Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 206, komentářů celkem: 430106, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 529 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116881706
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Kvašený vs. nekvašený chléb (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 15. únor 2013 @ 14:52:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Další svědectví o tom, že tu někdo neví, jak a kvůli čemu Pán Ježíš Kristus ustanovil svůj stůl s památkou Večeře Páně a jaký význam má pro Pána a pro nás věřící.


| Nadřazený

Re: Re: Kvašený vs. nekvašený chléb (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 15. únor 2013 @ 21:46:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpověď. To, co popisuješ, je jednoduše skandální! Ono už tedy vaše kanonické právo (Kán. 844, §1: Katoličtí udělovatelé udělují dovoleně svátosti pouze katolickým křesťanům, kteří je stejně tak mohou dovoleně přijímat pouze od katolických udělovatelů, při zachování §2, 3 a 4 tohoto kánonu a kán. 861, §2; ) ti nedává možnost přijímat v pravoslavném kostele. Já tedy nemohu mluvit za KC, kde ze zkušenosti vím, že kněžím absolutně nevadila příslušnost k oddělené východní církvi a ani teď k církvi pravoslavné, ale vím též, že i starokatolíci eucharistii dostávají, i když kněz ví, že jsou starokatolíci. Jsem však přesvědčen, že na pravoslavné straně není žádný reálný důvod katolíky odmítat. Do roku 1965, kdy ještě platilo vzájemné anathema mezi Konstantinopolí a Římem z roku 1054 to snad bylo jinak, ale dnes není žádný důvod vzájemně se odmítat - zdůrazňuji, že na pravoslavné straně. A po podepsání vzájemné dohody v Balamandu (1994) považuji takové odmítnutí za naprosto absurdní. Můžeme sice dokola meldovat o nutnosti nějaké jednoty a odmítání katolické transsubstanciace (která paradoxně může být celkem blízko pravdy, protože PC prostě odmítají jakkoli spekulovat o této tajině/tajmeství), ale takové odmítání je podle mě chyba a lidská nauka. 

Já jsem v této otázce poněkud radikální, takže nevidím důvod, proč by mělo být špatné sejít se u stolu Páně s kýmkoli. Pokud půjdu někam, kde nevěří v reálnou přítomnost těla a krve, mohu s nimi přece slavit "památku", ne? A na druhou stranu, proč by kdokoli, kdo věří v reálnou přítomnost nemohl přijímat v pravoslavném kostele?

Mě tohle politikaření štve. Jeden pravoslavný mě označil za kryptopapežence protože se rád s katolíky pomodlím růženec. To je ale naprostý nesmysl, protože modlitba růžence je původně východní (pravoslavná) forma modlitby, která pochází od Pachomia Velkého (4. století). A tuto formu modlitby se prokazatelně modlil třeba svatý Serafim Sarovský (19. století). Katolická podoba je poněkud odlišná, ale to přece není problém. 


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy