Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 345, komentářů celkem: 430048, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 753 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116784041
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: díky Slávku! (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 18. leden 2014 @ 20:57:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslíš, že to označení kananejská se týká národnosti, že se týká otázky kulticky čistého a nečistého? Tebe ani trochu nezaráží, že pro oslovení Ježíše používá čistě židovský mesiánský titul? Palestina prvního století byla z hlediska náboženství velmi pestrá společnost, kde se mísily všelijaké kulty. Ona klidně mohla patřit mezi tzv. bohabojné. Je to podobné tomu, kdybys četl, že někoho na ulici oslovil Arab a dovodil, že ten Arab je muslim. Může to být muslim, ale také křesťan, budddhista, ateista ... Pro nás je přece důležitá víra té ženy v Ježíše.

Odkud čerpáš své povědomí o víře Melchisedecha? Alexandrijská židovská tradice se tu rozchází s tou rabínskou, která ho ztotožňuje se Šémem, synem Noema. Jsou toho názoru, že bylo původním Božím záměrem zřídit kněžství skrze něj (Šéma), ale ten diskvalifikoval, protože ve svém požehnání uvedl napřed Abraháma a až pak Boha. Alexandrijci (např. Filon) v něm spatřují projev předabrahámovského a nežidovského monoteismu (něco jako Henoch).

Souhlasím s Tebou, že každý člověk je stvořen k obrazu Boha, který v sobě nese. Pokud se podíváš na různé náboženské systémy, uvidíš jejich inklinaci k víře v jediného či jednoho nejvyššího boha. To se zdá být člověku tak nějak přirozené a pro člověka logické. S tím termínem polyteista bych byl hodně opatrný, protože se je vždy nutné dívat na obsah za kulturně podmíněnými termíny. Nezřídka jsou ty spousty bohů k nejvyššímu stvořiteli v pozici podobné biblickým andělům či světcům v ŘKC. V hinduismy se setkáš s tím, že manželky boha jsou jakousi personifikací pro vlastnosti toho boha. Asi tak jako Písmo mluví o personifikované moudrosti.

Já jsem nepsal nic o tom, že jeden musí sdílet moji křesťanskou (trojiční) nauku, aby se klaněl stejnému Bohu jako já. Vždyť jsem přece jasně vysvětlil, proč věřím, že judaisté se klanějí stejnému Bohu, ne? Je tedy pravda, že i v rabínském judaismu (a SZ jako takovém) je místo pro pluralitu Božích osob v rámci jednoho bytí Boha, ale to je na jinou debatu. Rozlišuji dvě skupiny. Jedna se klaní Bohu na základě jeho sebezjevení a druhá pak bohu, který je konstrukcí člověka. Ty máš statisticko-religionistický přístup, který respektuji, ale se kterým nesouhlasím. 




| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: díky Slávku! (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 20. leden 2014 @ 19:22:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, to, co tady říkáš, je pouhé filozofování. Duchovní realita rozdílu mezi Allahem a JHVH je zcela zřejmá z toho, co dělá s lidmi duch allaha a co dělá s lidmi Duch Svatý. Jednoduchý příklad: když muslim uvěří v Ježíše Krista jako svého spasitele, jeho bývalí spoluvěřící muslimové jsou nabádáni koránem, zákony šaría a svými duchovními, takového člověka zabít a dost často se to děje. Dokonce i vlastní bratři jsou schopni svého bratra kvůli tomu zabít. Nic takového skuteční křesťané(ti co berou vážně Ježíše a jeho slova) nikdy neudělají někomu, kdo z křesťanství přestoupí na islám. Jak můžeš tedy tvrdit, že křesťané i muslimové uctívají stejného Boha? Alláh vede koránem věřící v něj k nenávisti vůči nevěřícím. JHVH ústy Ježíše vede věřící k lásce i k nepřátelům.
Rozdíl mezi Bohem a bohem poznáš podle jejich slov a ducha/Ducha působícího v lidech, kteří tomu bohu nebo Bohu věří a podle své víry dělají skutky. Jestli tohle nejsi schopen pochopit, tak se už nedivím, že Ti allah připadá stejný jako JHVH.
Četl jsem několik svědectví muslimů, kteří poznali Ježíše Krista jako svého spasitele a Ti jednoznačně dosvědčují, že dokud byli muslimy, neznali pravého Boha. Doporučuji Ti přečíst si knížku od B. Sheikové : Odvaha říkat mu Otče. Je to úžasný příběh muslimské ženy z vyšších kruhů o tom jak, se ve svém srdci setkala s Ježíšem a dala mu svůj život. Tam je krásně vidět rozdíl mezi muslimskou vírou a vírou v Ježíše Krista.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy