Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 333, komentářů celkem: 430016, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116721715
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Osobní svědectví (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 10. březen 2014 @ 07:52:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Nikoli v podstatě, podle Krista už chtivý pohled na cizí ženu je stejně cizoložstvím - ale v závažnosti skutku, v míře devastace lidského srdce zde rozdíl určitě je.

  To je omyl. 

  Pokud je hřích jen v srdci člověka, je jeho působení na srdce srovnatelně devastující, jako pokud je skutek vykonán. Dokonce to může být tak, že nevykonaný hřích, který je v srdci člověka, může být mnohem více devastující, než samotný skutek. Pokud má například nějaká žena ve svém srdci touhu vyspat se se svým sousedem, "dostat ho", bývá to více devastující pro celé okolí, než jeden takový skutek, který se skutečně stane. 

  V tomhle je učení ŘKC hodně zákeřné, protože relativizuje hřích a jeho působení a tím zcela mění pohled na závažnost hříchu.


Ale i u tebe snad byl tento rozdíl v závažnosti patrný, jakmile sis uvědomil, že nejsi vůbec dobrý člověk, jistě jsi z toho vyvodil důsledky a některé dřívější hříchy, které byly nedílnou součástí tvého dosavadního života, přestal dělat. K čemu by jinak bylo dobré uvědomit si svoji hříšnost, pokud bysme neusilovali o nápravu takového stavu?

  Takhle to nefunguje. Alespoň u mne. (Teda jsem zvědav, co ti odpoví Slávek)

  Když jsem byl v ŘKC a neznal Boží pohled na hřích a viděl situaci nereálně, tak jsem si pyšně a namyšleně myslel a říkal: "JÁ mám hřích, je MI to líto, JÁ z toho musím vyvodit důsledky a JÁ se ho musím zbavit". To byl postoj zcela mimo realitu. Tehdy jsem vůbec nepochopili závažnost hříchu a jeho vztah k mému životu.

  Ten Boží pohled na hřích, to co mi Bůh ukázal, byl jiný. Bůh mi ukázal, že hřích má mě. Že jsem otrok hříchu. Že to není tak, že já bych se rozhodoval, jestli budu nebo nebudu mít hřích, ale že hřích přijde a rozhoduje se, zda bude nebo nebude mít mně a moje rozhodování v tom nehraje žádnou roli, maximálně mírně časovou. To bylo samozřejmě na tu mojí pýchu a soběstřednost poněkud studená sprcha.


  Ten pohled na hřích a rozsudek za něj spolu se zprávou o vítězství Ježíše Krista nad hříchem a smrtí, vykoupení ze hříchu, způsobil pak logický důsledek, který jsem z toho vyvodil:

   Že jsem svůj život vydal Ježíši.
  
  Pohled že bych "začal usilovat o nápravu stavu" by byl v dané situaci naprosto nelogický a neadekvátní, šel by přímo proti tomu, co mi Bůh ohledně hříchu ukázal. Určitě jsem měl "svobodu" mít takový nelogický pohled, neuznat oběť Ježíše Krista za můj život a dál zůstávat ve své pyšné snaze o záchranu svého vlastního života snahou o svou nápravu "taháním se za své vlastní vlasy". 

  Ale evangelium bylo, díky Bohu, mocnější, než moje pyšná "svoboda".


  Logickým důsledkem toho, že jsem svůj život dal Ježíši pak bylo to, co ti tu popisujeme: Že nás Bůh jako svoje děti zbavil hříchů (některých okamžitě, ve vteřině, například hříšné lpění na stvoření ve formě růžence už jsem nikdy v životě neměl), některých pak postupně, tím, že nás vychovával (ne spalničkami, cholerou a úrazy, jako to dělají někteří bohové, co jejich matka musí krotit jejich výchovné rámě, ale vychovává nás
 jako každý normální otec).


  K té tvé poznámce: Já mám samozřejmě i dnes například schopnost vlézt do jakéhokoliv pole hrachu, kukuřice a třeba ho celé otrhat nebo olámat. Kdyby tě to zajímalo, měl bych schopnost i vlézt do vinice a otrhat všechny hrozny, které v ní jsou a celou vinici zpustošit. 

  Dnes krádež na poli považuji za mnohem závažnější hřích, než tehdy. A celých asi dvacet let od té události jsem do pole nevlezl. Je to proto, že nemám svobodu, vnitřní svobodu jít krást na pole. To, co mám v srdci, zabrání byť jen myšlence na to, že bych vlezl do pole a vzal si kus cizí úrody a vzpomínka na tu chvíli mi zabrání dokonce i v tom, abych vlezl do cizího pole a utrhnul si v něm plevel. A to vše je důslednem jediné události a následné asi desetiminutové Boží výchovy, u které nebyla ani svátost, ani plnomocný odpustek.


  Toník


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Osobní svědectví (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 10. březen 2014 @ 17:58:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když ty na to Staňo pořád koukáš tak nějak zvenku a odtažitě. Zkusím ti přiblížit, jak vidím to, co píšeš. Představ si, že bych tu stále tvrdil, že kněz při mši proměňuje chléb a víno v tělo a krev Krista. Říkal bych ti, že napřed máme docela obyčejnou placku z pšeničné mouky a vody (firma Unita je vyrábí spolu s lázeňskými oplatkami) a docela obyčejné víno (to je normální víno, i když při jeho výrobě je nutné dodržet přesný postup a k označení vína za mešní musí být nějaký církevní souhlas). Ačkoli by to v případě oplatek bylo nevkusné, v principu není hříchem k té oplatce a vínu přistupovat jako k jiným potravinám. No a pak během mše provede kněz nějaká gesta, řekne nějaká slova a promění ty obyčejné věci v něco neobyčejného. Jistě bys mi zcela správně namítl, že kněz nic neproměňuje, že to dělá skrze něj Bůh, že? No a pokud bych já dělal úplně všechno jako ten kněz, pak by k žádné proměně nedošlo. Proč? Protože jsem nepřijal svátost kněžství, tj. podle učení ŘKC jsem nepřijal dar Ducha.

A stejné je to s pokáním. Pokud je opravdové a je to ten dar Ducha, pak člověka uzdravuje, zbavuje jednoho konkrétního hříchu či sklonu. Lítost, vyznání a snaha změnit to, pak není tím pokáním.

Nikoli v podstatě, podle Krista už chtivý pohled na cizí ženu je stejně cizoložstvím - ale v závažnosti skutku, v míře devastace lidského srdce zde rozdíl určitě je.

No to právě ne. Problémem je to, co se děje v srdci člověka. Vždyť podle katolického rozdělení na latrii a dulii mohou dva lidé stejně klečet, dělat stejné věci a říkat stejná slova před stejnou ikonou a jeden je modlář a druhý ne. Jde přece o to, co mají v srdci, ne? Je rozdílná závažnost ve vztahu k druhým lidem, ale z hlediska závažnosti hříchu je cizoložství úplně stejný průšvih jako sledování porna či jiné chtivé pohledy.

Ale i u tebe snad byl tento rozdíl v závažnosti patrný, jakmile sis uvědomil, že nejsi vůbec dobrý člověk, jistě jsi z toho vyvodil důsledky a některé dřívější hříchy, které byly nedílnou součástí tvého dosavadního života, přestal dělat. K čemu by jinak bylo dobré uvědomit si svoji hříšnost, pokud bysme neusilovali o nápravu takového stavu?

Ano i ne. Jsou to dvě odlišné věci. U některých hříchů platí, že jsem z nich byl uzdraven a to se děje jen skrze ten dar pokání. Veškeré mé "usilování" v této oblasti spočívá v tom, že stále žádám Boha, aby mě z hříchů osvobozoval a uzdravoval. No a pak jsou hříchy, které se mě týkají, protože jsem z nich ještě nebyl uzdraven. No a tady nastupuje to moje usilování. Lituji toho, vyznávám to a snažím se nedělat to. Jenže v tom selhávám, dokud nejsem uzdraven. 

U těch již uzdravených hříchů se o nic nesnažím a neusiluji, protože se mě prostě netýkají. U těch dosud neuzdravených usiluji, protože se mě týkají. Současně stále prosím Boha, aby z té druhé kategorie přesouval věci do první - a to dělá jen Bůh. 

V křesťanovi se může rozmnožit nepravost, ale už se nebude týkat těch uzdravených hříchů. Řekněme, že při obrácení bylo v mém srdci 100 hříšných sklonů/hříchů. No a dnes jich je třeba 60. Těch 40 se mě netýká, ale těch 60 ano. A i jeden je dost na to, aby člověka docela poškodil. 


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy