Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ingrid.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16310, komentáře < 7 dní: 618, komentářů celkem: 407927, adminů: 60, uživatelů: 5132  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 202 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Milka
ivanp
Danny42
cizinec
JirkaB

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110872921
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Růženec a tak vůbec (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Středa, 23. duben 2008 @ 11:57:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za ten článeček, který jsem vložil Ares - je opravdu výborný. Ani v nejmenším tě nepřesvědčuju k nějaké mariánské úctě:-) Jen si myslím, že by se nekatolíci měli vyvarovat toho, aby s vaničkou vylili i dítě. Mně se nelíbí adorace k nejsvětější svátosti eucharistie, ale přijde mi nešikovné popírat reálnou přítomnost Krista v darech, když to Písmo říká, minimálně připouští. Stejné je to s Marií - ŘKC to přehání, ale to není důvod pro to, abychom neviděli její svatost a velikost v Božím plánu. Nevěřím v nějaký dědičný titul papeže, ale na druhou stranu je chyba nevidět, že Petr měl opravdu velmi význačné postavení mezi učedníky.

Když jsem ti psal o sochách a obrázcích Hospodina, vezmi si třeba Mechalangela. V evropských městech najdeš i mimo kostely spoustu sloupů svaté Trojice a obrázků  Svého času jsem byl v Praze na výstavě, která se tomu věnovala. Velmi dobrá publikace o ikonoklazmu je Byzantský ikonoklazmus 726-843, storočie zápasu o ikonu (A. Avenarius - link obsahuje Obsah a část textu z úvodu). Ono je to se sakrálním uměním složité - ve středověku to byl asi způsob jak lidem, kteří byli často negramotní a kteří vinou ŘKC neměli přístup k Písmu, symbolicky přiblížit evangelium a teologické aspekty víry. Obrazy a sochy jsou plné symbolů, kterým my dnes nezřídka nerozumíme. Vážně ale nechápu, proč tolik papežů brojilo proti tomu, aby Bibli četli prostí lidé - laici.

Souhlasím s tebou, že ve všech církvích funguje tradice. Máme tradici překladu a výkladu, i Písmo jako takové je vlastně tradice. Můžeme stokrát opakovat, že sestavení kánonu bylo pod vedením Ducha svatého, ale bylo to výsledek cca 300 leté tradice. To je jeden z důvodů, proč nevěřím v Sola Scriptura - nikde v Písmu totiž není uvedeno, co to vlastně Písmo je, co do něj patří. Hezký příklad aplikace tradice je u deuterokanonických knih. Všechny koncily (roky 393, 397, 419) je do kánonu zahrnuly, ale mnohem mladší protestantská tradice je vyloučila. S tím nesouhlasím a tak je vesele používám:-)

Otázka, co vlastně rozděluje nekatolické církve na tisíce denominací, je vážně zajímavá. Často jsou to detaily, často právě jejich tradice a hlavně neochota zredukovat počet koryt. Když máš vedle sebe 2 sbory, které se skoro neliší a které mají po třiceti věřících, neměl by být problém sloučit je. Jenže dva sbory = dvakrát víc pastorů. Proto je mi blízká Gregova představa církve putující, bez střechy nad hlavou a bez profesionálních kazatelů. Pár takových nedenominačních sborů jsem už poznal, ale očividně to není recept pro všechny. S tím rozdělením nic neuděláme - boj s církevními hierarchiemi je jako boj s větrnými mlýny.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy