|
Právě je 491 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116932326 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 14. prosinec 2007 @ 10:15:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Zdá se, že v Církvi se vyskytují dva druhy věřících. Obě dvě skupiny věří v Krista. Pouze ta první skupina je však skutečně znovuzrozena a vyvolena Bohem k tomu, aby se stala obrazem Božího Syna. Tato skupina má skutečnou víru v SRDCI.
Druhá skupina věřících také věří v Krista, avšak pouze svým ROZUMEM. Nejsou to lidé vyvolení ke znovuzrození. Přestože však byli původně nečistí, jsou svojí VÍROU očištěni a POSVĚCENI příslušností k Božímu lidu, podobně jako např. nevěřící žena a děti jsou posvěceni v manželství s věřícím mužem ( jinak by byli nečistí ).
Pán Ježíš řekl, že každý, kdo UVĚŘÍ, bude spasen. Dále však nikde nepopisuje způsob té víry. Jestliže tedy v Krista uvěří někdo třeba jen rozumově ( bez znovuzrození ), a přesto se snaží pak Krista následovat a od této víry neodpadne, má podle Kristových slov také šanci na spasení.
Žel, z této skupiny věřících se rekrutují falešní učitelé a proroci a část jejich následovníků, a právě této skupině hrozí odpadnutí od Boha. To se skutečným znovuzrozeným Božím dětem nemůže stát a proto zaručeně budou spaseni a nikdo je nevytrhne z Otcovy ruky ( Jan 10,27-29 ) a nezahynou na věky. Počet předzvěděných a povolaných Bohem se bude do posledního zbytku rovnat počtu uvedených do konečné Boží Slávy ( Ř 8,29-30 ).
Příkladem té druhé neznovuzrozené skupiny byl např. Jidáš, nebo Šimon mág ( Sk 8,9-24 ). S tím, že Jidáš byl dokonce i apoštol, avšak nikdy neměl pravou víru ani nikdy nenazval Ježíše Pánem. Podle slov Páně nebyl očištěn a vykoupán a byl to ďábel ( Jan 13,10-11 // Jan 6,70 ). Přesto však byl v Ježíšově družině mezi Jeho nejbližšími následovníky, uprostřed Ježíšových lidí a povolán Ježíšem po modlitbě, na pokyn Otce.
Proto všechny verše, které mluví o možnosti odpadnutí a jeho následcích ( Žd 6,4-9 // Žd 10,25-31 // 2Pt 2.kap.// list Judův apod. ) se vztahují na tuto neznovuzrozenou skupinu uprostřed Božího lidu. Petr i Juda svědčí, že se jedná o dvakrát mrtvé lidi ( Ju 12 ), o studnice bez vody ( 2Pt 2,17 ), o lidi nemající Ducha ( Ju 19 ). Přesto jsou tito lidé na hodech církve jako poskvrna ( Ju 12// 2Pt 2,13 ) - jsou uprostřed Božího lidu, vloudili se tam ( Ju 4 ).
Podotýkám, že tato ostrá slova Petra a Judy se vztahují pouze na ty lidi z té neznovuzrozené skupiny, kteří začnou působit uprostřed Božího lidu jako falešní učitelé a proroci a jako morální svůdci. Ostatní z této skupiny, kteří si zachovají svoji víru ( v Bohem daných možnostech ), jsou pro Boha přijatelní. Jsou vnějšně posvěceni, jsou seznámeni s Božím učením a mají možnost ho uznat a podle něj jednat v rámci svých Bohem daných možností. Pokud neodpadnou a vytrvají ve víře, budou spaseni.
My však ( obecně ) nevíme, kteří to jsou, neboť při křtu můžeme požadovat pouze ústní vyznání víry v Božího Syna. Čas ukáže podle jejich ovoce.
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 14. prosinec 2007 @ 20:12:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Napsál jsi mnoho slov, ale myslím, že se to dá řící takhle stručně aby byla zjevená nesmyslnost napsaného: cituji:
Nikdo jiný za nás
nemůže věřit Kristu, abychom byli spaseni, to musíme osobně, vědomě a
ochotně udělat sami. Avšak člověk kvůli své
hříšné přirozenosti je naprosto neschopen činit pokání a uvěřit. Hříšník není v žádném případě schopen přijít ke Kristu, dokud Bůh něco neučiní s
přirozenou podstatou hříšníka. To něco Bible nazývá znovuzrozením, nebo
novým narozením a to je výhradně dílem Boha Ducha svatého. Člověk na
svém znovuzrození nemá žádný podíl.
Víš co z toho všeho plyne člověče? Víš kdo tedy má odpovědnost za ty co skončí v Ohnivém jezeře? Člověk, se svou vrozenou hříšnou přirozenosti, ktery se sám nemůže napravit, rozhodnout pro Krista, kdy toto rozhodnutí změnou lidské přirozenosti v něm musí vzbudit Bůh? Anebo za ty v Ohnivém jezeře má odpovědnost Bůh? Odpověď je tedy z tvého učení jasná. Je to Bůh. Jak podivné je toto učení. Bůh se v posledku hněvá sam na sebe, když se hněvá na ty co nepříjmou Krista. Protože je to On, kdo tuto víru v ních nevzbudil, nepřitahl ke kristu, neobnovil hříšné srdce.
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 14. prosinec 2007 @ 20:22:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Ještě bych chtěl reagovat na tvou první větu:
Dan Drápal kdysi řekl jednu moudrou větu: "Boží vyvolení neruší lidskou odpovědnost a lidská odpovědnost neruší Boží vyvolení."
Je to jen věta, asi taková jako bych napsal "zelený trojúhelník je vlastně červené kolečko". Je na tom něco moudrého? Ne. Stejně tak i na Drápalově větě, zvlášť jestli její výklad je obdobný tvému níže napsanému textu.
|
| Nadřazený |
|
|
|