Vzhledem k tomu, že oko zde v minulosti vystoupil proti budoucímu tisíciletému Království coby odměně pro vítězné věřící svaté za jejich skutky (Ef 2:10, Jk 2:18) a prohlásil, že odměna věřícího je věčná spása, ukázal tím už tehdy, že je mimo. V tomto komentáři to jen potvrdil.
Nevím, jak to máš ty, ale jde o toto: jestli platí, že věčná spása není a nemůže být z našich skutků, nýbrž je z milosti skrze víru, která je Božím darem, pak učí-li Bible o odměně za skutky, musí to být skutky víry a nemohou mít nic společného s věčnou spásou, která není ze skutků. Dále pak vzhledem k tomu, že Pán Ježíš ve 2. a 3. kapitole knihy Zjevení v sedmi dopisech sedmi sborům, které jsou ovšem sedmi dopisy všem sborům, rozlišuje věřící na vítězné a tudíž konkrétně v budoucnu odměněné a předpokládané poražené/přemožené věřící, kteří podle jiných míst Písma utrpí škodu/ztrátu a budou spaseni tak jako skrze oheň (1K 3:13), není možné věčnou spásu ve věčnosti a odměnu v budoucím věku Králoství Nebes = 1000leté Království směšovat, protože se jedná o dvě různé věci. Oko to směšoval a vůbec mu to nevadilo. Co ty?
willy |