|
Právě je 451 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: cizinec rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116927173 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P 6 (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 12. prosinec 2007 @ 09:59:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Zdravím Nemateme,
čistý kalvinismus ( učení o předurčení v podání Kalvína ), pokud by byl pravdivý by byl vskutku dosti obludný. Díky Bohu, však Bible neučí, že všichni, kteří nebudou věřící v Boha a v Krista, budou automaticky zatraceni - Bůh si ponechává mnohem širší prostor. Bůh již předem vyhlédl a povolal již uzavřený počet ( množinu ) lidí ( Ř 11,25 ). Udělal tak již před ustanovením světa (Ef 1,4 ), podle jakého klíče, je jeho věc, prostě proto, že CHTĚL - On je Bůh ( Jak 1,18 // Zj 4,11 ). Tím však Boží vyvolení nekončí.
Mt 25,31-46 popisuje Kristův soud nad národy po Jeho druhém příchodu na zem. ( Věřící a Židé budou mít v této době svůj soud již zasebou, neboť soud se začíná od domu Božího - před soudnou stolicí Krista ). Bude to soud nad neveřícími lidmi z pohanských národů, kteří přežijí období velkého soužení před příchodem Krista a jejichž soudu se již zůčastní věřící jako spolusodci ( Zj 20,4 // 1Kor 6,2 ). A zde vidíme, že tito lidé budou posuzováni podle milosrdenství, které prokázali nebo neprokázali "nejmenším Ježíšovým bratrům", tedy věřícím Kristovcům a Židům.
Pokud půjde o milosrdné lidi, budou nazváni požehnanými ovcemi a po soudu vstoupí do Království Krista na zemi, které bude trvat 1000 let. Na konci tisíciletí budou neznovuzrozené národy opět svedeny propuštěným satanem k válce proti Bohu a proti svatým. Budou poraženy v bitvě u jeruzaléma ( Zj 20,7-10 ). A Boží milosrdenství jde až tak daleko, že podle Zach 14,16-17 dokonce i ti, z národů, kteří tuto bitvu a vzpouru proti Bohu fyzicky přežijí, vstoupí do věčnosti, kde budou slavit svátek stánků spolu s věřícími a Židy.
Pouze nemilosrdní kozlové z nevěřících národů tedy budou zatraceni a skončí v ohnivém jezeře. Věřím, že podobně bude Bůh soudit zemřelé nevěřící před velikým bílým trůnem, popsaným ve Zj 20,11-15, což bude poslední soud. Bude je soudit podle jejich postoje k věřícím lidem a také podle toho, jaký byl jejich celkový převažující charakter.
V ohnivém jezeře skončí pouze ti, kteří vyhovují svým celkových charakterem ( nikoli jednotlivým činem ) těmto hříchům: zbabělí, nevěrní, ohavní, vražedníci, smilnící, čarodějníci ( = mágové a kouzelníci - tedy okultisté ), modláři, lháři ( Zj 21,8 ) a psi ( = nečistí ). Zachránit je může pouze již zmíněné prokazované milosrdenství. Dále tam skončí také ti, kteří měli možnost přijmou víru v Krista a neučinili tak ( Mk 16,16 ), tedy ti, kteří vnitřně uslyšeli Kristův hlas, ale zamítli ho.
Prostě a jednoduše - v ohnivém jezeře skončí pouze ti, kteří by se dali nazvat ODPADEM. Jestliže jsou velcí hříšnící a neprokazují navíc ani milosrdenství, pak se k ničemu nehodí a Bůh je vidí jako odpadky, které tak také skončí.
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P 6 (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pondělí, 17. prosinec 2007 @ 14:06:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Nematemne,
Omlouvám se poněkud pozdní odpověď.
N Jednou až bude nespasený člověk stát před Bohem pří posledním soudu bude tam stát proč? Bude tam stát proto, že to tak určil Bůh jíž před stvořením světa, anebo proto, že se člověk ze své vlastní svobodné vůle rozhodl odmítnout Bohem nabízenou spásu a přitom ji odmítnout nemusel? A pokud ze své vlastní svobodné vůle, mohl volit jinak bez toho aby mu v tom vypomohl Bůh?
Proč spasený člověk přijal Boží spásu? Bylo to proto, že to chtěl (určil) Bůh, anebo to byl člověk, který se sám pro tuto spásu rozhodl a Bůh v tom neměl žádné přičinění?
R Bude tam stát proto, že si to v Božích očích zaslouží kvůli svým hříchům. V těch jsou všichni lidé namočeni od Adamova pádu. Bůh se ovšem některým rozhodl ještě před stvoření světa udělit milost v Ježíši Kristu. Ti co jsou obnoveni Boží milostí svobodně a rádi uvěří Evangeliu. Ti kteří jsou ponecháni v padlém stavu Evangelium odmítnou, protože jej chtějí odmítnout. Tak v tom není žádný fatalismus - viz též: Předurčení není fatalismus! Názorná obrázková ilustrace._P11
Tedy v zásadě platí, že se člověk dobrovolně rozhodl, protože Bůh rozhodl, že se tak rozhodne. Lidské rozhodnutí je podmíněno Božím plánem.
Známý teolog John Reisinger to popisuje takto:
http://www.reformace.cz/Zapas_o_dusi/74/zodc7408.phtml
N V čem je rozdíl mezi člověkem zapsaným v Knize života a tím, který zapsaný není? Co určilo jeho zapsaní, nebo nezapsaní do teto knihy, jeho svobodné rozhodnutí nezapřičiněné Boží vůli, anebo Bůh bez toho aby hleděl na vlastnosti toho kterého člověka?
R Nevím, jestli lze ztotožnit predestinaci v Božím plánu a Knihu života. Věřím, že Boží plán není podmíněn ničím jiným, než vlastním Božím rozhodnutím. Věřím, že Boží plán byl u Boha ještě na věčnosti, dříve než bylo cokoliv stvořeno a nemohl být tudíž ovlivněn ničím a nikým jiným. Otázka proč zde tedy ztrácí smysl. Bůh se rozhodl, protože se tak rozhodl.
zdraví
reformovaný
|
| Nadřazený |
|
|
|