Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Stanislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 221, komentářů celkem: 430133, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 451 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116927173
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P 6 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 12. prosinec 2007 @ 09:59:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zdravím Nemateme,

čistý kalvinismus ( učení o předurčení v podání Kalvína ), pokud by byl pravdivý by byl vskutku dosti obludný. Díky Bohu, však Bible neučí, že všichni, kteří nebudou věřící v Boha a v Krista, budou automaticky zatraceni - Bůh si ponechává mnohem širší prostor. Bůh již předem vyhlédl a povolal již uzavřený počet ( množinu ) lidí ( Ř 11,25 ). Udělal tak již před ustanovením světa (Ef 1,4 ), podle jakého klíče, je jeho věc, prostě proto, že CHTĚL - On je Bůh ( Jak 1,18 // Zj 4,11 ). Tím však Boží vyvolení nekončí.

Mt 25,31-46 popisuje Kristův soud nad národy po Jeho druhém příchodu na zem. ( Věřící a Židé budou mít v této době svůj soud již zasebou, neboť soud se začíná od domu Božího - před soudnou stolicí Krista ). Bude to soud nad neveřícími lidmi z pohanských národů, kteří přežijí období velkého soužení před příchodem Krista a jejichž soudu se již zůčastní věřící jako spolusodci ( Zj 20,4 // 1Kor 6,2 ). A zde vidíme, že tito lidé budou posuzováni podle milosrdenství, které prokázali nebo neprokázali "nejmenším Ježíšovým bratrům", tedy věřícím Kristovcům a Židům.

Pokud půjde o milosrdné lidi, budou nazváni požehnanými ovcemi a po soudu vstoupí do Království Krista na zemi, které bude trvat 1000 let. Na konci tisíciletí budou neznovuzrozené národy opět svedeny propuštěným satanem k válce proti Bohu a proti svatým. Budou poraženy v bitvě u jeruzaléma ( Zj 20,7-10 ). A Boží milosrdenství jde až tak daleko, že podle Zach 14,16-17 dokonce i ti, z národů, kteří tuto bitvu a vzpouru proti Bohu fyzicky přežijí, vstoupí do věčnosti, kde budou slavit svátek stánků spolu s věřícími a Židy.

Pouze nemilosrdní kozlové z nevěřících národů tedy budou zatraceni a skončí v ohnivém jezeře. Věřím, že podobně bude Bůh soudit zemřelé nevěřící před velikým bílým trůnem, popsaným ve Zj 20,11-15, což bude poslední soud. Bude je soudit podle jejich postoje k věřícím lidem a také podle toho, jaký byl jejich celkový převažující charakter.

V ohnivém jezeře skončí pouze ti, kteří vyhovují svým celkových charakterem ( nikoli jednotlivým činem ) těmto hříchům: zbabělí, nevěrní, ohavní, vražedníci, smilnící, čarodějníci ( = mágové a kouzelníci - tedy okultisté ), modláři, lháři ( Zj 21,8 ) a psi ( = nečistí ). Zachránit je může pouze již zmíněné prokazované milosrdenství. Dále tam skončí také ti, kteří měli možnost přijmou víru v Krista a neučinili tak ( Mk 16,16 ), tedy ti, kteří vnitřně uslyšeli Kristův hlas, ale zamítli ho.

Prostě a jednoduše - v ohnivém jezeře skončí pouze ti, kteří by se dali nazvat ODPADEM. Jestliže jsou velcí hříšnící a neprokazují navíc ani milosrdenství, pak se k ničemu nehodí a Bůh je vidí jako odpadky, které tak také skončí.










| Nadřazený

Re: Re: Jedni určeni ke spáse druzí k záhubě. Je vyvolení nepodmíněné? P 6 (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 17. prosinec 2007 @ 14:06:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Nematemne,

Omlouvám se poněkud pozdní odpověď.

N
Jednou až bude nespasený člověk stát před Bohem pří posledním soudu bude tam stát proč? Bude tam stát proto, že to tak určil Bůh jíž před stvořením světa, anebo proto, že se člověk ze své vlastní svobodné vůle rozhodl odmítnout Bohem nabízenou spásu a přitom ji odmítnout nemusel? A pokud ze své vlastní svobodné vůle, mohl volit jinak bez toho aby mu v tom vypomohl Bůh?

Proč spasený člověk přijal Boží spásu? Bylo to proto, že to chtěl (určil) Bůh, anebo to byl člověk, který se sám pro tuto spásu rozhodl a Bůh v tom neměl žádné přičinění?

R
Bude tam stát proto, že si to v Božích očích zaslouží kvůli svým hříchům. V těch jsou všichni lidé namočeni od Adamova pádu. Bůh se ovšem některým rozhodl ještě před stvoření světa udělit milost v Ježíši Kristu. Ti co jsou obnoveni Boží milostí svobodně a rádi uvěří Evangeliu. Ti kteří jsou ponecháni v padlém stavu Evangelium odmítnou, protože jej chtějí odmítnout. Tak v tom není žádný fatalismus - viz též: Předurčení není fatalismus! Názorná obrázková ilustrace._P11

Tedy v zásadě platí, že se člověk dobrovolně rozhodl, protože Bůh rozhodl, že se tak rozhodne. Lidské rozhodnutí je podmíněno Božím plánem.

Známý teolog John Reisinger to popisuje takto:

http://www.reformace.cz/Zapas_o_dusi/74/zodc7408.phtml

N
V čem je rozdíl mezi člověkem zapsaným v Knize života a tím, který zapsaný není? Co určilo jeho zapsaní, nebo nezapsaní do teto knihy, jeho svobodné rozhodnutí nezapřičiněné Boží vůli, anebo Bůh bez toho aby hleděl na vlastnosti toho kterého člověka?

R
Nevím, jestli lze ztotožnit predestinaci v Božím plánu a Knihu života.  Věřím, že Boží plán není podmíněn ničím jiným, než vlastním Božím rozhodnutím. Věřím, že Boží plán byl u Boha ještě na věčnosti, dříve než bylo cokoliv stvořeno a nemohl být tudíž ovlivněn ničím a nikým jiným. Otázka proč zde tedy ztrácí smysl. Bůh se rozhodl, protože se tak rozhodl.


zdraví

reformovaný






| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy