Re: Re: Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P 6 (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pondělí, 28. leden 2008 @ 18:49:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Re: Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P 6 (Skóre: 1) od Nematemne v Pondělí, 17. prosinec 2007 @ 18:51:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) Ahoj Nematemne,
Vezměme to od Adamova pádu. Adam neměl ještě padlou přirozenost a vědomě porušil Boží zákaz. Bylo to Jeho rozhodnutí, kterým je do hříchu "namočeno" celé lidstvo. Bůh jaksi ví, že jakýkoliv jiný lidský pár by jednal stejně. Člověk v žádném případě není bez viny, protože i když je padlý a zlý a volí zlo v souladu se svým charakterem, je to pořád jeho volba. A člověk je odpovědný Bohu. Proč? Opověď možná naštvě, ale v zásadě proto, že ho Bůh k odpovědnosti volá. Bůh naopak není odpovědný nikomu - to ani nelze protože odpovědný je vždy nižší někomu vyššímu a nikdo vyšší než Bůh není. Na Boha prostě nemůžeme aplikovat měřítka jako na člověka.
Dotýkáš se tu, Nematemne, vztahu mezi lidskou odpovědností a Boží svrchovaností, což je téma k delšímu studiu a "stravování", které úzce s Theodiceou, tedy stručně řečeno tematem "Role zla v plánu dobrého a všemohoucího Boha": uvádím zde odkaz na článek, který by snad mohl odpovídat na Tvé otázky: http://www.reformace.cz/Zapas_o_dusi/81/zodc8111.phtml
Je to docela hutný článek, který vyžaduje možná přečíst vícekrát.
zdraví
reformovaný
|
| Nadřazený |
|