Souhlasím s body a) i b). Výše jsem myslím celkem jasně vysvětlil proč
a) bůh islámu je jiné božstvo než Bůh, ve kterého věřím, b) Standa je mimo, když staví islám a judaismus na stejnou rovinu.
Nerozumím tomu o tom násilí. Každé náboženství, každá svatá kniha je vždy předmětem interpretace. Vždyť i ti, kteří se hlásili ke Kristu (a tudíž Novému zákonu) jednali v jeho jménu velmi násilně a byli přesvědčeni, že konají Jeho vůli. Katolíci vraždili protestanty a reformované, protestanté a reformovaní vraždili katolíky, všichni pak vraždili "čarodějnice". Nejde o nějaký rigidismus, jde o pouhé konstatování faktu.
Pokud jde o Pavla, pak se odvolal na oltář pro "neznámé bohy" (byl tam plurál). Smyslem toho oltáře bylo, aby se lidé, kteří nenalezli chrám (oltář) svého boha měli kde modlit k tomu svému a současně se mělo za to, že je lepší pamatovat na všechny bohy (i ty neznámé), protože jeden nikdy nevěděl, jestli by se nějaké to opomenuté božstvo náhodou nenaštvalo.
|