Aviafe,
píšeš:
///To bude tezky, kardinalni blud v Bibli nikde definovanej neni.///
Ale je. Např.:"Každý, kdo přestupuje a nezůstává v učení Kristovu, NEMÁ Boha, kdož zůstává v učení Kristovu, ten i Otce i Syna má." (2Jan 9).
Takže - jestliže se někdo mýlí v nějaké nepodstatné, dílčí otázce učení, tak se na něj pochopitelně tento verš nevztahuje. Příklad - bude vytržení před velkým soužením, uprostřed něj nebo až po něm? Pokud se někdo mýlí v takovýchto článcích učení, je to skutečně jen OMYL.
Pokud však někdo káže jinak, než učí fundamentální články učení Kristova, tak jeho učení NEMÁ Boha - to učení v sobě NEMÁ Ducha svatého, protože Ten takovému učení nikdy nedá svoji pečeť. Taková věc, je již BLUD a ne jen prostý OMYL.
To nejhrubší provinění proti učení Kristovu, by bylo např. popření Kristova Božství, popření Jeho narození z panny, popření, že přišel ve fyzickém těle, popření, že je Kristus Syn Boží, popření toho, že zemřel nebo, že byl vzkříšen, popření Božství nebo Osoby Ducha svatého apod., směšování nebo úplné rozdělení Božích Osob (modalismus nebo triteismus), učení o božství věřícího apod.
V další kategorii takových bludů (vždy je menší a větší zlo), by bylo učení o duchovní smrti Krista v pekle, učení o tom, "že se již stalo vzkříšení" (2Tim 2,18), učení o tom, že "budeš mít, cokoli řekneš, a čemukoli věříš", že stačí věřit a brzo budeš mít naftová pole v Texasu, nebo učení o tom, že musíš být těhotný vírou, dokud neporodíš kolo, auto nebo rodinnej barák apod., učení o tzv. vnitřním uzdravování, psychologizace církve apod., učení, že spása pochází ze skutků a ne z víry (resp. že je možné ztratit věčnou spásu).
Ve třetí kategorii pak jsou bludy týkající se postavení žen v Církvi (učení Jezábel - Zj 2,20), popírání nutnosti pokrytých hlav u sester minimálně při shromáždění apod., učení Mikulášenců (Nikolaitů) apod.(Zj 2,15).
Prostě každý nesoulad s učením Písem, se dá posoudit a zařadit podle vážnosti bludu či omylu. Existuje hranice, jejíž přestoupení znamená, že ani to učení, nemá pečeť Ducha svatého, ani jeho autor či nositel, a pokud v tom vězí dlouho, dokazuje, že nemá Ducha svatého, že nebyl znovuzrozen a že NEMÁ Boha vůbec. A pokud tomuto bludnému učení naletí např. skutečně znovuzrozený věřící (nebo skupina věřících) v Krista, který má Ducha svatého, pak také NEMÁ Boha, ale pouze v tom smyslu, že Duch svatý se stáhne z jeho duše, která je naplněná duchem tohoto bludného učení a přebývá pak (Duch svatý) pouze ve znovuzrozeném duchu věřícího, kde je však jakoby ve vězení a nemůže se projevit. (Navíc tento věřící nemá ani vnější přítomnost Ducha svatého kolem něj. To samé plaí i o skupině takto bludem pojatých skutečných věřících). Aby se Kristus mohl projevit a nést skrze věřícího OVOCE Ducha, musela by být naplněna a obživena zejména duše věřícího, jeho mysl, city a vůle. Takovýto bludem pojatý věřící však nemá v duši Boha a nachází se ve smrti (Ř 8,13). Proto také nás Pán Ježíš vyzývá k zapření duše, aby mohla být obživena Duchem svatým a Životem Ducha a abychom tak mohli být Jeho učedníky, kteří jsou schopni přijímat Jeho vyučování a vydávat ovoce Ducha Bohu jako duchovní oběti a navenek lidem (svědectví).
Pochopitelně, že takové rozsouzení bludu lze dělat pouze u někoho, kdo již dlouhá léta v církvi vystupuje veřejně jako učitel Písma (na jakékoli úrovni - sboru nebo jen malé skupiny), který je schopen sám si dělat závěry z učení Písem a formulovat samostatně učení. Nelze to objektivně udělat u věřících, kteří jsou v cíkrvi jen pár let. Ti pochopitelně mohou třeba věřit i některému kardinálnímu bludu a budou z toho později vyvedeni.
/// Problem je ten, ze to si vo sobe myslime vsichni, ze se priblizujeme pravde. I ja. I ty.///
No, to je zcela přirozené a logické. Žádný bludař si totiž svého bludu není vědom. Duch bludu mu totiž lehce nasadí růžové brýle, aby byl o pravdivosti toho bludu téměř 100% přesvědčen a ještě aby si myslel, že to je čistě jeho vlastní závěr. Rozsoudit by nás dokázal pouze apoštol nebo někdo, kdo je skutečně duchovní.
///A kdyz teda to tvoje uceni neni 100%, znamena to, ze teda jeste nejses znovuzrozenej?///
Proto jsem se tě ptal, zda mě obviníš z nějakého kardinálního bludu. To by byl jasný důkaz.
|