Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 331, komentářů celkem: 430034, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 583 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
rosmano
rebekah

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116760786
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Kdepak Elo:-) (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Neděle, 30. srpen 2009 @ 19:32:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo, nechci tu prudit s gramatikou. Zajdi si za nějakým knězem, který umí řecky a poptej se ho. To svázat a rozvázat je totiž PERFEKTUM! Budoucí čas tam znamená, že se to stane v budoucnosti, ale perfektum ukazuje na něco, co se stalo v minulosti a má to následky dosud. My si v češtině musíme pomoci třeba tím "již", angličan tam dá will have been loosed.Ale když se nad tím trochu zamyslíš, uvidíš, že KC učí přesně to samé. V nebi nebude něco svázáno nebo rozvázáno, protože to Petr (papež, kdokoli) dělá. Petr pouze učiní zjevným to, co už bylo rozvázáno a svázáno. A tak Petr deklaroval jako pravdu víry, že Panna Marie byla vzata na nebesa. Není to přece tak, že ona tam byla vzata až na základě toho, že to církev vyhlásila. Ona tam byla vzata nějakých 1 900 let před tím, než to papež vyhlásil. Když církev anuluje sňatek, pouze učiní zřejmým to, co už v nebi dávno svázáno nebylo. V nebi (u Boha) žádná platná svátost manželství mezi těmi dvěma nikdy nebyla. My na zemi jsme si nějakou dobu mysleli, že byla, ale pak církev udělá přesně to, k čemu ji Pán povolal - učiní zjevnou jeho vůli, ukáže nám, že svátost se nekonala. Kdyby byli sluřebníci církve vševědoucí jako On, pak by takové lidi nikdy neoddali. Anulování je prostě důsledkem toho, že nám může dlouho trvat, než pochopíme, že v nebi cosi svázáno nebylo. Popřemýšlej o tom. Staly se snad knihy Písma inspirovanými tím, že to o nich církev prohlásila? Ne, byly inspirované před tím, tj. kánon byl svázán dřív, než ho svázala církev. Stal se snad Kristus Bohem, protože to církev ve 4. století deklarovala? Je snad projevování úcty svatým prostřednictvím ikon v pořádku (Bohu libé) až od 8. století, kdy to církev schválila? Ne, ne a zase ne. Pokud papež vyhlásí nějaké dogma, pak přece podle KC oznamuje věčnou pravdu. Vždyť přece nevěříš tomu, že papež získal dar neomylnosti v 19. století, kdy to teprve církev svázala. Papežové buď byli neomylní od začátku, protože to bylo svázáno v nebi, i když to ještě nebylo svázáno na zemi, nebo prostě neomylní nebyli nikdy, protože to v nebi svázáno nebylo. Ale v žádném případě se nestali neomylnými v tom 19. století. Ty jako katolík věříš tomu, že papež věrně na zemi svazuje a rozvazuje to, co již svázáno bylo, a ne tomu, že svým svázáním na zemi něco sváže v nebi.

Úplně stejná konstrukce je např. i u Jana 20,23. Apoštolové nemají moc odpouštět hříchy, ale odpustí-li, pak jen proto, že už byly odpuštěny v nebi. Hříchy přece odpouští Bůh. U zpovědi to nefunguje tak, že kněz ti odpustí a následně ti odpustí Bůh, protože tak udělal jeho sluha. Je to přesně obráceně - kněz informuje, že hříchy byly odpuštěny. Petr, papežové kněží jsou jen nástroje Boží. Snad bys nevěřil tomu, že Bůh se řídí tím, co my provádíme.

Takže to již tam prostě a jednoduše je, protože v češtině a asi ani ve slovenštině nemáme jiný způsob, jak to vyjádřit. Takže to není nějaká protestantská novinka.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: O mlhavosti Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. září 2009 @ 21:27:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Elo,

píšeš:

///A ak  by ostala ešte niekomu nejaká pochybnsoť, tak história jasne ukazuje, aká prax sa osvedčila: tam, kde je "Peter" jeden, tam je jeden celok Cirkvi, a to ten najväčší kus a v podstate jkednotný, a životaschopný, reformovateľný, otvorený, pružnosť a pevnosť v rovnováhe...///

Tam, kde je něco mrtvého, tam ani nemůže dojít k nejednotě. Tam, kde je z 97% tupé, formální a snadno ovladatelné stádo "laiků", kteří o nic neusilují a chtějí pouze donekonečna opakovat náboženský kolotoč, tam nemůže být ani nejednota.

Avšak tam, kde skutečně o něco jde, tam, kde je život, tam také dochází k rozdílným pohledům a tím pádem i k rozdělením. Proto také apoštol Pavel řekl:"Musí mezi vámi být i kacířstva, aby ti skutečně zbožní byli zjeveni."




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy