Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 333, komentářů celkem: 430036, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 575 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116768481
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dogmata - katolíci jako jehovisté? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 28. leden 2013 @ 11:35:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
Papež 1:"Judaisté a nikdo, kdo není v jednotě s papežem, nemohou dojít spásy a odpuštění hříchů." - neomylný a velmi exaktní výrok.

Papež 2:"Není pravda, že judaisté a nikdo, kdo není v jednotě s papežem, nemohou dojít spásy a odpuštění hříchů" - neomylný a velmi exaktní výrok.
"...





Jenže tak to vůbec historicky není pravdou
.

Papež 1. řekl (a vlastně i Tridentský koncil potvrdil): "Mimo církev není spásy".

Což posunuje smysl řečeného úplně odlišně od tvého porozumění (...kdo není v jednotě s papežem...).
Pokud tomuto tvrzení chceš oponovat, rád bych ti připomněl, že církev na tomto světě představuje Krista, Kristovo tělo.
Ve smyslu to tedy doslovně znamená, že mimo Krista není spásy. Což naprosto koresponduje s Kristovým tvrzením, že on je jedinými dveřmi do ovčince.
Samozřejmě je možné, že v té konkrétní historické době nekladli takový důraz na otázku spasení pohanů, protože v Evropě té doby nebyla zrovna aktuální (naprostá většina lidí byla už katolická). Naopak hrozivě aktuální byla v té době situace odpadání věřících k protestantství a církev se aktuálně vyjadřovala k tomu, co bylo zrovna potřebné.

Na druhé straně bych si nedovolil tvrdit, že nikdo tehdy v církvi neznal (Ř 2,11-15) o možnosti spasení pohanů v okamžiku jejich setkání s Kristem ve smrti těla.
Nebo že by tehdy neznali Mt 25 kapitolu.

Neboť Bůh nestraní nikomu.
Všichni, kteří hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou; a všichni, kteří hřešili pod Zákonem, budou Zákonem souzeni.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, dělají z přirozenosti to, co Zákon přikazuje, takoví, ač nemají Zákon, jsou Zákonem sami sobě.
Takoví prokazují dílo Zákona zapsaného v jejich srdcích, což dosvědčuje i jejich svědomí a myšlenky, které se navzájem obviňují anebo obhajují.)

To, co tu tedy namítáš, je jen tvé vlastní pochopení určitého papežova výroku, tvůj výklad. A protože přání bývá otcem myšlenky, je tento tvůj výklad mylně poplatný tvému předzvědění.

Takže ve skutečnosti platí jak: Mimo Krista není spásy, tak také, že i spravedliví pohani budou spaseni.

Navzájem se to nijak nevylučuje, je to jen pohled z jiného úhlu.



Představ si naši víru jako sloup.
Když se na něj budeš dívat ze předu, uvidíš hranatý obdélník nebo čtverec.
Když se na něj ale podíváš seshora, uvidíš kruh!

A přitom je to pořád ten samý sloup.



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy