha - v tom okamžiku se stává křesťanem. Nesmazatelně a navždy.
Nelze se znovuzrodit bez Kristovy smrti, bez obmytí v jeho krvi. To se tajemným způsobem děje při křtu, který ty nazýváš prázdným rituálem!
Ale vraťme se : "Chvíle slabosti, kdy člověku v srdci dojde, že
žije život špatně, že na něj sám nestačí, že potřebuje pomoc a obrátí se
s prosbou na Boha."
Katolík tvůj popis "znovuzrození" nazve docela prostě OBRÁCENÍ. Toto bývá projevem zrání do křesťanské dospělosti. U někoho je to delší proces, u jiného to může nastat naráz. Taky to nebývá nutně podmíněno věkem. Někdo nedospěje ani ve vysokém stáří.
§545 Ježíš zve hříšníky ke stolu království: „Nepřišel jsem povolat
spravedlivé, ale hříšníky“ (Mk 2,17). Vyzývá je k obrácení, bez něhož
nelze vejít do království, ale slovem i skutkem jim ukazuje bezmezné
milosrdenství svého Otce k nim a nesmírnou „radost v nebi nad jedním
hříšníkem, který se obrátí“ (Lk 15,7). Nejvyšším důkazem této lásky bude
Ježíšovo obětování vlastního života „na odpuštění hříchů“ (Mt 26,28).
§1308 Mluví-li se o biřmování jako o „svátosti křesťanské dospělosti“, nesmí
se tím směšovat dospělý věk víry s dospělým věkem přirozeného růstu;
také se nesmí zapomínat, že milost křtu je zdarma poskytnutá a
nezasloužená milost vyvolení, která nepotřebuje nějakého „schválení“,
aby se stala účinnou. Připomíná to svatý Tomáš: „Tělesný věk
nepodmiňuje duši. A tedy i v chlapeckém věku může člověk dosáhnout
dokonalosti duchovního věku, o němž kniha Moudrosti (4,8) říká: ‘Vážené
stáří nespočívá v délce života, neměří se počtem let.’ A proto mnozí,
kteří v dětském věku dostali sílu Ducha svatého, velkodušně bojovali pro
Krista až k prolití krve.“
§1428-1429 Kristova výzva k obrácení však zaznívá v životě křesťanů stále. Toto
druhé obrácení je trvalý úkol pro celou církev, v níž „však jsou i
hříšníci; je zároveň svatá i stále potřebuje očišťování a jde trvale
cestou pokání a obnovy“. Toto úsilí o obrácení není pouze lidským dílem.
Je to dynamismus „zkroušeného srdce“, jež přitahuje a jímž hýbá milost,
aby odpovědělo na milosrdnou lásku Boha, který si nás dříve zamiloval. Dokazuje to obrácení svatého Petra poté, co třikrát zapřel svého Mistra.
Pohled nezměrného Ježíšova milosrdenství vyvolává u Petra slzy lítosti a
po zmrtvýchvstání Páně trojí vyznání jeho lásky k Ježíšovi. Druhé
obrácení má také společenský rozměr. Je to vidět na výzvě Pána k celé
církvi: „Upamatuj se! … Obrať se tedy“ (Zj 2,5.16). O těchto dvou
obráceních říká svatý Ambrož, že v církvi „je voda a slzy: voda křtu a
slzy pokání“.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. prosinec 2010 @ 19:16:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, dobře, máš svoji představu, já jsem svoji také napsal. Tak jen nějaké věci uvedu na pravou míru.
To se tajemným způsobem děje při křtu, který ty
nazýváš prázdným rituálem!
To je lež. Nikdy by mne nenapadlo křest nazvat prázdným rituálem! Proč píšeš o mne lži?
O křtu jsem psal že je to pohřeb: Rozloučení se starým životem, ve křtu jsme spolu s Kristem pohřbeni, je to podpis na smlouvě s Bohem, její zpečetění, svědectví té smlouvy. Vzácný okamžik v životě člověka. Když člověk uvěří v Ježíše Krista a přijme věčný život, je křest to nejdůležitější, co jej pak v životě čeká.
Jinak je škoda, že zbytečně mateš pojmy. Znám obsah pojmu "obrácení" či "konvertita" a příbuzné a ten obsah není stejný s pojmem "Znovuzrození" tak, jak ho používáme my a pokud vím, tak neí ani stejný s tím, jak ho používáte vy. Znovuzrození tak, jak ho známe z písma i z vlastní zkušenosti není proces, ale je to jednorázová událost.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 21. prosinec 2010 @ 19:33:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,
jen malé svědectví ke tvé větě "Nikdy by mne nenapadlo křest nazvat prázdným rituálem!"
Vzpomínám si, když jsem se nechal pokřtít v nějakých 36 a 3/4 letech, maje v té době nevěřící ženu, že když jsem jí to oznámil, nic zlého netuše, její reakce byla vskutku velice bouřlivá neboli tak naštvanou jsem ji předtím nikdy neviděl. Z toho jsem pochopil, že to 1) nebyla ona, kdo takto reagoval a 2) že se muselo stát v duchovním světě něco velice významného! Tož tak.
willy
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. prosinec 2010 @ 20:05:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nikdy by mne nenapadlo křest nazvat prázdným rituálem! Proč píšeš o mne lži?"...
Cituji: "Zmatek je, když se znovuzrozením názývá prázdný rituál, který žádnou změnu nečiní."
Rozhodující je, co o křtu říká Písmo, nikoli co říkáš ty. A Písmo nevnímá křest jen jako pohřeb starého člověka, ale také jako záchranu, znovuzrození do novosti života, obmytí hříchů Kristovou krví a jako narození Božího dítěte.
Jak chceš bez tohoto všeho přijmout věčný život? Přijetím víry, samotným uvěřením, v sobě ještě starého člověka nezničíš!
To je možno provést jen na základě Kristovy výkupné oběti. A to je také skutečným smyslem křtu! Tak se rodí křesťané - koupelí v Kristově krvi, ponořením do jeho smrti se zničí náš hřích a jsme Kristem VYKOUPENI, můžeme jako Boží děti už dále chodit v novosti života..
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. prosinec 2010 @ 00:17:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Cituji: "Zmatek je, když se znovuzrozením názývá prázdný rituál, který žádnou změnu nečiní."
No, za tím si stojím. Proč jsi tedy o mne napsal lež? Křest není žádný prázdný rituál. Ve chvíli, kdy člověk přijme věčný život je třeba se rozloučit se starým, jako při vodě potopy spláchnout minulost. V životě bych tak závažnou věc a závažné rozhodnutí nenazval prázdným rituálem! Křest je jeden z nejdůležitějších okamžiků v životě člověka.
Na to, kde písmo vnímá křest ne jen jako pohřeb, ale jako znovuzrození jsem se ptal, zatím jsi neodpověděl. Těším se na ten odkaz, docela by mne zajímal.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. prosinec 2010 @ 12:55:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co jiného je znovuzrození, než možnost chodit v novotě života?
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. prosinec 2010 @ 21:05:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | "Znovuzrození" není nějaká "možnost". Znovuzrození je ten život. Znovuzrození je výměna srdce člověka. Místo kamenného, starajícího se jen sama o sebe, o svoji spásu, o svůj život dá Bůh člověku srdce, které se obrací k Bohu, ke druhým lidem, které se stará o druhé, o jejich prospěch, o jejich život, o pomoc jim.
Křest je pohřeb, rozlučka se starými věcmi, "přestat se ohlížet za pluhem". Bez křtu není možné svobodně chodit v novotě života. Když se člověk nerozloučí s minulostí, se světem, s tím, pro co žil jako nekřesťan, neustále má minulost na krku. Proto je pohřeb těch starých, špatných věcí, věcí, které jsou nepřátelské Bohu, aby mohl člověk chodit v novotě života.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 15:58:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bez křtu je stále člověk jen "podle těla". Bez pohřbení tohoto člověka do Kristovy smrti, obmytí hříchů Kristovou krví se nelze znovuzrodit do nového života. Do života s Bohem, do života Božího dítěte.
Do lidského života musí trvalým způsobem zasáhnout Kristova oběť. Člověk se mění v důsledku jejího působení.
Znovuzrození je získání statutu Božího dítěte - natrvalo a navždy. Ale znovuzrození není žádná magie, že bychom nemohli znovu upadnout do života hříšného tělesného člověka.
Znovuzrození je tedy jenom možnost chodit v novosti života, nikoli záruka, že bys tento způsob žiovta ve společenství s Bohem nemohl zase hříšným životem zavrhnout a darem věčného života opovrhnout.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 20:25:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Do lidského života musí trvalým způsobem zasáhnout Kristova oběť. Člověk se mění v důsledku jejího působení.
Tak, tohle, co jsi napsal, je přesný popis znovuzrození. Všimni si slova, které jsem zvýraznil. Napsal jsi ho ty. Myslel jsi ho vážně? Uvědomuješ si, co jsi napsal? Co znamená "trvalý"? A co znamená, že se člověk "mění"?
Polití miminka není žádná možnost chodit v novotě života. Potkal jsem až příliš mnoho lidí politých jako miminka, kteří žádnou možnost chodit v novotě života neměli, protože neměli žádný život: Docela stejně, jako ti, kteří jako miminka polití nebyli.
Znovuzrození naproti tomu není žádná "jenom možnost". Znovuzrození je realita věčného života, poznání Boha, výměna srdce, vstup do krevní smlouvy, adopce za vlastní (pokrevní) dítě, chvíle, kdy se Bůh stává otcem svého dítěte, kdy se člověk rodí znovu, kdy se mění přirozenost člověka (už si nelibuje v hříchu, ale libuje si v Bohu). To je mnohem, mnohem, mnohem více, než nějaká "možnost".
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 16:50:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Taky znám mnoho lidí, kteří byli jako miminka pokřtěni a dneska žijí jako lidé tohoto světa. Ještě ovšem nezemřeli, ještě pořád mají šanci.
Znám ale i jiné , kteří byli také tak pokřtěni - a ti dneska žijí svůj život s Bohem. A někteří z nich ještě docela nedávno patřili do té první skupiny.
To, co se na člověku trvale změní zásluhou Kristovy oběti, není vidět očima. To, co až začne skutečně být vidět očima, je až ovoce této změny.
Samozřejmě mohou obě tyto události časově splývat v jednu, zvláště u dospělých, kteří se po uvěření znovuzrodí ve křtu a plně si uvědomují dosah tohoto.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 21:12:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A já znám mnoho lidí, kteří nebyli jako miminka pokřtěni a dneska žijí
jako lidé tohoto světa. Ještě ovšem nezemřeli, ještě pořád mají šanci.
Znám
ale i jiné, kteří také nebyli tak pokřtěni - a ti dneska žijí svůj život
s Bohem. A někteří z nich ještě docela nedávno patřili do té první
skupiny.
Takže pokřtění jako miminko či nepokřtění vůbec nic neznamená. Ty možné varianty vývoje a poznání Boha jsou u obou skupin stejné.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 10:31:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Takže pokřtění jako miminko či nepokřtění vůbec nic neznamená."...
Pokud nevnímáš rozdíl prožít část života jako člověk tohoto světa, nebo jako dítě Boží ???
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 13:19:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já ten rozdíl vnímám dost extrémně, protože jsem ho prožil na vlastní kůži. Předpokládám, že Rosmano také.
Právě proto mi dnes přijde dost nesmyslné mást lidi a odvádět je od toho, aby mohli přijmout Ježíše a stát Božími dětmi a prožít tak život jako Boží děti a ne jako děti tohoto světa.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 19:59:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nerad bych někoho mátl, proto svůj postoj shrnuji v dalším článku.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 15:02:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud nevnímáš rozdíl prožít část života jako člověk tohoto světa, nebo jako dítě Boží ???
Ale oko, vždyť ty sám jsi hovořil o tom, že, cituji: Taky znám mnoho lidí, kteří byli jako miminka pokřtěni a dneska žijí jako lidé tohoto světa. Čili jinými slovy říkáš, že ač pokřtěni jako miminka, žijí jako lidé tohoto světa.
To ale moc nekoreluje s tvou v úvodu zmíněnou tezi, že jakoby každé pokřtěné miminko prožívá svůj život jako dítě Boží. Tak proč ten údiv, když i ty říkáš, že neprožívá?
A vůbec těmi konstrukcemi to hrozně komplikuješ a vytváříš kategorie lidí, o kterých Písmo nic neví, (ba ani ti lidi, kterých by se to jakoby mělo týkat, o tom nic neví), jako např:
Křtem znovuzrozené nespasené Boží děti Znovuzrozený je spasený, neexistuje znovuzrozený, aniž by byl spasený. Znovuzrozený nespasený je protimluv.
Křtem znovuzrozené miminka, které tím získávají možnost chodit v novosti života
Potenciální možnost chodit v novosti života mají všichni lidé bez ohledu na to, jestli byli jako miminka pokřtěni či nikoliv..Tato objektivní možnost je daná obětí Pána Ježíše Krista, nikoli křtem ani znovuzrozením křtem. A tato možnost se mění na realitu (nikoli na možnost) osobním přijetím Pána Jěžíše za svého Pána a Spasitele, tedy znovuzrozením.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 10:32:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslím, že z mé strany to bylo vysvětleno dostatečně. Ovšem z tvé strany není ochota porozumět. Tedy Miminko může prožít své mládí v daru věčného života. Může pak, po dosažení dospělosti svobodně Boha odmítnout a darem věčného života pohrdnout. Proto se některým hříchům říká hřích ke smrti, protože skutečně při něm pozbýváš daru věčného života.
Křtem znovuzrozené Boží děti jsou zachráněny obmytím Kristovou obětí, vykoupeny z područí vlády vládce tohoto světa. To jim však ještě automaticky nezaručuje věčnou spásu - z vlastní vůle se mohou do otroctví hříchu vrátit!
..."Tato objektivní možnost je daná obětí Pána Ježíše Krista, nikoli křtem ani znovuzrozením křtem."...
Co ti brání toto své tvrzení podepřít Písmem?
V novosti života můžeš chodit až po křtu, po odpuštění hříchů skrze pohřbení do Kristovy smrti:
(Ř 6,4) Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak
jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli
začít chodit v novotě života.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 12:18:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To, co se na člověku trvale změní zásluhou Kristovy oběti, není vidět očima. To, co až začne skutečně být vidět očima, je až ovoce této změny.
Přesně tak. Moc hezky jsi to popsal, to je pravda pravdoucí.
Pokud není vidět žádné ovoce, žádná změna nenastala, žádné Boží dítě se nenarodilo, vše, co se stalo, byl jen nějaký formální, prázdný náboženský úkon bez obsahu, úkon, který sám o sobě nemá žádný význam.
Ježíš nemluvil do prázdna, pro legraci králíkům. Jeho slova platí, jen je někteří v písmu "nevidí", například já je do 21 let taky neviděl.
Ježíš mu odpověděl a řekl: "Amen, amen, říkám ti: Jestliže se
někdo nenarodí znovu, nemůže spatřit Boží království."
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 19:43:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Špatně jsi to pochopil.
Změna přece nastala, ponořením do Krista "strom rozkvetl", člověk získal dar věčného života. Boží dítě se narodilo - ale to důležité, to duchovní, není očima viditelné. Na ovoce této změny si ještě musíš počkat, až skutečně dozraje. A na to je potřeba čas. U člověka to může trvat několik let, nebo i několik desetiletí.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 19:56:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na ovoce této změny si ještě musíš počkat, až
skutečně dozraje. A na to je potřeba čas. U člověka to může trvat
několik let, nebo i několik desetiletí.
No, u apoštola Petra změna nastala v řádu dnů a týdnů a u Saula z Tarsu - apoštola Pavla během několika dnů a znám podobné případy, jaké tu zveřejňuje Toník, takže jaksi nevím, o čem je tu řeč?
willy
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 22:08:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Petr byl vychováván Kristem po tři léta ajeho výchova přinesla viditelné plody až o Letnicích - a i Pavel začal veřejně působit jako apoštol až po třech létech od doby, kdy byl pokřtěn.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 22:31:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
mluvili jsme o jisté změně, která nastala, nikoli o Boží/Otcově výchově a jejím ovoci. Ta probíhá celý život Božího dítěte a u apoštola Pavla např. ta, po níž teprve Pavel mohl vstoupit do služby, trvala 14 let, ne tři.
Ale jak říkám, řeč byla o změně a ta, musíš uznat, nastala po pár dnech následujících po setkání s Kristem a po tom, co ho Ananiáš pokřtil. Svědčí o tom Sk 9:21-22 Všichni, kteří ho (Saula-Pavla) slyšeli, byli ohromeni a říkali: „Není to ten, který ničil v Jeruzalémě ty, kteří vzývají toto jméno? I sem přišel jen proto, aby je spoutané odvedl k velekněžím!“ Ale Saul působil stále mocněji a svými důkazy, že tento Ježíš je Mesiáš, pobuřoval Židy, kteří bydleli v Damašku.
Tož tak.
w.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 20:31:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všimni si však toho: Saul stále rostl v síle ...
To je to podstatné, na co poukazuji. Své první listy - ovoce svého znovuzrození (součást Nového zákona) napsal až po létech, nikoli okamžitě.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 21:10:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě - růst v životě, v poznání/poznávání Pána, dospívání a zrání v životě je potřeba, ale jedná se o božský život ve věřících, kteří jej žijí skrze Krista, nikoli o jejich přirozený život. O to jsem tu psal nejen já docela dost.
Obzvláště na Pavlových listech je vzácné a mocné právě to, že je psal ze svých vlastních zkušeností života a podle svého vyjádření by se neodvážil mluvit o něčem, co by Kristus nevykonal skrze něho k poslušnosti pohanůř.: nár, slovem i skutkem, v moci znamení a divů, v moci Ducha Božího (Ř 15:18-19a).
Ale i Petr psal velice prakticky a na základě svých zkušeností a Pavla přes svou ne zrovna příjemnou zkušenost s ním v Antiochii ctil jako bratra v Kristu, spolupracovníka na Boží vinici a autora listů, které mohou být a jsou součástí Písma. Tož tak.
w.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. prosinec 2010 @ 12:26:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I když člověk přijme dar víry a uvěří - dokonce může už mluvit jazyky, uzdravovat mocí Ducha svatého - pořád ještě není součástí církve, pořád ještě není křesťanem. Ještě nebyl ponořen do Kristovy smrti a znovuzrozen do novosti života.
Je skutečností, že pokud by člověk v takovém stavu uvěření náhle zemřel, stává se křesťanem v okamžiku smrti skrze křest touhy. Křest touhy není svátost křtu, ale ve smrti má stejný účinek.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 09:58:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak by ti asi napsala Jaela:
Naštěstí oko nebude mluvit Bohu do toho, kdo je součástí církve a kdo není, kdo je křesťanem a kdo ne.
Křesťanem se člověk stává ve chvíli, kdy přestane patřit Hříchu a začne patřit Bohu. Pro někoho je to při křtu ve vodě, většinou je to však mnohem dříve před křtem (proto se také lidé dávají křtít, že Ježíši věří a vydali mu svůj život) a vyjímečně je to po křtu ve vodě.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 14:29:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Křesťanem se člověk stává ve chvíli, kdy přestane patřit Hříchu a začne patřit Bohu."...
Toníku moc dobře víš, že ve světle učení Písma se toto stává jedině v okamžiku křtu, v okamžiku ponoření do Kristovy smrti, obmytí z hříchů Krví Krista. Od tohoto okamžiku křesťan chodí v novosti života. Až do okamžiku křtu člověk není křesťanem, ale jen uvěřivším pohanem..
Dneska jsem poslouchal vysílání nekatolických církví (Karásek) právě na téma "znovuzrození" a myslím, že mi to docvaklo. Jedná se o záměnu pojmů. Pokusím se to přiblížit v článku.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 20:52:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku, moc dobře víš, že ve světle učení Písma se toto stává jedině v okamžiku křtu, v okamžiku ponoření do Kristovy smrti, obmytí z hříchů Krví Krista.
Ne, vnucuješ mi nějakou myšlenku, kterou nezastávám a nikdy jsem jí tady nepsal. Písmo o těchto věcech svědčí jasně: Člověk se rodí znovu z nepomíjitelných věcí, ne z materiálu. To je ve chvíli, kdy přijme Krista. Někdy je to i při křtu, ale většinou ne. O křtu písmo svědčí naprosto jasně, že je to pohřeb, rozloučení se "starým životem", "starým člověkem", že křtem jsme ponořeni v Kristovu smrt. To je ten výsledek soudu, oko: Za hřích je smrt. Rozsudek byl vynesen, vykonán.
Pokud chceš svojí myšlenku fakt brát vážně, dokaž písmem, že člověk se znovuzrozuje z vody křtu, že se znovuzrozuje z materiálních, pomíjejících věcí při křtu, že tou vodou Ježíš myslí to, že se má člověk pokřtít a že k tomu novému narození není potřeba adekvátní a svobodná odpověď člověka v přijetí slova.
Určitě se v případě znovuzrození jedná o záměnu pojmů. Když jsem byl ŘK, tak se o znovuzrození téměř nemluvilo a pokud na něj v nějakých hlubších debatách už přišlo slovo, tak to znovuzrození opatrně situovali do křtu, ale tak úplně si nebyli jistí. Proto jsem také žádné znovuzrození neočekával, myslel jsem si dlouhou dobu, že křesťané, co mi o Ježíši a o věčném životě svědčili, zaměňují pojmy. To už jsme ti přeci psal: Uvažoval jsem v životě dvě změny, první byl křest vodou a druhou smrt těla. O žádné jiné změně života mě v ŘKC neučili, žádné "přijetí víry" či něco takového, to je podle mne tvůj kostrbatý výmysl. Vždyť jsem byl římský katolík, odmala správně ve víře vychováván, ŘKC víru jsem měl v "krvi", jak bych mohl přijímat něco, co jsem měl a dostal ve křtu a nikdy neodmítnul? To by nedávalo logiku.
Takže pojmy si určitě pleteš, je potřeba, abys tyhle věci nastudoval, šel do literatury, ve které se o těchto pojmech píše, protože ta ti pomůže v daném tématu více, než literatura, ve které se o tom nepíše.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. prosinec 2010 @ 21:25:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Člověk se rodí znovu z nepomíjitelných věcí, ne z materiálu"...
Člověk se znovuzrozuje vcelku, úplně celý. Člověk je i "materiál". " Jestliže se někdo
nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího
království.
" (J 3,5).
Křest je pohřeb starého člověka do Kristovy smrti, jeho očištění od hříchů pro Kristovy zásluhy a znovuzrození do novosti života Božího dítěte. Tak to učí Písmo.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. prosinec 2010 @ 19:18:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Křest je pohřeb starého člověka do Kristovy smrti, jeho očištění od hříchů pro Kristovy zásluhy, to jistě.
Kde učí písmo že je křest znovuzrození, oko?
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. prosinec 2010 @ 20:30:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | J 3,5;
1 Pt 3,20-21;
Ř 6,4; Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak
jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli
začít chodit v novotě života.
Ř 7,4-6; A tak jste i vy, moji bratři, skrze Kristovo tělo umrtveni
Zákonu, abyste se oddali jinému - Tomu, který byl vzkříšen z
mrtvých - abychom mohli nést ovoce Bohu.
Když jsme totiž byli v těle, vášně hříchů, probouzené skrze
Zákon, působily v našich údech k plození ovoce
smrti.
Nyní jsme však zproštěni Zákona, když jsme zemřeli tomu, čím
jsme byli drženi, abychom sloužili Bohu v novosti Ducha a ne
ve starobě litery. (J 1,12-13) Ale všem, kteří ho přijali, dal moc stát se Božími dětmi,
totiž těm, kteří věří v jeho jméno,
kteří jsou zrozeni ne z krve, ani z vůle těla, ani z vůle
muže, ale z Boha. (Jk 1,12-13) On nás zplodil slovem pravdy, neboť se tak rozhodl,
abychom byli jakousi prvotinou jeho
stvoření.
.
Toto " slovo pravdy" je souhrn Božího zjevení lidem, jehož nedílnou součástí je učení o tom, jak se rodí Ježíšovi učedníci, učení o křtu (Mt 28,19). (1 J 5,8-13) A jsou tři, kteří vydávají svědectví na zemi: Duch a voda a
krev; a ti tři jsou zajedno.
Jestliže přijímáme svědectví lidí, Boží svědectví je větší.
Neboť toto je Boží svědectví, které vydal o svém Synu.
Kdo věří v Božího Syna, má svědectví sám v sobě. Kdo Bohu
nevěří, udělal z něj lháře; neboť neuvěřil tomu svědectví,
které Bůh vydal o svém Synu.
A to svědectví je toto: že Bůh nám dal věčný život a ten
život je v jeho Synu.
Kdo má Syna, má život, kdo nemá Syna Božího, nemá život.
Tyto věci píši vám věřícím ve jméno Božího Syna, abyste
věděli, že máte věčný život, a abyste věřili ve jméno Božího
Syna.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. prosinec 2010 @ 00:12:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Co kdybys někdy odpověděl na otázku? Shrňme si to.
1. Jan 3,5 je o znovuzrození. Ani slovo o křtu.
2. 1 Pt 3,20-21; je o záchraně ve křtu připodobněném k potopě, ani slovo o znovuzrození.
3. Ř 6,4; Je o křtu, jasné svědectví o pohřbu starého člověka, aby mohl člověk začít chodit v novotě života. Ani slovo o znovuzrození.
4. Ř 7,4-6; ani slovo o křtu nebo znovuzrození
5. J 1,12-13 je o znovuzrození. Ani slovo o křtu.
6. Jk 1,18 je o zplození ze slova pravdy. To je to, co tu píšemš stále dokola. Ani slovo o křtu.
7. 1 J 5,8-13 jasné slovo o víře. Ani slovo o křtu
Kde učí písmo že je křest znovuzrození, oko?
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. prosinec 2010 @ 12:51:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | J 3,5 mluví o znovuzrození z vody a z Ducha.
Nelze se tedy znovuzrodit bez vody a bez Ducha!
1 Pt 3,20-21 popisuje křest jako záchranu skrze vodu - a to nikoli k odstranění tělesné špíny, ale odstranění špíny duchovní - našich hříchů. Toto odpuštění hříchů se děje za zásluhy Kristovy oběti, skrze jeho smrt a vzkříšení mocí Ducha svatého.
Ř 6,4-7 Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak
jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli
začít chodit v novotě života.
Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme
ztotožněni i podobou vzkříšení.
Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby
bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu.
Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu. V novotě života může začít chodit jen člověk znovuzrozený. Čili pohřbeni do Kristovy smrti, očištěni od hříchů (Kristovou krví, prolitou za naše hříchy), znovuzrozeni do věčného života Božích dětí chodíme v novotě života. Ř 7,4-6; ani slovo o křtu nebo znovuzrození. ???? Umrtvení Zákonu skrze Kristovo tělo dochází při křtu (pohřbení do Kristovy smrti) ... jsme zemřeli tomu, čím
jsme byli drženi, abychom sloužili Bohu v novosti Ducha... J 1,12-13 je o znovuzrození. Ano, to je o znovuzrození ve křtu. Jak jinak se chceš zrodit z Boha a chodit v novotě života??
Jk 1,18 je o zplození ze slova pravdy. Slovo pravdy je učení o křtu (Mt 28,19), o záchraně skrze vodu křtu, o odpuštění hříchů, o chození v novotě života..
(1 j 5,8-9) A jsou tři, kteří vydávají svědectví na zemi: Duch a voda a
krev; a ti tři jsou zajedno.
Jestliže přijímáme svědectví lidí, Boží svědectví je větší.
Neboť toto je Boží svědectví, které vydal o svém Synu. Skrze vodu křtu působí Duch svatý a pohřbením do Kristova smrti jsme Kristovou krví obmyti ze všech svých hříchů.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. prosinec 2010 @ 21:07:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, tam, kde se píše o znovuzrození si domýšlíš svým výkladem křest a tam, kde se píše o křtu si domýšlíš znovuzrození.
Ale kde učí písmo že je křest znovuzrození, oko? |
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 17:14:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, lépe to už nedokážu. Ve výše uvedených verších spatřuji jasné svědectví Písma, že právě křest je znovuzrození do novosti života skrze Kristovu oběť, do života Božích dětí. Pokud to ty nevidíš, nepomůže další vysvětlování.
Nechci se nad tebe vyvyšovat (Lk 10,21), jen proto, že se to přímo podbízí. Zkusme se za sebe radši navzájem modlit. Pán nás k sobě určitě přitáhne.
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 20:33:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, díky. Konečně rozumné slovo.
Rozumím ti, že to v těch verších spatřuješ. Dobře se nad sebou zamysli, jestli to tam spatřuješ proto, že je to svědectví a prožitek tvého života a že to vidíš v realitě okolo sebe (že lidé pokřtění jako miminka se liší od těch, kteří jako miminka pokřtění nebyli) nebo proto, že ti to "poznání" někdo celý život dával do hlavy ale nikdy ses pořádně nezamyslel nad tím, jak věci jsou. Pokud máš to poznání na základě vlastní zkušenosti s vlastním křtem a životem s Bohem, tak se klidně vyvyšuj.
Samozřejmě, že v písmu není žádný verš čí místo, který by říkalo, že křest ve vodě je znovuzrození nebo že znovuzrození je křest (a to se o křtu v písmu píše docela dost), proto jsem se tě na to ptal, abych tě trochu dovedl k tomu, aby ses nad tématem zamyslel. Jestli se alespoň tohle povedlo, budu rád.
Budu se za tebe modlit, aby se ti dobře dařilo, všude, kam půjdeš. Jsi prima chlap (alespoň takhle na dálku to tak vypadá) a hezky se mi s tebou psalo i četlo.
Bůh ti žehnej a přeji hezké vánoce.
Toník
|
]
Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 10:33:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky. |
]
|
|