|
Právě je 447 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Mikim ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116913967 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pátek, 08. květen 2009 @ 00:41:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Si Grego a Oko notujete... Všichni, co zemřeli, leží ve svých hrobech (vč. panny Marie) a čekají na povel archanděla. 1.Tes. (Soluňanům), 4,16 ! Pokud má snad někdo jinou zkušenost, tak je to, jako když se král Saul pokoušel mluvit s již mrtvým Samuelem. Domnívám se, že Enoch, Elijáš a Mojžíš mají také svoje "hroby", jen trošku jinde. Pokud Ježíš na hoře Tábor mluvil s Mojžíšem a Elijášem, bylo to v Božím nadčasovém (věčném) rozměru.
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. květen 2009 @ 21:46:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Když neznám, rád se nechám poučit. Logická námitka: Jestliže však šlo o duše zemřelých bez těl, jak je mohl vidět?
Musíme se naučit vyjadřovat přesně, Henoch, Eliáš i Pán Ježíš jsou v nebi i s tělem oslaveným. Že mají zemřelí rozložená těla v hrobě, neznamená, že nemohou mít těla oslavená, s trochu jinými vlastnostmi. Tvrdit, že někteří jsou v nebi s tělem a jiní bez těla, je taky trochu divné. Myslím si, že v tomto případě je lepší říci - nevíme.
(Ř 6,5) Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme
ztotožněni i podobou vzkříšení.
V Janovu Zjevení naprosto nevidím doslovný výklad událostí. Jedná se zde např. o nový Jeruzalém.
Srovnej: (Ž 11,14-16) Ti, kdo takto mluví, dávají najevo, že hledají vlast.
A kdyby měli na mysli tu, ze které odešli, měli by přece
příležitost se tam vrátit.
Jenže oni touží po lepší vlasti, totiž po nebeské. A
proto se Bůh nestydí nazývat se jejich Bohem, neboť jim
připravil město.
(Zj 2,26-27) navazuje stejnými slovy na žalm 2,9 o vládě Kristově. Ne že by svatí měli mít stejnou moc, jako Kristus, ale moc jemu podobnou, účast na vládě Kristově. Tedy zase to ukazuje na přítomnost, na současnou úctu ke svatým.
To, že je Kristus už teď králem nebe i země, je věc z Písma naprosto nezpochybnitelná.
(Ž 2,6-9) Jáť jsem ustanovil krále svého nad Sionem, horou svatou mou.
Vypravovati budu úsudek. Hospodin řekl ke mně: Syn můj ty
jsi, já dnes zplodil jsem tě.
Požádej mne, a dámť národy, dědictví tvé, a končiny země,
vládařství tvé.
Roztlučeš je prutem železným, a jako nádobu hrnčířskou
roztříštíš je. V přítomné době je sláva Božího království a vláda jeho pomazaného očím světa skryta. Ale právě křesťanská zvěst o vítězství Vzkříšeného (Mt 28,18) je současně i naplněním naděje Božího lidu, vyjádřené v Ž 2. Marně budou králové země brojit proti vládě toho, kterého sám Bůh dosadil za svého krále.
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. květen 2009 @ 21:54:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Souhlasím, že Jitřní hvězda je Kristus. Význam je takový: Kdo tedy zvítězí nad zlem, bude v nebi patřit na Krista a také mít podíl na jeho moci a slávě.
|
| Nadřazený |
|
|
|