Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Čtvrtek, 27. červen 2013 @ 10:00:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To jsou zas jen ty Tvé dedukce jen pro to, aby sis obhájil svůj miminkovský křest. Já vím, máš to těžké. Kdybys uznal, že to je jinak, musel bys začít znovu a hlavně by ses musel pokořit a to bolí. Proto o tom nebudu dále s Tebou diskutovat. Uvízli jsme na mrtvém bodě. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 27. červen 2013 @ 15:00:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... " a hlavně by ses musel pokořit a to bolí."...
S tímto problém nemám. Zatím ale nemám důvod měnit své přesvědčení, že se znovuzrozujeme ze Slova - z osoby Krista a nikoli podle vašich výkladů ze slyšení slova, z evangelia. Te slyšení evangelia (slova) přichází pouze víra, znovuzrozujeme se pak až následně z Krista (Slova) - společným ponořením do jeho smrti a vzkříšení a s odpuštěnými hříchy. Tím získáváme život v novosti:
(Ř 6,3-8) Nevíte snad, že všichni, kteří jsme pokřtěni do Krista Ježíše,
jsme pokřtěni do jeho smrti?
Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak
jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli
začít chodit v novotě života.
Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme
ztotožněni i podobou vzkříšení.
Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby
bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu.
Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu.
Jestliže jsme tedy s Kristem zemřeli, věříme, že s ním také
budeme žít.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Čtvrtek, 27. červen 2013 @ 18:33:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A to všechno, co tady cituješ, přijímáš vírou, protože to není vidět. Vírou jsme spaseni, ne skutky, ne vodou. I význam křtu přijímáš pouze vírou. A víra je, jak správně říkáš, ze slyšení. Všechny duchovní skutečnosti uvádíš do života skrze víru a proto záleží jakému slovu věříš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 28. červen 2013 @ 09:37:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra je ze slyšení Božího slova. A Boží slovo jasně říká, že jsme zachráněni skrze vodu křtu působením Ducha svatého (1 Pt 3,20-21; J 3,5). Máš to tam černé na bílém.
Tedy nezachraňuje nás žádná koupel v Božím slovu, jak zde někteří předvádějí, ale zachraňuje nás koupel v osobě Slova - koupel v osobě Ježíše Krista. Ve křtu jsme ponořeni spolu s Kristem (Slovem) do jeho smrti a vzkříšeni spolu s Ním do novosti života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 07:48:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak si to ujasni - buď nás zachraňuje voda, nebo koupel v osobě Ježíše Krista. To druhé tvrdíme my - zachraňuje nás ponoření do Božího Slova, které se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Do jeho smrti a vzkříšení. To, že se k znázornění této duchovní skutečnosti používá voda, je nepodstatné. Vono do hlíny by se člověk těžko ponořoval. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. červenec 2013 @ 12:02:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."buď nás zachraňuje voda, nebo koupel v osobě Ježíše Krista. "...
Tak, jako je člověk tělo i duch, zachraňuje nás ve křtu obojí: hmotný živel (voda) i Duch svatý. Skrze koupel ve vodě oblékáme duchovně Krista. A zatímco voda na těle zase oschne, obléknutí do Krista ve křtu zůstává trvalou pečetí křesťana, učedníka Kristova. Kristus přece ustanovil, jak se můžeme stát jeho učedníky (Mt 28,19). To nelze nijak ignorovat. Kristus určil způsob znovuzrození z vody a z Ducha, zde nemají lidské spekulace (o tom, že voda vlastně není vodou) žádné opodstatnění.
Voda ve křtu není určena jen k nějakému znázornění, ale k proměně člověka skrze víru, která respektuje ustanovení Boha. Víra bez poslušnosti není pravou vírou a křest vodou je výrazem poslušnosti Božímu slovu. Ve křtu se v člověku neznovuzrozuje jen to duchovní, ale znovuzrodí se úplně celý člověk i se svým tělem. Navzdory skutečnosti, že nejenom voda, ale i lidské tělo jsou jen prvky hmotného světa.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Středa, 03. červenec 2013 @ 13:02:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, Ireně jsi napsal, že studuješ římskokatolickou víru. Kdyby jsi místo toho, stejně pečlivě studoval bibli, bez katolických předsudků, poznal bys, že nemáš pravdu. Tvoje věta: Ve křtu se neznovuzrozuje v člověku jen to duchovní, ale znovuzrodí se úplně celý člověk i se svým tělem. - je naprosto nebiblické učení a zajímalo by mě, kde si k němu přišel. Už jenom Jan 3,6 vyvrací Tvé tvrzení. A že špatně chápeš verš Mat.28, 19 jsem Ti už psal. Jestli chceš zopakuji Ti to znovu, jak to s tím veršem v originále je. Katolická ideologie stojí v podstatě na třech, z kontextu NZ zcela vytržených místech písma - výše citovaný Matouš, Mat.16,18-19 a Jan 21,15-17. Kdyby ŘKC tyto místa vyložila správně podle Ducha a kontextu písma, celá konstrukce ŘKC systému by se zhroutila. Proto musí ŘKC zuby nehty držet svou verzi výkladu i když je nesmyslná a neodpovídá původnímu textu, ani kontextu NZ. Je mi jasné, že dokud budeš zapřísáhlý římskokatolík, tak Tě stejně nepřesvědčím. Tak to píšu aspoň pro jiné. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. červenec 2013 @ 20:05:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Musím tě opravit: Katolická víra stojí na učení Krista a potažmo apoštolů a jejich nástupců.
..."Tvoje věta: Ve křtu se neznovuzrozuje v člověku
jen to duchovní, ale znovuzrodí se úplně celý člověk i se svým tělem. -
je naprosto nebiblické učení a zajímalo by mě, kde si k němu přišel."...
Ve křtu se i tělo člověka stává chrámem Ducha svatého a údem Kristovy církve - tedy člověk se stává křesťanem. A přišel jsem k tomuto učení z Bible:
(1 Kor 12,12-14) Vždyť tak jako je tělo jedno a má mnoho údů (ačkoli je totiž
všech údů toho jednoho těla mnoho, jsou jedním tělem), tak je
tomu i s Kristem.
Všichni jsme totiž byli v jednom Duchu pokřtěni do jednoho
těla - ať už Židé nebo Řekové, otroci nebo svobodní - a všichni
jsme byli napojeni jedním Duchem.
Tělo přece není jeden úd, ale mnoho.
(1 Kor 6,15) Nevíte, že vaše těla jsou Kristovými údy? ...
(1 Kor 6,19-20) Anebo nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha Svatého ve vás,
kterého máte od Boha, a nejste sami svoji?
Byli jste přece koupeni za velikou cenu. Oslavujte tedy
Boha svým tělem i svým duchem, což obojí je Boží.
(Ef 5,29-31) Nikdo nikdy přece neměl své vlastní tělo v nenávisti, ale
každý je živí a opatruje, tak jako i Pán církev,
neboť jsme údy jeho těla, z jeho masa a z jeho kostí.
"Proto člověk opustí svého otce i matku a přilne ke své
manželce a ti dva budou jedno tělo."
Toto je veliké tajemství; já však mluvím o Kristu a o
církvi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 03. červenec 2013 @ 20:29:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak tak oko.
A jsme pokřtěni v Duchu do jednoho těla a naše tělo je chrámem Ducha svatého proto, že nás Ježíš pokřtil Duchem svatým, nikoliv vodou.
Jak říká Jan Křtitel: Já vás křtím vodou k pokání; ale ten, který
přichází za mnou, je silnější než já – nejsem hoden ani toho, abych mu
zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 04. červenec 2013 @ 10:37:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."proto, že nás Ježíš pokřtil Duchem svatým, nikoliv vodou."...
Nevím, co pořád máte všichni proti vodě. Ježíš nás křtí Duchem svatým právě ve křtu do jeho jména (Mt 28,19) a činí z nás tak své učedníky - kristovce, obléknuté do Krista (Gal 3,27).
Nezbytnost Ducha svatého pro křest uznáváme všichni bez rozdílu. K čemu však ty výhrady proti vodě, když Pán ji považuje taky za nezbytnou? Snad protože je jen hmotným živlem? Ale to naše hmotná těla přece taky! A navíc se skládají převážně z té samé vody!
(J 3,5) Ježíš odpověděl: "Amen, amen, říkám ti: Jestliže se někdo
nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího
království.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. červenec 2013 @ 19:20:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš nás křtí Duchem svatým právě ve křtu do jeho jména (Mt 28,19)
Ale kdepak oko. Realita je značně jiná. Ví o tom každý, kdo byl Duchem pokřtěn do jednoho těla, jak to bylo. A ty i když to nevíš, protože jsi to nezažil, máš možnost si to ověřit v Písmu. Křest vodou a křest Duchem jsou vždy dvě různé, samostatné zkušenosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Čtvrtek, 04. červenec 2013 @ 08:31:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To, že je naše tělo chrámem Ducha svatého, neznamená, že je znovuzrozené. Ty, protože jsi byl pokřtěn jako miminko, to nemůžeš poznat, ale ti, ktříbyli pokřtěni v dospělosti, Ti to mohou potvrdit. Na jejich tělech se nic nezměnilo. Bůh nezaslíbil, že dá lidem(zde na zemi) nová těla, ale že napíše svůj zákon do jejich srdcí. To se děje při znovuzrození z Ducha. V tomto se zřetelně projevuje pokřivenost učení ŘKC - vezme se verš, který říká, že naše tělo je chrámem Ducha, a odvodí se z toho, zcela proti svědectví písem, že naše tělo je ve křtu znovuzrozeno. Všechny ty nesmysly o Petrovi, Marii, svatých, očistci... jsou vyfantazírované z překrouceného chápání pár veršů vytržených z kontextu písem. Vymyslel to satan k oklamání lidí, aby nepoznali Pravdu a nebyli spaseni. Upřímě Ti přeju, aby Ti Pán sňal z očí ten závoj, který Ti brání to vidět, abys mohl poznat Pána v Pravdě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 04. červenec 2013 @ 10:29:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To, že je naše tělo chrámem Ducha svatého, neznamená, že je znovuzrozené."...
Taky ti upřímně přeji, abys ztratil ten závoj, co ti brání vidět věci, jak skutečně jsou.
Znovuzrození z vody a z Ducha činí z našeho těla chrám Ducha svatého. Obléknutí do Krista ve křtu, z nás činí údy Kristova tajemného těla - církve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Čtvrtek, 04. červenec 2013 @ 21:44:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ukaž mi v písmu, kde se tam píše o tajemném těle Kristově. Zase Ty Tvé fantazie. Slovo tajemný v NZ není a v běžné mluvě je většinou spojováno s něčím temným, satanským. To jsi doufám neměl na mysli. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Čtvrtek, 04. červenec 2013 @ 22:16:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | slovo "tajemství" - mysterion a jeho odvozeniny v NZ kupodivu je.. musím zapátrat.. ono to zní blbě, tak "gnosticky" či okultně.. ale je třeba to správně pochopit.. je to podobnějako s Logos - Slovo.. také znám křesťany, co tenhle termín nesnáší.. a mají důvody.. jenže opět - musí se to dobře pochopit..
|
]
|
|