Mimochodem četl jsi knihu Son of Hamas? Pokud ne, vřele doporučuji.
Pokud jde o muslimy, kteří přijali Ježíše, rozdělil bych je do dvou skupin. Do první bych zařadil ty, kteří vyrůstali v "křesťanském" prostředí (ty uvozovky píšu, protože takovým prostředím myslím třeba Česko). Druhou a podle mě pro předmět debaty důležitější skupinou jsou Ti, kteří byli vychováni jako muslimové v islámském prostředí. Je zajímavé, že jejich cesta ke Kristu je vždy velmi podobná. Prvním krokem není zjištění, že Ježíš je jiný Bůh než Alláh, protože představa, že by se Bůh mohl stát člověkem je pro ně totálně cizí. Na počátku cesty je zjištění, že Ježíš Nového zákona je naprosto jiný Ježíš než Ísá (Ježíš v Koránu). Někde jsem tu psal o člověku, který se stal křesťanem, když se mu na hranicích mezi Pákistánem a Afghánistánem, kde se narodil a žil, dostal do rukou NZ. Ten to vyjádřil trefně:"Ísá je v Koránu chodící argument. Není to člověk, kterého lze opravdu milovat." Schválně si přečti všechny verše, kde se o něm v Koránu mluví ( link 1, link 2 - odlišné překlady) a uvidíš sám.
Z té zdejší debaty mám především pocit, že si vzájemně nerozumíte. Pokud správně chápu Standu, tak on vlastně říká, že my křesťané se klaníme bílé krychli. Muslimové se klanějí úplně stejné krychli, ale vlivem balastu, kterému o ní věří, tu krychli vidí takto. Ta jejich krychle je bílá a úplně stejná jako naše, ale jejich poznání je co skutečné barvy nedostatečné. A ostatní lidé se klanějí také stejné krychli, ale ta nabývá jejich nedostatečným poznáním (tj. vlivem lidského balastu) různých barev a tvarů.
Pokud jde o muslimy, pak ti pochopitelně věří, že judaisté a křesťané (jen a pouze tito) se klanějí stejnému Alláhovi. Jenže ohledně nás jsou přesvědčeni, že jsme si k němu přidali další dva bohy. |