Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Stanislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 430140, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 491 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116932326
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 14. prosinec 2007 @ 10:15:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zdá se, že v Církvi se vyskytují dva druhy věřících. Obě dvě skupiny věří v Krista. Pouze ta první skupina je však skutečně znovuzrozena a vyvolena Bohem k tomu, aby se stala obrazem Božího Syna. Tato skupina má skutečnou víru v SRDCI.

Druhá skupina věřících také věří v Krista, avšak pouze svým ROZUMEM. Nejsou to lidé vyvolení ke znovuzrození. Přestože však byli původně nečistí, jsou svojí VÍROU očištěni a POSVĚCENI příslušností k Božímu lidu, podobně jako např. nevěřící žena a děti jsou posvěceni v manželství s věřícím mužem ( jinak by byli nečistí ).

Pán Ježíš řekl, že každý, kdo UVĚŘÍ, bude spasen. Dále však nikde nepopisuje způsob té víry. Jestliže tedy v Krista uvěří někdo třeba jen rozumově ( bez znovuzrození ), a přesto se snaží pak Krista následovat a od této víry neodpadne, má podle Kristových slov také šanci na spasení.

Žel, z této skupiny věřících se rekrutují falešní učitelé a proroci a část jejich následovníků, a právě této skupině hrozí odpadnutí od Boha. To se skutečným znovuzrozeným Božím dětem nemůže stát a proto zaručeně budou spaseni a nikdo je nevytrhne z Otcovy ruky ( Jan 10,27-29 ) a nezahynou na věky. Počet předzvěděných a povolaných Bohem se bude do posledního zbytku rovnat počtu uvedených do konečné Boží Slávy ( Ř 8,29-30 ).

Příkladem té druhé neznovuzrozené skupiny byl např. Jidáš, nebo Šimon mág ( Sk 8,9-24 ). S tím, že Jidáš byl dokonce i apoštol, avšak nikdy neměl pravou víru ani nikdy nenazval Ježíše Pánem. Podle slov Páně nebyl očištěn a vykoupán a byl to ďábel ( Jan 13,10-11 // Jan 6,70 ). Přesto však byl v Ježíšově družině mezi Jeho nejbližšími následovníky, uprostřed Ježíšových lidí a povolán Ježíšem po modlitbě, na pokyn Otce.

Proto všechny verše, které mluví o možnosti odpadnutí a jeho následcích ( Žd 6,4-9 // Žd 10,25-31 // 2Pt 2.kap.// list Judův apod. ) se vztahují na tuto neznovuzrozenou skupinu uprostřed Božího lidu. Petr i Juda svědčí, že se jedná o dvakrát mrtvé lidi ( Ju 12 ), o studnice bez vody ( 2Pt 2,17 ), o lidi nemající Ducha ( Ju 19 ). Přesto jsou tito lidé na hodech církve jako poskvrna ( Ju 12// 2Pt 2,13 ) - jsou uprostřed Božího lidu, vloudili se tam ( Ju 4 ).

Podotýkám, že tato ostrá slova Petra a Judy se vztahují pouze na ty lidi z té neznovuzrozené skupiny, kteří začnou působit uprostřed Božího lidu jako falešní učitelé a proroci a jako morální svůdci. Ostatní z této skupiny, kteří si zachovají svoji víru ( v Bohem daných možnostech ), jsou pro Boha přijatelní. Jsou vnějšně posvěceni, jsou seznámeni s Božím učením a mají možnost ho uznat a podle něj jednat v rámci svých Bohem daných možností. Pokud neodpadnou a vytrvají ve víře, budou spaseni.

My však ( obecně ) nevíme, kteří to jsou, neboť při křtu můžeme požadovat pouze ústní vyznání víry v Božího Syna. Čas ukáže podle jejich ovoce.






| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 14. prosinec 2007 @ 20:12:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Napsál jsi mnoho slov, ale myslím, že se to dá řící takhle stručně aby byla zjevená nesmyslnost napsaného: cituji:

Nikdo jiný za nás nemůže věřit Kristu, abychom byli spaseni, to musíme osobně, vědomě a ochotně udělat sami. Avšak člověk kvůli své hříšné přirozenosti je naprosto neschopen činit pokání a uvěřit. Hříšník není v žádném případě schopen přijít ke Kristu, dokud Bůh něco neučiní s přirozenou podstatou hříšníka. To něco Bible nazývá znovuzrozením, nebo novým narozením a to je výhradně dílem Boha Ducha svatého. Člověk na svém znovuzrození nemá žádný podíl.

Víš co z toho všeho plyne člověče? Víš kdo tedy má odpovědnost za ty co skončí v Ohnivém jezeře? Člověk, se svou vrozenou hříšnou přirozenosti, ktery se sám nemůže napravit, rozhodnout pro Krista, kdy toto rozhodnutí změnou lidské přirozenosti v něm musí vzbudit Bůh? Anebo za ty v Ohnivém jezeře má odpovědnost Bůh? Odpověď je tedy z tvého učení jasná. Je to Bůh. Jak podivné je toto učení. Bůh se v posledku hněvá sam na sebe, když se hněvá na ty co nepříjmou Krista. Protože je to On, kdo tuto víru v ních nevzbudil, nepřitahl ke kristu, neobnovil hříšné srdce.



| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 14. prosinec 2007 @ 20:22:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ještě bych chtěl reagovat na tvou první větu:

Dan Drápal kdysi řekl jednu moudrou větu: "Boží vyvolení neruší lidskou odpovědnost a lidská odpovědnost neruší Boží vyvolení."

Je to jen věta, asi taková jako bych napsal "zelený trojúhelník je vlastně červené kolečko". Je na tom něco moudrého? Ne. Stejně tak i na Drápalově větě, zvlášť jestli její výklad je obdobný tvému níže napsanému textu.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy