|
Právě je 546 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116606466 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Starý zákon a evangelium - Re: Co učí katolická církev skute (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 25. duben 2010 @ 11:06:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj Oko
Židé samozřejmě věří zprávě o mesiáši a o nové smlouvě, protože věří písmům. Ale (někteří) nepřijali Ježíše jako mesiáše, nerozeznali ho jako naplnění písem - ostatně, ani učedníci a apoštolové to nerozeznali, Jěžíš jim musel "otevřít písmo".
Starý zákon mluví jen o naději, píše obecně zaslíbení ve stylu "Hospodin, tvůj Bůh, ti zprostřed tvých bratrů vzbudí proroka, jako jsem já - toho poslouchejte. " Ale o zákonu jsem nepsal, psal jsem o Izaijáši, Jeremijáši, Joelovi. Přečti si třeba Jeremijáše. To je přímá Boží řeč, jasne Boží slovo, ne "jen nějaká naděje".
Hle, přicházejí dny, praví Hospodin, kdy s domem Izraele a s domem Judy uzavřu novou smlouvu. Ne ovšem takovou smlouvu, jakou jsem uzavřel s jejich otci v den, kdy jsem je vzal za ruku a vyvedl je z Egypta – tuto mou smlouvu totiž porušili, ačkoli jsem byl jejich manželem, praví Hospodin.
Nuže, toto je smlouva, kterou po těch dnech uzavřu s domem Izraele, praví Hospodin: Svůj zákon vložím do jejich nitra a napíšu jim ho na srdce. Budu jejich Bohem a oni budou mým lidem. Už se nebudou navzájem poučovat a jedni druhé nabádat: ‚Poznejte Hospodina!‘ Všichni mě totiž budou znát, od nejmenších až po největší z nich, praví Hospodin. Odpustím jim jejich viny a už nikdy nevzpomenu na jejich hřích.“
To jsou jasné podmínky smlouvy, nové smlouvy (ne Zákona, navíc ještě starého). To jsou slova písma, která měl v rukou Ježíš a které měli od počátku první křesťané. Jak ta smlouva bude otevřena popisují další proroci. Mezi oznámením smlouvy a evangeliem není žádný radikální rozdíl: Jen ten, že evangelium je příběh té smlouvy, která se stala, příběh Ježíše Krista, který tu smlouvu otevřel.
|
| NadřazenýStarý zákon a evangelium - Re: Co učí katolická církev skute (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. duben 2010 @ 21:37:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku zjevně si neuvědomuješ, že Starý zákon není jen Tóra, není to jen zákon Mojžíšův.
Izaiáš, Jeremiáš i Joel jsou všichni proroky Starého zákona.
Všechno od nich je v očekávání, v naději, zaměřeno do budoucna. Pouhá příprava na smlouvu.
..."Mezi oznámením smlouvy a evangeliem není žádný radikální rozdíl:"...
Právě že je zde rozdíl naprosto zásadní. Nepodepsaná smlouva je smlouvou neuzavřenou, pouhým tiskopisem bez platnosti. Až Pán Ježíš uzavřel tuto smlouvu, až on ji podepsal svou krví. Až tehdy tato smlouva nabyla platnosti.
Evangelium je radostnou zprávou o tom, že tato smlouva byla konečně uzavřena. Že nebe nám bylo konečně otevřeno.
|
]
|
|
Co musí člověk udělat aby byl spasen Re: Co učí katolická církev skute (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 25. duben 2010 @ 11:07:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Že jsem se nikde nezmínil o tom, " co musíš udělat, abys byl mezi
těmi, kterých se to bude týkat.", to mne fakt mrzí. A přitom to je to
nejdůležitější, co snad je.
Abys byl mezi těmi, kterých se to týká, musíš tu smlouvu, kterou
otevřel Ježíš, uzavřít. Podmínky smlouvy nejsou složité: Je to krevní
smlouva, život za život, velmi primitivní smlouva. Ježíš položil svůj
život a prolil svoji krev za tebe. Takže ty položíš svůj život za
Ježíše.
Zkráceně tomu říkáme "přijmout Ježíše" podle evangelia Jana 1, 12.
Znamená to akceptovat podmínky té smlouvy, které říká Bůh. Všichni lidé
zhřešili a nemají slávy Boží, jsou daleko od Boha, tedy i já. Žádný
člověk není schopen se svými skutky a spravedlností přiblížit Bohu,
všechna lidská spravedlnost je jak hadry krvácející ženy (dneska bychom
řekli jako použité dámské vložky). Náš život si zaslouží jediné - smrt
jako odměnu za to, jak jsme se tu "snažili".
Pokud si tohle člověk uvědomí, může přijmout Boží spravedlnost. Ta je
z víry v Ježíše Krista, v jeho slova, skutky, život. Tím, že věříš, že
Ježíš zemřel za tvoje hříchy, na místo tebe, že hříchy vzal a byly
spolu s ním přibité na dřevo, přijímáš Boží spravedlnost, která je v
Kristu.
No a pak už je jen kousek ke spasení. To se děje ústu vyznáním. Tím,
že vyznáš Ježíše pánem svého života, se děje spasení. Pak už nejseš
pánem svého života ty, okolnosti, hřích, kdokoliv další, ale Ježíš. A
Ježíš se o tvůj život stará.
Znamením toho odevzdání života, smrti spolu s kristem, pohřbu spolu s
Kristem a vzkříšením spolu s Kristem je ponoření do vodního hrobu. To
se dělá tak, že nějaký křesťan půjde s tebou k vodě, kde se tě zeptá,
jestli věříš v Krista (jeho oběť za tebe) a když bude moudrý, zeptá se
tě i jestli jsi mu vydal svůj život. A když řekneš "ano", potopí tě do
vody, tak jako se dává tělo do hrobu. To je znamení - pohřeb. Znamení
toho, že člověk už ze vší síly nežije svůj život, ale že přijímá život
Ježíše Krista, 1:1.
Proti ŘK pojetí je tu trochu rozdíl. Pro ŘK je spasení konec života,
někdy daleko v budoucnu, daleko, v nejistot2 a nejasnosti. Pro
křes´tana je spasení začátek života, spasením skutečný život teprve
život začíná. A to je život věčný, ne dočasný - ale o tom už jsem psal
hodně. |
| NadřazenýCo musí člověk udělat aby byl spasen Re: Co učí katolická církev skute (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. duben 2010 @ 21:25:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Pro ŘK je spasení konec života,
někdy daleko v budoucnu, daleko, v nejistot2 a nejasnosti. Pro
křes´tana je spasení začátek života, spasením skutečný život teprve
život začíná. A to je život věčný, ne dočasný - ale o tom už jsem psal
hodně."...
Pro katolíka (a každého skutečného křesťana) spasení v naději začíná znovuzrozením z vody a z ducha v okamžiku křtu (J 3,5). To jsme už probírali. Spasení v naději coby formy společenství a spolupráce s Bohem už během našeho dočasného života na tomto světě.
..."Tím,
že vyznáš Ježíše pánem svého života, se děje spasení."...
Hrozný omyl. Tímto ještě nejsi spasen - však budeš spasen, když vytrváš. Toto je jen začátek cesty ke spáse!
Naše spása je však zatím jen předmětem naděje - jistotou se stane až v okamžiku naší smrti - do té doby je pořád zranitelná a ohrozitelná. Zatím máme jen prvotiny Ducha a očekáváme vykoupení svého těla (Ř 8,24). Je sice pravda, že jsme již vykoupeni. Ale některé dary, které nám vykoupení přineslo (např. oslavení těla), dostaneme až na věčnosti. Zatím jen doufáme, že jich skutečně dosáhneme. A to je zase důkaz, že nemáme všechny účinky přijetí za syny.
Žádný živý člověk nemůže už za života dosáhnout plné věčné spásy, nemůže už mít jistotu věčné spásy. Tu získáme teprve, až uvidíme po smrti Krista tváří v tvář, až uslyšíme výrok jeho soudu (Ř 14,10).
Modlíme se, aby naše spása byla dovršena. Duch svatý v nás vzbuzuje takovou modlitbu, která se líbí Bohu. Tak se obracíme k Bohu slovy vnuknutými Duchem svatým, takže je to vlastně jeho modlitba, kterou on za nás prosí.
Kdybychom už byli spaseni, nebylo by takové jednání Ducha jaksi navíc zbytečné tuplování? Jak to, že ti pořád uniká pochopit jádro tak zjevné hereze? Stokrát se můžeš nazývat křesťanem, ale hlásáš věci přímo proti Písmu! Nejsi ještě spasen, máš jen naději na spásu, když přijmeš Krista do života a vytrváš v dobrém až do konce (Mk 13,13).
Toto je skutečné evangelium křesťana, jak ho hlásá Písmo.
|
]
|
|
|
|